Копія
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 серпня 2013 р. Справа №818/6938/13-a
Сумський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Кунець О.М.
розглянувши в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом Охтирської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Сумській області до Приватного підприємства "Алмаз" про стягнення податкового боргу,-
В С Т А Н О В И В:
Охтирська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Сумській області (далі по тексту - позивач, Охтирська ОДПІ) звернулася до суду з адміністративним позовом до Приватного підприємства "Алмаз" (далі по тексту - відповідач, ПП "Алмаз"), в якому просить стягнути з відповідача податкову заборгованість по орендній платі з юридичних осіб в сумі 11 492 грн. 97 коп. за рахунок коштів на рахунках у банках, обслуговуючих такого платника податків та готівки, що належить такому платнику податків. Свої вимоги позивач мотивує тим, що відповідач зареєстрований як юридична особа та перебуває на податковому обліку у Охтирській ОДПІ, як платник податків та обов'язкових платежів до бюджету. В порушення вимог чинного податкового законодавства щодо своєчасності сплати податків та зборів у відповідача виникла податкова заборгованість, яка складає 11 492 грн. 97 коп., тому позивач просить стягнути з відповідача вказану суму боргу.
Представники сторін в судове засідання не з'явились, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином (а.с.19-20).
Суд, вивчивши матеріали справи, вважає, що позов обґрунтований і підлягає задоволенню в повному обсязі, виходячи з наступного:
Судом встановлено, що відповідач - ПП "Алмаз", зареєстрований як юридична особа та включений до ЄДРПОУ. Зазначене підтверджується копією витягу з ЄДР юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців /а.с.4/.
Відповідно до ст. 2 Закону України "Про державну податкову службу в Україні", завданнями органів державної податкової служби, зокрема, є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством.
Відповідно до пунктів 1, 2, 11 статті 10 вищевказаного Закону, державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів); забезпечують облік платників податків, інших платежів, правильність обчислення і своєчасність надходження цих податків, платежів, а також здійснюють реєстрацію фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів; подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Пунктом 20.1.28 ст. 20 Податкового кодексу України, який набрав чинності з 01.01.2011р., визначено, що органи державної податкової служби, окрім іншого, мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом.
Згідно з п.п. 20.1.18. п. 20.1. ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Згідно п. 16.1.3 та п. 16.1.4. ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Як свідчить з матеріалів справи, 30.04.2013р. платнику було нараховано платіж по орендній платі за землю на суму 3 830,99 грн. згідно податкового зобов'язання визначеного платником самостійно в декларації за 2013 рік від 23.01.2013 року (а.с.5).
Крім цього, 30.05.2013р. та 30.06.2013р. платнику було нараховано два платежі по орендній платі за землю кожен на суму 3 830,99 грн. згідно податкового зобов'язання визначеного платником самостійно в декларації за 2013 рік від 23.01.2013 року. Таким чином, загальна сума заборгованості відповідача по сплаті податкового зобов"язання по орендній платі за землю складає 11 492,97 грн.
Також, слід зазначити, що відповідно до зворотнього боку облікової картки за платником рахується заборгованість по орендній платі з юридичних осіб у сумі 15 323,16 грн., яка виникла за попередні періоди протягом 2012-2013 р.р.
З метою погашення податкового боргу 05 жовтня 2012р. боржнику було виставлено податкову вимогу №76 на суму 3 830,18 грн., (а.с. 9), яка була направлена поштою та одержана уповноваженою особою підприємства в листопаді 2012 року.
Вказана сума боргу на момент настання граничного строку сплати нових податкових зобов'язань сплачена не була. Враховуючи те, що право на виставлення податкових вимог виникає у разі несплати платником в граничні терміни податкового зобов'язання і виникнення податкового боргу та діє до повного погашення заборгованості зі сплати податків платником, Охтирською ОДПІ нова податкова вимога не виставлялась.
Порядок стянення коштів за податковим боргом регулюється ст. 95 Податкового кодексу України, відповідно до якої орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Відповідно до абз. 1 п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, які обслуговують такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
З урахуванням викладеного, враховуючи те, що сума податкового боргу відповідачем не була сплачена, заборгованість ПП "Алмаз" перед позивачем на момент розгляду справи залишається не погашеною та становить 11 492 грн. 97 коп., відповідно, суд приходить до висновку, що вимоги позивача є правомірними, обґрунтованими і підлягають задоволенню.
Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Охтирської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ Міндоходів у Сумської області до Приватного підприємства "Алмаз" про стягнення податкового боргу -задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з Приватного підприємства "Алмаз" (40031,м. Суми, вул. Ковпака, буд. 85, кв. 16, код ЄДРПОУ 31209075, п/р 26006002007038 у АТ "Дельта Банк", МФО 380236) кошти за рахунок готівки, що належить платнику податків та з рахунків у банках обслуговуючих такого платника, на користь держави в особі Охтирської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Сумській області (42700, Сумська область, м. Охтирка, вул. Снайпера,3, р/р 35216004000286, стягувач Охтирська ОДПІ, код стягувача 38637263, МФО 837013 ГУ ДКСУ в Сумській області) у рахунок погашення податкового боргу по орендній платі з юридичних осіб у сумі 11 492,97 (одинадцять тисяч чотириста дев'яносто дві) грн. 97 коп.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя (підпис) О.М. Кунець
З оригіналом згідно
Суддя О.М. Кунець
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.08.2013 |
Оприлюднено | 29.08.2013 |
Номер документу | 33160577 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
О.М. Кунець
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні