справа № 361/7364/13-а
провадження № 2-а/361/316/13
21.08.2013
ПОСТАНОВА
Іменем України
21 серпня 2013 року м. Бровари
Броварський міськрайонний суд Київської області у складі:
головуючого-судді Дутчака І.М., при секретарі Бас Я.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_3 до Броварської міської ради Київської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії,
в с т а н о в и в :
У серпні 2013 року ОСОБА_3 звернулася до суду з позовом, у якому зазначала, що згідно із двома договорами купівлі-продажу земельних ділянок від 16 грудня 2010 року, посвідченими приватним нотаріусом Броварського міського нотаріального округу Київської області ОСОБА_5, зареєстрованими в реєстрі за №№ 5454 і 5450, та державними актами на право власності на земельні ділянки серії ЯЛ №№ 080297 і 080299, виданими 08 червня 2010 року, вона є власником двох земельних ділянок площею по 1,2000 га кожна, що розташовані у місті Броварах Київської області по вулиці Кутузова в районі Державного підприємства "Радіопередавальний центр". Кадастрові номери: 3210600000:00:045:0069 і 3210600000:00:045:0071. Цільове призначення земельних ділянок: для ведення особистого селянського господарства.
Враховуючи той факт, що Генеральним планом міста Бровари на території розміщення належних їй на праві власності земельних ділянок передбачено розміщення перспективної житлової забудови, вона вирішила змінити цільове призначення земельних ділянок із земель для ведення особистого селянського господарства на землі житлової та громадської забудови для будівництва та обслуговування багатоквартирної забудови.
У ч. 1 ст. 20 ЗК України встановлено, що віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень. Зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення.
Згідно із ч. 3 ст. 20 ЗК України зміна цільового призначення земельних ділянок приватної власності здійснюється за ініціативою власників земельних ділянок та провадиться сільською, селищною, міською радою щодо земельних ділянок, розташованих у межах населеного пункту.
Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки приватної власності, цільове призначення якої змінюється, розробляється на замовлення власника земельної ділянки в порядку, встановленому законом, без дозволу органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування на його розроблення та погоджується в порядку, встановленому ст. 186 1 ЗК України.
02 грудня 2012 року у Комунальному підприємстві "Бровари-землеустрій" вона замовила проекти землеустрою щодо зміни цільового призначення земельних ділянок із земель сільськогосподарського призначення на землі житлової та громадської забудови
для будівництва та обслуговування багатоквартирної забудови.
При розробці проектів землеустрою нею отримані позитивні висновки відповідних служб, зокрема: Відділу Держкомзему у місті Броварах і Управління містобудування та архітектури Броварської міської ради.
20 лютого 2013 року вона звернулася до Броварської міської ради Київської області
із заявою про винесення на розгляд чергової сесії міської ради питання про затвердження розроблених нею проектів землеустрою щодо зміни цільового призначення належних їй на праві власності земельних ділянок.
Відповідно до ч. 3 ст. 20 ЗК України відповідач Броварська міська рада Київської області у місячний строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, погоджених у порядку, встановленому ст. 186 1 ж цього Кодексу, зобов'язана була прийняти рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок та зміну їх цільового призначення.
За змістом ст. 20 Закону України "Про звернення громадян" звернення розглядаються та вирішуються у термін не більше місяця від дня їх надходження.
У ч. 5 ст. 46 Закону України "Про місцеве самоврядування" визначено, що сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності - не рідше ніж один раз на місяць.
У порушення зазначених вимог законів відповідач Броварська міська рада не винесла її заяву на розгляд чергової сесії та не затвердила наданий нею проект землеустрою про зміну цільового призначення земельних ділянок, чим порушила її право власника земельних ділянок щодо володіння, користування та розпорядження ними на власний розсуд.
Просила визнати протиправною бездіяльність Броварської міської ради Київської області щодо не розгляду в установлений законом строк її заяви від 20 лютого 2013 року про зміну цільового призначення належних на праві власності земельних ділянок і затвердження проектів землеустрою; зобов'язати відповідача винести на засідання чергової сесії міської ради та розглянути її заяву від 20 лютого 2013 року про зміну цільового призначення належних їй на праві власності земельних ділянок і затвердження проектів землеустрою щодо зміни цільового призначення земельних ділянок із земель сільськогосподарського призначення на землі житлової та громадської забудови для будівництва та обслуговування багатоквартирної забудови.
Позивач ОСОБА_3 у судовому засіданні позов підтримала, дала пояснення аналогічні викладеному вище, просила суд задовольнити позовні вимоги повністю.
Представник відповідача Броварської міської ради Київської області Олемська О.Я. у суді позов визнала частково та пояснила, що заява ОСОБА_3 про зміну цільового призначення належних позивачу на праві власності земельних ділянок та затвердження проектів землеустрою у встановлений законом місячний строк міською радою не розглянута через необхідність додаткового вивчення цього питання. На даний час питання про зміну цільового призначення земельних ділянок та затвердження проектів землеустрою на розгляд сесії міської ради ще не виносилися. Просила у задоволенні позову відмовити.
Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, суд встановив такі факти та відповідні їм правовідносини.
Судом встановлено, що позивач ОСОБА_3 відповідно до двох договорів купівлі-продажу земельних ділянок від 16 грудня 2010 року, посвідчених приватним нотаріусом Броварського міського нотаріального округу Київської області ОСОБА_5, зареєстрованих у реєстрі за №№ 5454 і 5450, є власником двох земельних ділянок площею по 1,2000 га кожна, що розташовані у місті Броварах Київської області по вулиці Кутузова в районі Державного підприємства "Радіопередавальний центр". Цільове призначення цих земельних ділянок: для ведення особистого селянського господарства. Кадастрові номери: 3210600000:00:045:0069 і 3210600000:00:045:0071.
Право власності ОСОБА_3 на зазначені земельні ділянки підтверджується також державними актами на право власності на земельні ділянки серії ЯЛ №№ 080297 і 080299, у яких містяться відповідні записи про перехід до позивача права власності на ці земельні ділянки.
Відповідно до ч. 1 ст. 316 ЦК України правом власності є право особи на річ (майно), яке вона здійснює відповідно до закону за своєю волею, незалежно від волі інших осіб.
У ч. ч. 1, 2, 6 ст. 319 ЦК України визначено, що власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд. Власник має право вчиняти щодо свого майна будь-які дії, які не суперечать закону. Держава не втручається у здійснення власником права власності.
Згідно із ч. ч. 1, 2 ст. 78 ЗК України право власності на землю - це право володіти, користуватися і розпоряджатися земельними ділянками. Право власності на землю набувається та реалізується на підставі Конституції України, цього Кодексу, а також інших законів, що видаються відповідно до них.
За змістом положень ч. 1 ст. 20 ЗК України віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень. Зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення.
Відповідно до вимог ч. 3 ст. 20 ЗК України зміна цільового призначення земельних ділянок приватної власності здійснюється за ініціативою власників земельних ділянок. Зміна цільового призначення земельних ділянок приватної власності щодо земельних ділянок, розташованих у межах населеного пункту, провадиться сільською, селищною, міською радою.
Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки приватної власності, цільове призначення якої змінюється, розробляється на замовлення власника земельної ділянки без надання дозволу Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування на його розроблення.
Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому ст. 186 1 цього Кодексу.
Із двох проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність зі зміною цільового призначення із земель сільськогосподарського призначення на землі житлової та громадської забудови для будівництва і обслуговування багатоквартирної забудови у місті Броварах по вулиці Кутузова в районі Державного підприємства "Радіопередавальний центр", які належать позивачу ОСОБА_3 на праві приватної власності, видно, що зміна цільового призначення земельних ділянок площею 1,2000 га кожна, із земель сільськогосподарського призначення на землі житлової та громадської забудови можлива.
Дані проекти землеустрою погоджені з Управлінням містобудування та архітектури Броварської міської ради і Відділом Держкомзему у місті Броварах відповідно до положень ст. 186 1 ЗК України.
20 лютого 2013 року ОСОБА_3 подала до Броварської міської ради Київської області заяву, у якій просила відповідача розглянути питання щодо зміни цільового призначення належних їй на праві власності земельних ділянок площею 1,2000 га кожна, розташованих у місті Броварах по вулиці Кутузова в районі Державного підприємства "Радіопередавальний центр", та змінити цільове призначення цих земельних ділянок із земель сільськогосподарського призначення на землі житлової та громадської забудови.
Цього ж дня дана заява з доданими до неї проектами землеустрою у Броварській міській раді Київської області зареєстрована за № 9-5-Т-161/у.
Відповідно до вимог ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
У ч. 3 ст. 20 ЗК України встановлено, що Рада міністрів Автономної Республіки Крим, орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у місячний строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, погодженого в порядку, встановленому ст. 186 1 цього Кодексу, приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та зміну її цільового призначення.
Згідно із п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування" питання регулювання земельних відносин вирішуються виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради.
Відповідно до п. 8 ч. 4 ст. 42 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" міський голова скликає сесії ради, вносить пропозиції та формує порядок денний сесій ради і головує на пленарних засіданнях ради.
За змістом ч. 5 ст. 46 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності - не рідше ніж один раз на місяць.
Виходячи з наведених норм, заяву позивача ОСОБА_3 від 20 лютого 2013 року про зміну цільового призначення належних їй на праві власності земельних ділянок та затвердження проектів землеустрою про зміну цільового призначення земельних ділянок із земель сільськогосподарського призначення на землі житлової та громадської забудови для будівництва та обслуговування багатоквартирної забудови, Броварська міська рада Київської області зобов'язана була розглянути на засіданні чергової сесії міської ради у місячний строк з дня подачі заяви, чого відповідачем зроблено не було.
Не розглянута зазначена заява ОСОБА_3 і на час розгляду справи в суді.
Оцінивши досліджені у судовому засіданні докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позов ОСОБА_3 є обґрунтованим та підлягає задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 9, 69, 71, 86, 159 - 163 КАС України, суд
п о с т а н о в и в :
Позов задовольнити.
Визнати протиправною бездіяльність Броварської міської ради Київської області щодо не розгляду в установлений законом строк заяви ОСОБА_3 від 20 лютого 2013 року про зміну цільового призначення належних їй на праві власності земельних ділянок та затвердження проектів землеустрою.
Зобов'язати Броварську міську раду Київської області винести на засідання чергової сесії міської ради та розглянути заяву ОСОБА_3 від 20 лютого 2013 року про зміну цільового призначення належних їй на праві власності земельних ділянок та затвердження проектів землеустрою щодо зміни цільового призначення земельних ділянок
із земель сільськогосподарського призначення на землі житлової та громадської забудови
для будівництва та обслуговування багатоквартирної забудови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.
Апеляційна скарга на постанову може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Броварський міськрайонний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Дутчак І. М.
Суд | Броварський міськрайонний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 21.08.2013 |
Оприлюднено | 23.08.2013 |
Номер документу | 33085948 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Броварський міськрайонний суд Київської області
Дутчак І. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні