ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 819/1292/13-a
"25" червня 2013 р. м. Тернопіль
Тернопільський окружний адміністративний суд, в складі:
головуючої судді Подлісній І.М.
при секретарі судового засідання Cубтельній Л.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Тернополі адміністративну справу за адміністративним позовом Державної фінансової інспекції в Тернопільській області до Відділу освіти Теребовлянської районної державної адміністрації про стягнення коштів та зобов'язання виконати обов'язкові вимоги,
ВСТАНОВИВ :
До Тернопільського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державної фінансової інспекції в Тернопільській області (надалі - позивач) до Відділу освіти Теребовлянської районної державної адміністрації про стягнення коштів та зобов'язання виконати обов'язкові вимоги.
Представник позивача Державної фінансової інспекції в Тернопільській області в судовому засіданні заявив письмове клопотання про уточнення позовних вимог, в якому просить, стягнути з відділу освіти Теребовлянської районної державної адміністрації Тернопільської області (48100, м. Теребовля, Тернопільської обл., вул. І. Франка 3, код ЄДРПО 02146038) кошти в сумі 49 079 (сорок дев'ять тисяч сімдесят дев'ять) гривень 05 коп., як отримані кошти, видатки за якими проведені в попередні бюджетні періоди та перерахувати в дохід районного бюджету за кодом класифікації бюджету 24060300 "Інші надходження", код 02316090, рахунок 31429004000258 та зобов'язати Відділ освіти Теребовлянської районної державної адміністрації виконати пп. 9,10 та 11 обов'язкових вимог Державної фінансової інспекції в Тернопільській області №19-03-12-15/7994 від 07.12.2012 року, а саме:
- п. 9- відшкодувати в дохід районного бюджету за кодом класифікації бюджету 24060300 "Інші надходження", код 02316090, рахунок 31429004000258 кошти в сумі 16775,90 грн., шляхом пред'явлення позову про їх стягнення;
- п. 10 - відшкодувати в дохід районного бюджету за кодом класифікації бюджету 24060300 "Інші надходження", код 02316090, рахунок 31429004000258 кошти в сумі 20489,83 грн.. шляхом пред'явлення позову про їх стягнення;
- п. 11 - відшкодувати в дохід районного бюджету за кодом класифікації бюджету 24060300 "Інші надходження". код 02316090, рахунок 31429004000258 кошти в сумі 34309,43 грн., шляхом пред'явлення позову про їх стягнення .
Позовні вимоги мотивовано тим, що відповідно до п. 1.2.1.1 Плану контрольно - ревізійної роботи на IV квартал 2012 року та на підставі направлень від 17.10.2012 року № 653, № 655, № 656 та № 657 проведено планову ревізію фінансово - господарської діяльності Відділу освіти Теребовлянської районної державної адміністрації за період з 01.09.2010 року по 01.10.2012 рік. За результатами ревізії складено акт від 23.11.2012 року № 03-22/75.
Відповідно до статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26 січня 1993 № 2939-ХІІ, Відділу освіти Теребовлянської районної державної адміністрації направлено обов'язкові вимоги від 07.12.2013 року №19-03-12-15/7994, відповідно до яких, Відділ освіти Теребовлянської районної державної адміністрації зобов'язано виконати:
- п.9- відшкодувати в дохід районного бюджету за кодом класифікації бюджету 24060300 "Інші надходження", код 02316090, рахунок 31429004000258 кошти в сумі 16775,90 грн., шляхом пред'явлення позову про їх стягнення;
- п. 10 - відшкодувати в дохід районного бюджету за кодом класифікації бюджету 24060300 "Інші надходження", код 02316090, рахунок 31429004000258 кошти в сумі 20489,83 грн.. шляхом пред'явлення позову про їх стягнення;
- п. 11 - відшкодувати в дохід районного бюджету за кодом класифікації бюджету 24060300 "Інші надходження". код 02316090, рахунок 31429004000258 кошти в сумі 34309,43 грн., шляхом пред'явлення позову про їх стягнення.
Представник відповідача Відділу освіти Теребовлянської районної державної адміністрації в судове засідання не з'явився з невідомих на те суду причин. хоча про день, час та місце судового розгляду справи був повідомлений належним чином.
Суд, заслухавши пояснення представника позивача, розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, вважає, що вказаний позов підлягає до задоволення, виходячи із наступних підстав.
Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» визначено правові основи діяльності контрольно-ревізійної служби та її функції.
Так, згідно п. 8 ст.10 цього Закону органи державного фінансового контролю наділені правом порушувати перед відповідними державними органами питання про визнання недійсними договорів, укладених із порушенням законодавства, у судовому порядку стягувати у дохід держави кошти, отримані підконтрольними установами за незаконними договорами, без установлених законом підстав та з порушенням законодавства.
Згідно ч. 1 ст. 2 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" головним завданням органів державного фінансового контролю є, зокрема, здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів.
В силу ч. 2 вказаної норми державний фінансовий контроль реалізується державною контрольно-ревізійною службою через проведення державного фінансового аудита, перевірки державних закупівель та інспектування. У даному випадку контрольно-ревізійним управлінням у Тернопільській області було проведено перевірку позивача шляхом інспектування.
Державною фінансовою інспекцією в Тернопільській області відповідно до до п. 1.2.1.1 Плану контрольно - ревізійної роботи на IV квартал 2012 року та на підставі направлень від 17.10.2012 року №653, №655, №656 та ;657 проведено планову ревізію фінансово - господарської діяльності Відділу освіти Теребовлянської районної державної адміністрації за період з 01.09.2010 року по 01.10.2012 рік, за результатами ревізії складено акт від 23 листопад 2012 року № 03-22/75.
Ревізією встановлено, що всього у 2011 році за кодом функціональної класифікації видатків 070201 утримано переплату заробітної плати за 2010 рік на суму 21694,36 грн., за кодом функціональної класифікації видатків 070804 - 1056,36 грн. У січні - березні 2012 року за кодом функціональної класифікації видатків 070201 утримано переплату заробітної плати за 2011 рік на суму 12896,14 грн. за кодом функціональної класифікації видатків 070401 - 343,98 грн. Від суми утриманої переплати заробітної плати в попередніх бюджетних періодах зайво нараховано та перераховано внесків до державних цільових фондів у 2010 році (від суми 21694,36 грн.) за КЕКВ 112Ц "Нарахування на заробітну плату" за кодом функціональної класифікації видатків 070201 на суму 7896,75 грн., в 2010 році (від суми 1056,94 грн.) за кодом функціональної класифікації видатків 070804 на суму 384,72 грн., та єдиний соціальний внесок від суми утриманої переплати заробітної плати в 2011 році (12896,14 грн.) за кодом функціональної класифікації видатків 070201 на суму 4681,30 грн., за кодом функціональної класифікації видатків 070401 (від суми 343,98 грн.) на суму 124,86 гривень. Вищевказані кошти не перераховано до місцевого бюджету, як отримані кошти, видатки за якими проведені в попередні бюджеті періоди, чим порушено пункт 3.2 Інструкції з обліку коштів, розрахунків та інших активів бюджетних установ, затвердженої наказом Державного казначейства України від 26.12.2003 №242 (із змінами).
Внаслідок зазначеного порушення місцевому бюджету завдано збитків на суму 49 079,05 гривень.
Ревізією наявності фактів оплати завищеної вартості чи обсягів наданих комунальних послуг встановлено, що в порушення п. 20 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2008 №228 (із змінами), зайво заплановано видатки по КЕКВ 1160 "Оплата комунальних послуг та енергоносіїв" та по КЕКВ 1134 "Оплата послуг", які мали плануватись за КПКВ 7891010. Виходячи з вищенаведеного, Відділом освіти включено недостовірні дані до бюджетних запитів (розрахунки до кошторисів) в частині планування коштів на комунальні послуги, послуги зв'язку та Інтернету, що призвело до затвердження необгрунтованих бюджетних призначень загального фонду місцевого бюджету на 2010-2012 роки. Площа службових приміщень, яку займають працівники апарату відділу освіти становить 30,5 кв.м. Таким чином, за рахунок коштів районного бюджету проведено оплату комунальних послуг (використання електроенергії, водопостачання та водовідведення), які повинні здійснюватись із державного бюджету.
Внаслідок допущеного порушення районному бюджету завдано збитків на суму 16 775,90 гривень.
Ревізією розрахунків з підзвітними особами, в тому числі видатків на відрядження встановлено, що відділом освіти за рахунок коштів районного бюджету проводилися відшкодування витрат педагогічним працівникам дошкільних навчальних закладів та гімназії-спецшколи-інтернат, які фінансуються за рахунок коштів інших бюджетів, відрядження на курси підвищення кваліфікації педагогічних працівників, а також обласні семінари, наради, олімпіади. Таким чином, в порушення п. 20 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2008 №228 (із змінами), при плануванні видатків за КФКВ 070702 "Інші заклади і заходи післядипломної освіти" зайво заплановано видатки по КЕКВ 1140 „Видатки на відрядження". Виходячи з вищенаведеного, відділом освіти включено недостовірні дані до бюджетних запитів (розрахунки до кошторисів) в частині планування коштів на відрядження, що призвело до затвердження необґрунтованих бюджетних призначень загального фонду районного бюджету на 2010-2012 роки. За рахунок коштів районного бюджету проведено оплату відрядних на загальну суму 20489,83 грн.
Внаслідок допущеного порушення відділу освіти завдано збитків на суму 20 489,83 грн.
Крім цього, ревізією встановлено, що сільськими-радами не проводилось відшкодування затрат відділу освіти по виплаченій заробітній платі кочегарам за опалення приміщення шкіл, у тому числі орендованих. В ході ревізії проведено розрахунок загальної суми відшкодування сільськими радами заробітної плати кочегарів, яка склала за період з 01.09.2010 по 01.10.2012 на загальну суму 33771,12 грн. Таким чином, відділом освіти проведено оплату заробітної плати кочегарів на суму 33771,12 грн., що є порушенням п.п.5,46 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 №228 (із змінами) та п.1 ст.9 Закону України „Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні".
Внаслідок допущеного порушення районному бюджету завдано збитків на суму 33771,12 грн. Станом на дату подання позову залишок до відшкодування коштів становить 34309,43 грн.
Відповідно до п. 52 Порядку проведення інспектування державною контрольно - ревізійною службою, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2006 року № 550, контролюючі органи здійснюють контроль за усуненням об'єктами контролю порушень законодавства за результатами аналізу їх зворотного інформування про вжиті заходи.
На підставі ст. 10 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" від 26.01.1993 року, Відділу освіти Теребовлянської районної державної адміністрації направлено обов'язкові вимоги від 07.12.2012 року № 19-03-12-15/7994 про усунення виявлених ревізією порушень, відповідно до яких, Відділ освіти Теребовлянської районної державної адміністрації зобов'язано виконати:
- п.9- відшкодувати в дохід районного бюджету за кодом класифікації бюджету 24060300 "Інші надходження", код 02316090, рахунок 31429004000258 кошти в сумі 16775,90 грн., шляхом пред'явлення позову про їх стягнення;
- п. 10 - відшкодувати в дохід районного бюджету за кодом класифікації бюджету 24060300 "Інші надходження", код 02316090, рахунок 31429004000258 кошти в сумі 20489,83 грн.. шляхом пред'явлення позову про їх стягнення;
- п. 11 - відшкодувати в дохід районного бюджету за кодом класифікації бюджету 24060300 "Інші надходження". код 02316090, рахунок 31429004000258 кошти в сумі 34309,43 грн., шляхом пред'явлення позову про їх стягнення.
Згідно ст. 15 вищевказаного Закону України. законні вимоги службових осіб органів державного фінансового контролю є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що ревізуються.
Станом на момент подання адміністративного позову пункти 9, 10 та 11 обов'язкових вимог відповідачем у повному обсязі не виконано та в установленому законом порядку не оскаржено, вимога державної фінансової інспекції в Тернопільській області від 07.12.2012 року №19-03-12-15/7994 є чинною, а відтак підлягає обов'язковому виконанню.
Суд, проаналізувавши адміністративний позов, докази, що надані представником позивача вважає, що обставини адміністративного позову, якими обґрунтовувалися вимоги позивача знайшли своє підтвердження.
З урахування встановлених у судовому засіданні обставин справи та вищезазначених положень чинного законодавства України, суд приходить до висновку щодо правомірності та обґрунтованості вимог позивача та таких, що підлягають задоволенню в повному обсязі.
керуючись ст.ст. 94, 158-167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з відділу освіти Теребовлянської районної державної адміністрації Тернопільської області (48100, м. Теребовля, Тернопільської обл., вул. І. Франка 3, код ЄДРПО 02146038) кошти в сумі 49 079 (сорок дев'ять тисяч сімдесят дев'ять) гривень 05 коп., як отримані кошти, видатки за якими проведені в попередні бюджетні періоди та перерахувати в дохід районного бюджету за кодом класифікації бюджету 24060300 "Інші надходження", код 02316090, рахунок 31429004000258.
3. Зобов'язати відділ освіти Теребовлянської районної державної адміністрації Тернопільської області (48100, м. Теребовля, Тернопільської обл., вул. І. Франка 3, код ЄДРПО 02146038) виконати п.п. 9,10, 11 вимог Державної фінансової інспекції в Тернопільській області № 19-03-12-15/7994 від 07.12.2012 р., а саме:
- п. 9- відшкодувати в дохід районного бюджету за кодом класифікації бюджету 24060300 "Інші надходження", код 02316090, рахунок 31429004000258 кошти в сумі 16 775,90 грн., шляхом пред'явлення позову про їх стягнення;
- п. 10 - відшкодувати в дохід районного бюджету за кодом класифікації бюджету 24060300 "Інші надходження", код 02316090, рахунок 31429004000258 кошти в сумі 20 489,83 грн.. шляхом пред'явлення позову про їх стягнення;
- п. 11 - відшкодувати в дохід районного бюджету за кодом класифікації бюджету 24060300 "Інші надходження". код 02316090, рахунок 31429004000258 кошти в сумі 34 309,43 грн., шляхом пред'явлення позову про їх стягнення.
Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд в порядку і строки, передбачені статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строків апеляційного оскарження. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо воно не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи
Головуючий суддя Подлісна І.М.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.06.2013 |
Оприлюднено | 19.08.2013 |
Номер документу | 33011279 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна І.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні