cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 91016, м. Луганськ, пл. Героїв ВВВ, 3а. Тел./факс 55-17-32, inbox@lg.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
20 серпня 2013 року Справа № 913/1860/13
Провадження № 23/913/1860/13
За позовом Луганського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, м. Луганськ,
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Медична компанія", м. Луганськ,
про стягнення 6040 грн. 00 коп.,
Суддя Воронько В.Д.
Секретар судового засідання Сідорова О.А.
У засіданні брали участь:
від позивача - Магаляс В.А., головний спеціаліст-юрисконсульт, довіреність № 01-43/05 від 03.01.2013;
від відповідача - Уварова С.Ю., довіреність б/н від 13.08.2013 (у судове засідання 20.08.2013 представник відповідача не прибув).
У судовому засіданні 13.08.2013, відповідно до ст. 77 Господарського процесуального кодексу України, оголошено перерву до 20.08.2013 об 11 год. 00 хв.
в с т а н о в и в:
08.07.2013 до Господарського суду Луганської області звернулось Луганське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Медична компанія» про стягнення 4000 грн. 00 коп. штрафу та 2040 грн. 00 коп. пені. В обґрунтування позову зазначено, що Адміністративною колегією Луганського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України 26.03.2013 винесено рішення № 01-24/37 по справі № 39 про порушення законодавства про захист економічної конкуренції.
Першим пунктом резолютивної частини рішення дії Товариства з обмеженою відповідальністю «Медична компанія» у вигляді повідомлення суб'єктом господарювання невизначеному колу осіб неправдивих відомостей були визнані порушенням, що кваліфікується за ст. 15-1 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції», у вигляді поширення інформації, що вводить в оману.
Відповідно до ст. 21 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції» за вчинення вищезазначеного порушення на відповідача було накладено штраф у розмірі 4000 грн. 00 коп.
Копія рішення була направлена відповідачу поштою з супровідним листом від 27.03.2013 № 06-07/858. Відповідач отримав рішення 04.04.2013, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення № 91033 0360693 5.
У рішенні було зазначено про двомісячний строк сплати штрафу з дня одержання рішення, а також двомісячний строк його оскарження.
Рішення адміністративної колегії Луганського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 26.03.2013 № 01-24/37 по справі № 39 відповідачем не оскаржувалось. Станом на 08.07.2013 відповідачем штраф не сплачено.
У ході розгляду справи встановлено наступне.
При здійснені контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції на ринку надання медичних послуг Луганським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України у березні поточного року було виявлено наступну інформацію, розміщену на білборді на перехресті вулиць Хєрсонская та 50 Лєт Образованія СССР, а саме: «MEDACOM. Клиника современных технологий».
Замовником вказаної реклами виступає Товариство з обмеженою відповідальністю «Медична компанія», зареєстроване за адресою м. Луганськ, вул. Оборонная, буд. 79 (ідентифікаційний код юридичної особи - 30996112), яке діє на підставі свідоцтва про державну реєстрацію від 14.06.2000, серія ААВ № 745452, та ліцензії від 31.05.2012 № 22 серія АГ № 600270, та здійснює господарську діяльність на ринку надання послуг з медичної практики.
У зв'язку з тим, що протягом червня 2012 року дії Товариства з обмеженою відповідальністю «Медична компанія» мали ознаки порушення, що кваліфікуються за ст. 15-1 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції», а саме: поширення інформації, що вводить в оману, у вигляді повідомлення суб'єктом господарювання невизначеному колу осіб неправдивих (розміщення напису «Клиника») відомостей, що можуть вплинути на наміри цих осіб щодо придбання (замовлення) послуг цього суб'єкта господарювання, листом від 14.06.2012 № 06-31/1705 адміністративною колегією тервідділення Підприємству було надано рекомендації стосовно припинення дій, які містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції.
Своїм листом від 25.06.2012 № 21 Товариство з обмеженою відповідальністю «Медична компанія» повідомило, що рекомендації тервідділення були виконані у повному обсязі, проведені заходи щодо припинення у подальшому дій і запобігання порушення законодавства про захист економічної конкуренції.
Відповідно до Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» ліцензійні умови - це вичерпний перелік організаційних, кваліфікаційних та інших спеціальних вимог, обов'язкових для виконання при провадженні видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню.
Ліцензуванню підлягають всі види господарської діяльності з медичної практики, що пов'язані з профілактикою, діагностикою, лікуванням захворювань і реабілітацією хворих. На всі спеціальності з медичної практики, які здійснюються суб'єктами підприємницької діяльності, видається одна ліцензія, в якій перераховуються дозвільні спеціальності.
Медична практики здійснюється ліцензіатами за спеціальностями, які зазначаються в ліцензії відповідно до Номенклатури лікарських спеціальностей, затвердженої наказом Міністерства охорони здоров'я України від 19.12.1997 № 359 «Про подальше удосконалення атестації лікарів» та спеціальностей молодших спеціалістів з медичною освітою, згідно наказу Міністерства охорони здоров'я України від 23.11.2007 № 742 «Про атестацію молодших спеціалістів з медичною освітою».
Заклади охорони здоров'я створюються підприємствами, установами та організаціями різними формами власності, а також приватними особами при наявності необхідної матеріально-технічної бази і кваліфікованих фахівців. Порядок і умови створення закладу охорони здоров'я, державної реєстрації та акредитації цих закладів, визначаються актами законодавства України.
Господарська діяльність з медичної практики здійснюється суб'єктами господарювання на підставі ліцензії та за наявності:
- приміщень, що відповідають установленим санітарним нормам і правилам; відповідність цих приміщень засвідчується висновком закладу державної санітарної епідеміологічної служби (за місцем провадження діяльності);
- приладів, обладнання, оснащення виробами медичного призначення лікувальних та діагностичних кабінетів амбулаторно-поліклінічних закладів, стаціонарних відділень лікарень, відповідно до Табеля оснащення, що затверджується Міністерством охорони здоров'я України; засоби вимірювальної техніки повинні бути метрологічно повірені;
- нормативно-правових документів, у тому числі нормативних документів із стандартизації, необхідних для провадження відповідного виду господарської діяльності;
- освітньо-кваліфікаційних вимог суб'єктів підприємницької діяльності (суб'єктам господарювання забороняється допускати до здійснення медичної практики осіб, які не відповідають кваліфікаційним вимогам.
Надання медичної допомоги повинно здійснюватись відповідно до стандартів/клінічних протоколів, інструкцій по застосуванню лікарських препаратів.
Згідно з приписами статті 7 Закону України «Про рекламу»: «Основними принципами реклами є: законність, точність, достовірність, використання форм та засобів, які не завдають споживачеві реклами шкоди».
Наказом Міністерства охорони здоров'я України від 28.10.2002 № 385, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12.11.2002 за № 892/7180 «Про затвердження переліків закладів охорони здоров'я, лікарських, провізорських посад та посад молодших спеціалістів х фармацевтичною освітою у закладах охорони здоров'я» із змінами, визначено, що лікувально-профілактичні заклади (лікарні, пологові будинки та інші), що входять до складу науково-дослідних закладів або підпорядковані медичним науково-дослідним закладам, називаються клініками.
Також, клінічним є лікувально-профілактичний заклад охорони здоров'я, який не менше ніж на 50 відсотків використовується для розташування структурних наукових і навчальних підрозділів (кафедри, лабораторії та ін.) вищих медичних навчальних закладів III, IV рівнів акредитації, закладів післядипломної освіти, науково-дослідних інститутів і спільної роботи із забезпечення лікувально-діагностичного процесу, підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації медичних кадрів та проведення і впровадження в практику медичних наукових досліджень.
Згідно інформації Міністерства охорони здоров'я України (http://www.moz.gov.ua/ua/portal/mtbr_researchestablish/), до науково-дослідних установ країни входять:
1.Національний інститут раку МОЗ України;
2.Державне підприємство «Інститут екогігієни та токсикології ім. Л.І. Медведя»;
3.Державне підприємство «Науково-дослідний інститут медико-екологічних проблем».
4.Державне підприємство «Науково-дослідний інститут медико-екологічних проблем Донбасу та вугільної промисловості МОЗ України»;
5.Державне підприємство «Український науково-дослідний інститут медицини транспорту»;
6.Харківський центр серцево-судинної хірургії;
7.Координацiйний центр трансплантації органів, тканин i клітин;
8.Львівський науково-дослідний інститут епідеміології та гігієни;
9.Державне підприємство «Державний науковий центр лікарських засобів»;
10.Науково-дослiдний центр квантової медицини «Відгук»;
11.Український науковий Центр ендокринної хірургії, трансплантації ендокринних органів і тканин;
12.Науково-практичне об'єднання «Реабілітація»;
13.Державна установа «Український інститут стратегічних досліджень МОЗ України»;
14.Український науково-дослідний інститут дитячої курортології та фізіотерапії;
15.Український державний науково-дослідний інститут медико-соціальних проблем інвалідності;
16.Український науково-дослідний інститут медичної реабілітації та курортології;
17.Український науково-дослідний інститут промислової медицини;
18.Український науково-дослідний інститут соціальної i судової психiатрiї та наркології;
19.Український науково-дослідний протичумний інститут iм. І.І.Мечнiкова;
20.Український науково-практичний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф;
21.Науково-практичний медичний центр дитячої кардіології та кардіохірургії;
22.Український центр наукової медичної інформації та патентно-ліцензійної роботи;
23.Державне підприємство «Державний науково-дослідний центр з проблем гігієни харчування»;
24.Державна установа «Український центр інформаційних технологій та Національного Реєстру МОЗ України»;
25.ДЗ «Науково-практичний медичний реабілітаційно-діагностичний центр»;
26.Державне підприємство «Інститут паліативної та хоспісної медицини».
У Луганській області перелічені науково-дослідницькі центри відсутні.
Інформація щодо входження до складу вказаних науково-дослідницьких закладів або підпорядкування їм Підприємства у відділення відсутня.
Рішенням адміністративної колегії Луганського обласного територіального відділення антимонопольного комітету України від 26.03.2013 № 01-24/37до Товариства з обмеженою відповідальністю «Медична компанія» за порушення законодавства про захист економічної конкуренції застосований штраф 4000 грн. 00 коп. Рішення отримане відповідачем поштою 04.04.2013 та не оскаржене.
За несвоєчасну оплату штрафу позивачем, відповідно до п. 5 ст. 56 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції», нараховано та заявлено до стягнення пеня в сумі 2040 грн. 00 коп. за період з 05.06.2013 по 08.07.2013.
Заявою від 12.08.2013 позивач збільшив розмір позовних вимог в частині стягнення пені, заявивши її включно по 13.08.2013 в сумі 3750 грн. 00 коп.
Відповідач проти позову не заперечив, надав до справи копії платіжних доручень, згідно з якими відповідачем повністю сплачено заявлений до стягнення штраф у сумі 4000 грн. 00 коп. після порушення провадження у справі.
Враховуючи обставини справи, надані матеріали, суд дійшов до наступного.
Рішення позивача № 01-24/37 від 26.03.2013 про накладення на відповідача штрафу за порушення конкурентного законодавства є чинним і обов'язковим для виконання.
Відповідно до п. 21 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 26.12.2011 № 15 «Про деякі питання практики застосування конкурентного законодавства» зазначено, що вирішуючи спори, пов'язані із зобов'язанням виконати рішення Антимонопольного комітету України чи його територіального відділення або про стягнення коштів (штрафу, пені) на підставі такого рішення, господарським судам необхідно мати на увазі, що сам по собі факт неоскарження рішення особою, якої воно стосується, не є безумовним свідченням законності відповідного акта державного органу. Тобто для того, щоб дійти висновку про обов'язковість виконання рішення названого Комітету чи його територіального відділення, господарському суду потрібно досліджувати це рішення на предмет його відповідності вимогам законодавства, якщо така відповідність заперечується іншою стороною у справі. Однак господарським судом не можуть братися до уваги доводи особи, стосовно якої прийнято рішення (заявника, відповідача, третьої особи в розумінні статті 39 Закону України "Про захист економічної конкуренції"), з приводу незаконності та/або необґрунтованості цього рішення, якщо такі доводи заявлено після закінчення строків, встановлених частиною другою статті 47 та частиною першою статті 60 названого Закону, оскільки дана особа не скористалася своїм правом на оскарження відповідного акта державного органу, а перебіг зазначеного строку виключає можливість перевірки законності та обґрунтованості рішення органу Антимонопольного комітету України.
Відповідачем штраф повністю сплачений, тому в цій частині вимог провадження у справі підлягає припиненню згідно п. 1 1 ч. 1 ст. 80 Господарського процесуального кодексу України.
Пеня позивачем зарахована по 13.08.2013 включно, але платіжним дорученням № 457 від 12.08.2013 відповідач перерахував решту штрафу в сумі 1000 грн. за банківськими реквізитами, вказаними позивачем в листі на адресу відповідача від 27.03.2013. Через зміну реквізитів, на які має зараховуватись сума штрафу відповідачем 13.08.2013 здійснене остаточне погашення боргу за належними реквізитами. Проте, його вина в цьому відсутня, оскільки його про нові реквізити позивач не повідомив, тому суд вважає, що пеня має бути нарахована за період з 05.06.2013 по 11.08.2013 включно і складає 3720 грн. 00 коп., у задоволені решти позовних вимог про стягнення пені слід відмовити.
Відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України судові витрати в мінімальному розмірі покладаються на відповідача в сумі 1720 грн. 50 коп.
У судовому засіданні відповідно до ст. 85 Господарського процесуального кодексу України оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст. 49, п. 1 1 ч. 1 ст. 80, ст.ст. 82, 84, 85 Господарського процесуального кодексу України, суд
в и р і ш и в:
1.Позов задовольнити частково.
2.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Медична компанія" (Луганська область, м. Луганськ, вул. Оборонна, 79, ідентифікаційний код 30996112) до загального фонду Державного бюджету України за місцем знаходження Товариства з обмеженою відповідальністю "Медична компанія" (рахунок № 31115106700006, ідентифікаційний код одержувача 37991503, банк одержувача УДКС у м. Луганську, МФО 804013) пеню у розмірі 3720 грн. 00 коп. Наказ видати позивачу після набрання рішенням законної сили.
3.У задоволені позовних вимог Луганського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України щодо стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "Медична компанія" (Луганська область, м. Луганськ, вул. Оборонна, 79, ідентифікаційний код 30996112) пені у сумі 30 грн. 00 коп. відмовити.
4.В частині позовних вимог Луганського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "Медична компанія" (Луганська область, м. Луганськ, вул. Оборонна, 79, ідентифікаційний код 30996112) суми боргу у розмірі 4000 грн. 00 коп. провадження у справі припинити.
5.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Медична компанія" (Луганська область, м. Луганськ, вул. Оборонна, 79, ідентифікаційний код 30996112) до Державного бюджету України судовий збір у розмірі 1720 грн. 50 коп., наказ видати Ленінській об'єднаній державній податковій інспекції у м. Луганську Головного управління Міндоходів у Луганській області (91033, м. Луганськ, кв. Шевченко, 38а) після набрання рішенням законної сили.
6.Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
7.Рішення підписано - 27.08.2013.
Суддя В.Д.Воронько
Суд | Господарський суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 20.08.2013 |
Оприлюднено | 28.08.2013 |
Номер документу | 33143187 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Луганської області
Воронько В.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні