Постанова
від 22.08.2013 по справі 801/7517/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

22 серпня 2013 р. Справа №801/7517/13-а

Окружний адміністративний суд АР Крим у складі головуючого судді Ольшанська Т.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні за участю секретаря судового засідання Ківа А.С., представника позивача ОСОБА_1, адміністративну справу

за позовом Сакського міськрайонного центру зайнятості

до ОСОБА_2

про стягнення заборгованості у сумі 1535,10 грн.

Обставини справи: позивач звернувся з позовом до Окружного адміністративного суду АР Крим, просив стягнути з відповідача 1535,10 грн. заборгованості з витрат на матеріального забезпечення, сплаченого йому як безробітному з лютого по квітень 2013 року.

Відповідач у судове засідання не з'явився, про день та час слухання справи був сповіщений належним чином, про причини неявки суд не повідомив.

Позивач у судовому засіданні підтримав позов у повному обсязі.

Відповідно до частини 6 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України суд вважає можливим розглянути справу на підставі наявних у ній доказів.

Розглянувши подані документи та матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

ВСТАНОВИВ:

Правовий статус центрів зайнятості визначений Законом України "Про зайнятість населення" № 803-XII від 01.03.1991 (далі по тексту -Закон № 803), статтею 18 якого встановлено, що для реалізації державної політики зайнятості населення, професійної орієнтації, підготовки і перепідготовки, працевлаштування та соціальної підтримки тимчасово не працюючих громадян у порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України, створюється державна служба зайнятості, діяльність якої здійснюється під керівництвом Міністерства праці та соціальної політики України, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування.

Згідно зі статті 25 Закону України "Про зайнятість населення" держава створює умови незайнятим громадянам у поновленні їх трудової діяльності та забезпечує їм виплату в установленому порядку допомоги по безробіттю. Розміри та умови надання матеріального забезпечення на випадок безробіття визначаються Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття".

Згідно зі статті 7 Закону № 803 одним з видів забезпечення є допомога по безробіттю.

Безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи. Безробітними визнаються також інваліди, які не досягли пенсійного віку, не працюють та зареєстровані як такі, що шукають роботу (частина 1 статті 2 Закону № 803).

Як вбачається із частинами 1,2 статті 22 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" право на виплату допомоги по безробіттю мають застраховані та незастраховані особи, які в установленому законом порядку визнані безробітними.

Згідно статті 2 Закону України "Про зайнятість населення" безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи. Безробітними визнаються також інваліди, які не досягли пенсійного віку, не працюють та зареєстровані як такі, що шукають роботу.

Порядок призначення та виплати особі державної допомоги по безробіттю передбачений Порядком надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, затвердженим наказом Міністерства праці та соціальної політики України N 307 від 20.11.2000 та зареєстрованим в Мінюсті України 14.12.200 №915/5136.

Відповідно до підпункту 1) пункту 5.5 зазначеного Положення, працевлаштування безробітного, зайняття підприємницькою або іншою діяльністю, пов'язаною з одержанням доходу безпосередньо від цієї діяльності, виконання робіт (послуг) за цивільно-правовими угодами (з дня працевлаштування, державної реєстрації як суб'єкта підприємницької або іншої діяльності, виконання робіт (послуг) за цивільно-правовими угодами).

Таким чином, відповідач не є безробітним та не має право на отримання відповідної допомоги.

Відповідно до пункту 6.14. зазначеного Положення, якщо під час одержання допомоги по безробіттю безробітний своєчасно не подав відомості про обставини, що впливають на умови її виплати, у тому числі встановлені під час розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення, з безробітного стягується сума виплаченої допомоги по безробіттю з моменту виникнення цих обставин.

Відповідачем 01.10.2012 було подано заяву до Сакського міскрайонного центру зайнятості про надання йому статусу безробітного з виплатою допомоги по безробіттю, в якій було зазначено про те, що на даний час не зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності, трудовою діяльністю не має постійного або тимчасового заробітку, у тому числі на пенсію за вислугу років або інших, передбачених законодавством доходів.

На підставі наданої заяви відповідачу надано статус безробітного та призначено допомогу по безробіттю з 08.10.2012.

Відповідно до наданих відповідачем відомостей Сакським міськрайонним центром зайнятості відповідачу було призначене та виплачувалося матеріальне забезпечення по безробіттю з 26.02.2013 по 19.04.2013. у розмірі 1535,10 грн.

З 01.01.2013 набув чинність Закон України "Про зайнятість населення" від 05.07.2012 №5067-УІ, відповідно до якого з дня видачі довідки до акта огляду медико-соціальною експертною комісією з висновками про визнання особи нездатною до трудової діяльності припиняється реєстрація безробітного в територіальному органі центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції.

Судом встановлено, що згідно довідки Міжрайонної МСЕК м.Євпаторія від 20.02.2013 серія КР-12 №003977 відповідача встановлено П група інвалідності з загального захворювання, у зв'язку з чим він визнаний непрацездатним.

Відповідно до пункту 4 частини 2 статті 44 Закону України "Про зайнятість населення" від 05.07.2012 №5067-УІ зареєстровані безробітні зобов'язані інформувати територіальний орган центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, протягом трьох робочих днів про обставини припинення реєстрації, визначені у частині першій статті 45 цього Закону.

Відповідач вказану вимогу не виконав, інформацію до центру зайнятості не надав.

З листа Управління Пенсійного фонду України у м.Саках та Сакського районі від 14.05.2013 №4390/05-18 позивачу стало відомо, що з 26.02.2013 відповідачу призначена пенсія по інвалідності 2 групи.

Таким чином відповідач не мав права отримати статус безробітного, у зв'язку з тим, належить до категорії зайнятого населення.

Відповідно до частини 2 статті 36 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" від 02.03.2000 №1533-Ш застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг.

Частиною 3 статті 36 Закону передбачено, що сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

21.05.2013 №01-09/820 Сакським міськрайонним центром зайнятості було направлено повідомлення ОСОБА_3 про необхідність повернення суми виплаченої допомоги по безробіттю у розмірі 1535,10 грн.. Але на день розгляду справи сума заборгованості не погашена.

Таким чином, позовні вимоги про стягнення заборгованості у розмірі 1435,10 грн., обґрунтовані та підлягають задоволенню в повному обсязі.

Вступну та резолютивну частину постанови було проголошено у судовому засіданні 22.08.2013. Повний текст постанови виготовлено 23.02.2013.

На підставі викладеного та керуючись статтями 158, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з ОСОБА_2 (АДРЕСА_1; і.п.н.НОМЕР_1) на користь Сакського міськрайонного центру зайнятості (95600, АР Крим, м.Саки, вул.Новоселівське шосе, 3; і.к. 20708681, розрахунковий рахунок 37176001000524, ДУ ДКСУ м.Сімферополь, МФО 824026) 1535,10 грн. витрат на матеріальне забезпечення.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя підпис Т.С.Ольшанська

Дата ухвалення рішення22.08.2013
Оприлюднено23.08.2013
Номер документу33100490
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/7517/13-а

Постанова від 22.08.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Ольшанська Т.С.

Ухвала від 30.07.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Ольшанська Т.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні