Справа № 121/681/13- ц
2/121/1605/13
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 серпня 2013 року Ялтинський міський суд Автономної Республіки Крим у складі: головуючого судді Цалко А.А., при секретарі Шпетній Г.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Ялті цивільну справу за позовом заступника прокурора м. Ялта до Фороської селищної ради, ОСОБА_3, про визнання недійсним рішення та державного акту, зобов'язання вчинити певні дії, -
встановив:
В січні 2013 року заступник прокурора м. Ялта звернувся до суду з позовом до відповідачів Фороської селищної ради, ОСОБА_3, в якому просить суд визнати недійсним рішення Фороської селищної ради від 05 квітня 2012 року № 07 «Про затвердження гр. ОСОБА_3 проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,0945 га по передачі її безоплатно, у власність для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) за адресою: м. Ялта, с-ще Олива, квартал садибної забудови «Іфігенія», земельна ділянка НОМЕР_1, на землях Фороської селищної ради»;
- визнати недійсним державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЛ № 869675 реєстраційний № 011194971001482 виданий ОСОБА_3.
- зобов'язати ОСОБА_3 повернути земельну ділянку площею 0,0945 га кадастровий № 0111949700:02:001:0176 вартістю 572 915 (п'ятсот сімдесят дві тисячі дев'ятсот п'ятнадцять) гривень 70 копійок, розташовану за адресою: м. Ялта, с-ще Олива, квартал садибної забудови «Іфігенія» земельна ділянка НОМЕР_1, Фороській селищній раді шляхом складання акт прийому-передачі земельної ділянки.
Позовні вимоги мотивовані тим, що рішення прийнято з порушенням вимог чинного законодавства, оскільки земельні ділянки кварталу садибної забудови «Іфігенія», відповідно до Генерального плану Великої Ялти, затвердженого постановою Ради Міністрів АР Крим від 09.10.2007 року № 618, розташовані у функціональній зоні зелених насаджень загального користування, в якій житлове будівництво не передбачено.
Прокурор Корчагіна А.В. надала суду письмову заяву про розгляд справи за відсутності прокурора м. Ялти, позовні вимоги підтримує у повному обсязі та просить суд їх задовольнити.
Представник відповідача Фороської селищної ради Клемпарська Ю.В. також надала суду письмову заяву про розгляд справи за відсутності представника. Проти позовних вимог позивача заперечує з тих підстав, що на час винесення оскаржуваного рішення вже існувала розроблена та затверджена у встановленому законом порядку містобудівна документація с. Олива, де розташована спірна земельна ділянка, має статус «землі житлові та громадської забудови».
Відповідач ОСОБА_3 у судове засідання не з'явилася, про час і місце судового засідання повідомлена належним чином. Від її представника ОСОБА_5 надійшла заява про розгляд справи за її відсутності, проти позовних вимог заперечує з підстав викладених у її письмових запереченнях.
За таких обставин, суд вважає можливим розглянути справу за відсутності сторін, без фіксування судового засідання технічними засобами відповідно до положень ч.2 ст. 197 ЦПК України.
Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку про те, що позовна заява підлягає задоволенню з наступних підстав:
Відповідно до ч.2 ст. 19 Конституції України, - органи державної влади та органи місцевого самоврядування та їх посадови особи зобов'язані діяти лише на підставі та у межах повноважень та засобами, передбаченими Конституцією та законами України.
Зазначені положення Конституції України кореспондовані в ст. 24 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».
Відповідно до п. 34 ч.1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», - виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської Ради вирішуються питання: регулювання земельних відносин.
Згідно із ст. 12 Земельного Кодексу України, - до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить: розпорядження землями територіальної громади; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян відповідного до цього кодексу; вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.
В силу ч. 1 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», - місцева рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.
Відповідно до ст. 38 Земельного кодексу України (далі - ЗК України), - до земель житлової та громадської забудови належать земельні ділянки в межах населених пунктів, які використовуються для розміщення житлової забудови, громадських будівель і споруд, інших об'єктів загального користування.
Згідно зі ст. 39 ЗК України, - використання земель житлової та громадської забудови здійснюється відповідно до генерального плану населеного пункту, іншої містобудівної документації, плану земельно-господарського устрою з дотриманням будівельних норм, державних стандартів і норм.
Судом встановлено, що рішенням Фороської селищної ради № 33 від 15.11.2011 року затверджено схему генерального плану кварталу садибної забудови «Іфігенія» у с. Олива Фороської селищної ради, кварталу встановлено категорію земель - «землі житлової та громадської забудови» (а.с.94).
Постановою Верховної Ради АР Крим № 654-6/11 від 21.12.2011 року встановлені, у відповідності і з наданими проектами землеустрою, межі населених пунктів Фороської селищної ради, зокрема, с. Олива - 439 га. Схема рекомендованого планування розвитку селища Олива передбачає розташування на місці спірної земельної ділянки земель громадської та житлової забудови (а.с.117).
Рішенням Фороської селищної ради № 19 від 20.01.2012 року, під час надання ОСОБА_3 згоди на складання проекту відведення земельної ділянки для передачі у безоплатну власність для будівництва та обслуговування житлового будинку, і господарських будівель та споруд, встановлена категорія земельним ділянкам - «землі житлової та громадської забудови» (а.с.85).
Рішенням Фороської селищної ради 27-ї сесії 6 скликання від 05.04.2012 року № 07 ОСОБА_3 затверджений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, площею 0,0945 га, з передачею її безоплатно у власність для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка) за адресою: м. Ялта. с. Олива, квартал садибної забудови «Іфігенія», земельна ділянка НОМЕР_1, на землях Фороської селищної ради та передано відповідачці у власність зазначену земельну ділянку (а.с.57).
Па підставі зазначеного рішення 09.04.12 року отриманий державний акт серії ЯЛ № 869675 на право власності на земельну ділянку, площею 0, 0945 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка) за адресою: м. Ялта, с Олива, квартал садибної забудови «Іфігенія», земельна ділянка НОМЕР_1, зареєстрований за № 011194971001482 у Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі (а.с.58).
За висновком судового будівельно-технічного дослідження № 08/08-2012 від 28.08.2012 року, земельна ділянка ОСОБА_3 в с. Олива, квартал житлової забудови «Іфігенія», ділянка НОМЕР_1, розташована з функціональній зоні Генерального плану Великої Ялти - зелені насадження загального користування (а.с.59-62).
Згідно з повідомленням Головного архітектора м. Ялта від 05.09.2012 p., єдиною діючою документацією на території Великої Ялти, у тому числі в період з 01.01.2012 року до теперішнього часу на території с. Олива Фороської сільради, є Генеральний план Великої Ялти, затверджений постановою Ради Міністрів АР Крим № 618 від 09.10.2007 року (а.с.63).
Відповідно до ст. 17 ч. 9 Закону України «Про регулювання містобудівної документації», зміни до генерального плану населеного пункту можуть вноситися не частіше, ніж один раз на п'ять років. Такі зміни вносяться органом місцевого самоврядування, який затверджував генеральний план населеного пункту. Питання про дострокове внесення змін до генерального плану населеного пункту може порушуватися за результатами містобудівного моніторингу перед відповідною сільською, селищною, міською радою відповідною місцевою державною адміністрацією.
Пунктом 3 Прикінцевих положень ЗУ «Про регулювання містобудівної документації». який набрав чинності 12.03.2011 року, передбачено, що генеральні плани населених пунктів, затверджені до набрання чинності цим Законом, є безстроковими.
Будь-які зміни до Генерального плану Великої Ялти Радою Міністрів АР Крим стосовно категорії земельних ділянок кварталу садибної забудови «Іфігенія» у с. Олива не вносилися.
Окрім того, відповідно до ст. 1 ЗУ «Про мораторій на зміну цільового призначення окремих зелених ділянок рекреаційного призначення в містах та інших населених пунктах» від 17.03.2011 року, введений мораторій строком на п'ять років на зміну цільового призначення окремих земельних ділянок рекреаційного призначення незалежно від форми власності в містах та інших населених пунктах, в тому числі земельних ділянок зелених зон і зелених насаджень.
Таким чином, з'ясувавши обставини справи, дослідивши надана докази, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги заступника прокурора м. Ялта підлягають задоволенню в повному обсязі з вказаних підстав.
На підставі викладеного, керуючись ч.2 ст. 19 Конституції України, 12, 38, 29 ЗК України, п. 34 ч.1 ст. 26, ч. 1 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ч. 9 ст. 17 Закону України «Про регулювання містобудівної документації», п. 3 Прикінцевих положень ЗУ «Про регулювання містобудівної документації». який набрав чинності 12.03.2011 року, ст. 1 ЗУ «Про мораторій на зміну цільового призначення окремих зелених ділянок рекреаційного призначення в містах та інших населених пунктах» від 17.03.2011 року, ст. ст. 10, 11, 60, 88, 212-215, 218 ЦПК України, суд
ВИРІШИВ:
Позов Заступника прокурора м. Ялта - задовольнити.
Визнати недійсним рішення Фороської селищної ради від 05 квітня 2012 року № 07 «Про затвердження гр. ОСОБА_3 проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,0945 га по передачі її безоплатно, у власність для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) за адресою: м. Ялта, с-ще Олива, квартал садибної забудови «Іфігенія», земельна ділянка НОМЕР_1, на землях Фороської селищної ради».
Визнати недійсним державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЛ № 869675 реєстраційний № 011194971001482 виданий ОСОБА_3.
Зобов'язати ОСОБА_3 повернути земельну ділянку площею 0,0945 га кадастровий № 0111949700:02:001:0176 вартістю 572 915 (п'ятсот сімдесят дві тисячі дев'ятсот п'ятнадцять) гривень 70 копійок, розташовану за адресою: м. Ялта, с-ще Олива, квартал садибної забудови «Іфігенія» земельна ділянка НОМЕР_1, Фороській селищній раді шляхом складання акт прийому-передачі земельної ділянки.
Стягнути з Фороської селищної ради (ідентифікаційний код 35688378) на користь держави судові витрати по справі у розмірі 114 (сто чотирнадцять) гривень 70 копійок.
Стягнути з ОСОБА_3 (ідентифікаційний номер НОМЕР_2) на користь держави судові витрати по справі у розмірі 114 (сто чотирнадцять) гривень 70 копійок.
Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку до Апеляційному суду АРК через Ялтинський міський суд в порядки та строки, передбачені ст. ст. 294-296 ЦПК України.
СУДДЯ:
Суд | Ялтинський міський суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 09.08.2013 |
Оприлюднено | 21.08.2013 |
Номер документу | 33047850 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Ялтинський міський суд Автономної Республіки Крим
Цалко А. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні