Постанова
від 06.06.2013 по справі 2а-8715/12/0170/24
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

06 червня 2013 р. о 11:34 Справа №2а-8715/12/0170/24

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кащеєвої Г. Ю. за участю секретаря Багдасарян Н. В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Державного підприємства «Радгосп-завод «Плодове»

до Державної податкової інспекції у Бахчисарайському районі АРК Державної податкової служби

про визнання недійсними податкових повідомлень-рішень

за участю представників:

позивача - Пристинська Катерина Олександрівна, НОМЕР_1;

відповідача - не з'явився,

Обставини справи:

Державне підприємство Радгосп-завод «Плодове» звернулося до господарського суду АР Крим з позовною заявою та просило визнати нечинними податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Бахчисарайському районі АРК від 19.12.2006р. №00039723/0, №00039723/1 від 15.01.2007р. про сплату податку на додану вартість на загальну суму 1302584 грн., з яких 651207 грн. за основним платежем та 651377 грн. - сума штрафних санкцій.

Ухвалою Господарського суду АР Крим від 25.01.2007р. було відкрито провадження з привласненням справі №2-27/2030-2007А.

Постановою Господарського суду АР Крим від 23.09.2008р. у справі №2-27/2030-2007А адміністративний позов було задоволено (а.с. 5-14, т. 6).

Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 27.04.2009р. апеляційна скарга Державної податкової інспекції у Бахчисарайському районі АРК була залишена без задоволення, а постанова господарського суду АР Крим від 223.09.2008р. у справі №2-27/2030-2007А без змін (а. с. 44-49, т.6).

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 12.07.2012р. касаційна скарга ДПІ у Бахчисарайському районі АРК була задоволена частково, постанова господарського суду АР Крим від 23.09.2008р. та ухвала Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 27.04.2009р. були скасовані, а справа направлена на новий розгляд (а. с. 79-83, т. 6).

Скасовуючи зазначені судові рішення, Вищий адміністративний суд України зазначив, що відповідно до положень п. 11.29 ст. 11 Закону України «Про податок на додану вартість» була зупинена дія пункту 7.7. ст. 7, п. 10.1 та 10.2 ст. 10 цього Закону в частині сплати до бюджету податку на додану вартість щодо операцій з поставки товарів (робіт, послуг) власного виробництва, включаючи продукцію (крім підакцизних товарів), виготовлену на давальницьких умовах із власної сільськогосподарської сировини, за винятком операцій з поставки переробним підприємствам молока та м'яса живою вагою, що здійснюється сільськогосподарськими товаровиробниками незалежно від організаційно-правової форми та форми власності, в яких сума, одержана від поставки сільськогосподарської продукції власного виробництва та продуктів її переробки за попередній звітний (податковий) рік становить не менше 50 відсотків загальної суми валового доходу підприємства.

Зазначені кошти залишаються в розпорядженні сільськогосподарських товаровиробників і використовуються ними на придбання виробничого призначення.

Одночасно, п. 4 Порядку від 26.02.1999р. в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 23.04.2003р. №573 передбачено, що на підставі даних бухгалтерського та податкового обліку сільськогосподарський товаровиробник складає декларацію з податку на додану вартість з реалізованої продукції, товарів (робіт, послуг) власного виробництва, включаючи продукцію (крім підакцизних товарів), виготовлену на давальницьких умовах із власної сільськогосподарської сировини, крім операцій з продажу переробним підприємствам молока та м'яса живою вагою, і в терміни, передбачені законодавством для звітності, подають її до органів державної податкової служби.

Одночасно з декларацію з податку на додану вартість за відповідний звітний період сільськогосподарські товаровиробники подають до органу державної податкової служби за місцем реєстрації довідку про цільове використання сум податку на додану вартість за попередній звітний період, форма та зміст якої визначається Державною податковою адміністрацією за погодженням із Міністерством аграрної політики.

Залишок податкових зобов'язань відповідно до декларації з податку на додану вартість з реалізованої продукції, товарів (робіт, послуг) власного виробництва, включаючи продукцію (крім підакцизних товарів), виготовлену на давальницьких умовах із власної сільськогосподарської сировини, тобто різниці між сумою податку на додану вартість, одержаною сільськогосподарськими постачальниками, перераховується сільськогосподарськими товаровиробниками з поточного рахунка на окремий рахунок у терміни, передбачені для перерахування суми податку на додану вартість до бюджету.

Не перераховані на окремий рахунок зазначені кошти вважаються такими, що використовуються не за цільовим призначенням, і підлягають стягненню до державного бюджету у безспірному порядку.

Залишок суми податкового кредиту відповідно до згаданої декларації, тобто від'ємна різниця між сумою покупців, та сумою податку на додану вартість, сплаченою ними постачальникам, зараховується сільськогосподарським товаровиробникам на зменшення податкових зобов'язань наступних податкових звітних періодів.

Згідно з статтею 1 Закону України «Про ставки акцизного збору і ввізного мита на спирт етиловий та алкогольні напої» визначено повний конкретизований перелік спиртів та алкогольних напоїв, як підакцизних та встановлено ставки на цю продукцію (товари) відповідно до кодів виробів за Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД), яка базується на ГС.

Відповідно до ст. 1 зазначеного Закону, ставка акцизного збору на виноматеріали (виноградне сусло) для виробництва коньячного спирту та ігристих вин за кодом товарної під позиції за Гармонізованою системою опису та кодування товарів 220430 дорівнює «0».

Таким чином, зазначеним положенням на товари за цим кодом встановлено нульову ставку акцизного збору, тобто на них встановлено пільгу зі сплати акцизного збору, але це не змінює статусу цього товару, як підакцизного, оскільки якщо виноматеріали, на які вказаним Законом відповідно до кодів за УКТ ЗЕД встановлено (у будь-якому розмірі) ставки акцизного збору, реалізується для подальшої переробки і виготовлення вин, ці виноматеріали не перестають бути підакцизними, а тому операції з реалізації таких виноматеріалів, виготовлених з власної сировини, включаються до податкової декларації з ПДВ за якою здійснюється розрахунок з бюджетом.

Разом з тим, Вищий адміністративний суд України зауважив, що до підакцизної продукції віднесено лише спирт та алкогольні напої (виноматеріали), які призначені до пиття та містять алкоголь.

Таким чином, Вищим адміністративним судом України був зроблений висновок, що судами попередніх інстанцій не було з'ясовано питання: які саме виноматеріали були реалізовані позивачем і мають код товарної під позиції за Гармонізованою системою опису та кодування товарів - 2204 30, тобто які є підакцизним товаром і повинні бути включені до податкової декларації з ПДВ, а які виноматеріали не відносяться до підакцизних товарів.

Крім того, Вищий адміністративний суд України зазначив, що підлягають встановленню обставини щодо призначення продукції, виготовленої та реалізованої позивачем та змісту спирту, або чи можна вважати алкогольними напоями у тому значенні, яке вживається у чинному законодавстві.

Ухвалою окружного адміністративного суду АР Крим від 08.08.2012р. адміністративна справа була прийнята до провадження суддею ОАС АР Крим Кащеєвою Г. Ю. із привласненням справі №2а-8715/12/0170/24.

Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази, які є у справі, суд

ВСТАНОВИВ:

За період з 21.11.2006р. по 11.12.2006р.ДПІ у Бахчисарайському районі АРК була проведена планова перевірка дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства позивачем за період з 01.08.2003р. по 30.06.2006р.

За результатами перевірки був складений акт №254/27/0412866/23 від 18.12.006р. (а.с. 14-42, т. 1).

В ході перевірки було встановлено порушення п. 4.1 ст. 4, ст. 7, п. 11.20 ст. 11 Закону України «Про податок на додану вартість» , у зв'язку з чим занижено податок на додану вартість в сумі 651 207,00 грн.

На підставі зазначеного акту №254/27/0412866/23 від 18.12.2006р. винесено податкове повідомлення-рішення №00039723/0 від 19.12.2006р. про сплату податку на додану вартість на загальну суму 1302584 грн., з яких 651207 грн. - за основним платежем, 651 377 грн. - штрафні санкції (а.с. 12, т. 1).

Не погодившись з податковим повідомленням-рішенням, позивач звернувся зі скаргою від 28.12.2006р. №1015 до ДПІ у Бахчисарайському районі АРК (а.с. 46-47, т. 1).

Рішенням відповідача від 15.01.2007р. №45/10/23 у задоволенні скарги було відмовлено, а податкове повідомлення-рішення залишено без змін (а.с. 48-49,т.1).

Також за результатами оскарження відповідачем винесено податкове повідомлення-рішення №00039723/1 від 15.01.2007р. про сплату податку на додану вартість на загальну суму 1302584,00 грн., з яких - 651207 грн. за основним платежем, 651377 грн. - штрафні санкції (а.с. 13, т. 1).

За висновками акта перевірки при визначенні повноти нарахування та своєчасності сплати податку на додану вартість встановлено заниження податку на додану вартість у розмірі 651207 грн., в тому числі за серпень 2005р. у розмірі 35791,00 грн., за вересень 2005р. у розмірі 82413,00 грн., за жовтень 2005р. в розмірі 91762,00 грн., за листопад 2005р. в сумі 104663,00 грн., за грудень 2005р. в сумі 70383,00 грн., за січень 2006р. в розмірі 87126,00 грн., за лютий 2006р. в сумі 30882,00 грн., за березень 2006р. в розмірі 42185,00 грн., за квітень 2006р. у розмірі 70415,00 грн., за травень 2006р. в сумі 33702,00 грн., за червень 2006р. в сумі 1885,00 грн.; по реалізації виноматеріалів підприємствам вторинного виноробництва 634932,00 грн.; по реалізації продукції невласного виробництва 16275 грн. (а.с. 23, т. 1).

Так, по реалізації продукції не власного виробництва в сумі 16275 грн., в тому числі за серпень 2005р у розмірі 11644 грн., за вересень 2005р. у розмірі 198,00 грн., за жовтень 2005р. у сумі 617 грн., за листопад 2005р. у сумі 3816,00 грн. ДП «Радгосп-завод «Плодове» реалізувало виноматеріал підприємствам вторинного виноробства по податковим накладним і податкові зобов'язання відобразило по Декларації по ПДВ сільськогосподарського товаровиробника.

При цьому, відповідач в акті перевірки зауважив, що відповідно до п. 11.29 ст. 11 Закону України «Про податок на додану вартість» спеціальний режим оподаткування ПДВ поширюється на сільськогосподарських товаровиробників, що здійснюють операції по постачанню товарів (робіт, послуг) власного виробництва, включаючи продукцію (крім підакцизних товарів), виготовлену на давальницьких умовах з власної сільськогосподарської сировини.

За висновками відповідача, уся алкогольна продукція є підакцизною тому, що на неї відповідно до законодавства, встановлені ставки акцизного збору.

Критерієм віднесення товарів до алкогольних напоїв як підакцизних товарів, є зміст спирту етилового понад 1,1% об'ємних одиниць.

Оскільки продукція ДП «Радгосп-завод Плодове» має зміст спирту етилового від 9% та вище, отримана шляхом спиртового шумування цукрозмістових матеріалів і відноситься до товарної групи Гармонізованої системи опису і кодування товарів під кодом 2204, то платники податку на додану вартість, що виготовляють виноматеріали, які мають ставку акцизного збору на рівні «0» грн.. за 1 литр, мають сплачувати ПДВ у Держбюджет на загальних підставах.

Дослідивши позовні вимоги, із урахуванням приписів Вищого адміністративного суду України, викладених в ухвалі від 12.07.2012р., суд зазначає наступне.

Позивач є виробником сільськогосподарської продукції. Відповідно до Указу Президента України від 02.12.1998р. №1328/98 «Про підтримку сільськогосподарських виробників» з 01.01.1999р. підприємство звільняється від сплати в бюджет суми податку на додану вартість, що нараховуються сільгоспвиробниками платниками ПДВ щодо операцій із продажу сільськогосподарської продукції (крім підакцизних товарів), виготовленої на давальницьких умовах із власної сільськогосподарської сировини, крім операцій із продажу переробним підприємствам молока і м'яса в живій вазі, що реалізуються по нульовій ставці з ПДВ, і господарства за них одержують дотації до цін.

Підприємства -виробники алкогольної продукції є платниками акцизного збору згідно з статтею 6 Закону України «Про державне регулювання виробництва й обороту спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», якої встановлений відповідний перелік суб'єктів підприємницької діяльності - платників акцизного збору, які виробляють спирт етиловий, коньячний і плодовий, спирт етиловий ректифікований виноградний, спирт етиловий, ректифікований плодовий, алкогольні напої і тютюнові вироби.

Правовідносини сторін у сфері по реалізації сільгоспвиробниками продукції не власного виробництва,в тому числі й підакцизних товарів, регулювалися Законом України «Про податок на додану вартість», Законом України «Про ставки акцизного збору та ввізного мита на спирт етиловий та алкогольні напої», Законом України «Про стимулювання розвитку сільськогосподарського господарства за період 2001-2004роки».

Відповідно до п. 11.29 ст. 29 Закону України «Про податок на додану вартість» до 1 січня 2009року була зупинена дія п. 7.7 ст. 7, п. 10.1 та 10.2 ст. 10 цього Закону в частині сплати до бюджету податку на додану вартість щодо операцій з поставки товарів (робіт, послуг) власного виробництва, включаючи продукцію (крім підакцизних товарів), виготовлену на давальницьких умовах із власної сільськогосподарської сировини, за винятком операцій з поставки переробним підприємствам молока та м'яса живою вагою, що здійснюються сільськогосподарськими товаровиробниками незалежно від організаційно-правової форми та форми власності, в яких сума одержана від поставки сільськогосподарської продукції власного виробництва та продуктів її переробки за попередній звітний (податковий ) рік становить не менше 50% від загальної суми валового доходу підприємства.

Для новостворених сільськогосподарських товаровиробників різних форм власності питома вага сільськогосподарської продукції в загальній сумі валового доходу підприємства в поточному році визначається за даними звітного періоду.

Зазначені кошти залишаються в розпорядженні сільськогосподарських товаровиробників і використовуються ними на придбання матеріально-технічних ресурсів виробничого призначення. У разі нецільового використання акумульованих коштів вони стягуються до Державного бюджету України в безспірному порядку.

Порядок акумуляції та використання зазначених коштів визначається Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 26.02.1999р. №271 «Про Порядок акумуляції та використання коштів, які нараховуються сільськогосподарськими товаровиробниками - платниками податку на додану вартість щодо операцій продажу товарів (робіт, послуг) власного виробництва, включаючи продукцію (крім підакцизних товарів), виготовлену на давальницьких умовах із власної сільськогосподарської сировини», на підставі даних бухгалтерського та податкового обліку сільськогосподарський товаровиробник складає декларацію з податку на додану вартість з реалізованої продукції (товарів, робіт та послуг) власного виробництва, включаючи продукцію (крім підакцизних товарів), виготовлену на давальницьких умовах із власної сільськогосподарської сировини, крім операцій з продажу переробним підприємствам молока та м'яса живою вагою,і в терміни, передбачені законодавством для звітності, подають її до органів державної податкової служби.

Одночасно з декларацією з податку на додану вартість за відповідний звітний період сільськогосподарські товаровиробники подають до органу державної податкової служби за місцем реєстрації довідки про цільове використання сум податку на додану вартість за попередній звітний період, форма та зміст якої визначається Державною податковою адміністрацією за погодженням з Міністерством аграрної політики.

Залишок податкових зобов'язань відповідно до декларації з податку на додану вартість з реалізованої продукції, товарів (робіт, послуг) власного виробництва, включаючи продукцію (крім підакцизних товарів), виготовлену на давальницьких умовах із власної сільськогосподарської сировини, тобто різниця між сумою податку на додану вартість, одержаною сільськогосподарськими товаровиробниками від покупців, та сумою податку на додану вартість, сплаченою ними постачальникам, перераховуються сільськогосподарськими товаровиробниками з поточного рахунка на окремий рахунок у терміни, передбачені для перерахування суми податку на додану вартість до бюджету. Не перераховані на окремий рахунок зазначені кошти вважаються такими, що використовуються не за цільовим призначенням і підлягають стягненню до Державного бюджету України у безспірному порядку.

Залишок податкового кредиту відповідно до згаданої декларації, тобто від'ємна різниця між сумою податку на додану вартість, одержаною сільськогосподарськими товаровиробниками від покупців, та сумою податку на додану вартість, сплаченою, ними постачальникам, зараховуються сільськогосподарськими товаровиробниками на зменшення податкових зобов'язань наступних звітних періодів.

Відповідно до Закону України «Про стимулювання розвитку сільського господарства за період 2001-2004роки» продукція сільського господарства (сільськогосподарська продукція) - продукція, що виробляється в сільському господарстві та відповідає кодам 01.11 -01.42 та 05.00.1 - 05.00.42 Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016-97.

Довідкою Головного управління статистики в АРК №05.3-06-19/1930 від 21.09.2005р. встановлено, що позивач здійснює діяльність по КВЕД 01.13.0- вирощування фруктів, ягід, горіхів, культур для виробництва напоїв та прянощів. Підклас по КВЕД 01.13.0 включає не тільки вирощування, а й переробку на вино фруктів, ягід, винограду, в межах господарства.

Відповідно до постанови Верховної Ради від 12.09.1996р. №365/96-ВР «Про перелік товарів (продукції), на які встановлюється акцизний збір було встановлено, що перелік товарів (продукції) визначається та обмежується переліком підакцизних товарів, які ввійшли до законів України: від 06.02.1996р. «Про ставки акцизного збору і ввізного мита а тютюнові вироби», від 07.05.1996р. «Про ставки акцизного збору і ввізного мита не деякі транспортні засоби та шини до них», від 11.07.1996р. «Про ставки акцизного збору і ввізного мита на деякі товари (продукцію)».

Відповідно до ст. 2 Закону України «Про ставки акцизного збору і ввізного мита на спирт етиловий та алкогольні напої» вироблені в Україні з вітчизняної сировини виноматеріали (код згідно з УКТ ЗЕТ 2204 30), що реалізується посередницьким організаціям і населенню, та виноматеріали, вироблені на підприємствах первинного виноробства для суб'єктів підприємницької діяльності, що не є виробниками виноробної сировини (винограду), крім підприємств вторинного виноробства, які використовують ці виноматеріали для виробництва готової продукції - 1,00 грн. за 1 літр.

Разом з тим, оцінюючи висновки ДПІ у Бахчисарайському районі АРК щодо того, що реалізована протягом 2004-2005р.р. ДП «Радгосп-завод «Плодове» продукція має зміст спирту етилового від 9% і вище об'ємних одиниць, отримана шляхом спиртового бродіння, цукоровмістиючих матеріалів і відноситься до товарної групи Гармонізованої системи опису та кодування товарів під кодом 2204, а, відтак, є підакцизною продукцією, суд звертає увагу відповідача на приписи Верховного Суду України, викладені в Постанові від 15.01.2008р. у справі за позовом Державного підприємства «Радгосп-азавод «Алушта» до Державної податкової інспекції у м. Алушті АРК та Державної податкової адміністрації в АРК про визнання недійсним податкового повідомлення-рішення.

Так, за висновками Верховного Суду України у Законі України «Про ставки акцизного збору на спирт етиловий та алкогольні напої» вживається термін «виноматеріали».

«Само по собі вживання у зазначеному Законі слова «виноматеріали» не дає підстав відносити будь-яку продукцію, яка позначається цим словом, до підакцизної, оскільки самим Законом до підакцизної продукції віднесено лише спирт та алкогольні напої.. Словом «напій», входячи з його семантики, позначається спеціально приготовлена рідина, призначена для пиття. Алкогольний напій - це напій, який містить алкоголь. Зважаючи на викладене до підакцизної продукції може бути віднесено лише ті виноматеріали, які призначені для пиття та містять алкоголь» (а.с. 62-62/а, т. 6).

В контексті зазначених приписів Верховного Суду України, Вищий адміністративний суд України в ухвалі від 12.07.2012р. у справі №К-22958/09 звернув увагу, що в рамках даної адміністративної справи має бути вирішено питання щодо того, які саме виноматеріали були реалізовані позивачем і мають код товарної під позиції за Гармонізованою системою опису та кодування товарів 2204 30 (які є підакцизним товаром, а які до підакцизних товарів не відносяться).

З огляду на зазначені приписи, судом були досліджені надані позивачем первинні бухгалтерські документи (видаткові накладні, заключний звіт за результатом переробки врожаю) за період 2004-2005 роки, відповідно до яких у 2004 році позивачем був реалізований наступний асортимент продукції:

- Виноматеріал Совіньйон Кримський - об'ємна частка етилового спирту складає 10-12% об., виготовляється відповідно до нормативних вимог, встановлених Технологічною інструкцією з виробництва виноградного марочного столового білового вина «Совіньйон Кримський» ТУ 10.17 УССР-46-89;

- Виноматеріал Бастардо - магарацький (Старий Крим) - об'ємна частка етилового спирту 9,5-12% об., виготовляється на підставі вимог Технологічної інструкції з виробництва вина ординарного столового сухого червоного Бастардо «Сарий Крим ТУ 202.374-2000;

- «Піно-фран», «Ркацетелі», «Аліготе», «Совіньйон», «Каберне», «Шардоне», «Піно» - вмист спирту 10-12% об., виготовляється згідно з нормативними вимогами Інструкції з вироблення шампанських виноматеріалів т ДСТУ 2366-94 ТУ Виноград свіжий технічний;

- Виноматеріал коньячний - вміст спирту становить не менш як 8% об., виготовлюється на підставі технологічної інструкції з виготовлення коньячних виноматеріалів;

- Виноматеріал Портвейн білий Кримський - вміст спирту 18,9 % об.;

- Виноматеріал Портвейн Приморський, червоний - вміст спирту 17,5% об.;

- Виноматеріал Сонце в бокалі - вміст спирту - 16% об.;

- Каберне Совіньойон (Каберне Кримське) вміст спирту 10-12% об., виготовляється відповідно до вимог встановлених Технологічною інструкцією з виробництва виноградного марочного столового червоного вина «Каберне Кримське» ТІ 10.17.УССР-45-89.

В 2005 році позивачем був реалізований наступний асортимент продукції:

Шампанські виноматеріали:

- «Каберне-Совіньйон», «Піно», «Ркацетелі», «Аліготе», «Совіньйон зелений», «Каберне», «Шардоне», «Піно» - вміст спирту 10-12% об., виготовляється згідно з нормативними вимогами Інструкції з вироблення шампанських виноматеріалів та ДСТУ 2366-94 Виноград свіжий технічний;

- Виноматеріал Бастардо - магарацький (Старий Крим) - об'ємна частка етилового спирту 9,5-12% об., виготовляється на підставі вимог Технологічної інструкції з виробництва вина ординарного столового сухого червоного Бастардо «Сарий Крим ТУ 202.374-2000;

- Виноматеріал Совіньйон Кримський - об'ємна частка етилового спирту складає 10-12% об., виготовляється відповідно до нормативних вимог, встановлених Технологічною інструкцією з виробництва виноградного марочного столового білового вина «Совіньйон Кримський» ТУ 10.17 УССР-46-89;

- Каберне-Совіньойон «Каберне Кримське» - вміст спирту 10-12% об., виготовляється відповідно до вимог встановлених Технологічною інструкцією з виробництва виноградного марочного столового червоного вина «Каберне Кримське» ТІ 10.17.УССР-45-89.

Виноматеріали для виготовлення вина «Червоне ігристе»:

- «Мерло», «Сапераві» - вміст спирту 11-13,5% об., виготовляються відповідно до Технологічної інструкції з виготовлення коньячних виноматеріалів.

У зв'язку з чим, суд звертає увагу на приписи ст. 2 Закону України «Про ставки акцизного збору на спирт етиловий та алкогольні напої», якою встановлювалися ставки акцизного збору на виготовлені в Україні з вітчизняної сировини виноматеріали (код у відповідно до Гармонізованої системи опису та кодування товарів 220430), які реалізуються посередницьким організаціям та населенню та виноматеріали, виготовлені на підприємствах, первинного виноробства для виробників виноробної сировини, які не є виробниками виноробної сировини, окрім підприємств вторинного виноробства, які використовують дані виноматеріали для виробництва готової продукції.

Згідно з висновком Торгівельно-промислової палати Криму «по привласненню кодів виноматеріалами по Гармонізованої системі описання та кодування товарів» виноматеріалам привласнені наступні коди: 2204299400, 2204297500, 2204298900, 2204296500… (а.с. 213-222, т. 6).

Коди вироблених товарів визначаються регіональними торгівельно-промисловими палатами, а відповідно до п. 2 ст. 11 Закону України «Про торгівельно-промислові палати в Україні» методологічні та експертні документи, видані торгівельно-промисловими палатами в межах своєї компетенції є обов'язковими для застосування на всієї території України.

У висновку Торгівельно-промислової палати Криму №О-285 від 29.05.2006р. зазначено, що виноробний завод ДП «Радгосп-завод «Плодове - є заводом первинного виноробства, на якому переробляється виноград та виноматеріали із власної сировини, призначені для виробництва вин тихих, ігристих та викруткі спиртів, які відвантажуються на заводи вторинного виноробства.

Крім того, згідно із зазначеним висновком надані позивачем документи: посвідчення якості №№1-8, технологічні схеми та розклади на відправлену продукцію залежно від якісного стану сировини відповідно до Технічної інструкції з виробництва виноградних плодово-ягідних та ігристих вин, коньяків, вироблених на заводі первинного виноробства виноградні матеріали- коньячні суміши білих технічних сортів, шампанські «Каберне», «Шардоне», «Совиньон», Столове червоне, сортові «Каберне Кримське», «Совіньйон Кримський» після зняття з дрожжових осадків не оброблялися за схемами, які відносять до первинного виноробства, нерозливостійкими та відносяться до категорії необроблених виноматеріалів, яким визнаються відповідно до ст. 1 Закону України «Про виноград та виноградне вино» продукти первинної переробки винограду, призначені для виготовлення вина. В свою чергу виноматеріалами коньячними є молоді натуральні сухі виноматеріали, виготовлені з винограду і призначені для виробництва спирту коньячного; виноматеріали шампанські - виноматеріали, виготовлені з регламентованих сортів винограду у "білий" або "червоний" спосіб і призначені для виробництва шампанського та вин ігристих.

Закон України "Про виноград та виноградне вино" регулює правові відносини у сфері виноградарства та виноробства України, пов'язані з веденням виноградників та виробництвом винограду, вина та інших продуктів виноробства, визначає регламентацію і контроль в цих галузях виробництва, права, обов'язки виробників, повноваження органів виконавчої влади і спрямований на посилення боротьби з фальсифікацією виноробної продукції в Україні. Дія цього Закону поширюється на юридичних та фізичних осіб, господарська діяльність яких включає виробництво, реалізацію, експорт та імпорт товарної продукції в галузі виноградарства і виноробства.

У статті 1 вищезазначеного Закону України визначені основні терміни, а саме:

сусло - свіжовіджатий сік, що одержується при подрібненні та пресуванні винограду чи мезги, призначений для виробництва виноматеріалів, бродіння якого здійснюється у місці переробки винограду;

виноматеріали виноградні - продукти первинної переробки винограду, призначені для виробництва вин та іншої виноробної продукції;

вино - алкогольний напій, вироблений з винограду, міцність якого набувається внаслідок спиртового бродіння роздушених ягід або свіжовіджатого соку, а в разі виготовлення вин кріплених - підвищується шляхом додавання спирту етилового. Міцність вин може становити від 9 до 20 відсотків об'ємних. Органолептичні якості вина повинні відповідати природному складу винограду або відтворювати особливості, набуті внаслідок купажування чи спеціальної технологічної обробки виноматеріалів.

Законом України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" встановлено, що сировиною є предмети праці та природні компоненти, які підлягають подальшій переробці.

Разом з тим, ДСТУ 2163-93 "Виноробство. Терміни та позначення", ДСТУ 4805:2007 "Виноматеріали оброблені. Технічні умови" та ДСТУ 4806:2007 "Вина. Загальні технічні умови" визначено терміни "виноматеріал", "необроблений виноматеріал", "оброблений виноматеріал", встановлено перелік "сировини" та "допоміжних матеріалів", що використовуються для виготовлення вин.

Відповідно до зазначених державних стандартів України можна виділити відмінні ознаки виноматеріалів і готової продукції (вина), які є підставою для визначення виноматеріалів сировиною для виробництва і готової підакцизної продукції.

Таким чином, законодавством України чітко розрізняються поняття виноматеріал виноградний - сировина дня виробництва вина і вино - продукт, який з'являється у процесі переробки винограду та обробки виноматеріалу.

Виноматеріал оброблений дозволено використовувати для виготовлення вина, після надання йому властивостей, вказаних у відповідному стандарті.

З огляду на викладене, суд вважає, що виноматеріали не можуть вважатися готовою підакцизною продукцією, оскільки вони не є кінцевим продуктом - вином, а є лише сировиною для його виготовлення, яка при реалізації повного технологічного циклу виробництва потребує обов'язкової технологічної переробки чи обробки, залежно вид виду та стану сировини.

Згідно з Законом України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", спиртом коньячним вважається спирт, отриманий шляхом переробки коньячних виноматеріалів за спеціальною технологією для подальшої багаторічної витримки в контакті з деревиною дуба.

Відповідно до Закону України "Про виноград та виноградне вино", коньяками України вважаються міцні алкогольні напої з характерними букетом і смаком, виготовлені шляхом купажу коньячних спиртів, отриманих шляхом дистиляції коньячних виноматеріалів на спеціальних мідних апаратах з фракціонуванням, витриманих не менше 3 років у дубовій тарі, або нержавіючих чи емальованих ємкостях з дубовою клепкою.

ДСТУ 4700:2006 "Коньяки України. Технічні умови" до сировини та матеріалів для виготовлення коньяків України відносяться спирти коньячні, цукор-пісок, вода питна, кислота лимонна та інші матеріали.

Отже, спирт коньячний, відповідно до вказаних законів та державного стандарту України, є лише сировиною для виготовлення коньяку. Він є частиною повного технологічного циклу з виробництва коньяку, при цьому потребує витримки в контакті з деревиною дубу, купажування з іншими коньячними спиртами тощо. Таким чином суд зауважує, що коньячний спирт не може вважатися готовою підакцизною продукцією, оскільки у процесі переробки змінює свої властивості.

На підставі викладеного, з урахуванням висновку Торгівельно-промислової палати Криму №О-285 від 29.05.2006р. а також приписів Верховного Суду України, викладених в ухвалі від 15.01.2008р. та висновків Вищого адміністративного суду України, викладених в Ухвалі від 12.02.2012р., відповідачем було безпідставно донараховано ПДВ в декларації по покупним та підакцизним товарам при реалізації виноматеріалів підприємствам вторинного виноробства, оскільки об'єктом продажу була сировина, як предмет первинного виноробства, яка не відноситься до алкогольної продукції, у зв'язку з чим позивачем правомірно застосовувалися пільги, встановлені п. 11.29 ст. 11 Закону України «Про податок на додану вартість», яким до 1 січня 2004 року зупинялася дія пункту 7.7 статті 7, пунктів 10.1 і 10.2 статті 10 цього Закону сплати до бюджету податку на додану вартість щодо операцій з поставки товарів (робіт, послуг) власного виробництва, включаючи продукцію (крім підакцизних товарів), виготовлену на давальницьких умовах із власної сільськогосподарської сировини.

Адже, як було зазначено вище, реалізовані позивачем виноматеріали не відносяться до групи підакцизних товарів.

За таких обставин, позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.

В судовому засіданні 06.06.2013 року оголошена вступна та резолютивна частини постанови, а постанова у повному обсязі складена 10.06.2013 року.

Керуючись ст. ст. 161-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.

2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Бахчисарайському районі АРК від 19.12.2006р. №00039723/0.

3. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Бахчисарайському районі АРК №00039723/1 від 15.01.2007р.

4. Стягнути з Державного бюджету України на користь підприємства «Радгосп-завод «Плодове» (98410, Бахчисарайський район, с. Плодове, вул. Леніна, 60, код ЄДРПОУ 00412866) судовий збір в розмірі 3,40 грн.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Кащеєва Г.Ю.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення06.06.2013
Оприлюднено19.08.2013
Номер документу33027773
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8715/12/0170/24

Ухвала від 20.05.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маринчак Н.Є.

Ухвала від 27.05.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маринчак Н.Є.

Ухвала від 27.11.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маринчак Н.Є.

Ухвала від 30.10.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Омельченко В'ячеслав Анатолійович

Ухвала від 03.10.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Омельченко В'ячеслав Анатолійович

Постанова від 06.06.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кащеєва Г.Ю.

Ухвала від 07.09.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кащеєва Г.Ю.

Ухвала від 15.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кащеєва Г.Ю.

Ухвала від 24.05.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кащеєва Г.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні