Постанова
від 13.08.2013 по справі 815/4353/13-а
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/4353/13-а

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Одеса

08 серпня 2013 року

15год.00хв.

Зала судових засідань №19

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого - судді Аракелян М.М.

За участю секретаря - Малени В.І.

За участю сторін:

Від позивача: не з'явився.

Від відповідача: Пєйков О.О. - керівник ПП «ТПП «Арциз»

Розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Арцизької міжрайонної державної податкової інспекції Одеської області ДПС до Приватного підприємства «Торгово-промислове підприємство «Арциз» про надання дозволу на стягнення коштів та стягнення податкового боргу

ВСТАНОВИВ:

До суду надійшла адміністративна позовна заява Арцизької МДПІ Одеської області ДПС, в якій позивач просить суд надати дозвіл на стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить платнику; стягнути з ПП «ТПП «Арциз» податковий борг по податку на прибуток у розмірі 1190грн., та по орендній платі за землю у сумі 3382,76грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач наголошує на тому, що відповідачем не сплачено суму орендної плати, самостійно визначеної у поданій декларації з плати за землю на 2012р., та не сплачено штрафні (фінансові) санкції по податку на прибуток приватних підприємств, визначені податковими повідомленнями-рішеннями від 19.03.2013р. №0000141500, №0000151500, за неподання податкової звітності.

Представник відповідача проти позовних вимог заперечує, посилаючись на те, що на майно підприємства позивачем протиправно накладено арешт, що виключає нормальне функціонування його як суб'єкта господарювання та отримання прибутку.

20.06.2013р. від представника позивача надійшло клопотання про розгляд справи без його участі.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані сторонами докази в їх сукупності, проаналізувавши положення чинного законодавства, заслухавши пояснення представників сторін, суд дійшов наступних висновків.

Судом встановлено, що Приватне підприємство «Торгово-промислове підприємство «Арциз» зареєстроване Арцизькою райдержадміністрацією Одеської області 26.12.1991р., знаходиться на обліку в Арцизькій міжрайонній державній податковій інспекції Одеської області ДПС та є платником орендної плати за землю та платником податку на прибуток приватних підприємств.

Між Арцизькою міською радою та ПП «Торгово-промислове підприємство «Арциз» укладено 29.04.2011р. договір оренди земельної ділянки №119.

03.02.2012р. відповідачем подано до МДПІ податкову декларацію з плати за землю на 2012р., в якій визначено щомісячну орендну плату у розмірі 1691,38грн.

Однак відповідачем, не сплачується орендна плата, розмір якої самостійно визначений у поданій декларації, доказів зворотного суду не надано. Станом на 28.05.2013р. податковий борг по орендній платі за землю складає 3382,76грн., що підтверджується довідкою начальника Арцизької МДПІ Одеської області ДПС.

19.03.2013р. позивачем складено акт камеральної перевірки податкової звітності з податку на прибуток №000012/15-07-15/20951175, яким встановлено неподання відповідачем податкової декларації з податку на прибуток за 9 місяців 2012р., чим порушено п.49.18 ст.49 ПК України.

На підставі вказаного акту перевірки МДПІ прийняте податкове повідомлення-рішення від 19.03.2013р. №0000141500 на суму 170грн. Вказане рішення було отримано відповідачем 19.03.2013р.

19.03.2013р. позивачем складено акт камеральної перевірки податкової звітності з податку на прибуток №000011/15-07-15/20951175, яким встановлено неподання відповідачем податкової декларації з податку на прибуток за 2012р., чим порушено п.49.18 ст.49 ПК України.

На підставі вказаного акту перевірки МДПІ прийняте податкове повідомлення-рішення від 19.03.2013р. №0000151500 на суму 1020грн. Вказане рішення було отримано відповідачем 19.03.2013р.

Доказів оскарження та скасування вказаних податкових повідомлень-рішень в установленому законодавством порядку суду не надано, а отже вказані рішення є чинними, та визначені ним суми штрафних (фінансових) санкції є узгодженими та підлягають сплаті.

Згідно з п.п.15.1 ст.15 Податкового кодексу України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Відповідно до п.п.16.1.3 та п.п.16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно з п.36.1, п.36.5 ст.36 ПК України податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов'язку несе платник податків, крім випадків, визначених цим Кодексом або законами з питань митної справи.

Відповідно до п.9.1 ст.9 Податкового кодексу України до загальнодержавних належать, у тому числі такі податки та збори: плата за землю.

Згідно з п.п.14.1.136 п.14.1 ст.14 ПК України орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (далі у розділі XIII - орендна плата).

Відповідно до ст.288 ПК України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний орган державної податкової служби про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем. Податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285 - 287 цього розділу.

Відповідно до п.285.1 ст.285 ПК України базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.

Згідно з п.286.2 ст.286 ПК України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Пунктом 287.1 ст.287 ПК України встановлено, що власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.

Відповідно до п.287.3 ст.287 ПК України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Згідно з п.49.18 ст.49 Податкового кодексу України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює: календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя); календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року; календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - до 1 травня року, що настає за звітним; календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - підприємців - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.

Статтею 203 Податкового кодексу встановлено, що податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця. Платник податку зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.

Відповідно до положень п.120.1 ст.120 ПК України неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Згідно п.57.3 ст.57 Податкового кодексу України зазначено, що у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Відповідно до п.36.5 ст.36 ПК України відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов'язку несе платник податків, крім випадків, визначених цим Кодексом або законами з питань митної справи.

За змістом п.п.14.1.175 ПК України податковий борг - це сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідно п. п. 59.1, 59.3, 59.4, 59.5. ст. 59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання. Податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. У разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового борту збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.

Так, позивачем сформовано податкову вимогу від 03.10.2011р. №33 на суму 1665,52грн., яку отримано відповідачем 14.10.2011р.

Відповідно до п.п.20.1.18 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Згідно з абз.1 п.95.3 ст.95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Враховуючи викладене, суд доходить до висновку про необхідність виходу за межі позовних вимог відповідно до ст.11 КАС України та стягнення коштів в погашення податкового боргу з рахунків у банках, обслуговуючих відповідача.

При цьому, не підлягають задоволенню позовні вимоги МДПІ щодо надання дозволу на стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок належної відповідачу готівки, з огляду на те, що позивач намагається одночасно здійснити дві різні самостійні процедури погашення податкового боргу за рішенням суду, тобто допускає можливість подвійного погашення податкового боргу.

Відповідно до абз.2 п.95.3 ст.95 ПК України орган державної податкової служби звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.

Позивач просить суд надати дозвіл на стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить платнику , однак така процедура (щодо готівкових коштів, а не щодо майна, що перебуває у податковій заставі) ПК не передбачена. В свою чергу пунктом 95.4 ст.95 ПК України встановлено, що орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Однак, суду не надано доказів наявності у відповідача у власності готівкових коштів, за рахунок яких слід погасити податковий борг, в той час як дані щодо наявності банківських рахунків у відповідача наявні у матеріалах справи.

Відповідно до ч.1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Відповідач, заперечуючи проти позову, не навів жодних підстав щодо необгрунтованості позовних вимог та не заперечив наявність податкового боргу. Твердження, наведені відповідачем не стосуються предмету спору та не можуть бути підставою для відмови у задоволенні позову МДПІ у повному обсязі.

Згідно зі ст.86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги Арцизької міжрайонної державної податкової інспекції Одеської області ДПС підлягають частковому задоволенню.

Керуючись ст. ст.11,158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Арцизької міжрайонної державної податкової інспекції Одеської області Державної податкової служби до Приватного підприємства «Торгово-промислове підприємство «Арциз» про надання дозволу на стягнення коштів та стягнення податкового боргу задовольнити частково.

Стягнути з Приватного підприємства «Торгово-промислове підприємство «Арциз» (вул.Орджонікідзе, 33, м.Арциз, Одеська область, 68400, код ЄДРПОУ 20951175) в погашення податкового боргу з рахунків у банках, обслуговуючих Приватне підприємство «Торгово-промислове підприємство «Арциз», до бюджету:

- на рахунок 31114009700038, код платежу 11021000, одержувач: УДКСУ в Арцизькому районі, код одержувача 38019107, банк одержувача: ГУДКСУ в Одеській області, МФО 828011 штрафні санкції по податку на прибуток приватних підприємств в сумі 1190 (одна тисяча сто дев'яносто)грн.;

- на рахунок 33212812700039, код платежу 13050200, одержувач: УДКСУ в Арцизькому районі, код одержувача 38019107, банк одержувача: ГУДКСУ в Одеській області, МФО 828011, орендну плату за землю в сумі 3382 (три тисячі триста вісімдесят дві)грн.76коп.

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова або ухвала суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови складено та підписано 12.08.2013р.

Суддя М.М. Аракелян

Адміністративний позов Арцизької міжрайонної державної податкової інспекції Одеської області Державної податкової служби до Приватного підприємства «Торгово-промислове підприємство «Арциз» про надання дозволу на стягнення коштів та стягнення податкового боргу задовольнити частково.

Стягнути з Приватного підприємства «Торгово-промислове підприємство «Арциз» (вул.Орджонікідзе, 33, м.Арциз, Одеська область, 68400, код ЄДРПОУ 20951175) в погашення податкового боргу з рахунків у банках, обслуговуючих Приватне підприємство «Торгово-промислове підприємство «Арциз», до бюджету:

- на рахунок 31114009700038, код платежу 11021000, одержувач: УДКСУ в Арцизькому районі, код одержувача 38019107, банк одержувача: ГУДКСУ в Одеській області, МФО 828011 штрафні санкції по податку на прибуток приватних підприємств в сумі 1190 (одна тисяча сто дев'яносто)грн.;

- на рахунок 33212812700039, код платежу 13050200, одержувач: УДКСУ в Арцизькому районі, код одержувача 38019107, банк одержувача: ГУДКСУ в Одеській області, МФО 828011, орендну плату за землю в сумі 3382 (три тисячі триста вісімдесят дві)грн.76коп.

В іншій частині позовних вимог відмовити.

13 серпня 2013 року.

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.08.2013
Оприлюднено14.08.2013
Номер документу32953324
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/4353/13-а

Постанова від 13.08.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Ухвала від 10.06.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні