ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
21 серпня 2013 року 16:12 № 826/11900/13-а
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Амельохіна В.В., суддів: Аблова Є.В., Федорчука А.Б. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом Національного банку України в особі Управління Національного банку України в Донецькій області до третя особаМіністерства енергетики та вугільної промисловості України Державне відкрите акціонерне товариство «Шахта «Бутівка - Донецька» провизнання протиправною дії та зобов'язання вчинити певні дії,
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Національний банк України в особі Управління Національного банку України в Донецькій області (далі по тексту - позивач) звернувся з позовом до Міністерства енергетики та вугільної промисловості України (далі по тексту - відповідач), третя особа - Державне відкрите акціонерне товариство «Шахта «Бутівка - Донецька» про визнання протиправною бездіяльності, що виявилася в не створенні нової ліквідаційної комісії Державного відкритого акціонерного товариства «Шахта «Бутівка - Донецька» після саморозпуску ліквідаційної комісії та не в прийнятті рішення про звернення до господарського суду із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство третьої особи, згідно з наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 23.02.2006р. №128 про припинення діяльності ДВАТ «Шахта «Бутівка - Донецька» та зобов'язання відповідача визначити терміни, в які новостворена ліквідаційна комісія ДВАТ «Шахта «Бутівка - Донецька» зобов'язана буде провести всі передбачені законодавством заходи з ліквідації ДВАТ «Шахта «Бутівка - Донецька» та прийняти рішення про звернення до господарського суду із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство ДВАТ «Шахта «Бутівка - Донецька».
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем протиправно не створено нову ліквідаційну комісію з припинення ДВАТ «Шахта «Бутівка - Донецька» не прийнято рішення про звернення до господарського суду із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство вказаного підприємства.
В судовому засіданні позивач позов підтримав в повному обсязі.
Відповідач проти позову заперечив з тих підстав, що бездіяльність з боку Міністерства відсутня, оскільки станом на день розгляду судової справи відповідач проводить заходи щодо заміни членів ліквідаційної комісії з припинення ДВАТ «Шахта «Бутівка - Донецька».
Третя особа в судове засідання не з'явилася, заперечення проти позову до суду не надала.
В судовому засіданні 21.08.2013р. суд по справі перейшов в письмове провадження.
Відповідно до частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Державне відкрите акціонерне товариство «Шахта «Бутівка - Донецька» м. Донецьк, (код ЄДРПОУ 00174875) є боржником Національного банку України за кредитами та процентами за їх користування, відповідно до договорів уступки права вимоги, що підтверджено відповідними рішеннями суду.
Згідно зі ст.ст. 1 (п.1.1), 4 (п. 4.1) та 8 (8.2.4(й)) статуту державного відкритого акціонерного товариства «Шахта Бутівка-Донецька» засновано відповідно до наказу Міністра вугільної промисловості України від 27.09.1996 №496; засновником шахти є Міністерство вугільної промисловості України; засновник як єдиний акціонер є вищим органом управління шахти і до його компетенції належить прийняття рішення про припинення діяльності шахти, призначення ліквідаційної комісії, затвердження ліквідаційного балансу.
Засновником товариства (Міністерством вугільної промисловості України) було прийнято рішення щодо його ліквідації та видано відповідний наказ від 23.02.2006 №128 «Про припинення діяльності ДВАТ «Шахта «Бутівка-Донецька», згідно з пунктом 1 якого ДВАТ «Шахта «Бутівка-Донецька» (м. Донецьк) припиняє свою діяльність шляхом ліквідації.
Наказом було створено комісію з ліквідації шахти у складі: голови комісії - Мірошниченко О.Д. - в. о. директора - голови правління та членів комісії -Перетятько Т. І. - в. о. головного бухгалтера, Кравченко С. О. - провідного бухгалтера. У визначені наказом терміни, голові ліквідаційної комісії Мірошниченко О.Д., було доручено провести всі передбачені законодавством заходи пов'язані з ліквідацією ДВАТ «Шахта «Бутівка-Донецька», зокрема, у термін до 01 грудня 2006 року провести роботу із стягнення дебіторської заборгованості підприємства та розрахуватися з кредиторами; скласти ліквідаційний баланс та подати його з висновками комісії Міністерству вугільної промисловості України на затвердження (п. 3.7 наказу).
Відповідно до листа Міністерства вугільної промисловості України від 26.11.2008 №625/07/03-02, в якому зазначено, що фінансування на утримання ліквідаційні комісії шахт, що ліквідуються за рішенням Кабінету Міністрів України, у тому числі і ДВАТ «Шахта «Бутівка -Донецька», саморозпустилися. Тому, Мінвуглепром на цей час розробляє заходи із відновлення роботи ліквідаційних комісій, після вжиття яких роботу ліквідкомісій зазначених шахт буде відновлено.
У зв'язку з виданням Міністерством вугільної промисловості України наказу про ліквідацію ДВАТ «Шахта «Бутівка - Донецька» державним виконавцем Державної виконавчої служби у Київському районі міста Донецька 03.11.2006 винесено постанови про закінчення виконавчого провадження з примусового виконання рішень суду про стягнення коштів з шахти на користь Національного банку України згідно зі ст.37 Закону України «Про виконавче провадження».
Позивач неодноразово звертався до відповідача з запитами про надання інформації про те, чи створена відповідачем ліквідаційна комісія Державного відкритого акціонерного товариства «Шахта «Бутівка-Донецька» (її склад та місцезнаходження), та чи звертався він в установленому законодавством порядку до господарського суду із заявою щодо порушення справи про банкрутство ДВАТ «Шахта «Бутівка-Донецька».
Станом на момент звернення позивача до суду, відповідач відповіді на запит не надав.
Статтею 60 Господарського кодексу України передбачено, що ліквідація суб'єкта господарювання здійснюється ліквідаційною комісією, яка утворюється власником (власниками) майна суб'єкта господарювання чи його (їх) представниками (органами), або іншим органом, визначеним законом, якщо інший порядок її утворення не передбачений цим Кодексом. Ліквідацію суб'єкта господарювання може бути також покладено на орган управління суб'єкта, що ліквідується. Орган (особа), який прийняв рішення про ліквідацію суб'єкта господарювання, встановлює порядок та визначає строки проведення ліквідації, а також строк для заяви претензій кредиторами, що не може бути меншим, ніж два місяці з дня оголошення про ліквідацію.
Відповідно до Порядку ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємств Міністерства вугільної промисловості України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.08.1997 №939 Міненерговугілля видає не пізніше ніж за три місяці до початку робіт з ліквідації гірничого підприємства наказ про утворення ліквідаційної комісії.
Ліквідаційна комісія відповідно до законодавства здійснює заходи щодо ліквідації гірничого підприємства, погашення кредиторської заборгованості, стягнення дебіторської заборгованості, скорочення чисельності працівників, а також готує і подає для затвердження Міненерговугіллям розподільний баланс з переліком основних виробничих фондів, які підлягають ліквідації та можуть бути використані для виконання робіт з фізичної ліквідації підприємства, та пропозиції щодо встановлення правонаступників майна, яке не підлягає фізичній ліквідації.
В судовому засіданні представник відповідача зазначив, що комісія з ліквідації станом на сьогодні бездіє, у зв'язку із чим Міненерговугілля проводяться заходи щодо заміни членів ліквідаційної комісії.
Щодо позовної вимоги позивача про порушення відповідачем провадження у справі про банкрутство ДВАТ «Шахта «Бутівка-Донецька» суд зазначає, що відповідно до статті 10 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» право на звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство мають боржник, кредитор. Відповідач в даному випадку не є ні боржником ні кредитором ДВАТ «Шахта «Бутівка-Донецька».
Щодо зобов'язання відповідача визначити терміни, в які новостворена ліквідаційна комісія ДВАТ «Шахта «Бутівка - Донецька» зобов'язана буде провести всі передбачені законодавством заходи з ліквідації ДВАТ «Шахта «Бутівка - Донецька», суд зазначає наступне.
Адміністративний суд, перевіряючи рішення, дії чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень на відповідність встановленим частиною третьою статті 2 КАС України критеріям, не втручається у дискрецію (вільний розсуд) суб'єкта владних повноважень поза межами перевірки за такими критеріями. Завдання адміністративного судочинства полягає не у забезпеченні ефективності державного управління, а в гарантуванні дотримання вимог права, інакше було б порушено принцип розподілу влади.
Отже, адміністративний суд не наділений повноваженнями втручатися у вільний розсуд (дискрецію) суб'єкта владних повноважень поза межами перевірки за критеріями визначеними статтею 2 КАС України.
Відтак, вказана позовна вимога суперечить повноваженням адміністративного суду.
Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
На підставі вищевикладеного, суд приходить про відсутність підставі для задоволення позовних вимог Національного банку України в особі Управління Національного банку України в Донецькій області.
Оскільки судове рішення ухвалене на користь суб'єкта владних повноважень, судові витрати, відповідно з частини другої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, відсутні.
На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 128, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні позову Національному банку України в особі Управління Національного банку України в Донецькій області відмовити повністю.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.
Повний текст постанови виготовлений 21.08.2013р.
Головуючий суддя В.В. Амельохін
Судді: Є.В. Аблов
А.Б. Федорчук
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 21.08.2013 |
Оприлюднено | 22.08.2013 |
Номер документу | 33090618 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Амельохін В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні