ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И 15 серпня 2013 року № 813/4524/13-а м.Львів Львівський окружний адміністративний суд у складі судді Сасевича О.М., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом управління Пенсійного фонду України в Радехівському районі Львівської області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Лідер» про стягнення заборгованості, - В С Т А Н О В И В: управління Пенсійного фонду України в Радехівському районі Львівської області (надалі – УПФУ в Радехівському районі Львівської області) звернулося до Львівського окружного адміністративного суду із вищевказаним позовом, в якому просить стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Лідер» (надалі – ТзОВ «Лідер») заборгованість у сумі 581,58 грн. Позовні вимоги обґрунтовує тим, що відповідач згідно ст.17 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» (в редакції чинній на момент виникне спірних правовідносин) зобов'язаний нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески. У відповідності до ст.20 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за повний базовий період, не пізніше 20-ти календарних днів із дня закінчення цього періоду. Згідно вимог ст.106 Закону, суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальникам у строки, визначені ст.20 Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплатою страхових внесків (недоїмки) і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій. Враховуючи те, що відповідачем було допущено недоїмку по сплаті страхових внесків з серпня 2010 року, до останнього застосовано фінансові санкції та нараховано пеню у розмірі 581,58 грн. і саме цю суму заборгованості позивач просить стягнути в судовому порядку. Згідно ухвали судді від 12 червня 2013 року, у даній адміністративній справі відкрито скорочене провадження. Відповідачу надіслано судом копію ухвали про відкриття скороченого провадження, разом із витягом про процесуальні права і обов'язки сторін в адміністративній справі та запропоновано протягом десяти днів з дня одержання вказаних вище документів подати заперечення проти позову і необхідні документи або заяву про визнання позову. Згідно повідомлення про вручення поштового відправлення, направлені судом документи, отримані ТзОВ «Лідер» 27 червня 2013 року. У встановлений строк заперечень чи пояснень відповідача щодо даного адміністративного позову до суду не надходило. Оскільки судом належним чином виконано свій обов'язок щодо повідомлення відповідача, тому суд дійшов до висновку про наявність достатніх підстав для розгляду справи в порядку скороченого провадження, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі. У відповідності до положень ч.4 ст.183-2, п.2 ч.5 ст.183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі. Розглянувши матеріали справи, дослідивши і оцінивши повідомлені позивачем обставини та долучені до справи докази на їх підтвердження, суд приходить до висновку, що позов підлягає до задоволення з наступних підстав. Згідно копії Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи (Серія А00 №370828), ТзОВ «Лідер» 06.02.1995 року зареєстроване Радехівською районною державною адміністрацією Львівської області, ідентифікаційний код – 22374563. Із копії повідомлення про взяття на облік платника єдиного внеску №350/04-20 від 18.01.2011 року вбачається, що відповідач зареєстрований 23.05.1995 року як платник страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування і зобов'язаний нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески. У відповідності ст.20 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» (надалі-Закон 1058), сплата страхових внесків здійснюється виключно в грошовій формі шляхом внесення відповідних сум страхових внесків до солідарної системи на банківські рахунки виконавчих органів Пенсійного фонду. Страхові внески сплачуються страхувальниками шляхом перерахування безготівкових сум з їх банківських рахунків. Страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду. Базовим звітним періодом для відповідача відповідно до вимог п.1 ч.1 ст.14 цього Закону є календарний місяць. Відповідно до ч.2 ст.106 Закону, суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 цього Закону, в тому числі обчислені територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених частиною третьою статті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків (надалі-недоїмка) і стягується з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій. Із припису норми п.2 ч.9 ст.106 вказаного вище Закону вбачається, що за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або територіальними органами Пенсійного фонду, накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум. Одночасно на суми своєчасно не сплачених (не перерахованих) страхових внесків і фінансових санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу. Згідно абз.3-4 ч.14 ст.106 Закону - 1058 (у редакції, що діяла на момент виникнення заборгованості), суми пені та фінансових санкцій, застосованих за порушення порядку та строків обчислення, нарахування та сплати страхових внесків стягуються в тому ж порядку, що й недоїмка із сплати страхових внесків. Суми пені та штрафів можуть бути включені до вимоги про сплату недоїмки, якщо застосування цих фінансових санкцій пов'язано з виникненням та сплатою недоїмки, якщо застосування цих фінансових санкцій повязано з виникненням та сплатою недоїмки. Так, відповідачем було допущено недоїмку по сплаті страхових внесків з серпня 2010 року, що підтверджується копією картки особового рахунку платника. Управління Пенсійного фонду України у Радехівському районі Львівської області за несвоєчасну сплату страхувальниками страхових внесків застосувало до ТзОВ «Лідер» фінансові санкції і нарахувало пеню у загальному розмірі 581,58 грн., про що винесено та надіслано відповідачу рішення №107 від 03.07.2012 року. Згідно з абзацом 5 пункту 7 Прикінцевих положень Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску, забороняється. Абзацом 6 пункту 7 Прикінцевих положень Закону - 2464 передбачено, що на період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими були наділені до набрання чинності цим Законом. Отже, заборгованість ТзОВ «Лідер» станом на час розгляду справи по вказаному рішенні про застосування фінансових санкцій та нарахування пені залишається несплаченою і становить 581,58 грн. (у т.ч. фінансові санкції 85,00 грн., пеня 496,58 грн.). Таким чином, оскільки наявність заборгованості у ТзОВ «Лідер» доведена матеріалами справи, а доказів погашення заборгованості у повному обсязі відповідачем не надано, тому суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають до задоволення. Відповідно до статті 94 КАС України, судові витрати з відповідача не стягуються. Керуючись ст.ст.4, 7-11, 14, 69-71, 72, 86, 87, 94, 159, 160-163, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, - П О С Т А Н О В И В : адміністративний позов задовольнити повністю. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Лідер» (місцезнаходження: Львівська область, Радехівський район, село Корчин; ідентифікаційний код – 22374563) заборгованість у сумі 581 (п'ятсот вісімдесят один) грн. 58 коп. на користь управління Пенсійного фонду України у Радехівському районі Львівської області. Постанова суду, прийнята у порядку скороченого провадження, виконується негайно. Постанова може бути оскаржена сторонами до Львівського апеляційного адміністративного суду. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку також іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через Львівський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Постанова, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили. Суддя Сасевич О.М.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.08.2013 |
Оприлюднено | 16.08.2013 |
Номер документу | 32987371 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Качур Роксолана Петрівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сасевич Олександр Михайлович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сасевич Олександр Михайлович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сасевич Олександр Михайлович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні