Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 серпня 2013 року Справа № 805/11500/13-а
приміщення суду за адресою: м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 10:00
Суддя Донецького окружного адміністративного суду Чекменьов Г.А., розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Територіального управління Держгірпромнагляду у Донецькій області Східної державної регіональної гірничотехнічної інспекції у вугільній промисловості до Приватного підприємства «Содєйствиє» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Приватного підприємства «Содєйствиє» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, шляхом заборони ведення гірничих робіт у шахті «Ніколаєвская» мотивуючи вимоги тим, що відповідно до направлення на перевірку № 223 від 01.08.2013 року 01 та 02 серпня 013 року посадовими особами теруправління проведено планову перевірку ПП «Содєйствиє», код ЄДРПОУ 26444450, розташованого за адресою: 86600, місто Торез, вул. Енгельса, буд. 126 на предмет дотримання вимог «Правил безпеки у вугільних шахтах» та інших нормативно-правових актів з охорони праці у період проведення особливого режиму посиленого нагляду на підприємствах недержавної форми власності.
Під час перевірки даного об'єкту виявлено11 порушень вимог нормативно-правових актів з охорони праці (охорони надр), з яких 8 створюють загрозу життю та здоров'ю людей.
Посилаючись на вказані обставини та у зв'язку з тим, що виявлені порушення створюють загрозу життю та здоров'ю людей, керуючись частиною другою 2 статті 19 Конституції України, частиною п'ятою статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", п. 2.26 Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом МНС України від 11.08.2011 № 826, позивач просить застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Приватного підприємства «Содєйствиє», шляхом заборони ведення гірничих робіт у шахті «Ніколаєвская».
Відповідач отримав копію зазначеної ухвали разом з копією позовної заяви та доданих до неї матеріалів 09.08.2013 р., що підтверджується звітом про отримання електронної повістки. У строки, встановлені ч. 3 ст. 183-2 КАС України, а саме 15.08.2013 року відповідачем надано суду заяву у котрій зазначено, що ПП «Содєйствиє» позовні вимоги визнає у повному обсязі та не заперечує проти задоволення позову.
Відповідно до ч. 1 ст. 136 КАС України позивач може відмовитися від адміністративного позову, а відповідач - визнати адміністративний позов протягом всього часу судового розгляду, зробивши усну заяву. Якщо відмову від адміністративного позову чи визнання адміністративного позову викладено в адресованій суду письмовій заяві, ця заява приєднується до справи.
Частиною 3 ст. 136 КАС України передбачено, що судове рішення у зв'язку з визнанням адміністративного позову ухвалюється за правилами, встановленими ст. 112 КАС України.
Згідно вимог ст. 112 КАС України зокрема, у разі повного визнання відповідачем адміністративного позову і прийняття його судом приймається постанова суду про задоволення адміністративного позову. Крім того, суд не приймає визнання адміністративного позову і продовжує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії відповідача суперечать закону чи порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.
Таким чином, суд приймає визнання адміністративного позову, оскільки ці дії відповідача не суперечать закону і не порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси, та приймає постанову про задоволення адміністративного позову, виходячи при цьому з наступного.
Згідно до п. 1 Положення про Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки України, затвердженого Указом Президента України від 6 квітня 2011 року N 408/2011, Державна служба гірничого нагляду та промислової безпеки України (Держгірпромнагляд України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра надзвичайних ситуацій України.
Держгірпромнагляд України входить до системи органів виконавчої влади та забезпечує реалізацію державної політики з промислової безпеки, охорони праці, державного гірничого нагляду, охорони надр та державного регулювання у сфері безпечного поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення.
Відповідно до п. 6 даного Положення Держгірпромнагляд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, у місті обласного значення Кривий Ріг.
Наказом Держгірпромнагляду України від 02.12.2011 № 186-к затверджено Положення про територіальне управління Держгірпромнагляду України у Донецькій області (далі - теруправління), згідно пункту 1 якого, територіальне управління є територіальним органом, який діє у складі Держгірпромнагляду України та їй підпорядковується (а.с. 11-15).
Відповідно до вимог статті 38 Закону України "Про охорону праці" державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.
Згідно ст. 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища; засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.
Підпунктом 7 пункту 4 вказаного Положення встановлено, що Територіальне управління відповідно до покладених на нього завдань: здійснює у визначеному порядку державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства з охорони праці в частині безпечного ведення робіт, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення юридичними та фізичними особами, які відповідно до законодавства використовують найману працю, у тому числі з питань: будівництва, реконструкції та експлуатації об'єктів підвищеної небезпеки, потенційно небезпечних об'єктів і виробництв; видобування вуглеводнів, їх транспортування, переробки та використання на підприємствах, в установах та організаціях; застосування технологій, технологічних процесів, машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва; забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального та колективного захисту; виготовлення, монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження, випробування і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва; облаштування системами автоматичного контролю і управління технологічними процесами та станом виробничого середовища; проведення робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, а також утилізації зброї, звичайних видів боєприпасів, виробів ракетної техніки та палива, вибухових матеріалів військового призначення, окрім вибухових матеріалів, призначених для військового та спеціального використання.
За приписами п.2.1 Положення "Про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України", затвердженого Наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 11.08.2011 N 826, та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27 грудня 2011 р. за N 1531/20269, державний нагляд (контроль) здійснюється шляхом проведення посадовими особами Держгірпромнагляду України згідно з цим Положенням перевірок (обстежень) установ, підприємств, організацій, їх відокремлених підрозділів, філій, представництв, юридичних осіб, фізичних осіб, що використовують найману працю (далі - суб'єкти господарювання), у тому числі окремих виробничих об'єктів суб'єктів господарювання - виробничих цехів та дільниць, машин і механізмів, промислових майданчиків, інших відокремлених виробничих структурних підрозділів (далі - об'єкти перевірки).
Судом встановлено, що на підставі направлення № 223 від 01 серпня 2013 року посадовими особами Територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Донецькій області проведено планову перевірку ПП «Содєйствиє», код ЄДРПОУ 26444450, розташованого за адресою: 86600, м. Торез, вул. Енгельса, 126, на предмет дотримання вимог «Правил безпеки у вугільних шахтах» та інших нормативно-правових актів з охорони праці у період проведення особливого режиму посиленого нагляду на підприємствах недодержаної форми власності (а.с.26).
Під час перевірки вищевказаного об'єкту виявлені порушення, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей, а саме:
- в порушення вимог ст.13 Закону України "Про охорону праці" №2694 відомчий нагляд здійснюється недостатньо й не відповідає повною мірою вимогам ПБ і СУВОП у вугільній промисловості;
- в порушення вимог ст.13 Закону України "Про охорону праці" №2694 гірничі виробки обстежуються в цей час тільки директором підприємства й гірничими майстрами дільниці ВТБ шахти № 3-біс Шахтарської виконавчої ДЛШ; керівник підприємства Мітін М.Л. був у шахті в липні 2013 року тільки 3 рази, при плані -4;
- в порушення вимог ст.13 Закону України "Про охорону праці" №2694 не представлено для перевірки й контролю судовий розв'язок на скасування наказу Держгеолконтролю від 24.01.2012 року № 22 на анулювання спеціального дозволу на користування надрами в технічних границях шахти «Ніколаєвская» ПП «Содєйствиє» на полі ліквідованої шахти № 3-біс Шахтарської виконавчої ДЛШ, що є порушенням п.2, гл.1, розд. ІV, НПАОП 10.0-1.01-10 «Правил безпеки у вугільних шахтах»;
- в порушення вимог ст.13 Закону України "Про охорону праці" №2694 шостим воєнізованим гірничорятувальним загоном розірвані договори: № 47 від 29.12.2011 року і № 27 від 30.01.2012 року про постійне й обов'язкове аварійно-рятувальне обслуговування об'єктів шахти «Ніколаєвская». Плану ліквідації аварії на шахті немає, що є порушенням п.5 гл.3 розд. ІV, НПАОП 10.0-1.01-10 «ПБ»;
- в порушення вимог ст.13 Закону України "Про охорону праці" №2694 на підприємстві не укомплектований штат інженерно-технічних працівників виробничої служби, провідних спеціалістів і в тому числі геолого-маркшейдерської служби, що є порушенням п.2 гл.4 розд. ІV, НПАОП 10.0-1.01-10 «ПБ»;
- в порушення вимог ст.13 Закону України "Про охорону праці" №2694 на даному суб'єктові господарювання у вугільній промисловості не функціонує служба охорони праці, що є порушенням п.7 гл.1 розд. ІV, НПАОП 10.0-1.01-10 «ПБ»;
- в порушення вимог ст.13 Закону України "Про охорону праці" №2694 на підприємстві відсутній план розвитку гірничих робіт на 2013 рік, який узгоджується з територіальними органами Держгірпромнагляду, що є порушенням п.12 гл.1 розд. ІV, НПАОП 10.0-1.01-10 «ПБ»;
- в порушення вимог ст.13 Закону України "Про охорону праці" №2694 не проведена у встановлені нормативні строки чергова періодична держпровірка приладів аерогазового контролю, що є порушенням п.3 гл.2 розд. ІV, НПАОП 10.0-1.01-10 «ПБ»;
- в порушення вимог ст.13 Закону України "Про охорону праці" №2694 у протипожежному трубопроводі в гірничих виробках шахти відсутня вода, що є порушенням п.1 гл.1 розд. 9, НПАОП 10.0-1.01-10 «ПБ»;
- в порушення вимог ст.13 Закону України "Про охорону праці" №2694 на вугільному підприємстві, що обстежувалось не працює допоміжна гірничорятувальна команда, що є порушенням п.6 гл.3 розд. ІV, НПАОП 10.0-1.01-10 «ПБ»;
- в порушення вимог ст.13 Закону України "Про охорону праці" №2694 на цей час на шахті не ведеться табельний облік осіб, які спускаються у шахту й піднімаються з неї, що є порушенням п.3 гл.3 розд. ІV, НПАОП 10.0-1.01-10 «ПБ»;
- в порушення вимог ст.13 Закону України "Про охорону праці" №2694 на даному суб'єктові господарювання у вугільній промисловості не функціонує служба охорони праці, що є порушенням п.7 гл.1 розд. ІV, НПАОП 10.0-1.01-10 «ПБ»;
- в порушення вимог ст.13 Закону України "Про охорону праці" №2694 на ПК-1 західного бремсберга по пл. kІ «Наддронівський» не зроблена замірна станція витрат повітря, що є порушенням п.3 гл.8 розд. VІ, НПАОП 10.0-1.01-10 «ПБ» (а.с.27-28).
Статтею 4 Закону України "Про охорону праці", визначено, що державна політика в галузі охорони праці базується, у тому числі на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.
Відповідно до Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом МНС України від 11.08.2011 року № 826, загроза життю та здоров'ю працівників - виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об'єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків.
Пунктом 2.26 Положення передбачено, що право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки:
порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників;
порушень вимог Кодексу України про надра;
відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки;
не проведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки;
виникнення нещасного випадку зі смертельним або тяжким наслідком, групового нещасного випадку.
У разі виявлення факту перевищення допустимих норм технологічного навантаження виробничого об'єкта (окремого виробництва, машин і механізмів) або якщо дійсний рівень технологічного навантаження створює загрозу життю працівників, уникнути чого можливо за рахунок його зниження, роботи такого об'єкта (виробництво, експлуатація машин і механізмів) можуть бути обмежені до допустимого безпечного рівня.
Судом встановлено та не спростовано відповідачем, що на час розгляду справи відповідачем не усунуті виявлені порушення в акті перевірки від 01.08.13 року № 223.
Позовні вимоги представником відповідача визнаються, у зв'язку з чим суд відповідно до вимог ч.3 ст. 72 КАС України вважає ці обставини доведеними як такі, що визнаються сторонами.
За таких обставин, позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до п. 5 ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.
Відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 256 КАС України, негайно виконуються постанови суду про повне або часткове зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо це загрожує життю та/або здоров'ю людей.
Крім того, суд зазначає, що ст. 106 Кодексом адміністративного судочинства України та ст. 3 Законом України "Про судовий збір" передбачений обов'язок позивача сплатити судовий збір у належному розмірі під час подання адміністративного позову.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 09 серпня 2013 року судом задоволено клопотання позивача про відстрочення сплати судового збору до ухвалення рішення по справі. На момент ухвалення рішення судовий збір залишається несплаченим.
Відповідно до ч.4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Таким чином, судовий збір у розмірі 34,41 грн. підлягає стягненню з позивача на користь Державного бюджету України.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 7, 17, 86, 94, 158-163, 254 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Позов Територіального управління Держгірпромнагляду у Донецькій області Східної державної регіональної гірничотехнічної інспекції у вугільній промисловості до Приватного підприємства «Содєйствиє» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) задовольнити.
Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Приватного підприємства «Содєйствиє» (код ЄДРПОУ 26444450, розташованого за адресою: 86600, місто Торез, вул.. Енгельса, 126) шляхом заборони ведення гірничих робіт у шахті «Ніколаєвская».
Стягнути з Територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Донецькій області (код ЄДРПОУ 37968280) на користь Державного бюджету України (р/р 31217206784005, банк отримувача - ГУ ДКСУ у Донецькій області, МФО банку - 834016, ЄДРПОУ отримувача - 38034015) судовий збір у сумі 34,41 грн.
Постанова в частині застосування заходів реагування у сфері державного нагляду до відповідача підлягає негайному виконанню.
Відповідно до частини 12 ст. 183-2 КАС України особа має право подати заяву про скасування заходів реагування, застосованих судом за результатом розгляду справи, передбаченої пунктом 5 частини першої цієї статті, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого КАС України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на постанову може бути подана до адміністративного суду апеляційної інстанції через Донецький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя Чекменьов Г.А.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.08.2013 |
Оприлюднено | 28.08.2013 |
Номер документу | 33138615 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Чекменьов Г.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні