Постанова
від 01.08.2013 по справі 801/7046/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

01 серпня 2013 р. Справа №801/7046/13-а

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кащеєвої Г.Ю., за участю секретаря Багдасарян Н.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Сімферопольського міського центру зайнятості

до Об'єднаної профспілкової організації відкритого акціонерного товариства

«Криммолоко»

про стягнення штрафу в розмірі 27500,00 гривень.

за участю представників:

від позивача - Третьякова О.Г., довіреність № 01-217 від 29.01.13, паспорт НОМЕР_1;

від відповідача - не з'явився;

Обставини справи. До Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим звернувся з адміністративним позовом Сімферопольський міський центр зайнятості до Об'єднаної профспілкової організації відкритого акціонерного товариства «Криммолоко» про стягнення штрафу в розмірі 27500,00 гривень відповідно до п. 5 ст. 20 Закону України від 01.03.1991 №803-ХІІ "Про зайнятість населення" (далі - Закон №803).

Позовні вимоги обґрунтовані порушенням відповідачем п.5 ст.20 Закону України «Про зайнятість населення» , а саме 15 вересня 2011 року з об'єднаної профспілкової організації ВАТ «Криммолоко» звільнено ОСОБА_2 з підстав, передбачених п.1 ст.40 КЗпП України (у зв'язку зі скороченням штату ). Звіт за формою 4-ПН про заплановане та фактичне вивільнення ОСОБА_2 на адресу центру зайнятості відповідачем не надані.

Позивач у судовому засіданні підтримав позовні вимоги та наполягав на їх задоволені з підстав, наведених у позовній заяви.

Відповідач у судове засідання не з'явився, письмових заперечень на позов суду не надав, про час, день та місце розгляду справи сповіщений належним чином - судовою повісткою, про поважність причин неявки суд не повідомив, письмових заперечень на позов суду не надав, буд-яких клопотань по справі до суду не скерував.

Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим, на підставі ч. 6 ст. 71, ст. 128 КАС України, розглядати справу за наявними у ній матеріалами за відсутності сторін.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд -

ВСТАНОВИВ:

Об'єднана профспілкова організація ВАТ «Криммолоко» 04.01.2000 року зареєстрована виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим як юридична особа, про що свідчить свідоцтво про державну реєстрацію юридичних осіб НОМЕР_2 (а.с. 15).

13 квітня 2012 року інспекцією по контролю за дотриманням законодавства про зайнятість населення Центру зайнятості Автономної Республіки Крим проведена планова перевірка об'єднаної профспілкової організації ВАТ «Криммолоко», в ході якої встановлений факт порушення підприємством вимог пункту 5 статті 20 Закону України «Про зайнятість населення », а саме 15 вересня 2011 року з підприємства звільнено з посади головного бухгалтера ОСОБА_2 згідно з п.1. ст..40 КЗпП України, але звіт за формою 4-ПН про заплановане та фактичне вивільнення ОСОБА_2 на адресу центру зайнятості відповідачем не надані.

За результатами перевірки складено Акт № 43 від 13.04.2012 року (а.с. 6-8).

Зазначеним Актом перевірки встановлено порушення п.5 ст.20 Закону України «Про зайнятість населення» у частині ненадання звітності за формо №4-ПН. Також в акті зазначено, що порушення п.4 ст.20 Закону України «Про зайнятість населення» перевіркою не виявлено.

Факт звільнення ОСОБА_2 підтверджується розпорядженням від 15.09.2011 року №1 про звільнення ОСОБА_2 з Об'єднаної профспілкової організації відкритого акціонерного товариства «Криммолоко» з підстав, передбачених п.1 ст.40 КЗпП України (а.с.12)

На підставі акта № 43 Інспекцією по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення Центру зайнятості Автономної Республіки Крим 13 квітня 2012 року було прийнято рішення № 43/ш про накладення штрафу за порушення законодавства про зайнятість населення (а.с. 9).

Зазначеним рішенням застосовано до Об'єднаної профспілкової організації відкритого акціонерного товариства «Криммолоко» штрафну санкцію в розмірі річної заробітної плати за вивільненого з порушенням законодавства працівника в сумі 27500,00 гривень.

Зазначена вище сума штрафу складається з розмірів нарахованих річних заробітних плат ОСОБА_2, правильність розрахунку підтверджується довідкою про заробітну плату головного бухгалтера Об'єднаної профспілкової організації відкритого акціонерного товариства «Криммолоко» ОСОБА_2 за період з 15.09.2010 року по 15.09.2011 року (а.с.13).

Як наслідок, Інспекцією по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення Центру зайнятості Автономної Республіки Крим в Акті було зобов'язано відповідача сплатити штрафні санкції у розмірі 27500,00 гривень.

Акт про порушення законодавства про зайнятість населення №43/ш від 13.04.2012 року був направлений на адресу відповідача рекомендованою кореспонденцією та отриманий ним 21.04.2012 року , що підтверджується поштовим повідомленням (а.с.22).

Відповідно до матеріалів справи відповідач на момент розгляду справи не сплатив штраф у встановлений у рішенні № 43/ш місячний термін, що стало підставою для подання адміністративного позову до суду.

Відповідно до ст. 18 Закону України «Про зайнятість населення» №803-ХІІ 01.03.1991 року для реалізації державної політики зайнятості населення, професійної політики у сфері зайнятості населення та трудової міграції, реалізації заходів щодо сприяння зайнятості та соціального захисту населення від безробіття, створюється державна служба зайнятості.

Згідно з положенням статті 34 Закону України від 01.03.1991р № 803-XII "Про зайнятість населення" контроль за додержанням законодавства України про зайнятість населення здійснюється місцевими державними адміністраціями, виконавчими органами відповідних рад, відповідними державними органами, інспекціями служби зайнятості та профспілковими об'єднаннями.

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 14 вересня 1998 року N 1435 «Про внесення змін і доповнень до положень про державну службу зайнятості та про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення» внесено зміни до положень про державну службу зайнятості та про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 1991 року N 47 "Про затвердження положень щодо застосування Закону УРСР "Про зайнятість населення".

А саме, згідно з пунктом 1 державна служба зайнятості складається з Державного центру зайнятості Мінпраці, центру зайнятості Автономної Республіки Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських, районних, міськрайонних, міських і районних у містах центрів зайнятості, центрів організації професійного навчання незайнятого населення, центрів професійної орієнтації населення, інспекцій по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення.

До складу державної служби зайнятості входять також навчальні заклади професійної підготовки незайнятого населення, інформаційно-обчислювальні центри, територіальні та спеціалізовані бюро зайнятості, центри реабілітації населення, підприємства, установи та організації, підпорядковані службі зайнятості.

Згідно з Положенням про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 1998 року N 1435 інспекція по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення (далі - інспекція) входить до складу державної служби зайнятості. Інспекція здійснює контроль за виконанням законодавства про зайнятість населення підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, фермерами та іншими роботодавцями.

У своїй діяльності інспекція керується Конституцією України, Законом України "Про зайнятість населення", цим Положенням, іншими нормативно-правовими актами і працює у взаємодії з державною податковою адміністрацією, правоохоронними органами, місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування".

Відповідно до абзацу 1 п. 2 Положенням про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення інспекція складається з інспекції Державного центру зайнятості Мінпраці, інспекцій центрів зайнятості Автономної Республіки Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських центрів зайнятості на правах підрозділів відповідних центрів зайнятості".

Інспекцією по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення відповідно до покладених на неї завдань проводяться перевірки додержання законодавства про зайнятість населення підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, фермерами та іншими роботодавцями, передусім щодо подання державній службі зайнятості інформації про наявність вільних робочих місць (вакантних посад), про всіх прийнятих працівників, про наступне вивільнення працівників та фактично вивільнених працівників (абзац шостий підпункту «а» п.6 Положення про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення, затвердженого Постановою КМУ від 24 червня 1991 року № 47 в редакції постанови КМУ від 14.09.98р. № 1435).

Відповідно до п. 5 ст. 20 Закону України від 01.03.1991 року № 803-XII "Про зайнятість населення" при вивільненні працівників (у тому числі працюючих пенсіонерів та інвалідів) у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці, у тому числі ліквідацією, реорганізацією або перепрофілюванням підприємств, установ, організацій, скороченням чисельності або штату працівників, підприємства, установи, організації, незалежно від форми власності, повідомляють про це не пізніш як за два місяці в письмовій формі державну службу зайнятості, вказуючи підстави і строки вивільнення, найменування професій, спеціальностей, кваліфікації, розмір оплати праці, а в десятиденний строк після вивільнення - направляють списки фактично вивільнених працівників, зазначаючи в них інвалідів.

Відповідно до ч.2 п.5 ст.20 Закону №803 у разі неподання або порушення строків подання цих даних стягується штраф у розмірі річної заробітної плати за кожного вивільненого працівника.

Згідно з статтями 38, 39 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» №1533-ІІІ від 02.03.2000 року центрам зайнятості надано право контролю за належною сплатою страхових внесків і стягнення відповідної заборгованості та адміністративно-господарських санкцій.

Таким чином, суд приходить до висновку, що Об'єднана профспілкова організація відкритого акціонерного товариства «Криммолоко» не виконала вимог пункту 5 статті 20 Закону України "Про зайнятість населення".

Згідно з довідкою Об'єднаної профспілкової організації відкритого акціонерного товариства «Криммолоко» розмір річної нарахованої заробітної плати ОСОБА_2 складає 27500,00 гривень.(а.с. 13).

За таких обставин суд приходить до висновку про правомірність накладення на Об'єднану профспілкову організацію відкритого акціонерного товариства «Криммолоко» штрафу в розмірі 27500,00 гривень.

Відповідно до частини першої статті 69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Згідно з ч.1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.. 72 цього Кодексу.

Враховуючи, що обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними конкретними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування, суд прийшов до висновку, що в позовній заяві наведені обставини, які підтверджуються достатніми доказами, які свідчать про обґрунтованість позовних вимог.

В матеріалах справи є пояснення голови Об'єднаної профспілкової організації відкритого акціонерного товариства «Криммолоко», відповідно до вказаного пояснення відповідач не заперечує факт ненадання звіту формою 4-ПН до Сімферопольського міського центру зайнятості (а.с.14).

Таким чином, суд прийшов до висновку про можливість задовольнити позовні вимоги позивача в повному обсязі та стягнути з Об'єднаної профспілкової організації відкритого акціонерного товариства «Криммолоко» суму штрафу за порушення п.5 ст.20 Закону України від 01.03.1991р № 803-XII "Про зайнятість населення" у розмірі 27500,00 гривень.

Відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Враховуюче викладене, керуючись ст. ст. 69, 71, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1.Адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.

2.Стягнути з Об'єднаної профспілкової організації відкритого акціонерного товариства «Криммолоко» (95013, м. Сімферополь, АР Крим, вул. Севастопольська,35, код ЄДРПОУ 26027812) на р/р № 37171305900002 в ГУ ДКУ в АР Крим , м. Сімферополь, МФО 824026, ОКПО 20708706, код платежу 50040500 штраф у розмірі 27500,00 гривень.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Кащеєва Г.Ю.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення01.08.2013
Оприлюднено22.08.2013
Номер документу33089196
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/7046/13-а

Постанова від 01.08.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кащеєва Г.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні