Україна
Донецький окружний адміністративний суд
У Х В А Л А
про закриття провадження у справі
13 серпня 2013 р. Справа № 805/10023/13-а
приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул.50-ої Гвардійської дивізії, 17
Постановлена у нарадчій кімнаті о 15 год.00 хв.
Донецький окружний адміністративний суд у складі судді Наумової К.Г.
при секретарі судового засідання - Березовській Є.Г.
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Адвоката ОСОБА_1 (м. Донецьк)
до Горлівського міжрайонного відділу Управління державної служби охорони при ГУМВС України в Донецькій області (м. Донецьк)
про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії
представники сторін:
позивач: не з'явився
представник відповідача: Шевельов В.В.
Адвокат ОСОБА_1 звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Горлівського міжрайонного відділу Управління державної служби охорони при ГУМВС України в Донецькій області про визнання протиправними дій щодо ненадання інформації, зазначеної в адвокатському запиті від 19.06.2013 року б/н та зобов'язання надати інформацію, а саме: хто був відповідальний в Горлівському МВДСО УДСО при ГУМВС України в Донецькій області 18.01.2013 року; чи був проведений інструктаж міліціонерів СПГЗ роти міліції Горлівського МВДСО УДСО при ГУМВС України в Донецькій області перед виходом на службу 18.01.2013 року; хто саме з міліціонерів-водіїв СПГЗ роти міліції Горлівського МВДСО УДСО при ГУМВС України в Донецькій області заступав на службу 18.01.2013 року; в який час був отриманий сигнал «Тривога» з будинку 69 по вул.Некрасова, розташованого в Центрально-Міському районі м. Горлівки, а також хто саме з операторів ПЦО повідомив про сигнал «Тривога» та який наряд СПГЗ роти міліції Горлівського МВДСО УДСО при ГУМВС України в Донецькій області виїзжав за вказаною адресою. Повідомити про наслідки огляду вищевказаного будинку; надати належним чином завірені копії: графіка виходу на службу міліціонерів ГЗ ПЦО роти міліції Горлівського МВДСО УДСО при ГУМВС України в Донецькій області, в тому числі і ОСОБА_3 в січні 2013 року; книги інструктажів перед заступанням на службу міліціонерів Горлівського МВДСО за 18.01.2013 року;книги виїзду автомобілів Горлівського МВДСО за 18.01.2013 року.
В обґрунтування позову позивач посилається на ті обставини, що відповідачем було порушено право на здійснення правомірної діяльності адвоката по наданню правової допомоги та порушено встановлені законом гарантії діяльності адвоката.
Позивач надіслав клопотання про розгляд справи за його відсутності.
Відповідач надав заперечення на адміністративний позов, у якому вважає позовні вимоги необгрунтованими, оскільки інформація, яка запитувалась позивачем, є конфіденційною та з обмеженим доступом, відповідно надання такої інформації позивачеві суперечить нормам чинного законодавства України.
Крім цього, відповідач вважає, що він у даних правовідносинах не може вважатись органом владних повноважень, відповідно дана справа не підпадає під визначення справи адміністративної юрисдикції.
Ч. 1 ст. 2 КАС України встановлено, що завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Ч. 2 ст. 2 КАС України встановлено, що до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.
У розумінні статті 3 КАС України справа адміністративної юрисдикції - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.
Згідно до п.7 ч.1 ст.3 Кодексу адміністративного судочинства України суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
З позовної заяви та доданих до неї документів вбачається, що позивач звернувся до суду із позовом, яким оскаржує дії Горлівського міжрайонного відділу Управління державної служби охорони при ГУМВС України в Донецькій області.
З довідки з ЄДРПОУ є серії АБ №564788 від 15.11.2012 вбачається, що відповідач є юридичною особою(ЄДРПОУ 37823625) , державною установою.
Відповідно до ліцензії №594925 від 18.07.2012, виданої відповідачеві Міністерством внутрішніх справі України, відповідачеві дозволено здійснювати діяльність з надання послуг з охорони власності та громадян.
Міліція складається з кількох підрозділів, до яких, зокрема належить міліція охорони. Права і обовязки, організація роботи та структура підрозділів міліції визначаються положеннями (ст. 7 Закону України «Про міліцію»).
Положення про Державну службу охорони при Міністерстві внутрішніх справ затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 10 серпня 1993 р. N 615 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 15 серпня 2001 р. N 1053).
Пунктом 1 цього Положення встановлено, що Державна служба охорони при Міністерстві внутрішніх справ створена для здійснення заходів щодо охорони нерухомих обєктів та іншого майна, в тому числі вантажів, тимчасового зберігання валютних цінностей, забезпечення особистої безпеки громадян, а також технічного захисту інформації на договірних засадах в порядку, встановленому законодавством.
Державна служба охорони є підпорядкованою Міністру внутрішніх справ єдиною централізованою системою, очолюваною Департаментом Державної служби охорони при Міністерстві внутрішніх справ, яка складається з управлінь, відділів Державної служби охорони при головних управліннях МВС в Автономній Республіці Крим, м. Києві та Київській області, управліннях МВС в областях та м. Севастополі.
Відповідно до абз.5 п. 9 зазначеного вище Положення управління, відділи і підрозділи охорони є державними установами, що провадять некомерційну господарську діяльність.
З Положення «Про Горлівський міжрайонний відділ Управління Державної служби охорони при ГУМВС України в Донецькій області, затвердженого наказом Департаментом ДСО при МВС України 27.10.2011 за №184, а саме його першого розділу вбачається, що відповідач провадить некомерційну господарську діяльність та входить до сфери управління Департаменту Державної служби охорони при Міністерстві внутрішніх справи України, безпосередньо підпорядковуючись Управлінню Державної служби охорони при ГУМВС України в Донецькій області.
Метою створення Відділу є забезпечення громадського порядку та боротьба із злочинністю на місцевому рівні шляхом охорони об'єктів, майна державної та інших форм власності, охорони фізичних осіб, патрулювання працівників міліції охорони, у тому числі мобільних груп затримання.
За вимогами ст.52 Господарського кодексу України некомерційне господарювання - це самостійна систематична господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання, спрямована на досягнення економічних, соціальних та інших результатів без мети одержання прибутку.
Некомерційна господарська діяльність здійснюється суб'єктами господарювання державного або комунального секторів економіки у галузях (видах діяльності), в яких відповідно до статті 12 цього Кодексу забороняється підприємництво, на основі рішення відповідного органу державної влади чи органу місцевого самоврядування. Некомерційна господарська діяльність може здійснюватися також іншими суб'єктами господарювання, яким здійснення господарської діяльності у формі підприємництва забороняється законом.
Не можуть здійснювати некомерційну господарську діяльність органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їх посадові особи.
Таким чином, з матеріалів справи вбачається, що відповідач є державною установою, яка здійснює некомерційну господарську діяльність з надання послуг охорони власності та громадян та не є суб'єктом владних повноважень у розумінні Кодексу адміністративного судочинства України.
З огляду на зазначене, даний спір не підпадає під визначення справи адміністративної юрисдикції.
Згідно п. 1 ч. 1 ст. 157 Кодексу адміністративного судочинства України, суд закриває провадження у справі якщо справу не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства
Керуючись ст. 136, 157, 160 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Закрити провадження по справі за позовом Адвоката ОСОБА_1 до Горлівського міжрайонного відділу управління державної служби охорони при ГУМВС України в Донецькій області про визнання протиправними дій щодо ненадання інформації, зазначеної в адвокатському запиті від 19.06.2013 року б/н та зобов'язання надати інформацію, а саме: хто був відповідальний в Горлівському МВДСО УДСО при ГУМВС України в Донецькій області 18.01.2013 року; чи був проведений інструктаж міліціонерів СПГЗ роти міліції Горлівського МВДСО УДСО при ГУМВС України в Донецькій області перед виходом на службу 18.01.2013 року; хто саме з міліціонерів-водіїв СПГЗ роти міліції Горлівського МВДСО УДСО при ГУМВС України в Донецькій області заступав на службу 18.01.2013 року; в який час був отриманий сигнал «Тривога» з будинку 69 по вул.Некрасова, розташованого в Центрально-Міському районі м. Горлівки, а також хто саме з операторів ПЦО повідомив про сигнал «Тривога» та який наряд СПГЗ роти міліції Горлівського МВДСО УДСО при ГУМВС України в Донецькій області виїзжав за вказаною адресою. Повідомити про наслідки огляду вищевказаного будинку; надати належним чином завірені копії: графіка виходу на службу міліціонерів ГЗ ПЦО роти міліції Горлівського МВДСО УДСО при ГУМВС України в Донецькій області, в тому числі і ОСОБА_3 в січні 2013 року; книги інструктажів перед заступанням на службу міліціонерів Горлівського МВДСО за 18.01.2013 року;книги виїзду автомобілів Горлівського МВДСО за 18.01.2013 року.
Роз'яснити позивачеві його право звернення до місцевого суду в порядку цивільного судочинства.
Зазначена ухвала може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Дана ухвала суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. Якщо ухвалу було постановлено у письмовому провадженні або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
Скарга подається на ім'я Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд.
Повний текст ухвали виготовлено та підписано 19.08.2013 р.
Суддя Наумова К.Г.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.08.2013 |
Оприлюднено | 19.08.2013 |
Номер документу | 33024842 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Наумова К.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні