Постанова
від 22.08.2013 по справі 823/2757/13-а
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 серпня 2013 року справа № 823/2757/13-а

09 год. 00 хв. м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого - судді Кульчицького С.О.,

при секретарі - Поштаренку О.І.,

за участю:

прокурора - Шевчук Н.В. (за посвідченням),

представника позивача - Шепель К.Л. (за довіреністю),

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Золотоніського міжрайонного прокурора Черкаської області в інтересах держави в особі центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до відкритого акціонерного товариства «Золотоніське АТП-17166» про стягнення штрафу,

ВСТАНОВИВ:

Золотоніський міжрайонний прокурор Черкаської області в інтересах держави в особі центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, звернувшись до суду з адміністративним позовом, просить стягнути з відкритого акціонерного товариства «Золотоніське АТП-17166» штраф в розмірі 51000 грн.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, прокурор зазначає, що відповідач порушив вимоги Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», в результаті чого ВАТ «Золотоніське АТП-17166» нараховано штраф в розмірі 51000 грн.

В судовому засіданні прокурор та представник позивача позовні вимоги підтримали, позов просили задовольнити повністю.

Представник відповідача до зали судового засідання не з'явився, заперечення на позов не надавав, явку свого представника на судовий розгляд справи не забезпечив, хоча про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.

Виходячи з положень ч. 4 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час та місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатись і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Заслухавши пояснення прокурора та представника позивача, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд встановив.

Відкрите акціонерне товариство «Золотоніське АТП-17166» зареєстроване як юридична особа 20.11.1995 року, ідентифікаційний код 03119405.

Центральним територіальним департаментом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 28.11.2012 року № 1663-ЦД-1-Е, № 1664-ЦД-1-Е, № 1665-ЦД-1-Е та встановлено порушення відповідачем вимог п. 1 ч. 6 ст. 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та пункту 1 глави 7 розділу V «Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів», а саме: не опублікування в офіційному друкованому виданні регулярної річної інформації за 2011 рік; нерозміщення регулярної річної інформації за 2011 рік на веб-сайті загальнодоступної інформації бази даних Комісії про ринок паперів ; неподання регулярної річної інформації за 2011 рік до територіального органу Комісії за місцезнаходженням емітента в електронній та паперовій формах.

Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку 06.03.2013 року складено акти про порушення на ринку цінних паперів ВАТ «Золотоніське АТП-17166» № 334-ЦД-4-Е, № 335-ЦД-4-Е, № 336-ЦД-4-Е, підставою для складення яких стало невиконання відповідачем вищезгаданих розпоряджень від 28.11.2012 року.

Позивачем винесені постанови про розгляд справ про правопорушення на ринку цінних паперів відносно ВАТ «Золотоніське АТП-17166».

Постановами центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 04.04.2013 року до відповідача застосовані штрафні санкції № 337-ЦД-4-Е (17000 грн), № 338-ЦД-4-Е (17000 грн), № 339-ЦД-4-Е (17000 грн).

Відповідачем штрафи добровільно у встановлений строк не сплачено.

Відповідно до абз. 2 ст. 1 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» № 448/96-ВР, державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Пунктом 3 ч. 1 ст. 7 Закону № 448/96-ВР визначено, що одним із завдань комісії є здійснення державного регулювання та контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних на території України, а також у сфері спільного інвестування.

Відповідно до ст. 2 даного Закону регулювання ринку цінних паперів здійснюється з метою одержання учасниками ринку цінних паперів інформації про умови випуску та обігу цінних паперів, результати фінансово-господарської діяльності емітентів, обсяги і характер угод з цінними паперами та іншої інформації, що впливає на формування цін на ринку цінних паперів.

Згідно ст. 3 Закону № 448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів здійснюється у таких формах, як прийняття актів законодавства з питань діяльності учасників ринку цінних паперів; регулювання випуску та обігу цінних паперів, прав та обов'язків учасників ринку цінних паперів.

Статтею 6 Закону № 448/96-ВР визначено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку розробляє і затверджує нормативно-правові акти з питань, що належать до її компетенції, обов'язкові до виконання центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, учасниками ринку цінних паперів, їх об'єднаннями, контролює їх виконання.

Відповідно до пп. 10, 14 ст. 8 Закону № 448/96 Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку відповідно має право: надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Статтею 40 Закону 448/96 визначено, що регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом: розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; розміщення на власному веб-сайті.

Пунктом 1 глави 7 розділу V вищезгаданого Положення визначено, що розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії. Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки: розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.

Згідно п. 8 ст. 11 Закону України № 448/96 та п. 1.8 розділу XVII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11.12.2007 року Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; за ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до ст. 12 Закону № 448/96 штрафи, передбачені статтею 11 цього Закону, накладаються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Комісії та уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду матеріалів, які засвідчують факт правопорушення.

Про вчинення правопорушення, зазначеного у статті 11, уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка його виявила, складається акт, який разом з поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та документами, що стосуються справи, протягом трьох робочих днів направляється посадовій особі, яка має право накладати штраф.

Судом встановлено, що на час розгляду справи відповідачем не сплачена сума заборгованості зі сплати штрафу в сумі 51000 грн., постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 04.04.2013 року № 337-ЦД-4-Е, № 338-ЦД-4-Е, № 339-ЦД-4-Е не оскаржені, у встановленому порядку не скасовані, а тому суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають до повного задоволення.

Таким чином, суд дійшов висновку, що позивач під час застосування фінансових санкцій до відповідача діяв в межах повноважень, в порядку та у спосіб, що передбачені Законами України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні».

Враховуючи викладене, суд прийшов до висновку про задоволення адміністративного позову в повному обсязі.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до частини четвертої статті 94 КАС України судові витрати, здійснені позивачем - суб'єктом владних повноважень, з відповідача не стягуються.

Інших доказів сторони суду не назвали та не надали.

Керуючись ст. ст. 9, 69-71, 86, 94, 97, 122, 128, ст. ст. 158-163 КАС України, Черкаський окружний адміністративний суд,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з відкритого акціонерного товариства «Золотоніське АТП-17166» (19700, Черкаська обл., м. Золотоноша, вул. Обухова, буд. 68, ідентифікаційний код 03119405) на користь держави через Центральний територіальний департамент Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (03680, м. Київ, вул. Горького, 51, ідентифікаційний код 38039715) штраф за правопорушення на ринку цінних паперів у сумі 51000 (п'ятдесят одна тисяча) грн.

Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд в порядку, передбаченому ст. ст. 185 - 187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий С.О.Кульчицький

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.08.2013
Оприлюднено27.08.2013
Номер документу33109061
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/2757/13-а

Ухвала від 20.08.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.О.Кульчицький

Постанова від 22.08.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.О.Кульчицький

Ухвала від 13.08.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.О.Кульчицький

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні