Справа № 815/5703/13-а
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 серпня 2013 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої судді Потоцької Н.В.
при секретарі Паровенко І.П.
за участю сторін:
представника позивача (за довіреністю) Краснощок О.О.
представника відповідача (за довіреністю) Калістратової Г.Л.
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом державна екологічна інспекція Північно-Західного регіону Чорного моря до бази відпочинку «Чорноморські зорі» КП «Модерн» про зупинення господарської діяльності бази відпочинку «Чорноморські зорі», -
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до Одеського окружного адміністративного суду із позовом до бази відпочинку «Чорноморські зорі» КП «Модерн» в якому просить зупинити господарську діяльності бази відпочинку «Чорноморські зорі».
В обґрунтування своєї правової позиції позивач зазначив, що на виконання наказу начальника Держекоінспекції державними інспекторами з охорони навколишнього середовища Чорного моря проведена перевірка дотримання вимог природоохоронного законодавства бази відпочинку «Чорноморські зорі» КП «Модерн».
Під час проведення перевірки Держекоінспекцією встановлено здійснення господарської діяльності без одержання дозволу, як то передбачено законом, а саме: на розміщення відходів та лімітів на утворення та розміщення відходів на 2013 рік - відпрацьовані люмінесцентні лампи, що є порушенням ст.ст. 32, 33 Закону України «Про відходи».
Представник позивач в судовому засіданні заявлені вимоги підтримав повністю з підстав, викладених в адміністративному позові та наданих поясненнях та просив позовні вимоги задовольнити повністю.
Представник відповідача в судовому засіданні заперечувала проти поданого адміністративного позову, зазначивши, що підприємство у встановленому законом порядку звернулось до ПП «Землепроект - Юг» для розробки і отримання належних дозвільних документів. Однак, у зв'язку з відсутністю Порядку видачі документів дозвільного характеру, ПП «Землепроект - Юг» не має можливості виконати, у встановлений договором термін, взяті зобов'язання.
Вивчивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача та відповідача, проаналізувавши чинне законодавство, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.
Комунальне підприємство «Модерн» зареєстроване як юридична особа (ідентифікаційний код 24542697).
З 13 червня по 21 червня 2013 року Державною екологічною інспекцією Північно - західного регіону Чорного моря проведено планову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами бази відпочинку «Чорноморські зорі» КП «Модерн», про що складений Акт від 13.06.2013 року (а/с. 7-23).
Перевіркою виявлено здійснення господарської діяльності без одержання дозволу, одержання якого передбачено законом, а саме: на розміщення відходів та лімітів на утворення та розміщення відходів на 2013 рік - відпрацьовані люмінесцентні лампи, що є порушенням ст.ст. 32, 33 Закону України «Про відходи».
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Закон України «Про відходи» від 05.03.1998 року № 187/98-ВР визначає правові, організаційні та економічні засади діяльності, пов'язаної із запобіганням або зменшенням обсягів утворення відходів, їх збиранням, перевезенням, зберіганням, обробленням, утилізацією та видаленням, знешкодженням та захороненням, а також з відверненням негативного впливу відходів на навколишнє природне середовище та здоров'я людини на території України.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про відходи», відходи - будь-які речовини, матеріали і предмети, що утворилися у процесі виробництва чи споживання, а також товари (продукція), що повністю або частково втратили свої споживчі властивості і не мають подальшого використання за місцем їх утворення чи виявлення і від яких їх власник позбувається, має намір або повинен позбутися шляхом утилізації чи видалення; виробник відходів - фізична або юридична особа, діяльність якої призводить до утворення відходів; зберігання відходів - тимчасове розміщення відходів у спеціально відведених місцях чи об'єктах (до їх утилізації чи видалення); розміщення відходів - зберігання та захоронення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи об'єктах.
Під час проведення перевірки відповідачем встановлено, що у комунального підприємства «Модерн» при здійсненні господарської діяльності за адресою: Одеська область, м. Білгород - Дністровський, смт. Затока, вул. Приморська, 39, відсутній дозвіл на розміщення відходів та ліміт на утворення та розміщення відходів, що є порушенням вимог ст. ст. 32, 33 Закону України «Про відходи», статті 55 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», чим порушено вимоги щодо поводження з відходами під час їх збирання та тимчасового зберігання.
Позивач не здійснює зберігання або захоронення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи об'єктах, згідно Закону України «Про відходи», оскільки відходи вивозяться пляжоприбиральною машиною ВУЖКГ на підставі договору № 27 від 19.04.2013 року та на підставі договору №15 від 01 червня 2013 року з ВК «Екологія».
Згідно з частиною п'ятою статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника, а у випадках, передбачених законом, - із наступним підтвердженням обґрунтованості вжиття таких заходів адміністративним судом. Застосовані адміністративним судом заходи реагування за позовом органу державного нагляду (контролю), а також вжиті органом державного нагляду (контролю) заходи, обґрунтованість яких підтверджена адміністративним судом, скасовуються адміністративним судом у порядку, встановленому процесуальним законом.
Центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у сфері охорони навколишнього природного середовищ відповідно до Положення про Державну екологічну інспекцію України, затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2011 року №454/2011 є Держава екологічна інспекція України, діяльність якої спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів.
Відповідно 4 Положення, Держекоінспекція України відповідно до покладених завдань, зокрема, здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства про поводження з відходами (підп. "м" п. 2 ч. 4 Положення).
Відповідно до п. 7 Положення Держекоінспекція України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, морські екологічні інспекції (Азовська, Азово-Чорноморська, Північно-Західного регіону Чорного моря).
З урахуванням встановленого в судовому засіданні, суд приходить до висновку, що діяльність суб'єкта господарювання, яка пов'язана, зокрема, з порушенням умов на розміщення відходів та лімітів на утворення та розміщення відходів на 2013 рік, може бути тимчасово заборонена (зупинена) шляхом зупинення розміщення відходів до отримання Дозволу на розміщення відходів та лімітів на розміщення відходів у 2013 році, на підставі постанови адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування (державна екологічна інспекція Північно-Західного регіону Чорного моря).
У даному випадку таким органом є Державна екологічна інспекція Північно-Західного регіону Чорного моря, яка внаслідок проведеної у червні 2013 року перевірки КП «Модерн», встановила факт розміщення відходів без відповідного на це дозволу, що є порушенням вимог Закону України «Про відходи».
Зважаючи на наведені вище обставини справи та норми чинного законодавства, суд вважає, що Державна екологічна інспекція Північно-Західного регіону Чорного моря висуває вимогу про зупинення господарської діяльності бази відпочинку «Чорноморські зорі», яка не відповідає приписам чинного законодавства України, а отже, вона не підлягає задоволенню.
В свою чергу позивачем у відповідності до наданих повноважень та приписів чинного законодавства встановлено порушення КП «Модерн» приписів Закону України «Про відходи», яке у спірних правовідносинах підлягає примусовому усуненню.
Суд звертає увагу , що приписами ч. 2 ст. 11 КАС України, йому надано право вийти за межі позовних вимог тільки в разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.
З цього випливає, що вихід за межі позовних вимог можливий за таких умов:
- повний захист прав позивача неможливий у спосіб, про який просить позивач. Повнота захисту полягає в ефективності відновлення його прав;
- вихід за межі позовних вимог повинен бути пов'язаний із захистом саме тих прав, щодо яких подана позовна заява.
Отже, суд користуючись своїм обов'язком захисту прав сторін (відповідача), приходить до висновку про необхідність тимчасової заборони базі «Чорноморські зорі» КП «Модерн» розміщення відходів до отримання Дозволу на розміщення відходів та лімітів на розміщення відходів у 2013 році.
Крім того, суд звертає увагу, що приписами ч. 12 ст. 183-2 КАС України встановлено, що особа має право подати заяву про скасування заходів реагування, застосованих судом за результатом розгляду справи, передбаченої п. 5 ч. 1 ст. 183-2, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).
Частиною 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України зазначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Керуючись ст. ст. 6-8, 11, 71, 86, 158-163, 167, 254 КАС України суд, -
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні адміністративного позову державної екологічної інспекції Північно-Західного регіону Чорного моря до бази відпочинку «Чорноморські зорі» КП «Модерн» про зупинення господарської діяльності бази відпочинку «Чорноморські зорі відмовити повністю.
Тимчасово заборонити базі відпочинку «Чорноморські зорі» КП «Модерн» розміщення відходів до отримання Дозволу на розміщення відходів та лімітів на розміщення відходів у 2013 році.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови з одночасним поданням її копії до суду апеляційної інстанції.
Суддя Потоцька Н.В.
Тимчасово заборонити базі відпочинку «Чорноморські зорі» КП «Модерн» розміщення відходів до отримання Дозволу на розміщення відходів та лімітів на розміщення відходів у 2013 році.
22 серпня 2013 року.
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.08.2013 |
Оприлюднено | 27.08.2013 |
Номер документу | 33126915 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Потоцька Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні