Постанова
від 09.08.2013 по справі 805/10471/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09 серпня 2013 р. Справа №805/10471/13-а

приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови: « 12» година « 45» хвилин

Донецький окружний адміністративний суд в складі:

Головуючого судді Голуб В.А.,

при секретарі Матченко В.С.,

за участю:

представника позивача Тіщук С.М.,

представника відповідача Воліка В.Г.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду за адресою: м. Донецьк-52, вул. 50-ї Гвардійської дивізії, 17, адміністративну справу за позовом Комунальної медичної установи «Міська лікарня № 2 м. Макіївки Донецької області» до Управління Державної автомобільної інспекції ГУМВС України в Донецькій області про визнання протиправними дій, скасування перереєстрації транспортних засобів та зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Комунальна медична установа «Міська лікарня № 2 м. Макіївки Донецької області», звернувся до суду з адміністративним позовом до ВРЕР м. Макіївки при УДАІ ГУМВС України в Донецькій області про визнання протиправними дій, скасування перереєстрації транспортних засобів - автомобілів, зобов'язання провести реєстрацію транспортних засобів - автомобілів: ВАЗ 210740-111-30 ЗНГ - державний номер № АН 1742 НС (після перереєстрації державний номер № АН 1742 НС) та ВАЗ 21213 ЗНГ - державний номер № АН 0518 ВН (після перереєстрації державний номер № АН 0518 ВН) як санітарно транспортного засобу (з особливими відмітками - спеціалізований).

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 07 серпня 2013 року замінено неналежного відповідача ВРЕР м. Макіївки при УДАІ ГУМВС України в Донецькій області - належним Управлінням Державної автомобільної інспекції ГУМВС України в Донецькій області.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що 05.04.2013 року листом № 9/7-5362 ВРЕР м. Макіївки при УДАІ ГУМВС України в Донецькій області звернулось з вимогою до КМУ «Міська лікарня № 2 м. Макіївки Донецької області» щодо проведення перереєстрації транспортних засобів, які зареєстровані як санітарні, а саме ВАЗ 210740-111-30 ЗНГ - державний номер № АН 1742 НС та ВАЗ 21213 ЗНГ - державний номер № АН 0518 ВН.

18.06.2013 року ВРЕР м. Макіївки при УДАІ ГУМВС України в Донецькій області було проведено перереєстрацію вищенаведених автомобілів, внаслідок чого відмітка «санітарний» (з особливими відмітками - спеціалізований) була скасована.

Позивач не погоджується з діями відповідача та вважає їх протиправними.

Як вказує позивач, автомобілі ВАЗ 210740-111-30 ЗНГ - державний номер № АН 1742 НС (після перереєстрації деавний номер № АН 1742 НС) та ВАЗ 21213 ЗНГ - державний номер № АН 0518 ВН (після перереєстрації державний номер № АН 0518 ВН) були зареєстровані як санітарні (з особливими відмитками - спеціалізовані) у ВРЕР м. Макіївки при УДАІ ГУМВС України в Донецькій області на виконання наказу Міністерства охорони здоров'я України від 02.10.2000 року № 232 «Про затвердження Переліку спеціальних та спеціалізованих транспортних засобів галузі охорони здоров'я України, що відносяться до складу (категорії) санітарних», згідно якого автомобілі, що використовуються в системі охорони здоров'я за призначенням визначаються такими, що відносяться до санітарного автомобільного транспорту. Автомобілі фактично використовуються в складі охорони здоров'я - позивачем за призначенням - для забезпечення надання медичної допомоги населенню м. Макіївки.

Відповідно до наказу Міністерства охорони здоров'я України від 02.10.2000 № 232 «Про затвердження Переліку спеціальних та спеціалізованих транспортних засобів галузі охорони здоров'я України, що відносяться до складу (категорії) санітарних» затверджено перелік спеціальних та спеціалізованих транспортних засобів галузі охорони здоров'я України, що відносяться до складу (категорії) санітарних.

Як зазначає позивач, на підставі подорожних листів автомобілі використовувалися для перевезень крові, аналізів, лікарів за викликами хворих, для здійснення ЕКГ та маніпуляцій на дому, перевезень хворих до медичних установ та для надання консультацій, тобто для дій, які повині здійснюватися виключно транспортними засобами закладів охорони здоров'я, а саме безпосередньо дій, пов'язаних з медичною службою.

На підставі викладеного, позивач просить суд задовольнити його позов у повному обсязі.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, надав пояснення, аналогічні викладеному в позові, просив задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги визнав, не заперечував проти задоволення адміністративного позову у повному обсязі. Також представник відповідача зазначив, що дії зі скасування перереєстрації зазначених траснпортинх засобів були вчинені відповідачем на виконання вомги прокуратури міста Макіївки Донецької області від 05.03.2013 року № 79-1768 вих13.

Згідно з ч. 3 ст. 136 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), судове рішення, в тому числі, у зв'язку з визнанням адміністративного позову ухвалюється за правилами, встановленими ст. 112 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 3 ст. 112 КАС України, у разі повного визнання відповідачем адміністративного позову і прийняття його судом приймається постанова суду про задоволення адміністративного позову.

Суд приймає визнання відповідачем адміністративного позову, оскільки визнання адміністративного позову відповідачем не суперечить закону та не порушує чиї-небудь права, свободи або інтереси.

Заслухавши пояснення представника позивача, представника відповідача, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, з наступних підстав.

Позивач - Комунальна медична установа «Міська лікарня № 2 м. Макіївки Донецької області» - зареєстрований виконавчим комітетом Макіївської міської ради Донецької області 02.04.2003 року, ідентифікаційний код юридичної особи - 01990985, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи Серія А00 № 723330 (а.с.13).

Відповідач - Управління Державної автомобільної інспекції ГУМВС України в Донецькій області - зареєстрований виконавчим комітетом Донецької міської ради 30.07.1997 року, ідентифікаційний код юридичної особи - 23312222, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи Серія А00 № 735728 (а.с.).

Відповідно до наказу Головного управління МВС України в Донецькій області від 30.05.2013 року № 1280 «Про оголошення наказу МВС України від 17.05.2013 року № 464 «Про затвердження штатів центрів надання послуг, пов'язаних з використанням автотранспортних засобів» реорганізовано відділ реєстраційно-екзаменаційної роботи ДАІ з обслуговування м. Макіївка (ВРЕР м. Макіївки), при цьомау утворено Центр надання послуг, пов'язаних з використанням автотранспортних засобів, з обслуговування м. Макіївка (на правах відділу) (а.с.).

Судом встановлено, що на ім'я начальника ВРЕР м. Макіївки 12.03.2013 року надійшло подання прокуратури міста Макіївки Донецької області № 79-1768 вих 13 від 05.03.2013 року. Як вбачається зі змісту вказаного подання, прокуратурою м. Макіївки проведено перевірку додержання вимог бюджетного законодавства під час перереєстрації автомобілів, якою встановлено, що за період з 2007 - 2010 року працівниками ВРЕР м. Макіївки проведена перереєстрація автомобілів, зокрема ВАЗ - 201740 (21074-111-30), державний номер АН 1742 НС та ВАЗ (Ніва) - 21213, державний номер АН 0518 ВН, за результатами якої вказані автомобілі перереєстровані, як легкові санітарні з особливими відмітками - спеціалізовані транспортні засоби. Дані автомобілі не відповідають категорії спеціалізованого санітарного транспорту. З моменту введення в експлуатацію автомобілі конструктивно не змінювались, мають 5 посадочних місць, у тому числі місце водія та медичним утстакуванням додатково не обладнувались. Тому прокурор міста Макіївки у поданні вимагав від ВРЕР м. Макіївки при УДАІ ГУМВС України в Донецькій області вжити заходи щодо усунення порушень вимог ст. 1 Закону України «Про автомобільний транспорт», Наказу МОЗУкраїни № 232 від 02.10.2000 та Постанови КМУ № 1388 від 07.09.1998, ст. 34 Закону України «Про дорожній рух» причин та умов, що їм сприяли, у строк до 30.03.2013 року (а.с.36-38).

На виконання вищевказаного подання, начальником ВРЕР м. Макіївки надіслано листа № 9/7-5362 від 05.04.2013 року на ім'я головного лікаря Комунальної медичної установи «Міська лікарня № 2 м. Макіївки Донецької області» з проханням з'явитись до ВРЕР м. Макіївки із свідоцтвами про реєстрацію належних адресату транспортних засобів ВАЗ 210740-111-30 ЗНГ, державний номер АН 1742 НС, ВАЗ 21213 ЗНГ, державний номер АН 0518 ВН та документами, що підтверджують законність їх використання, для проведення перереєстрації вказаних автомобілів (а.с.19).

Як вбачається з копій Свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів - автомобілів: ВАЗ 210740-111-30 ЗНГ - державний номер АН 1742 НС та ВАЗ 21213 ЗНГ - державний номер АН 0518 ВН, які були зареєстровані 29.09.2010 року, у графі «особливі відмітки» зазначених свідоцтв було вказано «спеціалізований» (а.с.).

18.06.2013 року було проведено перереєстрацію вищевказаних автомобілів, внаслідок чого відмітка «санітарний» (з особливими відмітками - спеціалізований) була скасована (а.с.16).

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про автомобільний транспорт» транспортний засіб спеціалізованого призначення - транспортний засіб, який призначений для перевезення певних категорій пасажирів чи вантажів (автобус для перевезення дітей, інвалідів, пасажирів певних професій, самоскид, цистерна, сідельний тягач, фургон, спеціалізований санітарний автомобіль екстреної медичної допомоги, автомобіль інкасації, ритуальний автомобіль тощо) та має спеціальне обладнання (таксі, броньований, обладнаний спеціальними світловими і звуковими сигнальними пристроями тощо).

Статтею 34 Закону України «Про дорожній рух» від 30.06.1993 року № 3353-ХІІ передбачено, що державна реєстрація транспортного засобу полягає у здійсненні комплексу заходів, пов'язаних із перевіркою документів, які є підставою для здійснення реєстрації, звіркою і, за необхідності, дослідженням ідентифікаційних номерів складових частин та оглядом транспортного засобу, оформленням і видачею реєстраційних документів та номерних знаків.

Державній реєстрації та обліку підлягають призначені для експлуатації на вулично-дорожній мережі загального користування транспортні засоби усіх типів: автомобілі, автобуси, мотоцикли всіх типів, марок і моделей, самохідні машини, причепи та напівпричепи до них, мотоколяски, інші прирівняні до них транспортні засоби та мопеди, що використовуються на автомобільних дорогах державного значення.

Державна реєстрація та облік автомобілів, автобусів, мотоциклів та мопедів усіх типів, марок і моделей, самохідних машин, причепів та напівпричепів до них, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів здійснюються підрозділами Державтоінспекції Міністерства внутрішніх справ України. Для автоматизованого обліку зареєстрованих транспортних засобів та відомостей про їх власників ведеться Єдиний державний реєстр, держателем якого є Державтоінспекція Міністерства внутрішніх справ України.

Власники транспортних засобів та особи, які використовують їх на законних підставах, зобов'язані зареєструвати (перереєструвати) належні їм транспортні засоби протягом десяти діб після придбання, митного оформлення, одержання транспортних засобів або виникнення обставин, що потребують внесення змін до реєстраційних документів.

Перелік спеціальних та спеціалізованих транспортних засобів галузі охорони здоров'я України, що відносяться до складу (категорії) санітарних, затверджено наказом Міністерства охорони здоров'я України від 2 жовтня 2000 року N 232.

Відповідно до вказаного наказу до спеціальних санітарних транспортних засобів відносяться:

- швидка медична допомога;

- невідкладна медична допомога;

- реанімаційний;

- оперативний медицини катастроф;

- оперативно-рятувальний надзвичайних ситуацій;

- спеціальні перевезення (трупів, анатомічних матеріалів, інші).

До спеціалізованих санітарних транспортних засобів відносяться:

- медична служба;

- пересувні пункти забору та переливання крові;

- рентгенологічні;

- асенізаційні та дезинфекційні;

- пересувні медичні лабораторії;

- аварійно-технічні служби.

Судом встановлено, що автомобілі ВАЗ 210740-111-30 ЗНГ - державний номер АН 1742 НС та ВАЗ 21213 ЗНГ - державний номер АН 0518 ВН використовувались позивачем для перевезень крові, аналізів, лікарів з викликами хворих, для здійснення ЕКГ та маніпуляцій на дому, перевезень хворих до інших медичних установ та для надання консультацій, а саме у медичній службі. Зазначені обставини підтверджуються наданими до суду подорожніми листами службового легкового автомобіля (а.с.20-27, ).

Враховуючи, що вищевказаними автомобілями здійснювались перевезення крові, аналізів, здійснювались ЕКГ та маніпуляції, для чого обов'язково застосовується спеціальне медичне обладнання, то таким чином, автомобілі були їми облаштовані на час здійснення перевезень.

З огляду на зазначене суд дійшов висновку, що оскільки автомобілі використовувались для перевезень, які повинні здійснюватись виключно транспортними засобами закладів охорони здоров'я, то ними здійснювались перевезення, пов'язані саме з медичною службою. При цьому суд зазначає, що відсутність спеціального обладнання на час проведення перевірки не може бути підставою для визнання того, що автомобілі не є санітарними спеціалізованими автомобілями, оскільки, приписами законодавства України не визначено поняття санітарного автомобіля, а також повний та обов'язковий перелік його додаткового обладнання, а також його характер (стаціонарне чи тимчасове).

Отже, дії відповідача щодо проведення перереєстрації транспортних засобів з санітарного транспортного засобу (з особливими відмітками - спеціалізований) на транспортний засіб загального призначення є протиправними. Як наслідок, вказана перереєстрація підлягає скасуванню, а відповідач - зобов'язанню провести реєстрацію транспортних засобів - автомобілів: ВАЗ 210740-111-30 ЗНГ - державний номер АН 1742 НС (після перереєстрації державний номер АН 1742 НС) та ВАЗ 21213 ЗНГ - державний номер АН 0518 ВН (після перереєстрації державний номер АН 0518 ВН) як санітарного транспортного засобу (з особливим відмітками - спеціалізований).

Враховуючи наведене, суд дійшов висновку про те, що викладені в позовній заяві вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ст. 94 КАС України суд присуджує з Державного бюджету України на користь позивача документально підтверджені судові витрати зі сплати судового збору відповідно до задоволених вимог на суму 34, 41 грн.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110-111, 121, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Комунальної медичної установи «Міська лікарня № 2 м. Макіївки Донецької області» до Управління Державної автомобільної інспекції ГУМВС України в Донецькій області про визнання протиправними дій, скасування перереєстрації транспортних засобів та зобов'язання вчинити певні дії, - задовольнити повністю.

Визнати протиправними дії Управління Державної автомобільної інспекції ГУМВС України в Донецькій області в особі Центру надання послуг, пов'язаних з використанням автотранспортних засобів, з обслуговування м. Макіївка (на правах відділу) по відношенню до Комунальної медичної установи «Міська лікарня № 2 м. Макіївки Донецької області» щодо проведення перереєстрації транспортних засобів - автомобілів: ВАЗ 210740-111-30 ЗНГ - державний номер АН 1742 НС (після перереєстрації державний номер АН 1742 НС) та ВАЗ 21213 ЗНГ - державний номер АН 0518 ВН (після перереєстрації державний номер АН 0518 ВН) з санітарного транспортного засобу (з особливими відмітками - спеціалізований) на транспортний засіб загального призначення.

Скасувати перереєстрацію транспортних засобів - автомобілів: ВАЗ 210740-111-30 ЗНГ - державний номер АН 1742 НС (після перереєстрації державний номер АН 1742 НС) та ВАЗ 21213 ЗНГ - державний номер АН 0518 ВН (після перереєстрації державний номер АН 0518 ВН) з санітарного транспортного засобу (з особливими відмітками - спеціалізований) на транспортний засіб загального призначення.

Зобов'язати Управління Державної автомобільної інспекції ГУМВС України в Донецькій області в особі Центру надання послуг, пов'язаних з використанням автотранспортних засобів, з обслуговування м. Макіївка (на правах відділу) провести реєстрацію транспортних засобів - автомобілів: ВАЗ 210740-111-30 ЗНГ - державний номер АН 1742 НС (після перереєстрації державний номер АН 1742 НС) та ВАЗ 21213 ЗНГ - державний номер АН 0518 ВН (після перереєстрації державний номер АН 0518 ВН) як санітарного транспортного засобу (з особливим відмітками - спеціалізований).

Стягнути з Державного бюджету України на користь Комунальної медичної установи «Міська лікарня № 2 м. Макіївки Донецької області» витрати по сплаті судового збору у розмірі 34, 41 грн. (тридцять чотири гривні сорок одна копійка).

Постанова прийнята у нарадчій кімнаті та проголошена її вступна та резолютивна частина у судовому засіданні 09 серпня 2013 року. Постанова виготовлена у повному обсязі 14 серпня 2013 року.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого КАС України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Голуб В. А.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.08.2013
Оприлюднено19.08.2013
Номер документу33029887
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/10471/13-а

Постанова від 09.08.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голуб В. А.

Ухвала від 19.07.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голуб В. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні