ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
05 серпня 2013 р. об 10:54 год. Справа №801/7306/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Циганової Г.Ю., при секретарі судового засідання Кириченко Д.А., за участі представника позивача - Меметової М.Р., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Управління Пенсійного Фонду України в Сімферопольському районі АРК
до Приватного підприємства "Жилкомсервіс-Клен"
про стягнення 11184 грн. 84 коп.,
Суть спору: Управління Пенсійного Фонду України в Сімферопольському районі АРК звернулось 19.07.2013 року до Окружного адміністративного суду АР Крим із позовною заявою до Приватного підприємства "Жилкомсервіс-Клен" про стягнення заборгованості в розмірі 11 184 грн. 84 коп.
Позов мотивовано наявністю заборгованості у відповідача зі сплати обов'язкових платежів з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Ухвалами суду від 23.07.2013 року відкрито провадження по справі, після закінчення підготовчого провадження справу призначено до судового розгляду.
Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав, надав пояснення по суті спору.
Відповідач, повідомлений належним чином про дату, час і місце судового розгляду справи, у судове засідання не з'явився, жодних клопотань чи заперечень проти позову суду не надав, явку свого представника не забезпечив.
Враховуючи, що матеріали справи містять достатньо доказів для з'ясування обставин у справі, суд, керуючись ст. ст. 122, 128 КАС України вважає можливим розглянути справу за відсутності представника відповідача
Дослідивши матеріали справи, заслухавши доводи представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд-
ВСТАНОВИВ:
Законом України від 08.07.2010 року №2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (далі - Закон №2464-VI) визначаються правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку.
Згідно з п. ч. 1 ст.1 Закону №2464-VI зазначено, що єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону №2464-VI дія цього Закону поширюється на відносини, що виникають під час провадження діяльності, пов'язаної із збором та веденням обліку єдиного внеску. Дія інших нормативно-правових актів може поширюватися на зазначені відносини лише у випадках, передбачених цим Законом, або в частині, що не суперечить цьому Закону.
Пунктом 3 Розділу VIII Прикінцевих та перехідних положень Закону №2464-VI встановлено, що з дня набрання чинності цим Законом платники страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, вважаються платниками єдиного внеску.
Перереєстрація платників страхових внесків та застрахованих осіб не здійснюється.
Згідно з п.1 ч. 1 ст. 4 Закону №2464-VI платниками єдиного внеску є роботодавці, зокрема, підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
Судом встановлено, що відповідач на час спірних правовідносин зареєстрований як юридична особа, ідентифікаційний код юридичної особи 33364784, є платником єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Згідно з ч. 2 ст. 6 Закону №2464-VI платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок; подавати звітність до територіального органу Пенсійного фонду у строки, в порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом за погодженням з відповідними фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування та центральним органом виконавчої влади у галузі статистики. Відповідно до ч. 3 ст. 9 Закону №2464-VI територіальні органи Пенсійного фонду мають право обчислювати єдиний внесок лише на підставі актів перевірки правильності нарахування та сплати єдиного внеску, звітності, що подається платниками до територіальних органів Пенсійного фонду, бухгалтерських та інших документів, що підтверджують суми виплат (доходу), на суми яких (якого) відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок.
Частиною 8 ст. 9 Закону №2464-VI встановлено, що платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом. Базовим звітним періодом є календарний місяць, а для платників, зазначених в абзацах третьому та четвертому пункту 1 частини першої статті 4 цього Закону, - календарний рік.
Відповідно до розділу IV п. 4.3 підпункту 4.3.1. Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 27 вересня 2010 року № 21-5, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27 жовтня 2010 р. за № 994/18289 обчислення єдиного внеску зазначеною категорією платників здійснюється щомісячно на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які нараховується єдиний внесок.
Судом встановлено, що у звіті про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) та сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до органів Пенсійного фонду України відповідач самостійно визначив розмір належного до сплати єдиного внеску за серпень 2012 року на суму 1894,19 грн., за вересень 2012 року - 1894,19 грн., за жовтень 2012 року - 1809,08 грн., які не були ним сплачені у передбачені законом строки (а.с. 4-9, сума значень рядків 8 звітів).
Відповідно ч. 4 ст. 25 Закону №2464-VI територіальний орган Пенсійного фонду у порядку, за формою і в строки, встановлені Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату. Платник єдиного внеску зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дня надходження вимоги про сплату недоїмки сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею.
Суд встановив, що позивач сформував і направив на адресу відповідача вимоги:
№Ю-1353С від 01.10.2012 року про сплату 1894,19 грн. - недоїмка зі сплати єдиного внеску станом на 01.10.2012 року, яка була одержана 10.10.2012 року (про що свідчить відмітка на поштовому повідомленні про вручення (а.с.10-11);
№Ю-1437С від 01.11.2012 року про сплату 1894,19 грн. - недоїмка зі сплати єдиного внеску станом на 01.11.2012 року, яка була одержана 16.11.2012 року (про що свідчить відмітка на поштовому повідомленні про вручення (а.с.12-13);
№Ю-1569С від 03.12.2012 року про сплату 1809,08 грн. - недоїмка зі сплати єдиного внеску станом на 01.12.2012 року, яка була одержана 11.12.2012 року (про що свідчить відмітка на поштовому повідомленні про вручення (а.с.14-15).
Відповідно до п. 2 ч.8 ст. 9 Закону, пп.4.3.7 п.4.3 розділу IV Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 27.09.2010 року №21-5, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27.10.2010 р. за №994/18289 платники під час кожної виплати заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), на суми якої (якого) нараховується єдиний внесок, одночасно з видачею зазначених сум зобов'язані сплачувати нарахований на ці виплати єдиний внесок у розмірі, встановленому для відповідних платників (авансові платежі).
Отже, суд приходить до висновку, що недоїмка зі сплати єдиного внеску в розмірі 5597,46 грн. розрахована позивачем вірно, являється погодженою відповідачем та підлягає стягненню з останнього.
Згідно з ст.25 Закону №2464-VI у разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків платники єдиного внеску зобов'язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цією статтею.
Суми недоїмки стягуються з нарахуванням пені та застосуванням штрафів.
Згідно з ч.10, 13 ст.25 Закону №2464-VI на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу. Нарахування пені, передбаченої цим Законом, починається з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку внесення відповідного платежу, до дня його фактичної сплати (перерахування) включно.
Пунктом 2 ч. 11 ст. 25 Закону №2464-VI передбачено, що територіальний орган Пенсійного фонду застосовує до платника єдиного внеску штрафні санкції за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум.
Згідно з ч.14 ст.25 Закону №2464-VI про нарахування пені та застосування штрафів, передбачених цим Законом, посадова особа територіального органу Пенсійного фонду в порядку, встановленому Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, приймає рішення, яке протягом трьох робочих днів надсилається платнику єдиного внеску.
Судом встановлено, що рішенням № 1370 від 07.11.2012 року УПФУ в Сімферопольському районі АРК на підставі п.2 ч.11 ст. 25 Закону №2464-VI за несвоєчасну сплату єдиного внеску до відповідача застосований штраф в розмірі 1334,40 грн. та нарахована пеня в розмірі 4082,98 грн. за період з 20.05.2011 року до 30.10.2012 року.
Зазначене рішення № 1370 від 07.11.2012 року було направлено відповідачу та отримано ним 16.11.2012 року згідно поштового повідомлення (а.с.17, зв. бік а.с. 17,18).
Згідно з ч.15 ст.25 Закону суми пені та штрафів, передбачених цим Законом, підлягають сплаті платником єдиного внеску протягом десяти робочих днів після надходження відповідного рішення. Зазначені суми зараховуються на рахунки органів Пенсійного фонду, відкриті в органах Державного казначейства України для зарахування єдиного внеску. При цьому платник у зазначений строк має право оскаржити таке рішення до органу Пенсійного фонду вищого рівня або до суду з одночасним обов'язковим письмовим повідомленням про це територіального органу Пенсійного фонду, яким прийнято це рішення.
Суми штрафів та нарахованої пені, застосованих за порушення порядку та строків нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску, стягуються в такому самому порядку, що і суми недоїмки із сплати єдиного внеску.
Суми штрафів та нарахованої пені включаються до вимоги про сплату недоїмки, якщо їх застосування пов'язано з виникненням та сплатою недоїмки.
Судом встановлено, що відповідачем заборгованість з фінансових санкцій та пені в розмірі 5417,38 не погашені.
Отже, суд приходить до висновку, що штрафні санкції та пеня в сумі 5587,38 грн. розраховані позивачем вірно, являються погодженими відповідачем та підлягають стягненню з останнього.
Згідно з ч.2 ст.6 Закону №2464-VI платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок; подавати звітність до територіального органу Пенсійного фонду у строки, в порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом за погодженням з відповідними фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування та центральним органом виконавчої влади у галузі статистики. Відповідно до ч.3 ст.9 Закону №2464-VI територіальні органи Пенсійного фонду мають право обчислювати єдиний внесок лише на підставі актів перевірки правильності нарахування та сплати єдиного внеску, звітності, що подається платниками до територіальних органів Пенсійного фонду, бухгалтерських та інших документів, що підтверджують суми виплат (доходу), на суми яких (якого) відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок.
Частиною 8 ст.9 Закону №2464-VI встановлено, що платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом. Базовим звітним періодом є календарний місяць, а для платників, зазначених в абзацах третьому та четвертому п.1 ч.1 ст.4 цього Закону, - календарний рік.
Відповідно до розділу IV п.4.3 підпункту 4.3.1. Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 27 вересня 2010 року № 21-5, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27 жовтня 2010 р. за № 994/18289 обчислення єдиного внеску зазначеною категорією платників здійснюється щомісячно на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які нараховується єдиний внесок.
Відповідно до розділу VII пункту 7.2. підпункту 7.2.4 Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 27 вересня 2010 року № 21-5, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27 жовтня 2010 р. за № 994/18289 за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності, передбаченої Законом, накладається штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
При цьому складається рішення про застосування штрафних санкцій за формою згідно з додатком 12 до цієї Інструкції.
Підставою для прийняття відповідного рішення є акт про зазначене порушення, складений у довільній формі.
Судом встановлено, що Управлінням пенсійного фонду в Бахчисарайському районі АР Крим був складений акт №327 від 17.11.2012 року про виявлення порушення. З акту вибачається, що відповідач не надав звітність про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та сум нарахованого єдиного внеску за травень 2012 року, чим порушив вимоги діючого законодавства.
Пунктом 4 ч.11 ст.25 Закону №2464-VI передбачено, що територіальний орган Пенсійного фонду застосовує до платника єдиного внеску штрафні санкції за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності, передбаченої цим Законом, у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно частини 14 статті 25 Закону №2464-VI про нарахування пені та застосування штрафів, передбачених цим Законом, посадова особа територіального органу Пенсійного фонду в порядку, встановленому Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, приймає рішення, яке протягом трьох робочих днів надсилається платнику єдиного внеску.
На підставі зазначеного акту Управлінням Пенсійного фонду України в Бахчисарайському районі АР Крим було винесено рішення № 994 від 18.07.2012 року на підставі п.4 ч.11 ст. 25 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", яким за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності, передбаченої цим Законом застосувало до відповідача штрафні санкції у розмірі десяти неоподаткованих мінімумів доходів громадян в розмірі 170,00 грн. (зазначене рішення отримане відповідачем 27.03.2013 року , про що свідчить особистий підпис директора ПП "Жилкомсервіс Клен" (а.с.16).
Суд зазначає, що рішення позивача № 994 від 18.07.2012 року не оскаржено та являється погодженим відповідачем.
Отже, суд приходить до висновку, що штрафні санкції в розмірі 170,00 грн. нараховані позивачем вірно, являються погодженими відповідачем та підлягають стягненню з останнього.
Суд також враховує, що відповідно до ч.12 ст.9 Закону №2464-VI страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника та мають пріоритет перед всіма іншими зобов'язаннями, крім зобов'язань з виплати заробітної плати (доходу).
Судом встановлено, що на день розгляду справи відповідачем заборгованість в сумі 11184,84 (5597,46+5417,38+170) грн. не погашена, що також підтверджується особовим рахунком відповідача.
Суд зауважує, що відповідно до ч. першої с. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Відповідач не надав суду доказів оскарження вимог про сплату заборгованості, сплати заборгованості, її наявність і розмір підтверджуються матеріалами справи.
Враховуючи вище викладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.
В судовому засіданні 05.08.2013 року оголошено вступну і резолютивну частини постанови, постанову у повному обсязі складено 09.08.2013 року.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 158-163,167 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Стягнути з Приватного підприємства "Жилкомсервіс-Клен" (97533, АРК, Сімферопольський район, с. Трудове, вул. Стадіонна, буд. 4, кв. 9; ідентифікаційний код юридичної особи 33364784 на користь Управління Пенсійного Фонду України в Сімферопольському районі АР Крим заборгованість в сумі 11184,84 грн. ( одинадцять тисяч сто вісімдесят чотири гривні 84 копійок ).
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Циганова Г.Ю.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 05.08.2013 |
Оприлюднено | 19.08.2013 |
Номер документу | 32995747 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Циганова Г.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні