Справа № 825/2856/13-а
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 серпня 2013 року Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої судді Житняк Л.О.
за участі секретаря Сугакової Т.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Державної фінансової інспекції в Чернігівській області до Обичівської сільської ради про зобов'язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
24.07.2013 Державна фінансова інспекція в Чернігівській області (далі - ДФІ в Чернігівській області) звернулась до суду з адміністративним позовом до Обичівської сільської ради про зобов'язання виконати вимоги Прилуцької ОДФІ від 18.04.2013 № 2-18/555 про усунення виявлених ревізією порушень, а саме: п. 2 та п. 7 - в повному обсязі, п. 3 - в частині стягнення орендної плати з ПП ОСОБА_1 у сумі 14 914,18 грн. згідно укладених договорів від 31.12.2009 № 3 та від 30.11.2012 № 3 або стягнення з осіб, винних у не приміненні коефіцієнту перерахунку корисної площі, шкоди у порядку та розмірі, встановленому ст.ст. 130-136 Кодексу законів про працю України.
Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги, посилаючись на обставини, зазначені у позові з наданням додаткових пояснень.
Представник відповідача позов визнав.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Відповідно до п. 3.3.6.2 Плану контрольно-ревізійної роботи Держфінінспекції у Чернігівській області на І квартал 2013 року та на підставі направлень на проведення ревізії від 26.02.2013 № 34, № 35, начальником Прилуцької ОДФІ ОСОБА_2 та головним державним фінансовим інспектором сектору інспектування організацій, які фінансуються з бюджету, ОСОБА_3 проведено планову ревізію сільського бюджету Обичівської сільської ради (ід.код 04415778) за період з 01.01.2010 по 01.02.2013.
Ревізію проведено з 26.02.2013 по 09.04.2013 у відповідності до питань програми ревізії, з відома сільського голови Обичівської сільської ради ОСОБА_4 та головного бухгалтера ОСОБА_5
Ревізію Обичівської сільської ради проведено Прилуцькою ОДФІ у відповідності до вимог чинного законодавства, що регулюють проведення ревізій органами державного фінансового контролю, а саме: Закону України від 26.01.1993 № 2939-XII "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" та Порядку проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2006 № 550.
Так, в ході проведення ревізії виявлено ряд порушень чинного законодавства з боку Обичівської сільської ради, які були викладені в Акті ревізії від 09.04.2013 № 2-24/06 (а.с. 18-69), що підписаний сільським головою Обичівської сільської ради ОСОБА_4 та головним бухгалтером ОСОБА_5 без заперечень та зауважень (другий примірник Акту ревізії вручено для ознайомлення сільському голові ОСОБА_4 18.04.2013).
На підставі встановлених ревізією порушень, керуючись п. 7 ст. 10 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" та п. 1 Положення про Державну фінансову інспекцію України, затвердженого Указом Президента України від 23.04.2011 № 499/2011, Прилуцькою ОДФІ пред'явлено до Обичівської сільської ради вимоги від 18.04.2013 № 2-18/555 про усунення виявлених ревізією порушень із встановленням строку для вжиття заходів з виконання до 15.05.2013 (а.с. 5-8), відповідно до спірних пунктів вимоги вимагається:
- п. 2 вимоги - укласти договір оренди землі з орендарем ПП ОСОБА_6; стягнути з орендаря кошти в сумі 3 455,40 грн., як недоотримані сільською радою за орендну плату за землю; у разі ненадходження до сільської ради коштів за орендну плату землі у сумі 3 455,40 грн. стягнути з винних осіб шкоду у порядку передбаченому ст.ст. 130-136 Кодексу законів про працю України від 10.12.1971 № 322-VIII (зі змінами);
- п. 3 вимоги - відобразити в бухгалтерському обліку дебіторську заборгованість по розрахунках з ПП ОСОБА_1 за недоотриману орендну плату, в тому числі по розрахунках з бюджетом у сумі 15 914,18 грн.; стягнути орендну плату з ПП ОСОБА_1 у сумі 15 914,18 грн. згідно укладених договорів від 31.12.2009 № 3 та від 30.11.2012 № 3; в іншому випадку стягнути з осіб, винних у не приміненні коефіцієнту перерахунку корисної площі, шкоду у порядку та розмірі встановленому ст.ст. 130-136 Кодексу законів про працю України від 10.12.1971 № 322-VIII (зі змінами);
- п. 7 вимоги - провести роботу по поверненню коштів іншої субвенції з районного бюджету до сільської ради, яка використана з порушенням законодавства; в іншому випадку стягнути з особи (сільського голови), винного у зайво перерахованих коштів у сумі 1 634,00 грн. у порядку та розмірах встановлених ст.ст. 130-136 Кодексу законів про працю України від 10.12.1971 № 322-VIII (зі змінами).
Щодо п. 2 вимог Прилуцької ОДФІ від 18.04.2013 № 2-18/555, суд зазначає наступне.
В ході проведення ревізії встановлено, що на порушення ст. 93 Земельного кодексу України від 25.10.2001 № 2768-ІІІ, ст. 2 Закону України від 03.07.1992 № 2535-ХІІ "Про плату за землю" (що діяв до 01.01.2011), розділів 2 і 3 Закону України від 06.10.1998 №161-ХІV "Про оренду землі" (зі змінами), суб'єкт господарювання ПП ОСОБА_6 користувався земельною ділянкою, на яку є рішення Обичівської сільської ради про розробку технічної документації щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку на умовах оренди, та фактичного використання земельної ділянки під нежитловим приміщенням, без оформлення договору оренди, внаслідок чого протягом періоду з 01.07.2010 по 01.02.2013 орендна плата за землю до бюджету Обичівської сільської ради не надходила, що привело до недоотримання доходів бюджету на загальну суму 3 455,40 грн., в т.ч. за 2010 рік - на суму 409,78 грн., за 2011 рік - 1 694,15 грн., за 2012 рік - 1 247,51 грн., за січень 2013 року - 103,96 грн.
Відповідно враховуючи ст. 93 Земельного кодексу України, яка визначає поняття "право оренди земельної ділянки" та умови передачі в оренду земельних ділянок, судом встановлено, що сільським бюджетом Обичівської сільської ради недоотримано доходів від оренди земельної ділянки на суму 3 455,40 грн., чим завдано матеріальної шкоди (збитків) бюджету на зазначену суму.
При цьому, встановлено, що Обичівською сільською радою направлено лист-вимогу від 29.04.2013 № 03-04/101 до ПП ОСОБА_6 про виконання п. 2 вимог Прилуцької ОДФІ від 18.04.2013 № 2-18/555 в частині стягнення коштів у сумі 3 455,40 грн. (а.с. 16).
Щодо п. 3 вимог Прилуцької ОДФІ від 18.04.2013 № 2-18/555, суд зазначає наступне.
Проведеною ревізією встановлено, що в порушення п. 6 "Методики розрахунку та порядку використання плати за оренду майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ Прилуцького району", затвердженої рішенням районної ради від 20.10.2006 та п.п. 6, 11 "Методики розрахунку та порядок використання плати за оренду майна Обичівської сільської ради", затвердженої рішенням 24 сесії 5 скликання від 30.12.2009, які складено відповідно до ч. 2 ст. 19 Закону України від 10.04.1992 № 2269 "Про оренду державного та комунального майна", при розрахунку загальної площі приміщення, яке здавалось в оренду ПП ОСОБА_1, не примінявся коефіцієнт перерахунку корисної площі, що призвело до недоотримання власних надходжень Обичівською сільською радою за надане в оренду майно за оформленими договірними відносинами, внаслідок чого Обичівській сільській раді завдано матеріальну шкоду (збитки) у загальній сумі 15 914,18 грн.
При цьому, в ході судового розгляду встановлено, що листами від 14.05.2013 № 03-04/120, від 03.06.2013 № 03-04/143, від 08.07.2013 № 03-04/180 (а.с. 9,12,17) Обичівська сільська рада повідомила ДФІ в Чернігівській області, що ПП ОСОБА_1 відшкодовано матеріальну шкоду (збитки) в сумі 1 000,00 грн., додатково надавши квитанції, прибутковий касовий ордер та відомості нарахування (а.с. 10,11,13-15).
Тобто, на час розгляду справи, з боку ПП ОСОБА_1 в частині стягнення орендної плати, згідно укладених договорів від 31.12.2009 № 3 та від 30.11.2012 № 3, залишаються не відшкодованими Обичівській сільській раді кошти в сумі 14 914,18 грн.
Щодо п. 7 вимог Прилуцької ОДФІ від 18.04.2013 № 2-18/555, суд зазначає, що ревізією встановлено, що платіжним дорученням від 08.08.2011 № 207 до Прилуцького районного бюджету Обичівською сільською радою перераховані кошти в сумі 1 634,00 грн.
Так, у рішенні Обичівської сільської ради передбачено, що з метою ефективного використання коштів сільського фонду охорони навколишнього середовища у 2011 році надавати іншу субвенцію спеціального фонду районному бюджету для перерахування обласному бюджету на проведення заходів з утилізації непридатних пестицидів і нерозподілених отрутохімікатів в Прилуцькому районі у сумі 1 634,00 грн.
При цьому, як встановлено ревізією та підтверджено доказами в ході судового розгляду, у зв'язку з тим, що на території Обичівської сільської ради були відсутні заборонені та непридатні до використання у сільському господарстві пестициди, було зайво перераховано кошти у сумі 1 634,00 грн., чим порушено ст. 91 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 № 2456-VI.
Таким чином, враховуючи ст. 91 Бюджетного кодексу України, судом встановлено, що внаслідок допущеного порушення Обичівському сільському бюджету завдано матеріальної шкоди (збитків) на загальну суму 1 634,00 грн.
Так, в ході судового розгляду встановлено, що станом на час розгляду справи п. 2, п. 3 - в частині стягнення орендної плати з ПП ОСОБА_1 у сумі 14 914,18 грн. згідно укладених договорів від 31.12.2009 № 3 та від 30.11.2012 № 3 або стягнення з осіб, винних у не приміненні коефіцієнту перерахунку корисної площі, шкоди у порядку та розмірі, встановленому ст.ст. 130-136 Кодексу законів про працю України., а також п. 7 вимог Прилуцької ОДФІ від 18.04.2013 № 2-18/555 про усунення виявлених ревізією порушень відповідачем в повному обсязі не виконані, кошти не відшкодовані. Даний факт підтверджено представником позивача та представником відповідача в судовому засіданні.
Дослідивши фактичні обставини справи, перевіривши підстави проведення ревізії, судом встановлено, що позивач діяв відповідно до вимог ч. 2 ст. 15 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні", оскільки законні вимоги службових осіб органу державного фінансового контролю є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що контролюються. А згідно п. 10 ст. 10 Закону органу державного фінансового контролю надається право звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів.
Враховуючи викладене, оскільки встановлено, що станом на час розгляду справи в суді спірні пункти вимог відповідачем не виконані, а також з урахуванням визнання позову відповідачем, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги ДФІ в Чернігівській області про зобов'язання Обичівської сільської ради виконати вимоги Прилуцької ОДФІ від 18.04.2013 № 2-18/555 про усунення виявлених ревізією порушень, а саме: п. 2 та п. 7 вимог - в повному обсязі; п. 3 вимог - в частині стягнення орендної плати з ПП ОСОБА_1 у сумі 14 914,18 грн. згідно укладених договорів від 31.12.2009 № 3 та від 30.11.2012 № 3 або стягнення з осіб, винних у не приміненні коефіцієнту перерахунку корисної площі, шкоди у порядку та розмірі, встановленому ст.ст. 130-136 Кодексу законів про працю України - підлягають задоволенню повністю.
Судові витрати по справі згідно ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України з відповідача не стягуються.
Враховуючи викладене та керуючись ст.ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
П О С Т А Н О В И В :
Позов задовольнити повністю.
Зобов'язати Обичівську сільську раду виконати вимоги Прилуцької об'єднаної державної фінансової інспекції від 18.04.2013 № 2-18/555 про усунення виявлених ревізією порушень, а саме:
п. 2 та п. 7 вимог - в повному обсязі;
п. 3 вимог - в частині стягнення орендної плати з ПП ОСОБА_1 у сумі 14 914,18 грн. згідно укладених договорів від 31.12.2009 № 3 та від 30.11.2012 № 3 або стягнення з осіб, винних у не приміненні коефіцієнту перерахунку корисної площі, шкоди у порядку та розмірі, встановленому ст.ст. 130-136 Кодексу законів про працю України.
Постанова суду набирає законної сили та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду в порядку статей 167, 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Л.О. Житняк
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.08.2013 |
Оприлюднено | 14.08.2013 |
Номер документу | 32958176 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Житняк Л.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні