Постанова
від 31.07.2013 по справі 2609/13259/12
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа №1/760/64/13р.

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

31 липня 2013 року Солом'янський районний суд м. Києва

у складі суду: головуючого - судді - Губко А.О.

при секретарі - Сус Ю.В.

за участю прокурора - Ткаченка В.В.

за участю адвокатів - ОСОБА_1, ОСОБА_2

за участю підсудних - ОСОБА_3, ОСОБА_4,

ОСОБА_5

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві кримінальну справу за обвинуваченням

ОСОБА_3,

ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженки м. Охтирка Сумської області, громадянки України, освіта вища, заміжньої, дітей немає, непрацюючої, зареєстрованої за адресою: АДРЕСА_3 та проживаючої за адресою АДРЕСА_4, раніше не судимої

ОСОБА_5,

ІНФОРМАЦІЯ_6, уродженця м. Гродно, Білорусія, громадянина України, освіта вища, одруженого, неповнолітніх дітей немає, військового пенсіонера, проживаючого за адресою: АДРЕСА_5, раніше не судимого

ОСОБА_4,

ІНФОРМАЦІЯ_9, уродженки м.Золочів Львівської області, громадянки України, освіта середня-спеціальна, заміжньої, неповнолітніх дітей немає, працюючої вихователь-методист дитячого садку в с. Плесецьке Київської області, проживаючої за адресою: АДРЕСА_6, раніше не судимої

у вчиненні злочину, передбаченого ч.5 ст.27, ч.2 ст.205 КК України, -

В С Т А Н О В И В:

17.05.2012 року до Солом'янського районного суду м. Києва надійшла кримінальна справа за обвинуваченням ОСОБА_3, ОСОБА_5 та ОСОБА_4 у вчиненні злочину, передбаченого ч.5 ст.27, ч.2 ст.205 КК України, в тому, що на початку 2008 року ОСОБА_3, знаходячись за адресою: м. Київ, вул. Димитрова, 14-А, на прохання ОСОБА_7, який діяв за посередництвом інших осіб, з корисливих мотивів - за умови отримання від останнього у подальшому грошової винагороди, діючи умисно, погодилася оформитися формальним та одноособовим учасником і одночасно директором фіктивного підприємства - ТОВ «Торгтрансмаш» (м. Київ, код ЄДРПОУ 34424021), та відповідним чином зареєструвати на своє ім'я у державних органах влади дане товариство.

Проте, ОСОБА_3, надавши згоду щодо реєстрації ТОВ «Торгтрансмаш» на своє ім'я, не мала будь-якого досвіду практичної роботи у сфері підприємництва та відповідної освіти для здійснення функцій директора підприємства, і фактично не мала можливості керувати цим товариством.

При цьому ОСОБА_7 діяв з метою реалізації свого злочинного наміру щодо придбання суб'єктів підприємницької діяльності - фіктивних підприємств ТОВ «Торгтрансмаш» (м. Київ, ідентифікаційний код 34424021), ТОВ «ФК «МКС-Інвест» (м. Київ, ідентифікаційний код 21573651), ТОВ «Укразіятранш» (м. Київ, ідентифікаційний код 34423960), шляхом їх перереєстрації на підконтрольних йому осіб, у тому числі на ОСОБА_3

У подальшому ОСОБА_7 мав намір використовувати зазначені підприємства з метою прикриття незаконної діяльності щодо оформлення безпідставних банківських кредитних договорів, заволодіння на їх підставі грошовими коштами ВАТ АБ "Укргазбанк" та надання цьому процесу легального зовнішнього вигляду законних банківських операцій у сфері кредитування.

В свою чергу, ОСОБА_3 у вищевказаний період часу, діючи умисно, з метою сприяння ОСОБА_7 у придбанні фіктивної юридичної особи, на прохання останнього надала документи необхідні для реєстрації даного суб'єкту підприємництва, що посвідчують її особу, а саме паспорт громадянина України на її ім'я.

Крім того, ОСОБА_3 усвідомлювала, що підприємство, директором та одноособовим учасником якого вона зареєструється, буде використане для прикриття незаконної діяльності.

В свою чергу ОСОБА_7, 27.02.2008 року, знаходячись у м. Києві, організував внесення невстановленими особами до протоколу №12 загальних зборів учасників ТОВ «Торгтрансмаш» даних про зміну складу засновників, відповідно до яких ОСОБА_3 оформлена як учасник та директор вказаного підприємства.

27.02.2008 року, ОСОБА_3, перебуваючи у приватного нотаріуса, за адресою: АДРЕСА_7, маючи намір досягнути своєї злочинної мети, виконуючи вказівки ОСОБА_7, достовірно знаючи, що в подальшому ТОВ «Торгтрансмаш» не буде здійснювати фінансово-господарську діяльність, а вона адміністративно-господарських та організаційно-розпорядчих функцій в цьому підприємстві, підписала вказаний протокол №12 загальних зборів учасників даного суб'єкту підприємництва.

Того ж дня ОСОБА_7, на підставі наданого ОСОБА_3 паспорта громадянина України на її ім'я, організував внесення невстановленими особами змін до статутних документів ТОВ «Торгтрансмаш», згідно з якими остання була визначена одноособовим учасником та власником 100 процентів статутного капіталу цього підприємства.

В свою чергу ОСОБА_3, діючи умисно, з метою сприяння ОСОБА_7 у придбанні фіктивної юридичної особи, виконуючи його вказівки, підписала нову редакцію статуту ТОВ «Торгтрансмаш».

І 28.02.2008 року, ОСОБА_7 на підставі вищевказаних документів, отриманих за пособництвом ОСОБА_3, організував реєстрацію нового статуту у державного реєстратора Голосіївської районної у м. Києві державної адміністрації підприємства за номером 10681050002015826, в якому засновником вказувалась остання, та його реєстрацію у реєстрі нотаріальних дій за №№ 2909 та 2910.

Згідно з висновком судово-почеркознавчої експертизи від 30.01.2012р. №168/169/12-32 підпис від імені ОСОБА_3, наявний у протоколі №12 загальних зборів учасників ТОВ «Торгтрансмаш» та статуті ТОВ «Торгтрансмаш», виконано ОСОБА_3

Діями ОСОБА_3 у пособництві ОСОБА_7 у придбанні ним ТОВ «Торгтрансмаш» з метою прикриття незаконної діяльності порушено вимоги:

- ч.2 ст.81 Цивільного кодексу України, згідно з яким юридична особа приватного права створюється на підставі установчих документів відповідно до статті 87 цього Кодексу;

- ч.1 ст.87 Цивільного кодексу України, згідно з яким для створення юридичної особи її учасники (засновники) розробляють установчі документи, які викладаються письмово і підписуються всіма учасниками (засновниками), якщо законом не встановлений інший порядок їх затвердження;

- ч.1 та ч.4 ст.87 Цивільного кодексу України, згідно з яким для створення юридичної особи її учасники (засновники) розробляють установчі документи, які викладаються письмово і підписуються всіма учасниками (засновниками), якщо законом не встановлений інший порядок їх затвердження. Юридична особа вважається створеною з дня її державної реєстрації;

- ч.1 ст.88 Цивільного кодексу України, згідно з яким у статуті товариства вказуються найменування юридичної особи, органи управління товариством, їх компетенція, порядок прийняття ними рішень, порядок вступу до товариства та виходу з нього, якщо додаткові вимоги щодо змісту статуту не встановлені цим Кодексом або іншим законом;

- ч.1 та ч.2 ст.89 Цивільного кодексу України, згідно з яким юридична особа підлягає державній реєстрації у порядку, встановленому законом. Дані державної реєстрації включаються до єдиного державного реєстру, відкритого для загального ознайомлення. Порушення встановленого законом порядку створення юридичної особи або невідповідність її установчих документів закону є підставою для відмови у державній реєстрації юридичної особи;

- ч.1 ст.93 Цивільного кодексу України, згідно з якою місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку;

- ч.1 ст.56 Господарського кодексу України, згідно з яким суб'єкт господарювання може бути утворений за рішенням власника (власників) майна або уповноваженого ним (ними) органу;

- ч.1 ст.57 Господарського кодексу України, згідно з яким установчими документами суб'єкта господарювання є рішення про його утворення або засновницький договір, а у випадках, передбачених законом, статут (положення) суб'єкта господарювання;

- ч.2 ст.57 Господарського кодексу України, згідно з яким в установчих документах повинні бути зазначені найменування суб'єкта господарювання, мета і предмет господарської діяльності, склад і компетенція його органів управління, порядок прийняття ними рішень, порядок формування майна, розподілу прибутків та збитків, умови його реорганізації та ліквідації, якщо інше не передбачено законом;

- ч.4 ст.57 Господарського кодексу України, згідно з яким статут суб'єкта господарювання повинен містити відомості про його найменування, мету і предмет діяльності, розмір і порядок утворення статутного капіталу та інших фондів, порядок розподілу прибутків і збитків, про органи управління і контролю, їх компетенцію, про умови реорганізації та ліквідації суб'єкта господарювання, а також інші відомості, пов'язані з особливостями організаційної форми суб'єкта господарювання, передбачені законодавством. Статут може містити й інші відомості, що не суперечать законодавству.

- ч.5 ст.57 Господарського кодексу України, згідно з яким статут затверджується власником майна (засновником) суб'єкта господарювання чи його представниками, органами або іншими суб'єктами відповідно до закону;

- ч.1 ст.58 Господарського кодексу України, згідно з яким суб'єкт господарювання підлягає державній реєстрації як юридична особа чи фізична особа - підприємець у порядку, визначеному законом;

- ч.1 ст.551 Господарського кодексу України, згідно з яким реєстрація (перереєстрація) юридичної особи та провадження фінансово-господарської діяльності, повинні відбуватися з відома та за згодою її засновників та призначених у законному порядку керівників. Недотримання вказаного порядку свідчить про наявність ознак фіктивності в діяльності суб'єкта господарювання, та є підставою для звернення до суду про припинення юридичної особи, в тому числі визнання реєстраційних документів недійсними;

- ч.3 ст.88 Господарського кодексу України, згідно з яким учасники господарського товариства зобов'язані вносити вклади (оплачувати акції) у розмірі, порядку та коштами (засобами), що передбачені установчими документами, відповідно до цього Кодексу та закону про господарські товариства;

- ч.1 ст.89 Господарського кодексу України, згідно з яким управління діяльністю господарського товариства здійснюють його органи та посадові особи, склад і порядок обрання (призначення) яких визначається залежно від виду товариства, а у визначених законом випадках - учасники товариства;

- ч.3 ст.8 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» № 755-IV від 15.05.03, із змінами та доповненнями, згідно з якою установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи;

- ч.1 ст.24 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» № 755-IV від 15.05.03, із змінами та доповненнями, згідно з якою для проведення державної реєстрації юридичної особи засновник (засновники) або уповноважена ними особа повинні особисто подати державному реєстратору (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення або в разі подання електронних документів подати опис, що містить відомості про надіслані електронні документи, в електронній формі) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації юридичної особи; примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення засновників або уповноваженого ними органу про створення юридичної особи у випадках, передбачених законом; два примірники установчих документів (у разі подання електронних документів - один примірник); документ, що засвідчує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації юридичної особи; інформацію з документами, що підтверджують структуру власності засновників - юридичних осіб, яка дає змогу встановити фізичних осіб - власників істотної участі цих юридичних осіб;

- ч.1, 2, 4 ст.4 Закону України «Про господарські товариства» № 1576-XII від 19.09.91, із змінами та доповненнями, згідно з якою товариства з обмеженою відповідальністю створюються і діють на підставі статуту. Установчі документи повинні містити відомості про вид товариства, предмет і цілі його діяльності, склад засновників та учасників, найменування та місцезнаходження, розмір та порядок утворення статутного (складеного) капіталу, порядок розподілу прибутків та збитків, склад та компетенцію органів товариства та порядок прийняття ними рішень, включаючи перелік питань, по яких необхідна кваліфікована більшість голосів, порядок внесення змін до установчих документів та порядок ліквідації і реорганізації товариства. Відсутність зазначених відомостей в установчих документах є підставою для відмови у державній реєстрації товариства;

- ч.3 ст.8 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» № 755-IV від 15.05.03, із змінами та доповненнями, згідно з якою установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи;

- ч.3 ст.8 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» №996-XIV від 16.07.99, із змінами та доповненнями, згідно з якою власник, або уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством повинен організувати бухгалтерський облік та забезпечити фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах;

- ч.1 та ч.2 ст.89 Цивільного кодексу України, згідно з яким юридична особа підлягає державній реєстрації у порядку, встановленому законом. Дані державної реєстрації включаються до єдиного державного реєстру, відкритого для загального ознайомлення. Порушення встановленого законом порядку створення юридичної особи або невідповідність її установчих документів закону є підставою для відмови у державній реєстрації юридичної особи;

- ст.1 Закону України №698/ХІІ від 07.02.1991 року «Про підприємництво», відповідно до якого підприємництво - це самостійна ініціативна, систематична, на власний ризик діяльність по виробництву продукції, виконанню робіт, надання послуг та заняття торгівлею з метою одержання прибутку. При проведенні підприємницької діяльності підприємець сам вирішує питання, пов'язані з співробітництвом (взаємодією) з іншими підприємствами. Відповідно до ст. 10 вищезазначеного Закону підприємець зобов'язаний не порушувати прав та інтересів держави, а за завдані шкоду і збитки повинен нести встановлену законодавством відповідальність.

Крім цього, ОСОБА_7, діючи в аналогічний вищевказаному спосіб, 22.04.2009 року організував придбання шляхом перереєстрації у державного реєстратора Печерської районної у м. Києві державної адміністрації фіктивного підприємства - ТОВ «ФК «МКС-Інвест», на підконтрольну йому особу - матір ОСОБА_3 ОСОБА_4

Також ОСОБА_7 діючи в аналогічний вищевказаному спосіб, 03.03.2009 року шляхом перереєстрації у державного реєстратора Голосіївської районної у м. Києві державної адміністрації організував придбання фіктивного підприємства - ТОВ «Укразіятранш» на підконтрольну йому особу - ОСОБА_5

Після проведення перереєстрації підприємств ТОВ «ФК «МКС-Інвест», ТОВ «Торгтрансмаш» та ТОВ «Укразіятранш» на підконтрольних осіб - ОСОБА_4, ОСОБА_3 та ОСОБА_5, ОСОБА_7, маючи повний контроль над даними підприємствами, використав їх реквізити, доступ до системи операцій Банку "Клієнт-Інтернет-Банк", для прикриття власної та ОСОБА_9 незаконної діяльності щодо оформлення фальсифікованих банківських кредитних договорів.

Так, ОСОБА_7 та невстановлені слідством службові особи ВАТ АБ "Укргазбанк", діючи за попередньою змовою групою осіб, з метою прикриття незаконної діяльності щодо заволодіння кредитними коштами, отриманими ВАТ АБ "Укргазбанк" в порядку рефінансування від Національного банку України, організували оформлення і підписання 25.02 та 17.03.2009 року кредитних угод за № 5-V/2009 і № 7-V/2009р.

ОСОБА_7, знаходячись у м. Києві, через невстановлених осіб 25.02.2009р. організував підписання ОСОБА_4, як директором ТОВ «ФК «МКС-Інвест», кредитного договору №5-V/2009р., відповідно до якого в той же день на рахунок підприємства з ВАТ АБ "Укргазбанк" перераховано 90 млн. грн.

Після чого, ОСОБА_7, діючи за попередньою змовою з групою осіб, отримавши вказані грошові кошти на рахунок ТОВ «ФК «МКС-Інвест», незаконно заволодів ними, розпорядившись у подальшому на свій розсуд.

Крім того, ОСОБА_7, 17.03.2009 року організував підписання ОСОБА_4 як директором ТОВ «ФК «МКС-Інвест» кредитного договору №7-V/2009, відповідно до якого на рахунок підприємства з ВАТ АБ "Укргазбанк" перераховано 40 млн. грн., і того ж дня, з метою надання законного вигляду проведеним операціям, вказані грошові кошти, були використані за вказівками ОСОБА_7 для часткового погашення кредиту за вказаним вище договором № 5-V/2009 в сумі 40 млн. грн.

03.03.2009 року, ОСОБА_7, маючи у своєму розпорядженні USB-токени (кодові електронні ключі), необхідні для доступу до рахунків підконтрольних йому ТОВ «ФК «МКС-Інвест», ТОВ «Торгтрансмаш» та ТОВ «Укразіятранш» здійснив за допомогою електронної системи безготівкових операцій ВАТ АБ "Укргазбанк" "Клієнт-Інтернет-Банк" перерахування кредитних коштів, отриманих на рахунок ТОВ «ФК «МКС-Інвест» з Банку, в сумі 45,5 млн. грн. на рахунок ТОВ «Укразіятранш», на підставі незаконного, фіктивного договору купівлі-продажу іменних цінних паперів № Б71/3-03/03 від 03.03.2009 року.

Згідно з висновком перевірки Державної податкової інспекції у Голосіївському районі міста Києва від 23.03.2012 року №160/22-70 вказаний договір купівлі-продажу іменних цінних паперів № Б71/3-03/03 від 03.032009 року є не дійсним, тобто таким, що не відповідає умовам чинності правочину.

Крім того, 03.03.2009р., ОСОБА_7, діючи в аналогічний вищевказаному спосіб, здійснив за допомогою електронної системи безготівкових операцій ВАТ АБ "Укргазбанк" "Клієнт-Інтернет-Банк" перерахування кредитних коштів, отриманих ТОВ «ФК «МКС-Інвест» з ВАТ АБ "Укргазбанк", в сумі 43,9 млн. грн. на рахунок ТОВ «Торгрансмаш», на підставі незаконного, фіктивного договору купівлі-продажу іменних цінних паперів № Б71/2-03/03 від 03.03.2009 року.

Згідно з висновком перевірки Державної податкової інспекції у Голосіївському районі міста Києва від 23.03.2012 року №161/23-70 вказаний договір купівлі-продажу іменних цінних паперів № Б71/2-03/03 від 03.03.2009 року є не дійсним, тобто таким, що не відповідає умовам чинності правочину.

Також в цей же день ОСОБА_7, діючи з корисливих мотивів, в аналогічний вищевказаному спосіб, здійснив за допомогою зазначеної електронної системи безготівкових операцій, шляхом перерахування вказаних грошових коштів з рахунку ТОВ «Торгрансмаш» погашення власної кредитної заборгованості перед ВАТ АБ "Укргазбанк" за кредитним договором №20-К/07-VІР від 31.08.2007р. в загальній сумі 7 910 тис. грн.

Крім того, 03.03.2009р., ОСОБА_7 діючи в аналогічний вищеописаному спосіб, за допомогою зазначеної електронної системи безготівкових операцій, для погашення виданих ВАТ АБ "Укргазбанк" у 2006-2008 роках кредитів, перерахував отримані грошові кошти з рахунків ТОВ «Торгрансмаш» та ТОВ «Укразіятранш» на відкриті в ВАТ АБ "Укргазбанк" особові рахунки наступних фізичних осіб: ОСОБА_10, у загальній сумі 2 120, 45 тис. грн.,- ОСОБА_11, у загальній сумі 19 000 тис. грн., ОСОБА_12, у загальній сумі 4 255,5 тис. грн., ОСОБА_13, у загальній сумі 2 122,85 тис. грн., ОСОБА_14, у загальній сумі 11 892,00 тис. грн., ОСОБА_15, у загальній сумі 11 343,1 тис. грн., ОСОБА_16, у загальній сумі 8 125 тис. грн., ОСОБА_17, у загальній сумі 10 644 тис. грн., ОСОБА_18, у загальній сумі 12 022 тис. грн.

Згідно з висновком внутрішнього аудиту ВАТ АБ "Укргазбанк" від 13.05.2011 р. та довідки ГоловКРУ від 28.04.2011 р. видача ТОВ "ФК "МКС-Інвест" за вказаними договорами кредитів здійснювалось ВАТ АБ "Укргазбанк" з порушенням чинного законодавства, у тому числі ст. 49 ЗУ "Про банки та банківську діяльність" та внутрішньобанківських положень, внаслідок чого ВАТ АБ "Укргазбанк" нанесено збитки у розмірі 90 млн. грн., що у тисячу і більше разів перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян.

Крім цього, приблизно в другій половині 2008 року, ОСОБА_4, знаходячись за адресою: м. Києві, вул. Димитрова, 14а, на прохання ОСОБА_7, який діяв за посередництвом інших осіб, з корисливих мотивів - за умови отримання від останнього у подальшому грошової винагороди, діючи умисно надала йому згоду оформитися формальним та одноособовим учасником і директором фіктивного підприємства - ТОВ «ФК «МКС - Інвест» (м. Київ, код ЄДРПОУ 21573651), тобто відповідним чином зареєструвати у державних органах влади на своє ім'я дане товариство.

ОСОБА_4, надавши згоду щодо реєстрації ТОВ «ФК «МКС - Інвест» на своє ім'я була обізнана, що не має будь-якого досвіду практичної роботи у сфері підприємництва та відповідної освіти для здійснення функцій директора підприємства, а тому фактично не має можливості керувати цим товариством.

При цьому ОСОБА_7 діяв з метою реалізації свого злочинного наміру щодо придбання суб'єктів підприємницької діяльності - фіктивних підприємств ТОВ «Торгтрансмаш» (м. Київ, ідентифікаційний код 34424021), ТОВ «ФК «МКС-Інвест» (м. Київ, ідентифікаційний код 21573651), ТОВ «Укразіятранш» (м. Київ, ідентифікаційний код 34423960), шляхом їх перереєстрації на підконтрольних йому осіб, у тому числі на ОСОБА_4

В подальшому ОСОБА_7 мав намір використовувати зазначені підприємства з метою прикриття незаконної діяльності щодо оформлення безпідставних банківських кредитних договорів, заволодіння на їх підставі грошовими коштами ВАТ АБ "Укргазбанк" і наданні цьому процесу легального зовнішнього вигляду законних банківських операцій у сфері кредитування.

В свою чергу ОСОБА_4 у вищевказаний період часу, діючи умисно, з метою сприяння ОСОБА_7 у придбанні фіктивної юридичної особи, надала документи необхідні для реєстрації даного суб'єкту підприємництва, що посвідчують її особу, зокрема паспорт громадянина України на її ім'я.

Також ОСОБА_4 усвідомлювала, що підприємство, директором та одноособовим учасником якого вона зареєструється буде використане для прикриття незаконної діяльності.

В свою чергу ОСОБА_7, 22.09.2008 року, знаходячись у м. Києві, організував внесення невстановленими особами до протоколу №03-08 загальних зборів учасників ТОВ «ФК «МКС - Інвест» даних відповідно до яких ОСОБА_4 оформлено як директора цього підприємства.

Того ж дня, ОСОБА_4, перебуваючи в м. Києві, на виконання своєї злочинної мети, діючи умисно на виконання вказівок ОСОБА_7, достовірно знаючи, що в подальшому ТОВ «ФК «МКС - Інвест» не буде здійснювати фінансово-господарську діяльність, а вона адміністративно-господарських та організаційно-розпорядчих функцій в цьому підприємстві, підписала вказаний протокол № 03-08 загальних зборів учасників даного суб'єкту підприємництва.

15.04. 2009 року, ОСОБА_7, знаходячись у м. Києві, організував складання та внесення невстановленими особами до договору купівлі - продажу №7-01 ТОВ «ФК «МКС - Інвест» даних про придбання ОСОБА_4 зазначеного товариства, а 16.04.2009 року, ОСОБА_7, знаходячись у м. Києві, організував внесення до протоколу №31 загальних зборів учасників ТОВ «ФК «МКС-Інвест» даних, відповідно до яких затверджувалось придбання ОСОБА_4 вказаного підприємства.

Того ж дня, ОСОБА_7, на підставі наданого ОСОБА_4 паспорта громадянина України, виданого на її ім'я, організував внесення невстановленими особами змін до статутних документів ТОВ «ФК «МКС - Інвест», згідно з якими остання визначалась одноособовим учасником та власником 100 процентів статутного капіталу цього підприємства.

16.04.2009 року, ОСОБА_4, перебуваючи в приміщенні приватного нотаріуса, за адресою: АДРЕСА_1, на виконання своєї злочинної мети, діючи умисно, на виконання вказівок ОСОБА_7, достовірно знаючи, що в подальшому ТОВ «ФК «МКС - Інвест» не буде здійснювати фінансово-господарську діяльність, а вона адміністративно-господарських та організаційно-розпорядчих функцій в цьому підприємстві, підписала вказані документи. Вказаний статут зареєстрований в реєстрі для реєстрації нотаріальних дій №2 за 2009 рік приватного нотаріуса ОСОБА_19 за №2186.

22.04.2009 року, ОСОБА_7 на підставі вищевказаних документів, отриманих за пособництвом ОСОБА_4 організував реєстрацію нового статуту у державного реєстратора Печерської районної у м. Києві державної адміністрації підприємства за номером 10701050010001053, в якому засновником вказувалась остання.

Згідно з висновком судово-почеркознавчої експертизи від 10 лютого 2012 р. №166/167/12-32 підпис від імені ОСОБА_4 наявний у протоколах №03-08 і №31 загальних зборів учасників ТОВ «ФК «МКС - Інвест», договорі №7-01 купівлі -продажу частки в статутному капіталі ТОВ «ФК «МКС - Інвест», та статуті ТОВ «ФК «МКС - Інвест», виконано ОСОБА_4

Діями ОСОБА_4 в пособництві ОСОБА_7 у придбанні ним ТОВ «ФК «МКС - Інвест» з метою прикриття незаконної діяльності порушено вимоги:

- абз.1 ч.2 ст.81 Цивільного кодексу України, згідно з яким юридична особа приватного права створюється на підставі установчих документів відповідно до статті 87 цього Кодексу;

- ч.1 ст.87 Цивільного кодексу України, згідно з яким для створення юридичної особи її учасники (засновники) розробляють установчі документи, які викладаються письмово і підписуються всіма учасниками (засновниками), якщо законом не встановлений інший порядок їх затвердження;

- ч.1 та ч.4 ст.87 Цивільного кодексу України, згідно з яким для створення юридичної особи її учасники (засновники) розробляють установчі документи, які викладаються письмово і підписуються всіма учасниками (засновниками), якщо законом не встановлений інший порядок їх затвердження. Юридична особа вважається створеною з дня її державної реєстрації;

- ч.1 ст.88 Цивільного кодексу України, згідно з яким у статуті товариства вказуються найменування юридичної особи, органи управління товариством, їх компетенція, порядок прийняття ними рішень, порядок вступу до товариства та виходу з нього, якщо додаткові вимоги щодо змісту статуту не встановлені цим Кодексом або іншим законом;

- ч.1 та ч.2 ст.89 Цивільного кодексу України, згідно з яким юридична особа підлягає державній реєстрації у порядку, встановленому законом. Дані державної реєстрації включаються до єдиного державного реєстру, відкритого для загального ознайомлення. Порушення встановленого законом порядку створення юридичної особи або невідповідність її установчих документів закону є підставою для відмови у державній реєстрації юридичної особи;

- ч.1 ст.93 Цивільного кодексу України, згідно з якою місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку;

- ч.1 ст.56 Господарського кодексу України, згідно з яким суб'єкт господарювання може бути утворений за рішенням власника (власників) майна або уповноваженого ним (ними) органу;

- ч.1 ст.57 Господарського кодексу України, згідно з яким установчими документами суб'єкта господарювання є рішення про його утворення або засновницький договір, а у випадках, передбачених законом, статут (положення) суб'єкта господарювання;

- ч.2 ст.57 Господарського кодексу України, згідно з яким в установчих документах повинні бути зазначені найменування суб'єкта господарювання, мета і предмет господарської діяльності, склад і компетенція його органів управління, порядок прийняття ними рішень, порядок формування майна, розподілу прибутків та збитків, умови його реорганізації та ліквідації, якщо інше не передбачено законом;

- ч.4 ст.57 Господарського кодексу України, згідно з яким статут суб'єкта господарювання повинен містити відомості про його найменування, мету і предмет діяльності, розмір і порядок утворення статутного капіталу та інших фондів, порядок розподілу прибутків і збитків, про органи управління і контролю, їх компетенцію, про умови реорганізації та ліквідації суб'єкта господарювання, а також інші відомості, пов'язані з особливостями організаційної форми суб'єкта господарювання, передбачені законодавством. Статут може містити й інші відомості, що не суперечать законодавству.

- ч.5 ст.57 Господарського кодексу України, згідно з яким статут затверджується власником майна (засновником) суб'єкта господарювання чи його представниками, органами або іншими суб'єктами відповідно до закону;

- ч.1 ст.58 Господарського кодексу України, згідно з яким суб'єкт господарювання підлягає державній реєстрації як юридична особа чи фізична особа - підприємець у порядку, визначеному законом;

- абз.4, ч.1 ст.551 Господарського кодексу України, згідно з яким реєстрація (перереєстрація) юридичної особи та провадження фінансово-господарської діяльності, повинні відбуватися з відома та за згодою її засновників та призначених у законному порядку керівників. Недотримання вказаного порядку свідчить про наявність ознак фіктивності в діяльності суб'єкта господарювання, та є підставою для звернення до суду про припинення юридичної особи, в тому числі визнання реєстраційних документів недійсними;

- абз.2, ч.3 ст.88 Господарського кодексу України, згідно з яким учасники господарського товариства зобов'язані вносити вклади (оплачувати акції) у розмірі, порядку та коштами (засобами), що передбачені установчими документами, відповідно до цього Кодексу та закону про господарські товариства;

- ч.1 ст.89 Господарського кодексу України, згідно з яким управління діяльністю господарського товариства здійснюють його органи та посадові особи, склад і порядок обрання (призначення) яких визначається залежно від виду товариства, а у визначених законом випадках - учасники товариства;

- ч.3 ст.8 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» № 755-IV від 15.05.03, із змінами та доповненнями, згідно з якою установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи;

- ч.1 ст.24 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» № 755-IV від 15.05.03, із змінами та доповненнями, згідно з якою для проведення державної реєстрації юридичної особи засновник (засновники) або уповноважена ними особа повинні особисто подати державному реєстратору (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення або в разі подання електронних документів подати опис, що містить відомості про надіслані електронні документи, в електронній формі) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації юридичної особи; примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення засновників або уповноваженого ними органу про створення юридичної особи у випадках, передбачених законом; два примірники установчих документів (у разі подання електронних документів - один примірник); документ, що засвідчує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації юридичної особи; інформацію з документами, що підтверджують структуру власності засновників - юридичних осіб, яка дає змогу встановити фізичних осіб - власників істотної участі цих юридичних осіб;

- ч.1, 2, 4 ст.4 Закону України «Про господарські товариства» № 1576-XII від 19.09.91, із змінами та доповненнями, згідно з якою товариства з обмеженою відповідальністю створюються і діють на підставі статуту. Установчі документи повинні містити відомості про вид товариства, предмет і цілі його діяльності, склад засновників та учасників, найменування та місцезнаходження, розмір та порядок утворення статутного (складеного) капіталу, порядок розподілу прибутків та збитків, склад та компетенцію органів товариства та порядок прийняття ними рішень, включаючи перелік питань, по яких необхідна кваліфікована більшість голосів, порядок внесення змін до установчих документів та порядок ліквідації і реорганізації товариства. Відсутність зазначених відомостей в установчих документах є підставою для відмови у державній реєстрації товариства;

- ч.3 ст.8 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» № 755-IV від 15.05.03, із змінами та доповненнями, згідно з якою установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи;

- ч.3 ст.8 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» №996-XIV від 16.07.99, із змінами та доповненнями, згідно з якою власник, або уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством повинен організувати бухгалтерський облік та забезпечити фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах;

- ч.1 та ч.2 ст.89 Цивільного кодексу України, згідно з яким юридична особа підлягає державній реєстрації у порядку, встановленому законом. Дані державної реєстрації включаються до єдиного державного реєстру, відкритого для загального ознайомлення. Порушення встановленого законом порядку створення юридичної особи або невідповідність її установчих документів закону є підставою для відмови у державній реєстрації юридичної особи;

- ст.1 Закону України №698/ХІІ від 07.02.1991 року «Про підприємництво», відповідно до якого підприємництво - це самостійна ініціативна, систематична, на власний ризик діяльність по виробництву продукції, виконанню робіт, надання послуг та заняття торгівлею з метою одержання прибутку. При проведенні підприємницької діяльності підприємець сам вирішує питання, пов'язані з співробітництвом (взаємодією) з іншими підприємствами. Відповідно до ст. 10 вищезазначеного Закону підприємець зобов'язаний не порушувати прав та інтересів держави, а за завдані шкоду і збитки повинен нести встановлену законодавством відповідальність.

Також ОСОБА_7, в аналогічний вищевказаному спосіб, 28.02.2008 року організував придбання шляхом перереєстрації у державного реєстратора Голосіївської районної у м. Києві державної адміністрації фіктивного підприємства - ТОВ «Торгтрансмаш» на підконтрольну йому особу - ОСОБА_3

Крім цього, ОСОБА_7, діючи в аналогічний вищевказаному спосіб, 03.03.2009 року, організував придбання шляхом перереєстрації у державного реєстратора Голосіївської районної у м. Києві державної адміністрації фіктивного підприємства - ТОВ «Укразіятранш» на підконтрольну йому особу - ОСОБА_5

Після проведення перереєстрації підприємств ТОВ «ФК «МКС-Інвест», ТОВ «Торгтрансмаш» та ТОВ «Укразіятранш» на підконтрольних осіб - ОСОБА_4, ОСОБА_3 та ОСОБА_5, ОСОБА_7, маючи повний контроль над даними підприємствами, використав їх реквізити, доступ до системи операцій Банку "Клієнт-Інтернет-Банк", для прикриття власної та ОСОБА_9 незаконної діяльності щодо оформлення фальсифікованих банківських кредитних договорів.

Так, ОСОБА_7 та невстановлені слідством службові особи ВАТ АБ "Укргазбанк", діючи за попередньою змовою групою осіб, з метою прикриття незаконної діяльності щодо заволодіння кредитними коштами, отриманими ВАТ АБ "Укргазбанк" в порядку рефінансування від Національного банку України, організували оформлення і підписання 25 лютого та 17 березня 2009 року кредитних угод № 5-V/2009 і № 7-V/2009, за наступних обставин.

ОСОБА_7, 25.02.2009 р., знаходячись у м. Києві через невстановлених осіб організував підписання директором ТОВ «ФК «МКС-Інвест» ОСОБА_4 кредитного договору №5-V/2009, відповідно до якого в той же день на рахунок підприємства з ВАТ АБ "Укргазбанк" перераховано 90 млн. грн.

Після чого, ОСОБА_7, діючи за попередньою змовою з групою осіб, незаконно отримавши вказані грошові кошти на рахунок ТОВ «ФК «МКС-Інвест» заволодів ними та в подальшому розпорядився на свій розсуд.

Також ОСОБА_7, 17.03.2009року організував підписання директором ТОВ «ФК «МКС-Інвест» ОСОБА_4 кредитного договору №7-V/2009, відповідно до якого на рахунок підприємства з ВАТ АБ "Укргазбанк" перераховано 40 млн. грн. Того ж дня, з метою надання законного вигляду проведеним операціям, вказані грошові кошти, були використані за вказівками ОСОБА_7 для часткового погашення кредиту за вказаним вище договором №5-V/2009 в сумі 40 млн. грн.

03.03.2009 року ОСОБА_7, маючи у своєму розпорядженні USB-токени (кодові електронні ключі), необхідні для доступу до рахунків підконтрольних йому ТОВ «ФК «МКС-Інвест», ТОВ «Торгтрансмаш» та ТОВ «Укразіятранш» здійснив за допомогою електронної системи безготівкових операцій ВАТ АБ "Укргазбанк" "Клієнт-Інтернет-Банк" перерахування кредитних коштів, отриманих на рахунок ТОВ «ФК «МКС-Інвест» з Банку, в сумі 45,5 млн. грн. на рахунок ТОВ «Укразіятранш», на підставі незаконного, фіктивного договору купівлі-продажу іменних цінних паперів № Б71/3-03/03 від 03.03.2009 року.

Згідно з висновком перевірки Державної податкової інспекції у Голосіївському районі міста Києва від 23.03.2012 року №160/22-70 вказаний договір купівлі-продажу іменних цінних паперів № Б71/3-03/03 від 03.03.2009 року є не дійсним, тобто таким, що не відповідає умовам чинності правочину.

Крім того, 03.03.2009 року ОСОБА_7, діючи в аналогічний вищевказаному спосіб, здійснив за допомогою електронної системи безготівкових операцій ВАТ АБ "Укргазбанк" "Клієнт-Інтернет-Банк" перерахування кредитних коштів, отриманих ТОВ «ФК «МКС-Інвест» з ВАТ АБ "Укргазбанк", в сумі 43,9 млн. грн. на рахунок ТОВ «Торгрансмаш», на підставі незаконного, фіктивного договору купівлі-продажу іменних цінних паперів № Б71/2-03/03 від 03.03.2009 року.

Згідно з висновком перевірки Державної податкової інспекції у Голосіївському районі міста Києва від 23.03.2012 року №161/23-70 вказаний договір купівлі-продажу іменних цінних паперів №Б71/2-03/03 від 03.03.2009 року є не дійсним, тобто таким, що не відповідає умовам чинності правочину.

Крім цього, ОСОБА_7 в цей же день діючи з корисливих мотивів, в аналогічний вищевказаному спосіб, здійснив за допомогою зазначеної електронної системи безготівкових операцій, шляхом перерахування вказаних грошових коштів з рахунку ТОВ «Торгрансмаш» погашення власної кредитної заборгованості перед ВАТ АБ "Укргазбанк" за кредитним договором №20-К/07-VІР від 31.08.2007р. в загальній сумі 7 910 тис. грн.

Крім того, 03.03.2009 року ОСОБА_7 діючи в аналогічний вищеописаному спосіб, за допомогою зазначеної електронної системи безготівкових операцій, для погашення виданих ВАТ АБ "Укргазбанк" у 2006-2008 роках кредитів, перерахував отримані грошові кошти з рахунків ТОВ «Торгрансмаш» та ТОВ «Укразіятранш» на відкриті в ВАТ АБ "Укргазбанк" особові рахунки наступних фізичних осіб: ОСОБА_10, у загальній сумі 2.120, 45 тис. грн.,- ОСОБА_11, у загальній сумі 19.000 тис. грн., ОСОБА_12, у загальній сумі 4.255,5 тис. грн., ОСОБА_13, у загальній сумі 2.122,85 тис. грн., ОСОБА_14, у загальній сумі 11.892,00 тис. грн., ОСОБА_15, у загальній сумі 11.343,1 тис. грн., ОСОБА_16, у загальній сумі 8.125 тис. грн., ОСОБА_17, у загальній сумі 10.644 тис. грн., ОСОБА_18, у загальній сумі 12.022 тис. грн.

Згідно з висновком внутрішнього аудиту ВАТ АБ "Укргазбанк" від 13.05.2011р. та довідки ГоловКРУ від 28.04.2011р. видача ТОВ "ФК "МКС-Інвест" за вказаними договорами кредитів здійснювалось ВАТ АБ "Укргазбанк" з порушенням чинного законодавства, у тому числі ст. 49 ЗУ "Про банки та банківську діяльність" та внутрішньобанківських положень, внаслідок чого ВАТ АБ "Укргазбанк" нанесено збитки у розмірі 90 млн. грн., що у тисячу і більше разів перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян.

Крім цього, ОСОБА_5, приблизно на початку 2008 року, знаходячись за адресою: м. Київ, вул. Молодогвардійська, 32, на прохання ОСОБА_7, який діяв за посередництвом інших осіб, з корисливих мотивів - за умови отримання від останнього у подальшому грошової винагороди, діючи умисно надав йому згоду оформитися формальним та одноособовим учасником і директором фіктивного підприємства - ТОВ «Укразіятранш» (м. Київ, код ЄДРПОУ 34423960), тобто відповідним чином зареєструвати у державних органах влади на своє ім'я дане товариство.

ОСОБА_5, надавши згоду щодо реєстрації ТОВ «Торгтрансмаш» на своє ім'я був обізнаний, що не має будь-якого досвіду практичної роботи у сфері підприємництва та відповідної освіти для здійснення функцій директора підприємства, а тому фактично не має можливості керувати цим товариством.

При цьому ОСОБА_7 діяв з метою реалізації свого злочинного наміру щодо придбання суб'єктів підприємницької діяльності - фіктивних підприємств ТОВ «Торгтрансмаш» (м. Київ, ідентифікаційний код 34424021), ТОВ «ФК «МКС-Інвест» (м. Київ, ідентифікаційний код 21573651), ТОВ «Укразіятранш» (м. Київ, ідентифікаційний код 34423960), шляхом їх перереєстрації на підконтрольних йому осіб, у тому числі на ОСОБА_5

У подальшому ОСОБА_7 мав намір використовувати зазначені підприємства з метою прикриття незаконної діяльності щодо оформлення безпідставних банківських кредитних договорів, заволодіння на їх підставі грошовими коштами ВАТ АБ "Укргазбанк" і наданні цьому процесу легального зовнішнього вигляду законних банківських операцій у сфері кредитування.

В свою чергу ОСОБА_5, у вищевказаний період часу, діючи умисно, з метою сприяння ОСОБА_7 у придбанні фіктивної юридичної особи, на прохання останнього надав документи необхідні для реєстрації даного суб'єкту підприємництва, що посвідчують його особу, зокрема паспорт громадянина України на своє ім'я.

Також, ОСОБА_5, усвідомлював, що підприємство, директором та одноособовим учасником якого він зареєструється буде використане для прикриття незаконної діяльності.

В свою чергу ОСОБА_7, 27.02.2009 року, знаходячись у м. Києві, організував внесення невстановленими особами до протоколу № 22 загальних зборів учасників ТОВ «Укразіятранш» даних про зміну складу засновників, відповідно до яких ОСОБА_5 оформлено як учасника та директора цього підприємства.

27.02.2009 року ОСОБА_5, перебуваючи в приміщенні приватного нотаріуса, за адресою: АДРЕСА_2, на виконання своєї злочинної мети, діючи умисно на виконання вказівок ОСОБА_7, достовірно знаючи, що в подальшому ТОВ «Укразіятранш» не буде здійснювати фінансово-господарську діяльність, а він адміністративно-господарських та організаційно-розпорядчих функцій в цьому підприємстві, підписав вказаний протокол №22 загальних зборів учасників даного суб'єкту підприємництва.

І того ж дня, ОСОБА_7, на підставі наданого ОСОБА_5 паспорта громадянина України, виданого на його ім'я, організував внесення невстановленими особами змін до статутних документів ТОВ «Укразіятранш», згідно з якими останній визначався одноособовим учасником та власником 100 процентів статутного капіталу цього підприємства.

В свою чергу ОСОБА_5, діючи умисно, з метою сприяння ОСОБА_7 у придбанні фіктивної юридичної особи, діючи на виконання його вказівок, підписав нову редакцію статуту ТОВ «Торгтрансмаш».

02.03.2009 року ОСОБА_7, діючи повторно, на підставі вищевказаних документів, отриманих за пособництвом ОСОБА_5 організував реєстрацію статуту підприємства у державного реєстратора Голосіївської районної у м. Києві державної адміністрації за номером 10681050005015822, в якому засновником вказувався останній, та його реєстрацію у реєстрі нотаріальних дій за № 947.

Згідно з висновком судомо-почеркознавчої експертизи від 08.02.2012 р. №170/171/12-32 підпис від імені ОСОБА_5 наявний у протоколі №22 загальних зборів учасників ТОВ «Укразіятранш» та статуті ТОВ «Укразіятранш», виконано ОСОБА_5

Діями ОСОБА_5 в пособництві ОСОБА_7 у придбанні ним ТОВ «Укразіятранш» з метою прикриття незаконної діяльності порушено вимоги:

- абз.1 ч.2 ст.81 Цивільного кодексу України, згідно з яким юридична особа приватного права створюється на підставі установчих документів відповідно до статті 87 цього Кодексу;

- ч.1 ст.87 Цивільного кодексу України, згідно з яким для створення юридичної особи її учасники (засновники) розробляють установчі документи, які викладаються письмово і підписуються всіма учасниками (засновниками), якщо законом не встановлений інший порядок їх затвердження;

- ч.1 та ч.4 ст.87 Цивільного кодексу України, згідно з яким для створення юридичної особи її учасники (засновники) розробляють установчі документи, які викладаються письмово і підписуються всіма учасниками (засновниками), якщо законом не встановлений інший порядок їх затвердження. Юридична особа вважається створеною з дня її державної реєстрації;

- ч.1 ст.88 Цивільного кодексу України, згідно з яким у статуті товариства вказуються найменування юридичної особи, органи управління товариством, їх компетенція, порядок прийняття ними рішень, порядок вступу до товариства та виходу з нього, якщо додаткові вимоги щодо змісту статуту не встановлені цим Кодексом або іншим законом;

- ч.1 та ч.2 ст.89 Цивільного кодексу України, згідно з яким юридична особа підлягає державній реєстрації у порядку, встановленому законом. Дані державної реєстрації включаються до єдиного державного реєстру, відкритого для загального ознайомлення. Порушення встановленого законом порядку створення юридичної особи або невідповідність її установчих документів закону є підставою для відмови у державній реєстрації юридичної особи;

- ч.1 ст.93 Цивільного кодексу України, згідно з якою місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку;

- ч.1 ст.56 Господарського кодексу України, згідно з яким суб'єкт господарювання може бути утворений за рішенням власника (власників) майна або уповноваженого ним (ними) органу;

- ч.1 ст.57 Господарського кодексу України, згідно з яким установчими документами суб'єкта господарювання є рішення про його утворення або засновницький договір, а у випадках, передбачених законом, статут (положення) суб'єкта господарювання;

- ч.2 ст.57 Господарського кодексу України, згідно з яким в установчих документах повинні бути зазначені найменування суб'єкта господарювання, мета і предмет господарської діяльності, склад і компетенція його органів управління, порядок прийняття ними рішень, порядок формування майна, розподілу прибутків та збитків, умови його реорганізації та ліквідації, якщо інше не передбачено законом;

- ч.4 ст.57 Господарського кодексу України, згідно з яким статут суб'єкта господарювання повинен містити відомості про його найменування, мету і предмет діяльності, розмір і порядок утворення статутного капіталу та інших фондів, порядок розподілу прибутків і збитків, про органи управління і контролю, їх компетенцію, про умови реорганізації та ліквідації суб'єкта господарювання, а також інші відомості, пов'язані з особливостями організаційної форми суб'єкта господарювання, передбачені законодавством. Статут може містити й інші відомості, що не суперечать законодавству.

- ч.5 ст.57 Господарського кодексу України, згідно з яким статут затверджується власником майна (засновником) суб'єкта господарювання чи його представниками, органами або іншими суб'єктами відповідно до закону;

- ч.1 ст.58 Господарського кодексу України, згідно з яким суб'єкт господарювання підлягає державній реєстрації як юридична особа чи фізична особа - підприємець у порядку, визначеному законом;

- абз.4, ч.1 ст.551 Господарського кодексу України, згідно з яким реєстрація (перереєстрація) юридичної особи та провадження фінансово-господарської діяльності, повинні відбуватися з відома та за згодою її засновників та призначених у законному порядку керівників. Недотримання вказаного порядку свідчить про наявність ознак фіктивності в діяльності суб'єкта господарювання, та є підставою для звернення до суду про припинення юридичної особи, в тому числі визнання реєстраційних документів недійсними;

- абз.2, ч.3 ст.88 Господарського кодексу України, згідно з яким учасники господарського товариства зобов'язані вносити вклади (оплачувати акції) у розмірі, порядку та коштами (засобами), що передбачені установчими документами, відповідно до цього Кодексу та закону про господарські товариства;

- ч.1 ст.89 Господарського кодексу України, згідно з яким управління діяльністю господарського товариства здійснюють його органи та посадові особи, склад і порядок обрання (призначення) яких визначається залежно від виду товариства, а у визначених законом випадках - учасники товариства;

- ч.3 ст.8 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» № 755-IV від 15.05.03, із змінами та доповненнями, згідно з якою установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи;

- ч.1 ст.24 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» № 755-IV від 15.05.03, із змінами та доповненнями, згідно з якою для проведення державної реєстрації юридичної особи засновник (засновники) або уповноважена ними особа повинні особисто подати державному реєстратору (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення або в разі подання електронних документів подати опис, що містить відомості про надіслані електронні документи, в електронній формі) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації юридичної особи; примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення засновників або уповноваженого ними органу про створення юридичної особи у випадках, передбачених законом; два примірники установчих документів (у разі подання електронних документів - один примірник); документ, що засвідчує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації юридичної особи; інформацію з документами, що підтверджують структуру власності засновників - юридичних осіб, яка дає змогу встановити фізичних осіб - власників істотної участі цих юридичних осіб;

- ч.1, 2, 4 ст.4 Закону України «Про господарські товариства» № 1576-XII від 19.09.91, із змінами та доповненнями, згідно з якою товариства з обмеженою відповідальністю створюються і діють на підставі статуту. Установчі документи повинні містити відомості про вид товариства, предмет і цілі його діяльності, склад засновників та учасників, найменування та місцезнаходження, розмір та порядок утворення статутного (складеного) капіталу, порядок розподілу прибутків та збитків, склад та компетенцію органів товариства та порядок прийняття ними рішень, включаючи перелік питань, по яких необхідна кваліфікована більшість голосів, порядок внесення змін до установчих документів та порядок ліквідації і реорганізації товариства. Відсутність зазначених відомостей в установчих документах є підставою для відмови у державній реєстрації товариства;

- ч.3 ст.8 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» № 755-IV від 15.05.03, із змінами та доповненнями, згідно з якою установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи;

- ч.3 ст.8 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» №996-XIV від 16.07.99, із змінами та доповненнями, згідно з якою власник, або уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством повинен організувати бухгалтерський облік та забезпечити фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах;

- ч.1 та ч.2 ст.89 Цивільного кодексу України, згідно з яким юридична особа підлягає державній реєстрації у порядку, встановленому законом. Дані державної реєстрації включаються до єдиного державного реєстру, відкритого для загального ознайомлення. Порушення встановленого законом порядку створення юридичної особи або невідповідність її установчих документів закону є підставою для відмови у державній реєстрації юридичної особи;

- ст.1 Закону України №698/ХІІ від 07.02.1991 року «Про підприємництво», відповідно до якого підприємництво - це самостійна ініціативна, систематична, на власний ризик діяльність по виробництву продукції, виконанню робіт, надання послуг та заняття торгівлею з метою одержання прибутку. При проведенні підприємницької діяльності підприємець сам вирішує питання, пов'язані з співробітництвом (взаємодією) з іншими підприємствами. Відповідно до ст. 10 вищезазначеного Закону підприємець зобов'язаний не порушувати прав та інтересів держави, а за завдані шкоду і збитки повинен нести встановлену законодавством відповідальність.

Також ОСОБА_7, в аналогічний вищевказаному спосіб, 28.02.2008 року організував придбання шляхом перереєстрації у державного реєстратора Голосіївської районної у м. Києві державної адміністрації фіктивного підприємства - ТОВ «Торгтрансмаш» на підконтрольну йому особу - ОСОБА_3

Крім того, ОСОБА_7 діючи повторно, в аналогічний вищевказаному спосіб, 22.04.2009 року організував придбання шляхом перереєстрації у державного реєстратора Печерської районної у м. Києві державної адміністрації фіктивного підприємства - ТОВ «ФК «МКС-Інвест», на підконтрольну йому особу - ОСОБА_4

Після проведення перереєстрації підприємств ТОВ «ФК «МКС-Інвест», ТОВ «Торгтрансмаш» та ТОВ «Укразіятранш» на підконтрольних осіб - ОСОБА_4, ОСОБА_3 та ОСОБА_5, ОСОБА_7, маючи повний контроль над даними підприємствами, використав їх реквізити, доступ до системи операцій Банку "Клієнт-Інтернет-Банк", для прикриття власної та ОСОБА_9 незаконної діяльності щодо оформлення фальсифікованих банківських кредитних договорів.

Так, ОСОБА_7 та невстановлені слідством службові особи ВАТ АБ "Укргазбанк", діючи за попередньою змовою групою осіб, з метою прикриття незаконної діяльності щодо заволодіння кредитними коштами, отриманими ВАТ АБ "Укргазбанк" в порядку рефінансування від Національного банку України, організували оформлення і підписання 25 лютого та 17 березня 2009 року кредитних угод № 5-V/2009 і №7-V/2009, за наступних обставин.

ОСОБА_7, знаходячись у м. Києві, через невстановлених осіб 25 лютого 2009 р. організував підписання директором ТОВ «ФК «МКС-Інвест» ОСОБА_4 кредитного договору №5-V/2009, відповідно до якого в той же день на рахунок підприємства з ВАТ АБ "Укргазбанк" перераховано 90 млн. грн.

Після чого, ОСОБА_7, діючи за попередньою змовою з групою осіб, незаконно отримавши вказані грошові кошти на рахунок ТОВ «ФК «МКС-Інвест» заволодів ними та в подальшому розпорядився на свій розсуд.

Також ОСОБА_7, 17.03.2009 року організував підписання директором ТОВ «ФК «МКС-Інвест» ОСОБА_4 кредитного договору №7-V/2009, відповідно до якого на рахунок підприємства з ВАТ АБ "Укргазбанк" перераховано 40 млн. грн. Того ж дня, з метою надання законного вигляду проведеним операціям, вказані грошові кошти, були використані за вказівками ОСОБА_7 для часткового погашення кредиту за вказаним вище договором № 5-V/2009 в сумі 40 млн. грн.

03.03.2009 року ОСОБА_7, маючи у своєму розпорядженні USB-токени (кодові електронні ключі), необхідні для доступу до рахунків підконтрольних йому ТОВ «ФК «МКС-Інвест», ТОВ «Торгтрансмаш» та ТОВ «Укразіятранш» здійснив за допомогою електронної системи безготівкових операцій ВАТ АБ "Укргазбанк" "Клієнт-Інтернет-Банк" перерахування кредитних коштів, отриманих на рахунок ТОВ «ФК «МКС-Інвест» з Банку, в сумі 45,5 млн. грн. на рахунок ТОВ «Укразіятранш», на підставі незаконного, фіктивного договору купівлі-продажу іменних цінних паперів № Б71/3-03/03 від 03.03.2009 року.

Згідно з висновком перевірки Державної податкової інспекції у Голосіївському районі міста Києва від 23 березня 2012 року № 160/22-70 вказаний договір купівлі-продажу іменних цінних паперів № Б71/3-03/03 від 3 березня 2009 року є не дійсним, тобто таким, що не відповідає умовам чинності правочину.

Крім того, 03.03.2009 року ОСОБА_7, діючи в аналогічний вищевказаному спосіб, здійснив за допомогою електронної системи безготівкових операцій ВАТ АБ "Укргазбанк" "Клієнт-Інтернет-Банк" перерахування кредитних коштів, отриманих ТОВ «ФК «МКС-Інвест» з ВАТ АБ "Укргазбанк", в сумі 43,9 млн. грн. на рахунок ТОВ «Торгрансмаш», на підставі незаконного, фіктивного договору купівлі-продажу іменних цінних паперів № Б71/2-03/03 від 3 березня 2009 року.

Згідно з висновком перевірки Державної податкової інспекції у Голосіївському районі міста Києва від 23 березня 2012 року № 161/23-70 вказаний договір купівлі-продажу іменних цінних паперів № Б71/2-03/03 від 3 березня 2009 року є не дійсним, тобто таким, що не відповідає умовам чинності правочину.

Також в цей же день ОСОБА_7, діючи з корисливих мотивів, в аналогічний вищевказаному спосіб, здійснив за допомогою зазначеної електронної системи безготівкових операцій, шляхом перерахування вказаних грошових коштів з рахунку ТОВ «Торгрансмаш» погашення власної кредитної заборгованості перед ВАТ АБ "Укргазбанк" за кредитним договором № 20-К/07-VІР від 31.08.2007р. в загальній сумі 7 910 тис. грн.

Крім того, 03.03.2009 року ОСОБА_7 діючи в аналогічний вищеописаному спосіб, за допомогою зазначеної електронної системи безготівкових операцій, для погашення виданих ВАТ АБ "Укргазбанк" у 2006-2008 роках кредитів, перерахував отримані грошові кошти з рахунків ТОВ «Торгрансмаш» та ТОВ «Укразіятранш» на відкриті в ВАТ АБ "Укргазбанк" особові рахунки наступних фізичних осіб: ОСОБА_10, у загальній сумі 2.120, 45 тис. грн.,- ОСОБА_11, у загальній сумі 19.000 тис. грн., ОСОБА_12, у загальній сумі 4.255,5 тис. грн., ОСОБА_13, у загальній сумі 2.122,85 тис. грн., ОСОБА_14, у загальній сумі 11 892,00 тис. грн., ОСОБА_15, у загальній сумі 11.343,1 тис. грн., ОСОБА_16, у загальній сумі 8.125 тис. грн., ОСОБА_17, у загальній сумі 10.644 тис. грн., ОСОБА_18, у загальній сумі 12.022 тис. грн.

Згідно з висновком внутрішнього аудиту ВАТ АБ "Укргазбанк" від 13.05.2011р. та довідки ГоловКРУ від 28.04.2011р. видача ТОВ "ФК "МКС-Інвест" за вказаними договорами кредитів здійснювалось ВАТ АБ "Укргазбанк" з порушенням чинного законодавства, у тому числі ст.49 ЗУ "Про банки та банківську діяльність" та внутрішньобанківських положень, внаслідок чого ВАТ АБ "Укргазбанк" нанесено збитки у розмірі 90 млн. грн., що у тисячу і більше разів перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян.

Таким чином, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5 своїми умисним діями вчинили пособництво у фіктивному підприємництві, у придбанні суб'єктів підприємницької діяльності (юридичних осіб) з метою прикриття незаконної діяльності, що заподіяло велику матеріальну шкоду банкові, тобто злочин, передбачений ч. 5 ст. 27 та ч. 2 ст. 205 КК України.

У судовому засіданні підсудні ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5 заявили клопотання про звільнення їх від кримінальної відповідальності на підставі ст.48 КК України, у зв'язку зі зміною обстановки.

Вислухавши думку прокурора, який заперечував проти задоволення клопотання, думку адвокатів, які підтримали заявлені клопотання, вивчивши матеріали справи, суд прийшов до висновку про їх задоволення, виходячи з наступного.

Відповідно до ст.48 КК України особу, яка вперше вчинила злочин невеликої або середньої тяжкості, може бути звільнено від кримінальної відповідальності, якщо буде визнано, що на час розслідування або розгляду справи в суді внаслідок зміни обстановки вчинене нею діяння втратило суспільну небезпечність або ця особа перестала бути суспільно небезпечною.

Як убачається з наданого суду рішення Господарського суду м. Києва від 11.04.2011 року ПАТ АБ «Укргазбанк» звернулося до ТОВ «Фінансова компанія «МКС-Інвест» та ТОВ «Житлобуд-Інвест-К» з позовом про стягнення заборгованості за кредитним договором №5-V/2009 від 25.02.2009 року, і з ТОВ «МКС-Інвест», як солідарного боржника, на користь ПАТ АБ «Укргазбанк» була стягнута заборгованість за вищевказаним кредитним договором розмірі 84.652.700 грн. І в рахунок погашення вищевказаної заборгованості суд звернув стягнення на предмет іпотеки за договором іпотеки без оформлення завданої, укладеним 16.03.2009 року між ВАТ АБ «Укргазбанк» та ТОВ «Житлобуд-Інвест-К», як солідарним боржником, а саме на 68 квартир, які знаходяться за адресою: Черкаська область, м. Черкаси, вул. Г.Дніпра, 89

Крім того, суду був наданий лист ПАТ АБ «Укргазбанк» від 11.09.2012 року про те, що ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, перебуваючи на посадах директорів у ТОВ «Торгтрансмаш», ТОВ «Укразіятранш» та ТОВ «ФК «МКС-Інвест» у період з лютого-березня 2009 року ніякої матеріальної шкоди не завдали банку ПАТ АБ «Укргазбанк».

Не заявлений цивільний позов і у даній кримінальній справі.

Крім цього, відповідно до винесених ст.слідчим ГСУ СБ України ОСОБА_20 постанов від 12.04.2013 року кримінальні провадження за №22013000000000098 та №22013000000000097 відносно ОСОБА_9 та ОСОБА_7 закриті, у зв'язку з відсутністю в їх діях складу кримінальних правопорушень, передбачених ч.5 ст.191 та ч.2 ст.205 КК України, які були співучасниками та організаторами по порушеній кримінальній справі відносно ОСОБА_3, ОСОБА_4 та ОСОБА_5, як пособників, що звинувачувалися за ч.5 ст.27 ч.2 ст. 205 КК України.

З урахуванням вищевикладеного, а також осіб ОСОБА_3, ОСОБА_4 та ОСОБА_5, які вперше притягуються до кримінальної відповідальності за злочин, який згідно ст.12 КК України відноситься до категорії середньої тяжкості, і вчинений ними злочин у 2008 році на теперішній час втратив суспільну небезпечність, а тому підсудні перестали бути суспільно небезпечними особами.

А тому, суд приходить до висновку про можливість задовольнити клопотання підсудних та звільнити їх від кримінальної відповідальності на підставі ст.48 КК України

Керуючись ст.ст.48, 44 КК України, ст.ст. 296, 7, 248 КПК України (в редакції 1960р.), суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Звільнити ОСОБА_3, ОСОБА_5 та ОСОБА_4 від кримінальної відповідальності за ч.5 ст.27, ч.2 ст.205 КК України і кримінальну справу відносно них - ЗАКРИТИ.

Міру запобіжного заходу - у вигляді підписки про невиїзд ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5 - скасувати.

На постанову протягом 7-ми діб з дня її винесення може бути подана апеляція до Апеляційного суду м. Києва через Солом'янський районний суд м. Києва.

Суддя:

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення31.07.2013
Оприлюднено30.08.2013
Номер документу33120394
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —2609/13259/12

Ухвала від 18.06.2024

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Мозолевська О. М.

Постанова від 09.01.2013

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Губко А. О.

Постанова від 31.07.2013

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Губко А. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні