Постанова
від 05.08.2013 по справі 801/7244/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

05 серпня 2013 р. об 11:05 год. Справа №801/7244/13-а

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Циганової Г.Ю., при секретарі судового засідання Кириченко Д.А., за участі представника позивача - Меметової М.Р., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Управління Пенсійного Фонду України в Сімферопольському районі АРК

до Комунального підприємства "Севісний центр" Перовської сільської ради

про стягнення 21681 грн.79 коп.,

Суть спору: Управління Пенсійного Фонду України в Сімферопольському районі АРК (далі - позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим із позовом до Комунального підприємства "Севісний центр" Перовської сільської ради (далі - відповідач) про стягнення заборгованості в розмірі 21681 грн.79 коп.

Позов мотивовано наявністю заборгованості у відповідача зі сплати обов'язкових платежів з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Ухвалами суду від 19.07.2013 року відкрито провадження по справі, після закінчення підготовчого провадження справу призначено до судового розгляду.

Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав, надав пояснення по суті спору.

Відповідач, повідомлений належним чином про дату, час і місце судового розгляду справи, у судове засідання не з'явився, жодних клопотань чи заперечень проти позову суду не надав, явку свого представника не забезпечив.

Враховуючи, що матеріали справи містять достатньо доказів для з'ясування обставин у справі, суд, керуючись ст. ст. 122, 128 КАС України вважає можливим розглянути справу за відсутності представника відповідача

Дослідивши матеріали справи, заслухавши доводи представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд-

ВСТАНОВИВ:

Законом України від 08.07.2010 року №2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (далі - Закон №2464-VI) визначаються правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку.

Згідно з п. ч. 1 ст.1 Закону №2464-VI зазначено, що єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону №2464-VI дія цього Закону поширюється на відносини, що виникають під час провадження діяльності, пов'язаної із збором та веденням обліку єдиного внеску. Дія інших нормативно-правових актів може поширюватися на зазначені відносини лише у випадках, передбачених цим Законом, або в частині, що не суперечить цьому Закону.

Пунктом 3 Розділу VIII Прикінцевих та перехідних положень Закону №2464-VI встановлено, що з дня набрання чинності цим Законом платники страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, вважаються платниками єдиного внеску.

Перереєстрація платників страхових внесків та застрахованих осіб не здійснюється.

Згідно з п.1 ч. 1 ст. 4 Закону №2464-VI платниками єдиного внеску є роботодавці, зокрема, підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Судом встановлено, що відповідач на час спірних правовідносин зареєстрований як юридична особа, ідентифікаційний код юридичної особи 37915904, є платником єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Згідно з ч. 2 ст. 6 Закону №2464-VI платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок; подавати звітність до територіального органу Пенсійного фонду у строки, в порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом за погодженням з відповідними фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування та центральним органом виконавчої влади у галузі статистики. Відповідно до ч. 3 ст. 9 Закону №2464-VI територіальні органи Пенсійного фонду мають право обчислювати єдиний внесок лише на підставі актів перевірки правильності нарахування та сплати єдиного внеску, звітності, що подається платниками до територіальних органів Пенсійного фонду, бухгалтерських та інших документів, що підтверджують суми виплат (доходу), на суми яких (якого) відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок.

Частиною 8 ст. 9 Закону №2464-VI встановлено, що платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом. Базовим звітним періодом є календарний місяць, а для платників, зазначених в абзацах третьому та четвертому пункту 1 частини першої статті 4 цього Закону, - календарний рік.

Відповідно до розділу IV п. 4.3 підпункту 4.3.1. Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 27 вересня 2010 року № 21-5, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27 жовтня 2010 р. за № 994/18289 обчислення єдиного внеску зазначеною категорією платників здійснюється щомісячно на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які нараховується єдиний внесок.

Судом встановлено, що у звіті про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) та сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до органів Пенсійного фонду України відповідач самостійно визначив розмір належного до сплати єдиного внеску за листопад 2011 року на суму 2821,81 грн., за грудень 2011 року - 2821,81 грн., за січень 2012 року - 4080,37 грн., за лютий 2012 року - 4080,37 грн., за березень 2012 року - 5777,17 грн., за квітень 2012 року - 4443,66 грн., які не були ним сплачені у передбачені законом строки (а.с. 19-33, сума значень рядків 8 звітів).

Згідно розрахунку суми єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування відповідачем частково сплачена заборгованість в розмірі 2683,40 грн. за листопад 2011 року.

Відповідно ч. 4 ст. 25 Закону №2464-VI територіальний орган Пенсійного фонду у порядку, за формою і в строки, встановлені Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату. Платник єдиного внеску зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дня надходження вимоги про сплату недоїмки сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею.

Суд встановив, що позивач сформував і направив на адресу відповідача вимоги:

№Ю-315С від 01.03.2012 року про сплату 9723,99 грн. - недоїмка зі сплати єдиного внеску станом на 01.03.2012 року (конверт був повернутий з відміткою поштового відділення про причини невручення "за зазначеною адресою не проживає". Відправка рішення також підтверджується реєстром відправлених листів від 07.12.2012 року (а.с.36, зв. бік а.с. 36,37).

№Ю-378С від 02.04.2012 року про сплату 4080,37 грн. - недоїмка зі сплати єдиного внеску станом на 01.04.2012 року, яка була одержана 11.04.2012 року (про що свідчить відмітка на поштовому повідомленні про вручення (а.с.6-7);

№Ю-628С від 03.05.2012 року про сплату 5777,17 грн. - недоїмка зі сплати єдиного внеску станом на 01.05.2012 року, яка була одержана 07.07.2012 року (про що свідчить відмітка на поштовому повідомленні про вручення (а.с.8-9);

№Ю-913С від 01.06.2012 року про сплату 4443,66 грн. - недоїмка зі сплати єдиного внеску станом на 01.06.2012 року, яка була одержана 12.06.2012 року (про що свідчить відмітка на поштовому повідомленні про вручення (а.с.10-11).

Відповідно до п. 2 ч.8 ст. 9 Закону, пп.4.3.7 п.4.3 розділу IV Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 27.09.2010 року №21-5, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27.10.2010 р. за №994/18289 платники під час кожної виплати заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), на суми якої (якого) нараховується єдиний внесок, одночасно з видачею зазначених сум зобов'язані сплачувати нарахований на ці виплати єдиний внесок у розмірі, встановленому для відповідних платників (авансові платежі).

Отже, суд приходить до висновку, що недоїмка зі сплати єдиного внеску в розмірі 21681,79 грн. розрахована позивачем вірно, являється погодженою відповідачем та підлягає стягненню з останнього.

Згідно з ч.2 ст.6 Закону №2464-VI платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок; подавати звітність до територіального органу Пенсійного фонду у строки, в порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом за погодженням з відповідними фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування та центральним органом виконавчої влади у галузі статистики. Відповідно до ч.3 ст.9 Закону №2464-VI територіальні органи Пенсійного фонду мають право обчислювати єдиний внесок лише на підставі актів перевірки правильності нарахування та сплати єдиного внеску, звітності, що подається платниками до територіальних органів Пенсійного фонду, бухгалтерських та інших документів, що підтверджують суми виплат (доходу), на суми яких (якого) відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок.

Частиною 8 ст.9 Закону №2464-VI встановлено, що платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом. Базовим звітним періодом є календарний місяць, а для платників, зазначених в абзацах третьому та четвертому п.1 ч.1 ст.4 цього Закону, - календарний рік.

Відповідно до розділу IV п.4.3 підпункту 4.3.1. Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 27 вересня 2010 року № 21-5, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27 жовтня 2010 р. за № 994/18289 обчислення єдиного внеску зазначеною категорією платників здійснюється щомісячно на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які нараховується єдиний внесок.

Відповідно до розділу VII пункту 7.2. підпункту 7.2.4 Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 27 вересня 2010 року № 21-5, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27 жовтня 2010 р. за № 994/18289 за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності, передбаченої Законом, накладається штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

При цьому складається рішення про застосування штрафних санкцій за формою згідно з додатком 12 до цієї Інструкції.

Підставою для прийняття відповідного рішення є акт про зазначене порушення, складений у довільній формі.

Судом встановлено, що Управлінням пенсійного фонду в Бахчисарайському районі АР Крим були складені акти №167,168 від 21.02.2012 року про виявлення порушення. З акту вибачається, що відповідач не надав звітність про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та сум нарахованого єдиного внеску за листопад-грудень 2011 року, чим порушив вимоги діючого законодавства.

Пунктом 4 ч.11 ст.25 Закону №2464-VI передбачено, що територіальний орган Пенсійного фонду застосовує до платника єдиного внеску штрафні санкції за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності, передбаченої цим Законом, у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно частини 14 статті 25 Закону №2464-VI про нарахування пені та застосування штрафів, передбачених цим Законом, посадова особа територіального органу Пенсійного фонду в порядку, встановленому Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, приймає рішення, яке протягом трьох робочих днів надсилається платнику єдиного внеску.

Судом встановлено, що Управлінням Пенсійного фонду України в Бахчисарайському районі АР Крим на підставі п.4 ч.11 ст. 25 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", нараховані фінансові санкції за несвоєчасне подання звітності за листопад-грудень 2011 року та винесені рішення про застосування фінансових санкцій: № 70 від 21.02.2012 року на суму 170,00 грн.; № 71 від 21.02.2012 року на суму 170,00 грн. (зазначені рішення на загальну суму 340,00 грн. отримані відповідачем, про що свідчить підпис головного бухгалтера Іваненко Є.М. (а.с.12).

Суд зазначає, що рішення позивача № 70, № 71 від 21.02.2012 року не оскаржено та являється погодженим відповідачем.

Отже, суд приходить до висновку, що штрафні санкції в розмірі 340,00 грн. нараховані позивачем вірно, являються погодженими відповідачем та підлягають стягненню з останнього.

Суд також враховує, що відповідно до ч.12 ст.9 Закону №2464-IV страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника та мають пріоритет перед всіма іншими зобов'язаннями, крім зобов'язань з виплати заробітної плати (доходу).

Судом встановлено, що на день розгляду справи відповідачем заборгованість в сумі 21681,79 (21341,79+340,00) грн. не погашена, що також підтверджується особовим рахунком відповідача.

Суд зауважує, що відповідно до ч. першої с. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Відповідач не надав суду доказів оскарження вимог про сплату заборгованості, сплати заборгованості, її наявність і розмір підтверджуються матеріалами справи.

Враховуючи вище викладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

В судовому засіданні 05.08.2013 року оголошено вступну і резолютивну частини постанови, постанову у повному обсязі складено 09.08.2013 року.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 158-163,167 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Стягнути з Комунального підприємства "Севісний центр" Перовської сільської ради (97566,АР Крим, Сімферопольський район, с. Партизанське, вул. Ленінського комсомолу, 1б; ідентифікаційний код 37915904) на користь Управління Пенсійного Фонду України в Сімферопольському районі АР Крим заборгованість в сумі 21681,79 грн. (двадцять одна тисяча шістсот вісімдесят одна гривня 79 копійок).

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Циганова Г.Ю.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення05.08.2013
Оприлюднено19.08.2013
Номер документу32996082
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/7244/13-а

Постанова від 05.08.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Циганова Г.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні