Рішення
від 13.08.2013 по справі 901/2269/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

13.08.2013Справа № 901/2269/13 За позовом Прокурора Чорноморського району в інтересах держави в особі:

Ради Міністрів Автономної Республіки Крим,

Красноярської сільської ради Чорноморського району,

до відповідача Чорноморської районної державної адміністрації АР Крим,

до іншого відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю «Сармат»,

про визнання недійсним розпорядження та договору оренди земельної ділянки

Суддя О.І. Башилашвілі

Представники:

Від прокуратури - Приймак А.О., старший прокурор відділу, службове посвідчення № 017186 від 29.05.2013.

Від позивача 1 - Василенко К.В., довіреність № 01-01/1239 від 30.05.2012, представник.

Від позивача 2 - не з'явився.

Від відповідача 1 - не з'явився.

Від відповідача 2 - не з'явився.

СУТЬ СПОРУ: Прокурор Чорноморського району в інтересах держави в особі: Ради Міністрів Автономної Республіки Крим, Красноярської сільської ради Чорноморського району звернувся до Господарського суду Автономної Республіки Крим із позовною заявою до Чорноморської районної державної адміністрації Автономної Республіки Крим, Товариства з обмеженою відповідальністю «Сармат» про визнання недійсним розпорядження Чорноморської районної державної адміністрації № 705-р від 22.08.2007 «Про затвердження матеріалів узгодження розташування та розміру земельної ділянки під кар'єр по видобутку пильного каменю ТОВ «Сармат» та № 269-р від 25.03.2010 «Про затвердження технічної документації із землеустрою, в частині складання документів, підтверджуючих право оренди ТОВ «Сармат», про визнання недійсним договору оренди земельної ділянки № 72 від 07.09.2007, укладеним між Чорноморською РДА та ТОВ «Сармат», з додатковою угодою до нього № 1 від 25.03.2010 та зобов'язання ТОВ «Сармат» повернути вищевказану земельну ділянку до земель запасу Красноярської сільської ради, мотивуючи тим, що розпорядження Чорноморської райдержадміністрації від 22.08.2007 №705-р є таким, яке порушує права та інтереси позивачів, є безпідставним і невмотивованим, винесеним у порушенні вимог земельного законодавства, у зв'язку з чим підлягає скасуванню.

12.08.2013 від прокурора на адресу суду надійшло клопотання, у якому викладені додаткові нові обставини по справі зі збереженням первісних, не змінюючи підстави позову.

Крім того, 12.08.2013 від прокурора надійшла заява, у якій останній зазначив координати спірної земельної ділянки, яку прокурор просить у пункті 4 прохальної частини позову витребувати у відповідача - ТОВ «Сармат».

Прокурор у судовому засіданні 13.08.2013 підтримав заявлені позовні вимоги у повному обсязі та наполягав на їх задоволенні.

Позивач - Красноярська сільська рада явку свого представника у судове засідання не забезпечив. До дня слухання справи від нього надійшло клопотання про розгляд справи без участі представника Красноярської сільської ради, у якому позивач зазначив про підтримання поданого прокурором в його інтересах позову у повному обсязі.

Представник Ради Міністрів Автономної Республіки Крим у судове засідання з'явився, проте витребуваних судом письмових пояснень щодо суті спору, до суду не надав.

Відповідач - Чорноморська районна державна адміністрація Автономної Республіки Крим явку свого представника у судове засідання 13.08.2013 не забезпечив. До дня слухання справи від нього надійшло клопотання про розгляд справи без його участі.

Згідно поданого у попереднє судове засідання відзиву на позов, Чорноморська районна державна адміністрація Автономної Республіки Крим позовні вимоги визнає у повному обсязі.

Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю «Сармат» явку свого представника у жодне судове засідання не забезпечив. Будь яких письмових заяв, клопотань, відзиву на позов, а також витребуваних судом документів від нього, на час розгляду справи не надходило.

Статтею 77 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що господарський суд відкладає в межах строків, встановлених статтею 69 цього Кодексу розгляд справи, коли за якихось обставин спір не може бути вирішено в даному судовому засіданні.

Відкладення розгляду справи є правом та прерогативою суду, основною умовою для якого є не відсутність у судовому засіданні представників сторін, а неможливість вирішення спору у відповідному судовому засіданні. Зазначена правова позиція висловлена у постанові Вищого господарського суду України від 19.10.2011 по справі № 5023/4165/11.

Враховуючи обмеження процесуальним строком розгляду справи, суд вважає можливим розглянути справу за наявними в ній матеріалами у відсутність представників сторін та при неподанні відзиву на позов відповідачем, оскільки матеріали справи в достатній мірі характеризують обставини справи і їх неявка не перешкоджає вирішенню спору по суті.

Розгляд справи відкладався відповідно до статті 77 Господарського процесуального кодексу України в межах строку, встановленого статтею 69 Господарського процесуального кодексу України.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши наявні у справі докази, заслухавши представника позивача, прокурора, суд

встановив:

Розпорядженням Чорноморської районної державної адміністрації в АР Крим від 18 червня 2007 року № 511 - р «Про затвердження матеріалів погодження місця розташування і розміру земельної ділянки під кар'єр з видобутку пильного каменю ТОВ « Сармат» Товариству з обмеженою відповідальністю «Сармат» затверджені матеріали погодження місця розташування та розміру земельної ділянки площею 54,4746 га і дозволено складання проекту землеустрою щодо відведення та передачі в оренду строком на 49 земельної ділянки площею 54,4746 га під кар'єр з видобутку пильного каменю на родовищі пильних вапняків «Красноярське», розташованої за межами населених пунктів на землях запасу Красноярського сільської ради Чорноморського району Автономної Республіки Крим (а.с. 61).

Рішенням 18 сесії 5 скликання від 12 червня 2007 року №218 Чорноморської районної ради «Про розгляд клопотання товариства з обмеженою відповідальністю «Сармат» Красноярське родовище пильних вапняків, розташованого на землях запасу Красноярського сільської ради визнано об'єктом, пов'язаним з обслуговуванням жителів територіальних громад Чорноморського району (а.с. 16).

Розпорядженням Чорноморської районної державної адміністрації в АР Крим від 22 серпня 2007 № 705-р «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення та передачу в оренду земельних ділянок для промисловості з виробництва будівельних матеріалів ТОВ «Сармат» товариству з обмеженою відповідальністю «Сармат» передані в оренду строком па 8 років земельні ділянки загальною площею 54,4746 га, у тому числі: ділянка № 1 площею 40,8245 га (кадастровий номер 0125683500:03:001:0287), ділянка № 2а площею 11,9481 га (кадастровий номер 0125683500:04:001:0047), ділянка № 2б площею 1,7020 га кадастровий номер 0125683500:04:001:0048), з них по угіддях: забудовані землі під відкритими розробками, кар'єрами шахтами та відповідними спорудами, в тому числі відкриті розробки, кар'єри, шахти які експлуатуються для цілей промисловості з виробництва будівельних матеріалів (розробка кар'єру пильних вапняків на Красноярському родовищі пильних вапняків для обслуговування жителів територіальної громади) (код згідно УКЦИЗ - 3.1.4) в районі с. Красноярське Красноярського сільської ради Чорноморського району (станом на 22.08.2007) Автономної Республіки Крим (а.с. 17).

Пунктом 2 цього розпорядження змінена категорія земельних ділянок загальною площею 54,4746 га із земель сільськогосподарського призначення (по угіддях - пасовища - гр.4 (12) форми № 6 зем.) в землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення (у тому числі по угіддях: забудовані землі під відкритими розробками, кар'єрами, шахтами та відповідними спорудами, в тому числі відкриті розробки, кар'єри, шахти які експлуатуються - гр.38 (40) форми № 6 - зем.).

На підставі даного розпорядження від 22.08.2007 № 705 - р між Чорноморською районною державною адміністрацією та Товариством з обмеженою відповідальністю «Сармат» укладено договір оренди земельної ділянки № 72 від 07.09.2007 загальною площею 54,4746 га для цілей промисловості з виробництва будівельних матеріалів (розробка кар'єру пильних вапняків на Красноярському родовищі пильних вапняків для обслуговування потреб жителів територіальної громади в районі с. Красноярське, розташованої за межами населених пунктів на землях запасу Красноярського сільської ради Чорноморського району Автономної Республіки Крим, зареєстрованого в Чорноморському відділі КРФ ДП «Центр ДЗК» при Держкомземі України, про що в книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі 29.10.2007 зроблена запис за № 040701800004 (а.с. 29-32).

Надалі розпорядженням Чорноморської райдержадміністрації від 25 березня 2010 року № 269 - р «Про затвердження Технічної документації із землеустрою, в частині складання документів, що посвідчують право оренди ТОВ «Сармат» Товариству з обмеженою відповідальністю «Сармат» зменшено розмір орендованої земельної ділянки на підставі договору оренди землі №72 від 07.09.2007, зареєстрованого в Чорноморському відділі КРФ ДП «Центр ДЗК» за № 040701800004 від 29.10.2007 на 30,0000 га, встановивши загальну площу переданої в оренду земельної ділянки - 24,4746 га, в тому числі ділянка № 1 - 10,8245 га (кадастровий номер 0125683500:03:001:0287), ділянка № 2а -11,9481 га (кадастровий номер 0125683500:04:001:0047), ділянка № 2б - 1,7020 га (кадастровий номер 0125683500:04:001:0048), в тому числі по угіддях: забудовані землі під відкритими розробками, кар'єрами, шахтами та відповідними спорудами, в тому числі відкриті розробки, кар'єри, шахти, які експлуатуються для цілей промисловості з виробництва будівельних матеріалів (розробка кар'єра пильних вапняків на Красноярському родовищі пильних вапняків для обслуговування жителів територіальної громади) в районі с. Красноярське за межами населених пунктів на землях запасу Красноярського сільської ради Чорноморського району Автономної Республіки Крим (а.с. 20).

У зв'язку з чим внесено зміни до договору оренди землі № 72 від 07.09.2007 шляхом укладення додаткової угоди № 1 від 25.03.2010, зареєстрованого в Чорноморському відділі КРФ ДП «Центр ДЗК» при України, про що в книзі записів державної реєстрації договорів 21.09.2010 зроблена запис за № 041001800084 (а.с.33).

Втім, рішення Чорноморської районної ради 18 сесії 5 скликання від 12 червня 2007 №218 «Про розгляд клопотання товариства з обмеженою відповідальністю «Сармат» про визнання Красноярського родовища пильних вапняків, розташованого на землях запасу Красноярського сільської ради об'єктом, пов'язаним з обслуговування жителів територіальних громад Чорноморського району» скасовано рішенням 35 сесії 6 скликання від 21 грудня 2012 року № 428 Чорноморського районної ради «Про розгляд подання прокурора Чорноморського району від 02.11.2012 № 3357 вих - 12 про скасування рішення 18 сесії 5 скликання від 12.06.2007 р. № 218 «Про розгляд клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю «Сармат» (а.с. 13-14, 15).

Прокурор Чорноморського району вважаючи, що розпорядження Чорноморської райдержадміністрації від 22.08.2007 №705-р є таким, що порушує права та інтереси позивачів, є безпідставним і невмотивованим, винесеним у порушенні вимог земельного законодавства, у зв'язку з чим підлягає скасуванню, звернувся з позовом до суду про визнання недійсним розпорядження Чорноморської районної державної адміністрації № 705-р від 22.08.2007 «Про затвердження матеріалів узгодження розташування та розміру земельної ділянки під кар'єр по видобутку пильного каменю ТОВ «Сармат» та № 269-р від 25.03.2010 «Про затвердження технічної документації із землеустрою, в частині складання документів, підтверджуючих право оренди ТОВ «Сармат», про визнання недійсним договору оренди земельної ділянки № 72 від 07.09.2007, укладеним між Чорноморською РДА та ТОВ «Сармат», з додатковою угодою до нього № 1 від 25.03.2010 та зобов'язання ТОВ «Сармат» повернути земельну ділянку до земель запасу Красноярської сільської ради.

Предметом даного спору є визнання недійсним рішень районної державної адміністрації щодо набуття ТОВ «Сармат» права оренди на земельну ділянку та визнання недійсним укладеного на їх підставі договору оренди землі.

Підставою позову є обставини, якими позивач обґрунтовує свої вимоги. Такі обставини складають юридичні факти, які тягнуть за собою визначені правові наслідки та визначають межі доказування. Право визначення підстави позову належить виключно позивачу.

Як на підставу визнання недійсними спірних рішень та договору, прокурор посилається на перевищення Чорноморською районною державною адміністрацією наданих їй повноважень, в порушення ст.84 Земельного кодексу України та пункту 12 розділу X Перехідних положень Земельного кодексу України.

Виходячи з предмету та підстави позову, для вирішення спору у даній справі суду слід з'ясувати факт обґрунтованості заявлених позовних вимог.

При цьому, обраний спосіб захисту права повинен кореспондуватися із характером допущеного невизнання, оспорювання або порушення права.

За загальним правилом, підставою для визнання акта недійсним є невідповідність його вимогам чинного законодавства та/або визначеної законом компетенції органу, який видав цей акт, а обов'язковою умовою - порушення прав та охоронюваних законом інтересів позивача у справі.

Чинне земельне законодавство передбачає два види користування землею: право постійного користування та оренда (глава 15 Земельного кодексу України).

Відповідно до ч. 2 ст. 152 ЗК України власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов'язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків. Одними із способів захисту прав на землю є визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування, а також визнання угоди недійсною (пункт в, г) ст.152 ЗК України).

Вищенаведена норма визначає вичерпний перелік осіб, яким належить право захисту свого порушеного права на земельну ділянку, а саме власник або землекористувач.

Статтею 3 Земельного кодексу України визначено, що земельні відносини регулюються Конституцією України, Земельним кодексом України, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Згідно з пунктом 2 статті 21 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», місцева державна адміністрація розпоряджається землями державної власності відповідно до закону.

Відповідно до пункту «а» статті 17 Земельного кодексу України, до повноважень місцевих державних адміністрацій у галузі земельних відносин належить розпорядження землями державної власності в межах, визначених Земельним кодексом.

Органи, які здійснюють регулювання у сфері землеустрою визначені в статті 8 Закону України «Про землеустрій», відповідно, з якою регулювання у сфері землеустрою здійснюють Верховна Рада України, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Кабінет Міністрів України, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, місцеві державні адміністрації, а також центральний орган виконавчої влади, який забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин, центральних органів виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин і в сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі у межах повноважень, встановлених законом.

Відповідно до пункту 12 розділу X Перехідних положень Земельного кодексу України (чинного до 01.01.2013), до розмежування земель державної та комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями за межами населених пунктів здійснюють відповідні органи виконавчої влади - районні державні адміністрації, обласні державні адміністрації, Рада Міністрів Автономної Республіки Крим, Кабінет Міністрів України.

Як зазначалось вище, рішення 18 сесії 5 скликання від 12 червня 2007 № 218 Чорноморської районної ради, яким Красноярське родовище пильних вапняків визнано об'єктом, пов'язаним з обслуговуванням жителів територіальних громад Чорноморського району, визнано незаконним і скасовано за поданням прокуратури Чорноморської районної ради рішення 35 сесії 6 скликання від 21 грудня 2012 року № 428 Чорноморської районної ради.

З чого випливає, що правові підстави для прийняття спірних розпоряджень Чорноморської районної державної адміністрації перестали існувати.

Пунктом 3 ст. 122 Земельного кодексу України, передбачено, що районні державні адміністрації на їх території передають земельні ділянки із земель державної власності у власність або у користування в межах сіл, селищ, міст районного значення для всіх потреб та за межами населених пунктів для: а) сільськогосподарського використання; б) ведення водного господарства, крім випадків встановлених ч.7 ст. 122 ЗК України; в) будівництво об'єктів, пов'язаних з обслуговуванням жителів територіальної громади району (шкіл, закладів культури, лікарень, підприємств торгівлі, та ін.)

У всіх інших випадках, за винятком вищевказаних і випадків передбачений ст. ст. 149, 150 Земельного кодексу України, розпорядження землями державної власності за межами населених пунктів здійснює Рада Міністрів Автономної Республіки Крим.

Таким чином, чинне законодавство чітко визначило повноваження районних державних адміністрацій щодо розпорядження землями за межами населених пунктів.

Надана у користування ТОВ «Сармат» земельна ділянка, згідно класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету по земельних ресурсах від 23.07.2010 № 548 відносяться до категорії земель промисловості, транспорту і зв'язку та іншого призначення.

Відповідно до ст. 65 Земельного кодексу України землями промисловості транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення визнаються земельні ділянки надані в установленому порядку підприємствам, установам та організаціям для здійснення відповідної діяльності.

Таким чином, на підставі вищевикладеного, випливає, що Чорноморська районна державна адміністрація в АР Крим перевищила надані законом повноваження і прийняла незаконні розпорядження, оскільки органом у спірному правовідношенні уповноваженому здійснювати функції щодо розпорядження землями промисловості, транспорту і зв'язку та іншого призначення від імені держави є Рада Міністрів Автономної Республіки Крим.

Відповідно до ст. 43 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», акти місцевих державних адміністрацій, що суперечать Конституції України, законам України, рішенням Конституційного Суду України, актам Президента України та Кабінету Міністрів України або інтересам територіальних громад чи окремих громадян, скасовуються Президентом України, головою місцевої державної адміністрації вищого рівня, Радою міністрів Автономної Республіки Крим або в судовому порядку.

За таких обставин, заявлені прокурором в інтересах держави позовні вимоги щодо визнання недійсними розпорядження Чорноморської районної державної адміністрації в АР Крим № 705-р від 22.08.2007 «Про затвердження матеріалів узгодження розташування та розміру земельної ділянки під кар'єр по видобутку пильного каменю ТОВ «Сармат» та розпорядження Чорноморської районної державної адміністрації в АР Крим №269-р від 25.03.2010 «Про затвердження технічної документації із землеустрою, в частині складання документів, підтверджуючих право оренди ТОВ «Сармат» є обґрунтованими, підтвердженими матеріалами справи та такими, що підлягають задоволенню.

Як зазначалось вище, 07.09.2007 між Чорноморською районною державною адміністрацією та Товариством з обмеженою відповідальністю «Сармат» укладено договір оренди земельної ділянки № 72, зареєстрований в Чорноморському відділі КРФ ДП «Центр ДЗК» при Держкомземі України, про що в книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі 29.10.2007 зроблена запис за № 040701800004 та додаткову угоду №1 від 25.03.2010 до договору оренди землі № 72 від 07.09.2007, зареєстровану в Чорноморському відділі КРФ ДП «Центр ДЗК» при України, про що в книзі записів державної реєстрації договорів 21.09.2010 зроблена запис за № 041001800084.

Відповідно до ст. 648 Цивільного кодексу України зміст договору, укладеного на підставі правового акта органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування, обов'язкового для сторін (сторони) договору, має відповідати цьому акту.

Статтею 228 Цивільного кодексу України визначено, що правочин вважається таким, що порушує публічний порядок, якщо він був спрямований на порушення конституційних прав і свобод людини і громадянина, знищення, пошкодження майна фізичної або юридичної особи, держави, Автономної Республіки Крим, територіальної громади, незаконне заволодіння ним. Правочин, який порушує публічний порядок, є нікчемним. У разі недодержання вимоги щодо відповідності правочину інтересам держави і суспільства, його моральним засадам такий правочин може бути визнаний недійсним. Якщо визнаний судом недійсний правочин було вчинено з метою, що завідомо суперечить інтересам держави і суспільства, то при наявності умислу у обох сторін - в разі виконання правочину обома сторонами - в дохід держави за рішенням суду стягується все одержане ними за угодою, а в разі виконання правочину однією стороною з іншої сторони за рішенням суду стягується в дохід держави все одержане нею і все належне - з неї першій стороні на відшкодування одержаного. При наявності умислу лише у однієї із сторін все одержане нею за правочином повинно бути повернуто іншій стороні, а одержане останньою або належне їй на відшкодування виконаного за рішенням суду стягується в дохід держави.

Аналогічна позиція висвітлена Постановою Пленуму Верховного Суду України №9 від 06.11.2009 року, а саме пунктом 18 визначається, що перелік правочинів, які є нікчемними як такі, що порушують публічний порядок, визначений ст.228 ЦК України, до яких належать: правочини, спрямовані на порушення конституційних прав і свобод людини і громадянина; правочини, спрямовані на знищення, пошкодження майна фізичної або юридичної особи, держави, АР Крим, територіальної громади, незаконне заволодіння ним. Такими є правочини, що посягають на суспільні, економічні та соціальні основи держави або приватної власності; правочини, спрямовані на незаконне відчуження або незаконне володіння, користування, розпорядження об'єктами права власності українського народу - землею як основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави, її надрами, іншими природними ресурсами.

Слід зазначити, що чинним законодавством встановлений вичерпний перелік підстав, за якими правочин є недійсним.

Відповідно до пунктів 1 і 2 статті 203 Цивільного кодексу України зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також моральним засадам суспільства. Особа, яка вчиняє правочин, повинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатності.

Підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п'ятою та шостою статті 203 цього Кодексу (ст. 215 Цивільного кодексу України).

Оскільки судом встановлено, що договір оренди земельної ділянки від 07.09.2007 №72 укладений між Чорноморською районною державною адміністрацією та Товариством з обмеженою відповідальністю «Сармат» та, відповідно, додаткову угоду №1 від 25.03.2010 до договору оренди землі № 72 від 07.09.2007, укладено на підставі розпоряджень Чорноморської районної державної адміністрації в АР Крим № 705-р від 22.08.2007 та №269-р від 25.03.2010, які прийняті з порушенням вимог діючого законодавства України, то і сам договір оренди земельної ділянки від 07.09.2007 №72 та додаткова угода №1 від 25.03.2010 до договору оренди землі № 72 від 07.09.2007 підлягають визнанню недійсними.

Стосовно позовних вимог прокурора, щодо зобов'язання ТОВ «Сармат» повернути земельну ділянку передану в оренду площею 24,4746 га, в тому числі ділянка № 1 площею 10,8245 га (кадастровий номер 0125683500:03:001:0287), ділянка №2а площею 11,9481 га (кадастровий номер 0125683500:04:001:0047), ділянка № 2б площею 1,7020 га (кадастровий номер 0125683500:04:001:0048), нормативна грошова оцінка земельної ділянки складає 10618198,94грн., розташованої в районі с. Красноярське за межами населених пунктів на землях запасу Красноярського сільської ради Чорноморського району Автономної Республіки Крим до земель запасу Красноярської сільської ради, суд вважає що останні підлягають задоволенню, враховуючи те, що об'єднані у позовній заяві вимоги пов'язані представленими доказами, а також те, що поновлення порушених прав позивачів, крім визнання оскаржуваних розпоряджень Чорноморської районної державної адміністрації в АР Крим недійсними, можливе шляхом повернення земельної ділянки до земель запасу Красноярської сільської ради Чорноморського району Автономної Республіки Крим.

За таких обставин справи вимоги прокурора Чорноморського району підлягають задоволенню в повному обсязі.

Судові витрати у вигляді судового збору судом в порядку статті 49 Господарського процесуального кодексу України покладаються на Чорноморську районну державну адміністрацію в Автономної Республіки Крим, оскільки саме з її вини виник спір.

Слід зазначити, пунктом 2.11 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України №7 від 21.02.2013 «Про деякі питання практики застосування розділу VI Господарського процесуального кодексу України» визначено, якщо в позовній заяві об'єднано дві або більше вимог немайнового характеру, пов'язаних між собою підставами виникнення або поданими доказами, судовий збір сплачується окремо з кожної з таких вимог.

У судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення. Повне рішення складено 19.08.2013.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 49, 75, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1 Позов задовольнити.

2 Визнати недійсним розпорядження Чорноморської районної державної адміністрації в Автономній Республіці Крим № 705-р від 22.08.2007 «Про затвердження матеріалів узгодження розташування та розміру земельної ділянки під кар'єр по видобутку пильного каменю ТОВ «Сармат».

3 Визнати недійсним розпорядження Чорноморської районної державної адміністрації в Автономній Республіці Крим № 269-р від 25.03.2010 «Про затвердження технічної документації із землеустрою, в частині складання документів, підтверджуючих право оренди ТОВ «Сармат».

4 Визнати недійсним договір оренди земельної ділянки № 72 від 07.09.2007, укладений між Чорноморською районною державною адміністрацією в Автономній Республіці Крим (вул. Кірова, 16, смт. Чорноморське, АР Крим, 96400, ідентифікаційний код юридичної особи 04055535) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Сармат» (вул. Набережна, 38, с. Окунівка, Чорноморський район, АР Крим, 96443, ідентифікаційний код юридичної особи - 31833643), зареєстрований в Чорноморському відділі КРФ ДП «Центр ДЗК» при Держкомземі України, про що в книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі 29.10.2007 вчинено запис за № 040701800004 та додаткову угоду №1 від 25.03.2010 до договору оренди землі № 72 від 07.09.2007, зареєстровану в Чорноморському відділі КРФ ДП «Центр ДЗК» при України, про що в книзі записів державної реєстрації договорів 21.09.2010 вчинено запис за № 041001800084.

5 Зобов'язати Товариство з обмеженою відповідальністю «Сармат» (вул. Набережна, 38, с. Окунівка, Чорноморський район, АР Крим, 96443, ідентифікаційний код юридичної особи - 31833643) повернути земельну ділянку передану в оренду площею 24,4746 га, в тому числі ділянка № 1 площею 10,8245 га (кадастровий номер 0125683500:03:001:0287), ділянка №2а площею 11,9481 га (кадастровий номер 0125683500:04:001:0047), ділянка № 2б площею 1,7020 га (кадастровий номер 0125683500:04:001:0048), нормативна грошова оцінка земельної ділянки складає 10618198,94грн., розташованої в районі с. Красноярське за межами населених пунктів на землях запасу Красноярського сільської ради Чорноморського району Автономної Республіки Крим до земель запасу Красноярської сільської ради (вул. Гагаріна, 17, с. Красноярське, Чорноморський район, 96434, ідентифікаційний код юридичної особи 24037048).

6 Стягнути з Чорноморської районної державної адміністрації в Автономній Республіці Крим (вул. Кірова, 16, смт. Чорноморське, АР Крим, 96400, ідентифікаційний код юридичної особи 04055535) в дохід Державного бюджету України (Державний бюджет м. Сімферополь код класифікації 22030001, р/р 31211206783002, ЄДРПОУ 38040558, ГУ ДКСУ в АРК м. Сімферополь, код банку 824026) 4588,00грн. судового збору.

7 Накази видати після набрання рішенням законної сили.

Суддя О.І. Башилашвілі

СудГосподарський суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення13.08.2013
Оприлюднено21.08.2013
Номер документу33058464
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —901/2269/13

Рішення від 13.08.2013

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

О.І. Башилашвілі

Ухвала від 15.07.2013

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

О.І. Башилашвілі

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні