ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 91016, м. Луганськ, пл. Героїв ВВВ, 3а. Тел./факс 55-17-32, inbox@lg.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
20 серпня 2013 року Справа № 913/1899/13
Провадження № 8пд/913/1899/13
За позовом Прокурора міста Краснодона Луганської області в інтересах держави в особі Краснодонської міської ради Луганської області, м. Краснодон Луганської області
до відповідача - Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1, м. Краснодон Луганської області
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Управління Держземагентства у Краснодонському районі Луганської області, м. Краснодон Луганської області
про внесення змін до договору оренди земельної ділянки.
Суддя Демидов В.О.
Секретар судового засідання Хухрянська І.В.
У засіданні брали участь:
від заявника - Бутенко Є.О., прокурор прокуратури Луганської області, службове посвідчення № 016807 від 16.05.2013;
від позивача - Голубєва Н.С. - головний спеціаліст-юрист юридичного відділу, довіреність № 6/6 від 03.01.2013;
від відповідача - не прибув;
від третьої особи - не прибув,
Суть спору: прокурором в інтересах держави в особі позивача заявлено вимоги про внесення змін до договору оренди земельної ділянки, укладеного між Краснодонською міською радою та Приватним підприємцем ОСОБА_1 у простій письмовій формі 02.11.2010, державна реєстрація від 22.12.2010 № 041042800096, предметом якого є земельна ділянка площею 0,0012 га, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1, надана в оренду для обслуговування тамбуру магазину з реалізації продовольчих товарів з кафетерієм терміном на 5 років, а саме:
викласти п. 5 розділу "Об'єкт оренди" договору у новій редакції: "Нормативна грошова вартість земельної ділянки згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, виданого 05.06.2013 управлінням Держземагентства в Краснодонському районі Луганської області, становить 6848 грн. 28 коп."
викласти п. 7 розділу "Орендна плата" договору у новій редакції: "Розмір орендної плати становить 12% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Сума орендної плати на рік становить 821 (вісімсот двадцять одна) грн. 79 коп."
Позовні вимоги обґрунтовані фактом не звернення в місячний термін відповідача до управління Луганської міської ради з питань земельних ресурсів для укладення договору про внесення до договору оренди землі змін, внесених рішенням Луганської міської ради № 30/162 від 27.11.2012.
За результатами розподілу автоматизованою системою документообігу суду у відповідності до вимог ст. 2 1 Господарського процесуального кодексу України 12.07.2013 розгляд даної позовної заяви було доручено судді Середі А.П.
Ухвалою господарського суду Луганської області від 12.07.2013 порушено провадження у справі № 913/1899/13; розгляд справи призначено на 25.07.2013; залучено до участі у справі у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Управління Держземагентства у Краснодонському районі Луганської області.
Ухвалою господарського суду Луганської області від 25.07.2013 розгляд даної справи було відкладено на 12.08.2013.
12.08.2013 року у зв'язку з відпусткою судді Середи А.П. був здійснений повторний розподіл даної позовної заяви автоматизованою системою документообігу господарського суду на підставі ст. 2 1 Господарського процесуального кодексу України та її розгляд було доручено судді Демидову В.О.
Прокурор та позивач у судовому засіданні позовні вимоги підтримали в повному обсязі.
Відповідач у судові засідання від 25.07.2013, 12.08.2013 та 20.08.2013 не прибув, причини неявки суду не повідомив, про час та місце проведення судового розгляду справи повідомлявся належним чином, про що свідчать відповідні штампи суду з відміткою про відправку документу на звороті примірників всіх ухвал суду, який містить вихідний реєстраційний номер, загальну кількість відправлених примірників ухвали, дату відправки, підпис працівника суду, яким вона здійснена.
Як зазначив Вищий господарський суд України у п. 19 Інформаційного листа від 13.08.2008 № 01-8/482 «Про деякі питання застосування норм Господарського процесуального кодексу України» (зі змінами та доповненнями), … дана відмітка, за умови, що її оформлено відповідно до вимог п. 3.5.11 Інструкції з діловодства в господарських судах України, затвердженої наказом ВГСУ від 10.12.2002 № 75 (з подальшими змінами), є підтвердженням належного надсилання копій процесуального документа сторонам та іншим учасникам судового процесу.
Крім того, згідно приписів п. п. 3.9.2 постанови Пленуму Вищого господарського суду України № 18 від 26.12.2011 "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції" у випадку нез'явлення в засідання господарського суду представників обох сторін або однієї з них справа може бути розглянута без їх участі, якщо неявка таких представників не перешкоджає вирішенню спору. Господарський суд з урахуванням обставин конкретної справи може відхилити доводи учасника судового процесу - підприємства, установи, організації, іншої юридичної особи, державного чи іншого органу щодо відкладення розгляду справи у зв'язку з відсутністю його представника (з причин, пов'язаних з відпусткою, хворобою, службовим відрядженням, участю в іншому судовому засіданні і т.п.). При цьому господарський суд виходить з того, що у відповідних випадках такий учасник судового процесу не позбавлений права і можливості забезпечити за необхідності участь у судовому засіданні іншого представника згідно з частинами першою - п'ятою статті 28 Господарського процесуального кодексу України (1798-12), з числа як своїх працівників, так і осіб, не пов'язаних з ним трудовими відносинами. Неможливість такої заміни представника і неможливість розгляду справи без участі представника підлягає доведенню учасником судового процесу на загальних підставах (статті 32 - 34 ГПК) (1798-12), причому відсутність коштів для оплати послуг представника не може свідчити про поважність причини його відсутності в судовому засіданні.
Третя особа у судові засідання від 25.07.2013, 12.08.2013 та 20.08.2013 також не прибула, проте направила на адресу суду лист № 1924/03 від 15.08.2013, в якому повідомила, що відповідно до положення про управління Держземагенства у Краснодонському районі Луганської області до повноважень управління відноситься лише державна реєстрація земельної ділянки. Державна реєстрація похідного права на земельну ділянку, а саме реєстрація договорів оренди та додаткових угод до них на теперішній час відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" відноситься до компетенції Укрдержреєстра, а також просить суд дану справу розглянути без її участі.
Розглянувши матеріали справи, вислухавши прокурора та представника позивача, оцінивши подані докази в їх сукупності, суд
в с т а н о в и в:
Рішенням від 22.10.2010 № 54/3667 Краснодонська міська рада Луганської області року надала в оренду приватному підприємцю ОСОБА_1 строком на 5 років земельну ділянку площею 0,0012 га для обслуговування тамбуру магазину з реалізації продовольчих товарів з кафетерієм, який є невід'ємною частиною нерухомого майна, розташований в АДРЕСА_1; встановила орендну плату на рівні 12% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки в розмірі 490 грн. 18 коп.
На підставі даного рішення між Краснодонською міською радою (далі - орендодавець, позивач) та Приватним підприємцем ОСОБА_1 (далі - орендар, відповідач) був укладений договір оренди земельної ділянки від 02.11.2010, державна реєстрація від 22.12.2010 № 041042800096 (далі - договір), за умовами якого орендодавець згідно з рішенням Краснодонської міської ради від 22.10.2010 № 54/3667 передає в оренду земельну ділянку, яка знаходиться у АДРЕСА_1, для обслуговування тамбуру магазину з реалізації продовольчих товарів з кафетерієм загальною площею 0,0012 га, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку відповідно до плану землекористування, яка виділена в натурі у встановленому законом порядку.
В п. 5 договору встановлено, що нормативна грошова вартість земельної ділянки згідно довідки, виданої відділом Держкомзему у м. Краснодон Луганської області становить 4084,84 грн.
Згідно п. 6 договору цей договір укладено строком на 5 років починаючи з дати його державної реєстрації.
За умовами п. 7 договору розмір орендної плати становить 12% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Сума орендної плати на рік становить 490,18 грн.
Рішенням від 24.05.2012 № 22/1375 Краснодонська міська рада схвалила результати грошової оцінки земель м. Краснодону, виконаної відповідно до порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів затвердженого наказом Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук № 18/15/21/11 від 27.01.2006, а також затвердила та ввела у дію з 01.07.2012 нормативно грошову оцінку земель м. Краснодону по економічно-планувальних зонах залежно від функціонального використання земель згідно чинного законодавства.
З метою приведення вищезазначеного договору у відповідність чинному законодавству та нормативно-правовим актам Краснодонської міської ради, листом № 39/316 від 11.09.2012 позивач повідомив відповідача про необхідність його звернення до Краснодонської міської ради з заявою про внесення змін до договору оренди земельної ділянки.
Проте відповідач до теперішнього часу не звернувся з відповідною заявою до Краснодонської міської ради, що підтверджується матеріалами справи та не спростовано відповідачем, у зв'язку з чим прокурор звернувся до суду з даним позовом.
Відповідно до ст. 2 Закону України "Про оренду землі" відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.
У відповідності до вимог ст. 16 Закону України "Про оренду землі" та ст. 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.
За приписами п. 34 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин є виключною компетенцією міської ради.
За змістом ст. 288 Податкового кодексу України, що набрав чинності з 01.01.2011, яким, крім іншого, врегульовано обчислення орендної плати за землю, розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою трикратного розміру земельного податку та не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.
Згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 17.06.2013, належним чином засвідчена копія якого міститься в матеріалах справи (а. с. 34), нормативна грошова оцінка земельної ділянки, що є предметом спірного договору складає 6848,25 грн.
Згідно обґрунтованого розрахунку позивача розмір орендної плати на рік складає 821,79 грн.
Відповідно до ст. 651 Цивільного кодексу України договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Підставами для зміни або розірвання договору є згода сторін, якщо інше не встановлено договором або законом; за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом; а також у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору (ст. 652 Цивільного кодексу України).
Як передбачено ст. 632 Цивільного кодексу України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни /тарифи, ставки, тощо/, які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.
Як зазначено в рішенні Верховного Суду України по справі № 41/81пд від 04.07.2011 орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, тому законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.
Згідно ст. 111 28 Господарського процесуального кодексу України рішення Верховного Суду України, прийняте за наслідками розгляду заяви про перегляд судового рішення з мотивів неоднакового застосування судом (судами) касаційної інстанції одних і тих самих норм матеріального права у подібних правовідносинах, є обов'язковим для всіх суб'єктів владних повноважень, які застосовують у своїй діяльності нормативно-правовий акт, що містить зазначену норму права, та для всіх судів України.
Згідно ст. 43 Господарського процесуального кодексу України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності. Сторони та інші особи, які беруть участь у справі, обґрунтовують свої вимоги і заперечення поданими суду доказами.
Зокрема, в силу вимог ст. ст. 33, 34 цього Кодексу кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
За таких обставин, оцінивши подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на повному, всебічному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, враховуючи, що вимоги прокурора підтверджені матеріалами справи, її фактичними обставинами та не спростовані відповідачем, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та задоволення їх в повному обсязі.
На підставі ст. 49 Господарського процесуального кодексу України судовий збір в сумі 1147,00 грн. покладається на відповідача.
Керуючись ст. ст. 33, 34, 43, 44, 49, 78, п. 4 ч. 1 ст. 80, ст. ст. 82-85, 11128 Господарського процесуального кодексу України, суд
в и р і ш и в :
1. Позов задовольнити повністю.
2. Внести зміни до договору оренди земельної ділянки від 02.11.2010, державна реєстрація від 22.12.2010 № 041042800096, укладеного між Краснодонською міською радою (94400, м. Краснодон, пл. Леніна, буд. 8, ідентифікаційний код 04051939) та Фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 (АДРЕСА_2, ідентифікаційний код НОМЕР_1), а саме:
викласти п. 5 розділу "Об'єкт оренди" договору в такій редакції:
"Нормативна грошова вартість земельної ділянки згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, виданого 05.06.2013 управлінням Держземагентства в Краснодонському районі Луганської області, становить 6848 грн. 28 коп.";
викласти п. 7 розділу "Орендна плата" договору в такій редакції:
"Розмір орендної плати становить 12% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Сума орендної плати на рік становить 821 (вісімсот двадцять одна) грн. 79 коп.".
3. Стягнути з Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1, АДРЕСА_2, ідентифікаційний код НОМЕР_1, на користь Державного бюджету України (отримувач: УДКСУ у м. Луганську, код ОКПО 37991503, рахунок № 31214206783006 в ГУДКУС у Луганській області, МФО 804013, ККД 22030001, символ 206) судовий збір в сумі 1147 грн., наказ видати Краснодонській ОДПІ.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.
Повне рішення складено та підписано - 22.08.2013
Суддя В.О. Демидов
Суд | Господарський суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 20.08.2013 |
Оприлюднено | 23.08.2013 |
Номер документу | 33104198 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Луганської області
Демидов В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні