Постанова
від 01.08.2013 по справі 805/9424/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 серпня 2013 р. Справа №805/9424/13-а

приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови:

Донецький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого - судді Бойка М.І.,

при секретарі Кусти Ю.Ф.,

за участі

представника позивача Гнатенка А.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Донецьку адміністративну справу за позовом Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Закритого акціонерного товариства «Макіївський хлібокомбінат» про стягнення фінансових санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 85000,00 грн., -

ВСТАНОВИВ:

Донбаське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернулися до Донецького окружного адміністративного суду із позовом до Закритого акціонерного товариства «Макіївський хлібокомбінат» про стягнення фінансових санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 85000,00 грн.

Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що при перевірці Донбаським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку було встановлено, що відповідачем порушені вимоги ст. 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та п. 1 гл. 7 Розд. V Положення «Про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженого рішенням Комісії від 19.12.2006 року № 1591, а саме відповідачем не було опубліковано в офіційному друкованому виданні регулярної річної інформації за 2011 рік та не було розміщено у загальнодоступній базі даних Комісії регулярної річної інформації емітента за 2011 р. в установлені законодавством строки. Так, позивач відмічає, що розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії регулярної річної інформації та опублікування регулярної річної інформації емітента в офіційному друкованому виданні здійснюється не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним. На підставі п. 10 ст. 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», п. 1 розділу ХІV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11.12.2007, № 2272, розпорядженням позивача № 280-ДО-1-Е від 13 серпня 2012 року про усунення порушень законодавства про цінні папери відповідача зобов'язано у термін до 12.10.2012 року (включно) усунути порушення законодавства про цінні папери. Оскільки у встановлений термін порушення законодавства про цінні папери відповідачем усунуто не було постановою позивача № 177-ДО-1-Е від 03.04.2013 року підставі п. 14 ст. 8, ст. ст. 9, 11, 12 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», п. 5 розділу II Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012, № 1470, до відповідача застосовано фінансову санкцію у вигляді штрафу в розмірі 85000,00 гривень. Донбаське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку просять стягнути з відповідача в дохід бюджету суму фінансових санкцій у розмірі 85000,00 гривень, оскільки відповідачем у встановлений 15 денний строк добровільно вона сплачена не була.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив задовольнити позов у повному обсязі.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, заперечень на позов та заяву про розгляд справи без його участі не направив, про дату та час проведення судового засідання був повідомлений належним чином.

Відповідно до ст. 128 КАС України, суд визнав можливим розглянути справу за відсутності представника відповідача та на підставі наявних в ній доказів.

Суд, перевіривши матеріали справи, вирішивши питання чи мали місце обставини, якими обґрунтовуються вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, приходить до висновку про те, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до преамбули Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» цей Закон визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні.

Згідно зі ст. 1 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

У відповідності до ст. 5 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку.

Статтею 6 цього Закону встановлено, що Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним органом, підпорядкованим Президенту України і підзвітним Верховній Раді України. До системи цього органу входять Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, її центральний апарат і територіальні органи. Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Таким чином, позивач - Донбаське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, є суб'єктом владних повноважень та здійснює у даних правовідносинах повноваження, надані йому Законом.

Відповідач - Закрите акціонерне товариство «Макіївський хлібокомбінат» є юридичною особою (код ЄДРПОУ 30381477).

Як свідчать матеріали справи, при перевірці Донбаським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку було встановлено, що Закритим акціонерним товариством «Макіївський хлібокомбінат» порушені вимоги ст. 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та п. 1 гл. 7 Розд. V Положення «Про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженого рішенням Комісії від 19.12.2006 року № 1591, а саме відповідачем не було опубліковано в офіційному друкованому виданні регулярної річної інформації за 2011 рік та не було розміщено у загальнодоступній базі даних Комісії регулярної річної інформації емітента за 2011 р. в установлені законодавством строки.

Відповідно до розпорядження позивача про усунення порушень законодавства про цінні папери № 280-ДО-1-Е від 13.08.2012 року відповідача зобов'язано у термін до 12.10.2012 року (включно) усунути порушення законодавства про цінні папери, а саме: розкрити на фондовому ринку регулярну річну інформацію емітента за 2011 рік у відповідності до Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» № 3480-ІV від 23.02.06 та «Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.06 № 1591 та до 12.10.2012 року (включно) письмово повідомити уповноважену особу Комісії про виконання цього розпорядження.

Згідно акту про правопорушення на ринку цінних паперів № 177-ДО-1-Е від 15 березня 2013 року, розпорядження позивача про усунення порушень законодавства про цінні папери № 280-ДО-1-Е від 13.08.2012 року не виконано, що є порушенням вимог п. 10 ст. 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні». Відповідач для підписання вказаного акту до Комісії не з'явився.

Постановою позивача про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів № 177-ДО-1-Е від 03.04.2013 року підставі п. 14 ст. 8, ст. ст. 9, 11, 12 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», п. 5 розділу II Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012, № 1470, до відповідача застосовано фінансову санкцію у вигляді штрафу в розмірі 85000,00 гривень.

Пунктом 14 статті 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачено, що Донбаське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Згідно з п. 8 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Комісії або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Комісії щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Емітент цінних паперів (далі - емітент) - держава в особі уповноваженого органу, юридична особа і у випадках, передбачених законодавством, фізична особа відповідно до ст. 2 Закону України «Про цінні папери і фондову біржу».

Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, яке затверджено рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006 № 1591 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 05.02.2007р. № 97/13364 (далі - Положення) регулює склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регулярної, особливої інформації та інформації про іпотечні цінні папери, сертифікати фонду операцій з нерухомістю та інформації в повідомленні про проведення загальних зборів (далі - Інформація) емітентами цінних паперів та подання її до Комісії.

Вимоги щодо розкриття регулярної річної інформації емітентами встановлені в розділі V Положення. Главою 1 якого встановлено, що емітенти цінних паперів зобов'язанні розкривати регулярну річну інформацію у повному обсязі відповідно до вимог цього розділу.

Відповідно до п. 1 гл. 7 розділу V «Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів» розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні та подання до Комісії.

Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки:

розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;

опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;

подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.

Відповідно до п. 6 гл. 7 розд. V Положення до складу річної інформації, що подається до Комісії, додається(ються) копія(ї) протоколу(олів) загальних зборів емітента, що проводились у звітному році.

Копія протоколу повинна бути прошнурована, пронумерована та скріплена відбитком печатки емітента та підписом керівника емітента. На зворотному боці останньої сторінки копії протоколу робиться такий напис: «Прошнуровано, пронумеровано та скріплено відбитком печатки емітента та підписом керівника емітента (кількість) сторінок».

У разі, якщо загальні збори емітента не проводились або не відбулись, до річної інформації має бути додана довідка, складена у довільній формі з поясненням причин. Довідка засвідчується підписом керівника емітента та відбитком печатки емітента.

Річна інформація про емітента є відкритою і підлягає оприлюдненню емітентом у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом опублікування її в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку і розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів.

Примірник офіційного друкованого видання, в якому опубліковано річну інформацію про емітента, він (емітент) надсилає до Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Отже, Донбаським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку були встановлені порушення, допущені відповідачем, а саме: не опублікування в офіційному друкованому виданні регулярної річної інформації за 2011 рік та нерозміщення у загальнодоступній базі даних Комісії регулярної річної інформації емітента за 2011 р. в установлені законодавством строки, у зв`язку з чим розпорядженням позивача про усунення порушень законодавства про цінні папери № 280-ДО-1-Е від 13.08.2012 року відповідача зобов'язано у термін до 12.10.2012 року (включно) усунути порушення законодавства про цінні папери.

Проте, у встановлений позивачем термін порушення законодавства про цінні папери відповідачем усунуто не було, внаслідок чого постановою позивача про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів № 177-ДО-1-Е від 03.04.2013 року до відповідача застосовано фінансову санкцію у вигляді штрафу в розмірі 85000,00 гривень.

Вищенаведена постанова відповідає вимогам Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» та Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку 11.12.2007 року за № 2272, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 12.02.2008 року за № 120/14811.

Частиною 2 статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачено, що рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.

У разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку (ч. 3 ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»).

У відповідності до розд. XVIIІ вищевказаних Правил штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше як через 15 днів з дати отримання ним постанови.

Юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету.

Документ, який підтверджує сплату штрафу, протягом п'яти робочих днів надсилається до уповноваженого підрозділу центрального апарату Комісії (відповідного підрозділу територіального органу Комісії).

У разі несплати штрафу юридичною особою в строк, установлений пунктом 2 цього розділу, штраф стягується в судовому порядку.

Відомостей щодо оскарження відповідачем постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 177-ДО-1-Е від 03.04.2013 року немає, при цьому, суму фінансових санкцій у встановлений законом строк відповідачем сплачено не було.

За таких обставин, не сплачена сума фінансових санкцій у загальному розмірі 85000,00 гривень підлягає стягненню у судовому порядку, відтак, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та, відповідно, їх задоволення у повному обсязі.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, відповідно до ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст. ст. 2-11, 69-71, 94, 98, 158-163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Донецький окружний адміністративний суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Закритого акціонерного товариства «Макіївський хлібокомбінат» про стягнення фінансових санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 85000,00 грн. - задовольнити.

Стягнути з Закритого акціонерного товариства «Макіївський хлібокомбінат» (Донецька область, 86106, м. Макіївка, вул. Летійна, 2; код ЄДРПОУ 30381477) в доход Державного бюджету України (відділення Державного казначейства в м. Донецьку на р/р 31110106700004, код ЄДРПОУ 38033949, банк отримувач - Головне управління Державної казначейської служби у Донецькій області, МФО 834016, код платежу 21081100) фінансові санкції у розмірі 85000 (вісімдесят п'ять тисяч) грн. 00 коп.

Вступну та резолютивну частину постанови проголошено в судовому засіданні. Повний текст постанови виготовлено 6 серпня 2013 року.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Бойко М.І.

Дата ухвалення рішення01.08.2013
Оприлюднено14.08.2013
Номер документу32949806
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/9424/13-а

Постанова від 01.08.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бойко М.І.

Постанова від 01.08.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бойко М.І.

Ухвала від 04.07.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бойко М.І.

Ухвала від 04.07.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бойко М.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні