Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
30 липня 2013 р. Справа №805/9168/13-а
приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови:
Донецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого - судді Бойка М.І.,
при секретарі Кусти Ю.Ф.,
за участю
представника позивача Бєрідзе Є.Ж.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судового засідання в м. Донецьку адміністративну справу за позовом Інспекції з питань захисту прав споживачів у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Сантех Дон-Со» про стягнення штрафу у розмірі 4000,00 грн.,-
В С Т А Н О В И В:
Інспекція з питань захисту прав споживачів у Донецькій області (далі - Позивач або Інспекція) звернулась до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Сантех Дон-Со» (далі - Відповідач) про стягнення штрафу у розмірі 4000,00 грн., мотивуючи свої вимоги тим, що 31 січня 2013 року на адресу Інспекції з питань захисту прав споживачів у Донецькій області надійшло звернення гр. ОСОБА_2 стосовно порушення закладом ресторанного господарства «Karaoke-club АРЕНА», розташованого за адресою: м. Донецьк, пл. Комунарів, 2, вимог Закону України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров'я населення» від 22 вересня 2005 N 2899-IV. 15 лютого 2013 року на підставі звернення гр. ОСОБА_2, згоди Держспоживінспекцій України від 13.02.2013 року № 640-3-7/7, направлення на проведення перевірки від 15.02.2013 року № 03-3 посадовими особами позивача було проведено позапланових захід (перевірку) зазначеного закладу. В ході перевірки факт порушення Закону, викладений у зверненні заявника, підтвердився: було встановлено порушення ст. 13 Закону України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров'я населення» в частині куріння тютюнових виробів у приміщенні закладу ресторанного господарства. Позивач просить стягнути з відповідача зазначену суму штрафу у розмірі 4000,00 грн.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала, надала пояснення, аналогічні обставинам, викладеним в позовній заяві. Просила суд задовольнити позов в повному обсязі.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, належним чином повідомлявся про дату, час та місце судового засідання. Від відповідача не надходило заяв про перенесення судового розгляду. Причини неявки відповідача в судове засідання суду не відомі.
Суд прийшов до висновку про розгляд справи за відсутності представника відповідача, на підставі доказів, наявних в матеріалах справи.
Заслухавши представника позивача, дослідивши письмові докази по справі, суд прийшов до висновку про визнання позову обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.
Відповідно до Положення про інспекції з питань захисту прав споживачів в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі затвердженого Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 09.11.2011 N 206, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23 листопада 2011 р. за N 1337/20075, Територіальними органами Державної інспекції України з питань захисту прав споживачів є інспекції з питань захисту прав споживачів в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі. Інспекції підпорядковуються Державній інспекції України з питань захисту прав споживачів (далі - Держспоживінспекція). Інспекції у своїй діяльності керуються Конституцією та законами України, актами та дорученнями Президента України, актами Кабінету Міністрів України, дорученнями Прем'єр-міністра України, наказами Мінекономрозвитку, дорученнями Міністра економічного розвитку і торгівлі України, його першого заступника та заступника, наказами Держспоживінспекції, дорученнями Голови Держспоживінспекції, актами Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих держадміністрацій, органів місцевого самоврядування та цим Положенням.
Судом встановлено, що завданням Інспекцій є реалізація повноважень Держспоживінспекції України на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці.
Інспекції відповідно до покладених на них завдань здійснює державний контроль за додержанням законодавства про захист прав споживачів (крім Держспоживінспекції в Автономній Республіці Крим), рекламу в цій сфері та державний ринковий нагляд. Узагальнюють практику застосування законодавства з питань, що належать до їх компетенції, готують та вносять в установленому порядку пропозиції щодо вдосконалення системи державного контролю за додержанням законодавства у сфері захисту прав споживачів, реклами, державного ринкового нагляду та подають їх Держспоживінспекції. Здійснюють моніторинг у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, причин і кількості звернень споживачів (користувачів) про захист їх права на безпечність продукції, причин і кількості нещасних випадків та випадків заподіяння шкоди здоров'ю людей внаслідок споживання продукції (користування нею).
Інспекція з метою організації своєї діяльності організовуює розгляд звернень громадян з питань, що належать до їх компетенції, виявляють та усувають причини, що призводять до подання громадянами скарг.
Інспекція має право у сфері захисту прав споживачів перевіряти у суб'єктів господарювання сфери торгівлі і послуг, у тому числі ресторанного господарства, якість продукції, додержання обов'язкових вимог щодо безпеки продукції, а також додержання правил торгівлі та надання послуг. Безперешкодно відвідувати та обстежувати відповідно до законодавства виробничі, складські, торговельні та інші приміщення суб'єктів господарювання сфери торгівлі і послуг, у тому числі ресторанного господарства.
Також Інспекція має право приймати рішення про тимчасове припинення діяльності суб'єктів господарювання сфери торгівлі (секцій, відділів) і послуг, у тому числі ресторанного господарства, складів підприємств оптової і роздрібної торгівлі та організацій незалежно від форми власності, що систематично реалізують товари неналежної якості, порушують правила торгівлі та надання послуг, умови зберігання і транспортування товарів, до усунення виявлених недоліків. Подавати до суду позови щодо захисту прав споживачів.
Судом встановлено, що 31 січня 2013 року на адресу Інспекції з питань захисту прав споживачів у Донецькій області надійшло звернення гр. ОСОБА_2 стосовно порушення закладом ресторанного господарства «Karaoke-club АРЕНА», розташованого за адресою: м. Донецьк, пл. Комунарів, 2, вимог Закону України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров'я населення» від 22 вересня 2005 N 2899-IV. 15 лютого 2013 року на підставі звернення гр. ОСОБА_2, згоди Держспоживінспекцій України від 13.02.2013 року № 640-3-7/7, направлення на проведення перевірки від 15.02.2013 року № 03-3 посадовими особами позивача було проведено позапланових захід (перевірку) зазначеного закладу.
Згідно п. 2 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про захист прав споживачів» Інспекція має право перевіряти у суб'єктів господарювання сфери торгівлі і послуг, у тому числі ресторанного господарства, якість продукції, додержання обов'язкових вимог щодо безпеки продукції, а також додержання правил торгівлі та надання послуг; безперешкодно відвідувати та обстежувати відповідно до законодавства будь-які виробничі, складські, торговельні та інші приміщення цих суб'єктів.
Отже, посадовими особами в ході проведення перевірки було дотримано вимоги Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 № 877-V та Порядку проведення перевірок у суб'єктів господарювання сфери торгівлі і послуг, у тому числі ресторанного господарства, якості продукції, додержання обов'язкових вимог щодо безпеки продукції, а також додержання правил торгівлі та надання послуг, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 07.03.2012 № 310.
В ході перевірки факт порушення Закону України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров'я населення» від 22 вересня 2005 року № 2899-ІV (далі - Закон), викладений у зверненні заявника, підтвердився: було встановлено порушення ст. 13 Закону в частині куріння тютюнових виробів у приміщенні закладу ресторанного господарства.
Стаття 13 Закону містить чіткий перелік установ, у приміщенні яких взагалі заборонено куріння тютюнових виробів, а також електронних сигарет і кальянів, серед яких і приміщення закладів ресторанного господарства.
Закон містить визначення терміну «куріння тютюнових виробів».
Згідно ст. 1 Закону куріння тютюнових виробів - це дії, що призводять до згорання тютюнових виробів, у результаті чого утворюється тютюновий дим, який виділяється в повітря та вдихається особою, яка їх курить.
Статтею 20 Закону передбачає відповідальність за порушення законодавства про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров'я населення.
За порушення норм цього Закону центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, застосовує фінансові санкції до суб'єктів господарювання у разі розміщення попільничок або куріння у приміщеннях закладів ресторанного господарства - від однієї тисячі гривень до десяти тисяч гривень.
За результатами проведеної позапланової перевірки було складено Акт перевірки від 14.03.2013 № 003952 (надалі за текстом - Акт перевірки).
У розділі І Акта чітко зазначене виявлене порушення, представником Позивача надані пояснення.
Належним підтвердженням порушення Відповідачем Закону є власноручні пояснення директора «Karaoke-club АРЕНА» ТОВ «Сантех Дон-Со», зазначені у III розділі Акту перевірки: «С нарушениями, указанными в акте проверки, согласен. Допустил факт курения в помещении посетителями по невнимательности. Обязуюсь не допускать этого впредь и быть более внимательным в соблюдении данного закона».
Окрім того, Відповідачем надано пояснення (вх. Від 18.02.2013 № 1382): «По поводу проведенной проверки акт № 003952 от 15.02.2013 поясняю следующее: в строгом порядке контролируется соблюдение требований законодательства Украины о запрете курения в помещениях общественного питания. С персоналом проведено совещание о запрете подобных ситуаций».
Органи державної влади відповідно до своїх повноважень та у порядку, встановленому законом, можуть застосовувати до суб'єктів господарювання такий вид адміністративно-господарської санкції, як адміністративно - господарський штраф (ч. 1 ст. 239 ГК України).
Адміністративно-господарський штраф - це грошова сума, що сплачується суб'єктом господарювання до відповідного бюджету у разі порушення ним встановлених правил здійснення господарської діяльності (ч. 1 ст. 241 Господарського кодексу України).
За результатами проведеного планового заходу (перевірки) Відповідача було притягнуто до адміністративно-господарської відповідальності у розмірі 4000 грн. 00 коп. (Постанова про накладення стягнень, передбачених статтею 20 Закону України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров'я населення» від 21.02.2013 № 2т). Сума штрафу зараховується до державного бюджету.
Згідно ст. 20 Закону рішення про накладення фінансових санкцій приймається протягом 10 днів після отримання документів, зазначених у частині шостій цієї статті. Рішення про накладення фінансових санкцій оформляється постановою, що надсилається суб'єкту господарювання, на якого накладено фінансові санкції, та банківській установі, в якій відкрито поточний рахунок цієї юридичної особи.
У 15-денний строк після отримання постанови мав бути сплачений в установленому порядку штраф у зазначеному розмірі до державного бюджету. У разі невиконання порушником цієї постанови в зазначений строк сума штрафу стягується в судовому порядку.
Підтвердженням відправлення Постанови у встановлені законодавством строки є Список 3 рекомендованих листів через поштове відділення зв'язку м. Донецька від 22.02.2013 року.
Закон України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров'я населення» визначає основні принципи та напрями державної політики щодо попередження куріння тютюнових виробів, зниження рівня їх вживання серед населення, обмеження доступу до них дітей, охорони здоров'я населення від шкоди, що завдається їхньому здоров'ю внаслідок розвитку захворювань, інвалідності, а також смертності, спричинених курінням тютюнових виробів чи іншим способом їх вживання. Одним з основних напрямів державної політики щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров'я населення є забезпечення дотримання суб'єктами господарювання відповідних стандартів, норм і правил під час виробництва та реалізації тютюнових виробів.
На час розгляду справи відповідачем не надано доказів щодо сплати штрафу у розмірі 4000,00 грн.
За таких обставин позовні вимоги Інспекції з питань захисту прав споживачів у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Сантех Дон-Со» про стягнення штрафу у розмірі 4000,00 грн., підлягають задоволенню.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 17, 18, 19, 20, 51, 69, 70, 71, 72, 86, 94, 121, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 167 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Позов Інспекції з питань захисту прав споживачів у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Сантех Дон-Со» про стягнення штрафу у розмірі 4000,00 грн. - задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Сантех Дон-Со» (адреса: 83000, м. Донецьк, вул. Куйбишева, 70, ЄДРПОУ 34558267) штрафу у розмірі 4000,00 грн., зарахувавши до державного бюджету р/р 31110106700004, код платежу 21081100, МФО 834016, ГУДКСУ в Донецькій області, ОКПО 38033949, отримувач Донецьке УК/Ворошиловський район.
Вступну та резолютивну частину постанови прийнято в нарадчій кімнаті та проголошено в судовому засіданні 30.07.2013 р. у присутності представника позивача. Повний текст постанови виготовлено 5 серпня 2013 року.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Бойко М.І.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.07.2013 |
Оприлюднено | 21.08.2013 |
Номер документу | 33072645 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Бойко М.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні