Постанова
від 25.12.2008 по справі 2а-22783/08
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а-22783/08

Категорія 67

ПОСТАНОВА

Іменем України

25 грудня 2008 року Луганський окружний адміністративний с уд у складі:

головуючого - судді Островс ької О.П.

при секретарі - Чукіній А.Ю.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі су ду м. Луганська справу за адм іністративним позовом Луган ського обласного відділення Фонду Соціального захисту і нвалідів до КП «Троїцькжитко мпослуги» про стягнення кошт ів за невиконання 4% нормативу робочих місць, -

ВСТАНОВИВ:

У жовтні 2008 року позивач Луг анське обласне відділення Фо нду соціального захисту інва лідів з вернувся до суду з поз овом до відповідача КП «Трої цькжиткомпослуги», в якому п осилається на наступне. У від повідності до ст. 19 Закону Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні» від 21.03.1991 року, для всіх пі дприємств, установ та органі зацій, в тому числі підприємс тв, громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, як і використовують найману пра цю, установлюється норматив робочих місць для працевлаш тування інвалідів у розмірі 4% від середньооблікової чисе льності штатних працівників облікового складу за рік. Від повідач у порушення вимог ст . 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інва лідів в Україні», не працевла штувало необхідну кількість інвалідів, у 2007 році замість 1 і нвалідів, не працювало жодно го. В порушення ст. 18 зазначено го Закону відповідач протяго м 2007 року не інформував Лисича нський міський центр зайнято сті про наявність вільних по сад для забезпечення працевл аштування інвалідів. У випад ку, якщо кількість працюючих інвалідів на підприємствах, установах, у тому числі підп риємства, організації, гром адські організації інваліді в, фізичні особи, які викорис товують найману працю, де сер едньооблікова чисельність п рацюючих інвалідів менша, ні ж встановлено нормативом, що року сплачують відповідним в ідділенням Фонду соціальног о захисту інвалідів адмініст ративно-господарські санкці ї, сума яких визначається у р озмірі середньорічної зароб ітної плати на відповідному підприємстві, установі, орг анізації. Тому відповідачеві у відповідності з ст. 20 вказа ного Закону нараховано за не виконання 4% нормативу робочи х місць для працевлаштування інвалідів штрафні санкції у сумі 4925, 00 грн. та пеню за поруше ння строків сплати цих штраф них санкцій у сумі 218, 67 грн. Добр овільно відповідач зазначен і суми не відшкодував, тому п озивач просить стягнути з ві дповідача на користь Державн ого бюджету України несплаче ні адміністративно-господар ські санкції за невиконання 4% нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів за 2007 рік у розмірі 4925, 00 грн., та п еню за порушення терміну спл ати санкції в розмірі 218, 67 грн., а всього стягнути 5143, 67 грн.

У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав в повному обсяз і, дав пояснення, аналогічні викладеному в позові.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився з невідомих суду причин, про час та місце слухання справи повідомлявся належним чином , заперечень проти позову не надав, заяв про розгляд справ и за його відсутності до суду не надходило.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідив ши матеріали справи, суд прих одить до наступного.

Справи за участю відділень Фонду, є адміністративними, оскільки відповідають вимог ам пункту 1 частини першої ста тті З КАС стосовно визначенн я адміністративної справи.

Відповідно до покладених н а нього завдань Фонд соціаль ного захисту інвалідів здійс нює контроль за своєчасним п ерерахуванням сум штрафних с анкцій, що надходять від робо тодавців за невиконання ним и нормативу робочих місць для забезпечення працевл аштування інвалідів

2

(підпункт 3 пункту 4 «Положе ння про Фонд соціального зах исту інвалідів України», зат вердженого Постановою Кабін ету Міністрів України №1434 від 26.09.2002 року).

Таким чином, Фонд соціальн ого захисту інвалідів та йог о відділення є органами держ авної влади, які у правовідно синах з роботодавцям, зокрем а у зв'язку із здійсненням кон тролю за перерахуванням штра фних санкцій, передбачених с таттею 20 Закону України «Про о снови соціальної захищеност і інвалідів в Україні» від 23.03.1 991 року №875-Х11, реалізують владн і управлінські функції, а пра во відділень Фонду на зверне ння до суду у відповідних від носинах визначено в законода вчому порядку (частина 9 статт і 20 ).

Пункт 4 частини першої статт і 17 КАС України визначає, що до компетенції адміністративн их судів відносяться спори з а зверненнями суб'єкта владн их повноважень у випадах, вст ановлених законом.

Окрім того, такі справи не п ідпадають під перелік публіч но-правових справ, визначени х частиною другою статті 17 КАС , на які не поширюється компе тенція адміністративних суд ів.

За таких обставин, суд вваж ає, що справа підлягає розгля ду в порядку адміністративно го судочинства.

Статтею 43 Конституції Украї ни задекларовано право кожно го на працю, що включає можли вість заробляти собі на житт я працею, яку він вільно обир ає або на яку вільно погоджує ться. Виконання та реалізаці я зазначеної конституційної норми забезпечується закона ми України, підзаконними акт ами та актами ненормативного характеру, які встановлюють механізм реалізації права н а працю.

Відповідно до частини вось мої статті 69 Господарського К одексу України підприємство з правом найму робочої сили з абезпечує визначену відпові дно до закону кількість робо чих місць для працевлаштуван ня, зокрема інвалідів. Відпов ідальність підприємства за н евиконання даної вимоги вста новлюється законом.

Спеціальним законом, який визначає основи соціальної з ахищеності інвалідів в Украї ні і гарантує їм рівні з усіма іншими громадянами можливос ті для участі в економічній, політичній і соціальній сфер ах життя суспільства, створе ння необхідних умов, які дают ь можливість інвалідам вести повноцінний спосіб життя зг ідно з індивідуальними здібн остями і інтересами, є Закон України «Про основи соціальн ої захищеності інвалідів в У країні»

Одним із аспектів соціальн ої захищеності інвалідів, ві дповідно до частини першої с татті 17 цього Закону, є право п рацювати на підприємствах, в установах, організаціях, а т акож займатися підприємниць кою та іншою трудовою діяльн істю, яка не заборонена закон ом.

Відповідно до ст. 19 Закону У країни «Про основи соціально ї захищеності інвалідів в Ук раїні» для підприємств (об'єд нань), установ і організацій незалежно від форми власност і і господарювання встановлю ється норматив робочих місць для забезпечення працевлашт ування інвалідів у розмірі ч отирьох відсотків від загаль ної чисельності працюючих, а якщо працює від 15 до 25 осіб - у кі лькості одного робочого місц я, якщо інше не передбачено з аконом. Відповідно до Закону України «Про внесення змін д о Закону України «Про основи соціальної захищеності інва лідів в Україні» у ч.1 ст. 19 цифр а «15» замінена цифрою «8».

Виходячи з цієї норми, на пі дприємства (об'єднання), уста нови та організації покладен о обов'язок самостійно встан овлювати норматив робочих мі сць для забезпечення працевл аштування інвалідів відпові дно до законодавства. Нормат ив створення робочих місць д ля інвалідів встановлюється щорічно на весь рік, який є зв ітним періодом.

Статтею 20 вказаного Закону передбачено, що підприємств а (об'єднання), установи і орга нізації, де кількість працюю чих інвалідів менша, ніж уста новлено нормативом, зобов'яз ані щорічно сплачувати відді ленням Фонду України соціаль ного захисту інвалідів штраф ні санкції, сума яких визнача ється у розмірі середньої рі чної заробітної плати на від повідному підприємстві за ко жне робоче місце, незайняте і нвалідом.

Відповідно до Порядку спла ти підприємствами (об'єднанн ями), установами і організаці ями штрафних санкцій до відд ілень Фонду соціального захи сту інвалідів, акумуляції, о бліку і використання цих кош тів, затвердженому постанов ою Кабінету Міністрів Україн и від 28.12.2001 за N 1767 (далі - Порядок), с ума штрафних санкцій дорівню є розміру середньої річної з аробітної плати на даному пі дприємстві, установі, орган ізації за кожне робоче місце , не зайняте інвалідом, а для підприємств з чисельністю пр ацюючих від 8 до 15 осіб - розміру половини такої середньої рі чної плати, при цьому зазначе но, що штрафні санкції сплачу ються підприємствами самост ійно не пізніше 15 квітня року, що настає за звітним, контро ль за своєчасним і повним над ходженням штрафних санкцій в ід підприємств, які не забезп ечують нормативу робочих міс ць,

3

здійснюють відділення Фон ду соціального захисту інвал ідів відповідно до законодав ства, у разі несплати штрафни х санкцій в установлений тер мін, відділення Фонду вживаю ть заходів щодо їх стягнення у судовому порядку.

Відповідно до Наказу Мінп раці України №223 від 15 травня 2007 року та Постанови КМУ № 70 від 31 жовтня 2007 року, за поруше ння строків сплати зазнач еної санкції Зараховується п еня у розмірі 120% річних облік ової ставки Нацбанку Україн и , що діяла на момент, сплати , нарахованої на повну суму н едоїмки за весь її строк .

Судом встановлено, що відп овідач є особою, яка повинна приймати заходи до створення робочих місць для інвалідів , за даними позивача, виходяч и з кількості працюючих у від повідача 65 осіб, у нього у 2007 р оці повинен був працювати 1 ін валід.

Згідно із Звітом про зайнят ість та працевлаштування інв алідів за 2007 рік, наданим відп овідачем, штатних працівник ів, які повинні працювати на робочих місцях, створених ві дповідно до чотирьохвідсотк ового нормативу у 2007 році для п рацевлаштування інвалідів, у 2007 році на підприємстві не пр ацювало жодного інваліда (а.с . 9).

Як вбачається з довідки Тро їцького міського центру зайн ятості, Троїцький комбінат к омунальних підприємств (код 03339644) звіту щодо вільних робочи х місць та потреби в працівни ках для інвалідів у 2007 році не н адавав (а.с. 5).

Відповідач не надав жодног о доказу, який би підтверджув ав створення ним у 2007 році робо чого місця для одного інвалі да та інформування ним держа вної служби зайнятості та мі сцевих органів соціального з ахисту населення про вільні місця та вакантні посади, на яких може використовуватись праця інвалідів, або про роб оту у нього у 2007 році 1 інваліда .

Таким чином, відповідач по винен був сплатити штрафні с анкції у встановленому закон ом розмірі, який у даному вип адку становить 4925, 00 грн. згідно наданому позивачем розрахун ку, який ніким не оспорено (а.с . 6-7).

Оскільки відповідач вказа них штрафних санкцій доброві льно не сплатив у встановлен і строки, тому він має також с платити пеню за порушення ст років сплати, розмір якої ста новить 218, 67 грн., згідно наданом у позивачем розрахунку, який ніким не оспорено (а.с. 8).

За таких обставин, суд вва жає, що вимоги позивача підля гають задоволенню.

Питання по судових витрат ах не вирішується, оскільки п озивач звільнений від їх спл ати у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністрати вного судочинства України не передбачено їх стягнення у д аних випадках.

Керуючись ст. ст. 2, 17, 18, 94, 158-1 63 КАС, ст. ст. 19, 20 Закону Україн и «Про основи соціальної зах ищеності інвалідів в Україні », -

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги Луганськог о обласного відділення Фонду Соціального захисту інвалід ів - задовольнити.

Стягнути на користь Держав ного Бюджету України з КП «Тр оїцькжиткомпослуги», зареє строваного за адресою: 92100, Луг анська область, Троїцький ра йон, смт. Троїцьке, вул. Комс омольська, 38, СФ АБ «Укркомун банк», МФО 304740, код 03339644, несплач ені штрафні санкції за невик онання 4% нормативу робочих мі сць для працевлаштування інв алідів у 2007 році у сумі 4925 грн. 00 к оп., та пеню за порушення стро ків сплати цих санкцій у сумі 218 грн. 67 коп.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду через с уд першої інстанції шляхом п одачі в 10-денний строк з дня пр оголошення постанови заяви п ро апеляційне оскарження і п оданням після цього протягом 20 днів апеляційної скарги. Ап еляційна скарга може бути по дана без попереднього поданн я заяви про апеляційне оскар ження, якщо скарга подається у строк, встановлений для по дання заяви про апеляційне о скарження.

Постанова суду першої інст анції набирає законної сили після закінчення строку пода ння заяви про апеляційне оск арження, встановленого Коде ксом адміністративного судо чинства України, якщо таку за яву не було подано. Якщо було п одано заяву про апеляційне о скарження, але апеляційна ск арга не була подана в строк, в становлений цим Кодексом,

Постанова суду першої інст анції набирає законної сили після закінчення цього строк у.

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.12.2008
Оприлюднено12.11.2009
Номер документу3308521
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-22783/08

Постанова від 25.12.2008

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Островська О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні