Постанова
від 14.06.2013 по справі 801/5339/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

14 червня 2013 р. (14 год. 45 хв.) Справа №801/5339/13-а

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кузнякової С.Ю., за участю секретаря судового засідання Устінової І.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Сакського міськрайонного центру зайнятості

до ОСОБА_1

про стягнення заборгованості.

Обставини справи: Сакський міськрайонний центр зайнятості звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до ОСОБА_1 про стягнення незаконно отриманої суми витрат на професійне навчання в розмірі 1326,50 грн. Позовні вимоги ґрунтуються на Законі України "Про зайнятість населення", Законі України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" та мотивовані тим, що відповідач під час знаходження на обліку як безробітний був зарахований на курси в навчальну групу підготовки за професією «продавець продовольчих товарів», в зв'язку невідвідуванням навчального закладу без поважних причин відповідача було відраховано з складу слухачів групи курсів з 10.05.2013р. Позивач зазначає, що за період з 16.03.2012р. по 01.04.2012р. відповідач повинен повернути відповідно до вимог п. 2 ч. 3 ст. 36 Законі України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" вартість професійного навчання в розмірі 1326,50 грн., але у добровільному порядку не повернув кошти у наведеному розмірі, що й стало підставою для звернення до суду.

Позивач у судове засідання явку свого представника не забезпечив, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, скерував до суду клопотання про розгляд справи за відсутності його представника по матеріалам, наявним у справі.

Відповідач у судове засідання не з'явився, письмових заперечень на позов суду не надав, про час, день та місце розгляду справи сповіщений належним чином - судовою повісткою, яка направлена рекомендованою кореспонденцією, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с. 23).

Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, враховуючи, що адміністративна справа має бути розглянута і вирішена протягом розумного строку, суд вважає можливим, на підставі ч. 6 ст. 71, ст. 128 КАС України, розглядати справу за наявними у ній матеріалами.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд -

ВСТАНОВИВ:

В умовах ринкової економіки і рівноправності різних форм власності Законом, що визначає правові, економічні та організаційні основи зайнятості населення України і його захисту від безробіття, а також соціальної гарантії з боку держави в реалізації громадянами права на працю є Закон України "Про зайнятість населення" від 01.03.1991р. № 803-XII (який діяв на час виникнення спірних правовідносин далі Закон № 803).

Згідно із ч. 1 ст. 2 Закону № 803 безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи. Безробітними визнаються також інваліди, які не досягли пенсійного віку, не працюють та зареєстровані як такі, що шукають роботу.

У разі відсутності підходящої роботи рішення про надання громадянам статусу безробітних приймається державною службою зайнятості за їх особистими заявами з восьмого дня після реєстрації у центрі зайнятості за місцем проживання як таких, що шукають роботу. Реєстрація громадян провадиться при пред'явленні паспорта і трудової книжки, а в разі потреби - військового квитка, документа про освіту або документів, які їх замінюють (ч. 4 ст. 2 Закону № 803).

Відповідно до ст. 25 Закону № 803 держава створює умови незайнятим громадянам у поновленні їх трудової діяльності та забезпечує їм такі види компенсацій:

а) надання особливих гарантій працівникам, вивільнюваним з підприємств, установ, організацій;

б) виплата матеріальної допомоги в період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації;

в) виплата в установленому порядку допомоги по безробіттю.

Розміри та умови надання матеріального забезпечення на випадок безробіття визначаються Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" від 02.03.2000р. № 1533-III (далі Закон № 1533).

Згідно зі с. 2 ст.7 Закону № 1533 видами соціальних послуг за цим Законом та Законом України "Про зайнятість населення" є:

- професійна підготовка або перепідготовка, підвищення кваліфікації у професійно-технічних та вищих навчальних закладах, у тому числі в навчальних закладах державної служби зайнятості, на підприємствах, в установах, організаціях;

- профорієнтація;

- пошук підходящої роботи та сприяння у працевлаштуванні, у тому числі шляхом організації громадських робіт для безробітних у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;

- надання роботодавцям, які працевлаштовують громадян, зазначених у частині першій статті 14 Закону України "Про зайнятість населення", компенсації відповідно до статті 26 Закону України "Про зайнятість населення";

- надання роботодавцям - суб'єктам малого підприємництва, які працевлаштовують безробітних, компенсації відповідно до статті 27 Закону України "Про зайнятість населення";

- надання громадянам віком старше 45 років, страховий стаж яких становить не менше 15 років, ваучера для підтримання їх конкурентоспроможності шляхом перепідготовки, спеціалізації, підвищення кваліфікації за професіями та спеціальностями для пріоритетних видів економічної діяльності;

- інформаційні та консультаційні послуги, пов'язані з працевлаштуванням.

У разі необхідності для проходження професійної підготовки або перепідготовки, підвищення кваліфікації особа:

- направляється до закладів охорони здоров'я для проходження попереднього медичного та наркологічного огляду відповідно до законодавства;

- забезпечується місцем проживання на період проходження професійної підготовки або перепідготовки, підвищення кваліфікації та їй компенсуються витрати на проїзд до місця проходження навчання та у зворотному напрямку в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, за погодженням з правлінням Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

З матеріалів справи вбачається, що ОСОБА_1 12.03.2012р. подала заяву до Сакського міськрайонного центру зайнятості про надання ій статусу безробітного (а.с. 5).

16.03.2012р. відповідачем було подано заяву з проханням направити на професійне навчання за професією - продавець продовольчих товарів з 16.03.2012р. по 30.08.2012р. з виплатою матеріальної допомоги в період профпідготовки (а.с.6, 9).

16.03.2012р. між Сакським місьрайонним центром зайнятості та відповідачем укладений договір № 111160312043 про направлення ОСОБА_1 підготовку в професійне технічне училище 36 за професією - продавець продовольчих товарів, зі строком навчання з 16.03.2012р. по 30.08.2012р. 5,6 місяців з метою сприяння подальшому працевлаштуванню (а.с. 7).

При цьому, відповідача було попереджено про відповідальність за невиконання умов договору, яка наведена у п. 3 договору.

Наказом директора Євпаторійського професіонально-технічного торгово-кулінарного училища від 16.03.2012р. № 5 «З-СНН» ОСОБА_1 було зараховано на курси в навчальну групу підготовки за професією - продавець продовольчих товарів з 16.03.2012р. по 30.08.2012р. як слухача з числа незайнятого населення (а.с.8).

10.05.2012р. за № 10 «В-СНН» директор Євпаторійського професіонально-технічного торгово-кулінарного училища прийняв наказ про відрахування з 10.05.2012р. зі складу слухачів курсів підготовки за професією - продавець продовольчих товарів за невідвідування занятій без поважних причин (а.с.10).

Права, обов'язки та відповідальність застрахованих осіб передбачені у самому Законі України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" від 02.03.2000р. № 1533-III, зокрема ст. 36 наведеного Закону, в якій зазначено, що застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг. Сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

У разі припинення професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації за направленням державної служби зайнятості без поважних причин або відмови працювати за одержаною професією (спеціальністю) із застрахованих осіб стягується сума витрат на професійну підготовку, перепідготовку або підвищення кваліфікації.

Таке саме правило встановлено п. 28 Порядку та підстав надання матеріальної допомоги у період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації безробітного, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 20.11.2000 року № 308 (в редакції на час виникнення спірних правовідносин, далі -Порядок), відповідно до якого у разі припинення професійного навчання за направленням державної служби зайнятості без поважних причин або відмови працювати за набутою професією (спеціальністю) з осіб стягується загальна сума витрат на професійне навчання, включаючи суму виплаченої матеріальної допомоги у період професійного навчання, витрат на проїзд до місця навчання і назад (включаючи щоденні), витрат на проживання та витрат, пов'язаних з попереднім медичним та наркологічним оглядом відповідно до законодавства.

Відповідно до розрахунку позивача загальна сума витрат Сакського міськрайонного центру зайнятості складає 11326,50 грн. (а.с.14).

Позивачем 01.03.2013р. на адресу відповідача направлено лист з пропозицією повернути витрати на професійне навчання та виплату матеріальної допомоги в період професійного навчання, яка склала 1326,50 грн., який був отриманий відповідачем 27.03.2013р., що підтверджується наявним у матеріалах справи повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 12,13).

На час розгляду справи відповідачем не надано доказів погашення заборгованості в розмірі 1326,50 грн. або заперечень на позов, у той час як відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Можливість вирішення спорів, які виникають у зв'язку зі застосуванням Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" саме у судовому порядку, визначена статтею 39 зазначеного Закону.

Виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими, та відповідно такими, що підлягають задоволенню повністю.

Керуючись ст. ст. 9, 69-71, ст.ст. 158-159, 161-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з ОСОБА_1 (АДРЕСА_1) на користь Сакського міськрайонного центру зайнятості (96500, АР Крим, м. Саки, Новоселівське шосе, б. 3; р/р 37176001000524 ДУ ДКС України в АР Крим м. Сімферополь, МФО 824026, ЄДРПОУ 20708681) витрати на професійне навчання в розмірі 1326,50 грн. (одна тисяча триста двадцять шість грн. 50 коп.)

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя підпис Кузнякова С.Ю.

Дата ухвалення рішення14.06.2013
Оприлюднено23.08.2013
Номер документу33099589
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/5339/13-а

Постанова від 14.06.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кузнякова С.Ю.

Ухвала від 23.05.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кузнякова С.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні