ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
24.03.09 Справа №2а-2124/09/1/0170
Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим у складі голову ючої судді Трещової О.Р. , при с екретарі Єлжової Н.М.,
розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу
за позовом прокурору Київс ького району м.Сімферополя в інтересах держави в особі Сі мферопольського міського це нтру зайнятості
про стягнення заборговано сті у розмірі 2922,19 грн
Суть спору: До Окружного адм іністративного суду Автоном ної Республіки Крим надійшов адміністративний позов прок урора Київського району м.Сі мферополя в інтересах держав и в особі Сімферопольського міського центру зайнятості до ТОВ "АТП № 579367" про стягненн я недоїмки зі сплати страхов их внесків до Фонду загально обов' язкового державного с оціального страхування Укра їни на випадок безробіття в р озмірі 2922,19 гривень на р/р 37175301900002, М ФО 824026 ГУ ДКУ в АРК м.Сімферопол ь, код платежу 50040100.
Ухвалою від 26.01.2009 року за адмі ністративним позовом відкри то провадження в адміністрат ивній справі.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду Автономної Р еспубліки Крим від 26.01.2009 року ро ку закінчено підготовче пров адження та справу призначено до судового розгляду.
У судове засідання предста вник прокуратури не з' явивс я, повідомлений належним чин ом про час, дату та місце розгл яду справи, будь - яких клопо тань не надіслав.
У судове засідання позивач не з' явився, повідомлений н алежним чином про час, дату та місце розгляду справи, надіс лав клопотання про розгляд с прави без його участі.
У судове засіданні відпові дач не з' явився, повідомлен ий належним чином про час, дат у та місце розгляду справи, пр о причини неявки суд не повід омив, клопотання про розгляд справи за його відсутності, з аперечення на позов, будь - я кі докази суду не надав.
На підставі статті 128 КАС Укр аїни, суд вважає можливим роз глянути справу за відсутніст ю сторін на підставі наявних в справі матеріалів, оскільк и по справі достатньо доказі в для вирішення її по суті та п озивачем надано клопотання п ро розгляд справи без його уч асті.
Дослідивши матеріали спра ви та оцінивши докази по спра ві в їх сукупності, суд
ВСТ АНОВИВ:
Згідно з частиною 1 стат ті 2 КАС України завданням адм іністративного судочинства є захист прав, свобод та інтер есів фізичних осіб, прав та ін тересів юридичних осіб у сфе рі публічно-правових відноси н від порушень з боку органів державної влади, органів міс цевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, і нших суб' єктів при здійснен ні ними владних управлінськи х функцій на основі законода вства, в тому числі на виконан ня делегованих повноважень.
Відповідно до п.4 ч.1 ст.17 КАС Ук раїни компетенція адміністр ативних судів поширюється на спори за зверненнями суб' є кта владних повноважень у ви падках, встановлених законом .
Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до статті 34 Зако ну України “Про загальнообо в'язкове державне соціальне страхування на випадок безр обіття ”N 1533-III від 02.03.2000 року забез печення збору страхових внес ків, контроль правильності ї х нарахування та своєчасност і сплати віднесено до обов'яз ків Фонду загальнообов'язков е державне соціальне страху вання на випадок безробіття (далі Фонд).
Згідно з частиною другою ст атті 12 Закону України “Про за гальнообов'язкове державне с оціальне страхування на вип адок безробіття ” № 1533-III від 02.03.2000 року функції робочих органі в виконавчої дирекції Фонду покладаються на центр зайнят ості Автономної Республіки К рим, обласні, Київський і Сева стопольський міські, районні , міськрайонні, міські та райо нні у містах центри зайнятос ті.
Правовий статус центрів за йнятості визначений Законом України “Про зайнятість нас елення ”№ 803-XII від 01.03.1991 року, стат тею 18 якого встановлено, що дл я реалізації державної полі тики зайнятості населення, професійної орієнтації, п ідготовки і перепідготовк и, працевлаштування та соціа льної підтримки тимчасово не працюючих громадян у пор ядку, що визначається Кабіне том Міністрів України, створ юється державна служба за йнятості, діяльність якої здійснюється під керівництв ом Міністерства праці та с оціальної політики України, місцевих державних адміні страцій та органів місцевог о самоврядування.
Державна служба зайнятост і складається з: Державного ц ентру зайнятості Міністерст ва праці та соціальної політ ики України, центру зайнятос ті Автономної Республіки Кр им, обласних, Київського та Севастопольського міських , районних, міськрайонних, мі ських і районних у містах це нтрів зайнятості, центрів о рганізації професійного нав чання незайнятого населення і центрів професійної орієн тації населення, інспекцій п о контролю за додержанням за конодавства про зайнятість н аселення.
Отже, судом встановлено, що Сімферопольський міський це нтр зайнятості являється уст ановою Державної служби зайн ятості, та підпорядковується Міністерству праці та соціа льної політики Автономної Ре спубліки Крим, яке відповідн о до пункту 1 Положення про Мі ністерство праці та соціальн ої політики Автономної Респу бліки Крим, затвердженого По становою Ради Міністрів Авто номної Республіки Крим від 13.0 6.2005 року № 249 являється республ іканським органом виконавчо ї влади.
За змістом статей 38, 39 Закону України “Про загальнообов'я зкове державне соціальне ст рахування на випадок безробі ття ” № 1533-III від 02.03.2000 року центрам зайнятості надано право кон тролю за належною сплатою ст рахових внесків і стягнення відповідної заборгованості та адміністративно-господар ських санкцій.
Таким чином, судом встановл ено, що Сімферопольський міс ький центр зайнятості, реалі зуючі свої завдання та функц ії у відносинах з фізичними т а юридичними особами являєть ся органом виконавчої влади та, відповідно, суб' єктом вл адних повноважень.
Відповідно до п. 5,6 абзацу 3 ча стини 2 статті 12 Закону Україн и “Про загальнообов'язкове д ержавне соціальне страхува ння на випадок безробіття ”N 15 33-III від 02.03.2000 року виконавча дире кція Фонду та її робочі орган и контролюють правильність н арахування, своєчасність спл ати страхових внесків, а тако ж витрат за страхуванням на в ипадок безробіття; представл яють інтереси Фонду в судови х та інших органах.
Судом встановлено, що центр и зайнятості населення відно сяться до робочих органів ви конавчої дирекції Фонду, у то й же час повноваження центрі в зайнятості також визначені абзацом 11 частини 1 пункту 2 ст атті 19 Закону України “Про за йнятість населення ”№ 803-XII від 01.03.1991 року, відповідно до якого Державна служба зайнятості м ає право стягувати з підприє мств, установ і організацій, н езалежно від форм власності , суми прихованих або занижен их обов'язкових зборів та не доїмок до Фонду загальнообов 'язкового державного соціаль ного страхування України на випадок безробіття.
Можливість вирішення спор ів, які виникають у зв' язку з і застосуванням Закону Украї ни “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхув ання на випадок безробіття ” саме у судовому порядку, визн ачена статтею 39 зазначеного З акону.
Крім того, згідно з п.9.11 Інстр укції про порядок нарахуван ня та сплати внесків на загал ьнообов' язкове державне с оціальне страхування Україн и на випадок безробіття і обл іку їх надходження у Фонд заг альнообов' язкового держав ного соціального страхуванн я на випадок безробіття, затв ердженою Наказом Міністерст ва праці та соціальної політ ики України № 339 від 18.12.2000р., зареє строваним у Міністерстві юст иції України 16.01.2001 р. № 30/5221 (надалі - Інструкція) усі спірні пи тання, що виникають між пла тниками страхових внесків та органами Фонду з привод у нарахування страхових вне сків, пені, стягнення недо їмки, штрафів та адміністр ативних стягнень, вирішуютьс я в судовому порядку. Подават и позовні заяви та представ ляти інтереси Фонду щодо стя гнення страхових внесків, п ені і штрафів у судах мають пр аво Державний центр зайнятос ті, центр зайнятості Автоном ної Республіки Крим, обласні , Київський та Севастопольс ький міські, районні, міськра йонні, міські та районні у містах центри зайнятості.
Таким чином, судом встановл ено, що Сімферопольський міс ький центр зайнятості, являю чись суб' єктом владних повн оважень, відповідно до закон одавства має право подавати до суду позовні заяви до фізи чних та юридичних осіб щодо с тягнення страхових внесків на загальнообов'язкове держ авне соціальне страхування н а випадок безробіття, пені і штрафів.
Порядок нарахування і спла та внесків на загальнообов'я зкове державне соціальне стр ахування України на випадок безробіття визначені Законо м України “Про загальнообов 'язкове державне соціальне страхування на випадок безро біття ”N 1533-III від 02.03.2000 року, Законо м України “Про зайнятість на селення ”№ 803-XII від 01.03.1991 року, Зак оном України від 11.01.2001 року № 2213-III "Про розмір внесків на деякі в иди загальнообов'язкового де ржавного соціального страху вання", Інструкцією про поряд ок нарахування та сплати вне сків на загальнообов' язков е державне соціальне страху вання України на випадок без робіття і обліку їх надходже ння у Фонд загальнообов' язк ового державного соціально го страхування на випадок бе зробіття, затвердженою Наказ ом Міністерства праці та соц іальної політики України № 339 від 18.12.2000р., зареєстрованим у Мі ністерстві юстиції України 16.01.2001 р. № 30/5221.
Згідно зі ст.2 Закону Україн и “Про загальнообов'язкове д ержавне соціальне страхува ння на випадок безробіття ”N 15 33-III від 02.03.2000 року страхування на випадок безробіття здійсню ється за принципами обов'язк овості страхування на випа док безробіття всіх працюю чих на умовах трудового дого вору (контракту) та на інших підставах, передбачених зак онодавством про працю.
Відповідно до ч.1 статті 4 За кону України “Про загальноо бов'язкове державне соціальн е страхування на випадок без робіття ”N 1533-III від 02.03.2000 року страхуванню на випадок безр обіття підлягають особи, які працюють на умовах трудовог о договору (контракту).
Згідно з ч.2 ст.35 Закону Украї ни “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхув ання на випадок безробіття ” N 1533-III від 02.03.2000 року роботодавець зобов'язаний своєчасно та в п овному розмірі сплачувати ст рахові внески; надавати ви конавчій дирекції Фонду в ідомості в установленому порядку про прийняття на роб оту працівників; заробітну п лату працівників, сплату стр ахових внесків, у тому чис лі застрахованими особами.
Пунктом 1.3. Інструкції перед бачено, що роботодавцями явл яються власники підприємств , установ, організацій або упо вноважені ними органи та фіз ичні особи, які використовую ться найману працю.
Судом встановлено, що това риство з обмеженою відповіда льністю “АТП № 579 367” (ЄДРПОУ 33980346) є юридичною осо бою, зареєстрованою виконав чим комітетом Сімферопольсь кої міської ради Автономної Республіки Крим 12.01.2006 року згід но з Довідкою з Єдиного держа вного реєстру підприємств т а організацій України від 16.01. 2006 року, Свідоцтвом про держав ну реєстрацію юридичної особ и.
Відповідно до абзацу 3 части ни 2 ст.4 Закону України “Про за гальнообов'язкове державне с оціальне страхування на вип адок безробіття ”N 1533-III від 02.03.2000 р оку роботодавці юридичні ос оби набувають статусу платни ка страхових внесків до Фон ду з дня взяття їх на облік.
Судом встановлено, що відпо відач зареєстрований як плат ник внесків на загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування на випадок безробі ття у Сімферопольському місь кому центрі зайнятості 20.01.2006 ро ку (реєстраційний № 15095807).
Таким чином, суд приходить д о висновку,що відповідно до ч .2 ст.4 Закону України “Про зага льнообов'язкове державне соц іальне страхування на випад ок безробіття ”N 1533-III від 02.03.2000 рок у відповідач набув статусу п латника страхових внесків д о Фонду загальнообов'язково го державного соціального страхування України на випа док безробіття з дня реєстра ції, а саме з 20.01.2006 року.
Відповідно до статті 17 Зако ну України “Про загальнообо в'язкове державне соціальне страхування на випадок безр обіття ”N 1533-III від 02.03.2000 року робо тодавці та застраховані ос оби сплачують страхові внес ки один раз на місяць в ден ь одержання роботодавцями в установах банків коштів на о плату праці. Зазначена норма знайшла своє відображення в п. 5.3., 5.11 Інструкції.
Відповідно до абзацу 2 пункт у 2 статті 1 Закону України від 11.01.2001 року № 2213-III "Про розмір внеск ів на деякі види загальнообо в'язкового державного соціал ьного страхування" встановле ні розміри внесків на загаль нообов'язкове державне соціа льне страхування на випадок безробіття для роботодавців - 1,3 відсотка суми фактичних ви трат на оплату праці наймани х працівників, що включають в итрати на виплату основної т а додаткової заробітної плат и, інші заохочувальні та комп енсаційні виплати, у тому чис лі в натуральній формі, що виз начаються згідно з нормативн о-правовими актами, прийняти ми відповідно до Закону Укра їни "Про оплату праці", та підл ягають обкладанню податком з доходів фізичних осіб.
Таким чином, відповідач був зобов' язаний з 20.01.2006 року щомі сячно в день виплати заробіт ної плати найманим працівник ам сплачувати страхові внес ки на загальнообов'язкове де ржавне соціальне страхуванн я на випадок безробіття.
Відповідно до п. 6.7. Інструкц ії роботодавці щокварталу с кладають у двох примірника х розрахункову відомість пр о нарахування і перерахуванн я страхових
внесків до Ф онду загальнообов'язкового державного соціального стр ахування України на випадо к безробіття, один екземпля р якої подається до центру зайнятості у якому він пер ебуває на обліку до 20 числа мі сяця, наступного за звітним періодом.
Судом встановлено, що ТОВ “А ТП № 579367” до Сімферопольського міського центру зайнятості надана розрахункова відоміс ть про нарахування і перерах ування страхових внесків до Фонду загальнообов' язково го державного соціального ст рахування України на випадок безробіття за ІІІ квартал 200 8 року.
В відомості зазначено, що за лишок заборгованості на кіне ць звітного періоду складає 6709,3 гривень, з них недоїмка в ро змірі - 5861,35 гривень та пеня 87,02 г ривень, у зв' язку з чим забо ргованість ТОВ “АТП № 579367”пере д Сімферопольським міським ц ентром зайнятості зросла на 2922,19 гривень, цей факт підтверд жується довідкою - розрахунк ом заборгованості по внескам ТОВ “АТП № 579367”станом на 01.10.2008 рок у.
Таким чином, загальна сума з аборгованості відповідача з а ІІІ квартал 2008 року складає 6709,3 гривень.
Однак, як зазначено позивач ем у своїй позовній заяві, Гос подарським судом АР Крим та О кружним адміністративним су дом АР Крим винесені постано ви на користь Сімферопольськ ого міського центру зайнятос ті про стягнення з ТОВ “АТП № 579367”заб оргованості у розмірі 3026,18 грив ень.
Приймаючи до уваги, що зазна чена стягнута з відповідача заборгованість відображена в довідці - розрахунку, вона має бути врахована при визна ченні суми заборгованості ст аном на день розгляду справи . Також в довідці зазначено, що строк виплати заборгованост і у розмірі 760,93 гривень ще не на став.
Таким чином, остаточна сума заборгованості відповідача станом на 01.10.2008 року, яка підляг ає стягненню, складає 2922,19 грив ень (6709,3 - 3026,18 - 760,93 гривень).
Згідно з ч.3 ст.35 Закону Украї ни “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхув ання на випадок безробіття ” N 1533-III від 02.03.2000 року достовірніст ь зазначених у документах да них перевіряється виконавч ою дирекцією Фонду. У разі їх н едостовірності роботодавец ь добровільно чи на підстав і рішення суду повинен від шкодувати страховику заподі яну шкоду.
Відповідно до п. 5,6 абзацу 3 ча стини 2 статті 12 Закону Україн и “Про загальнообов'язкове д ержавне соціальне страхува ння на випадок безробіття ”N 15 33-III від 02.03.2000 року виконавча дире кція Фонду та її робочі орган и контролюють правильність н арахування, своєчасність спл ати страхових внесків, а тако ж витрат за страхуванням на в ипадок безробіття. За змісто м статей 38, 39 Закону України “П ро загальнообов'язкове держа вне соціальне страхування н а випадок безробіття ”N 1533-III від 02.03.2000 року центрам зайнятості надано право контролю за нал ежною сплатою страхових внес ків і стягнення відповідної заборгованості та адміністр ативно-господарських санкці й.
Враховуючи те, що заборгова ність відповідачем в розмірі 2922,19 гривень станом на день роз гляду справи не сплачена у по вному обсязі, вона підлягає с тягненню з ТОВ “АТП № 579367”.
Відповідно до ч.2 статті 38 Зак ону України “Про загальнооб ов'язкове державне соціальне страхування на випадок без робіття ”N 1533-III від 02.03.2000 року не сплачені в строк страхові внески, пеня і штраф стягую ться в доход Фонду із страхув альника у безспірному порядк у. Строк давності у разі стяг нення страхових внесків, пен і та фінансових санкцій, пере дбачених цією статтею, не зас тосовується.
Таким чином, позовні вимоги являються обґрунтованими та підлягають задоволенню у по вному обсязі.
Згідно з частиною 4 статті 94 К АС України у справах, у яких по зивачем є суб' єкт владних п овноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, су дові витрати, здійснені пози вачем, з відповідача не стягу ються. Тому судові витрати по справі не підлягають стягне нню з відповідача.
Враховуючи викладене, керу ючись ст. 160-163, 167 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, суд
ПОС ТАНОВИВ:
1.Позов задовольнити.
2.Стягнути з ТОВ “АТП № 579367”(ід ентифікаційний код 33980346, адрес а: вул. Київська, 5/2, м. Сімферопо ль ,АР Крим, 95000) на користь Сімф еропольського міського цент ру зайнятості заборгованіс ть зі сплати страхових внеск ів станом на 01.10.2008 року в розмір і 2922,19 гривень на р/р 37175301900002, МФО 824026 Г У ДКУ в АРК м.Сімферополь, код платежу 50040100.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня прого лошення у разі неподання зая ви про апеляційне оскарження (апеляційної скарги).
Якщо після подачі зая ви про апеляційне оскарження апеляційна скарга не подана , постанова набуває законної сили через 20 днів після подан ня заяви про апеляційне оска рження.
Протягом 10 днів з дня прогол ошення через Окружний адміні стративний суд Автономної Ре спубліки Крим до Севастопол ьського апеляційного адміні стративного суду може бути п одана заява про апеляційне о скарження, після подачі якої протягом 20 днів може бути под ана апеляційна скарга.
Апеляційна скарга мо же бути подана без попереднь ого подання заяви про апеляц ійне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановле ний для подання заяви про апе ляційне оскарження (10 днів).
Суддя Трещова О.Р.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 24.03.2009 |
Оприлюднено | 06.11.2009 |
Номер документу | 3308595 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Трещова О.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні