ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ ПОСТАНОВА Іменем України 21 серпня 2013 р. Справа №801/7756/13-а Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі: головуючого судді - Пакет Т.В., при секретарі судового засідання - Мельниковій А.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Спеціалізованого ремонтно-будівельного підприємства протипожежних робіт про стягнення суми адміністративно-господарських санкцій. Обставини справи: Кримське республіканське відділення Фонду соціального захисту інвалідів (далі позивач) звернулося до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до Спеціалізованого ремонтно-будівельного підприємства протипожежних робіт за робочі місця не зайняті інвалідами у 2012 році у розмірі 11188 грн. Представник позивача у судове засідання не з'явилася, про час, дату та місце розгляду справи повідомлена належним чином, надала до суду клопотання про розгляд справи у її відсутності, позовні вимоги підтримує в повному обсязі. Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про час, день та місце розгляду справи повідомлений належним чином - судовою повісткою, яка направлена рекомендованою кореспонденцією за адресою місцезнаходження, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, про що свідчить наявний в матеріалах справи повернутий до суду поштовим відділенням зв'язку конверт, з відміткою про причини повернення: "за закінченням терміну зберігання" (а.с.15). Відповідно до ч 11. ст. 35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином. Враховуючи, що матеріали справи містять достатньо доказів для з'ясування обставин у справі, суд, керуючись ст. ст. 122, 128 КАС України вважає можливим розглянути справу за відсутності представників позивача та відповідача. Дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд - ВСТАНОВИВ: Спеціалізоване ремонтно-будівельне підприємство протипожежних робіт зареєстровано у якості юридичної особи, про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с.20-21). Відповідно до статті 19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” від 21.03.1991 року № 875 (далі –Закон) для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Відповідно до звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2012 рік від 10 липня 2012 року за формою №10-ПІ, затвердженим наказом Мінпраці України від 10.02.2007р. №42, середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу відповідача становить 12 осіб (а.с.7). Отже, відповідно до частини 1 статті 19 Закону для відповідача встановлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у кількості одного робочого місця. Відповідно до даних звіту у 2012 році на підприємстві не працювало жодної особи, якій відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність. Відповідно до повідомлення Сімферопольського міського центру зайнятості №05-1803 від 06 серпня 2013 року Спеціалізоване ремонтно-будівельне підприємство протипожежних робіт за період з 01 січня 2012 року по 01 січня 2013 року звітів за формою 3-ПН «Про наявність вакансій», зокрема для працевлаштування інвалідів не надавало (а.с.18). Частиною 1 ст. 20 Закону встановлено, підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Відповідно до ч. 4 ст. 20 Закону та п. 2 Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України N 70 від 31.01.2007 р. роботодавці сплачують суму адміністративно-господарських санкцій відділенням Фонду соціального захисту інвалідів (далі - відділення Фонду) за місцем їх державної реєстрації як юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців на рахунки, відкриті в органах Державного казначейства, до 15 квітня року, що настає за роком, в якому відбулося порушення нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів. Обчислення суми адміністративно-господарських санкцій проводиться роботодавцями самостійно згідно з порядком заповнення звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів, затвердженим Мінпраці за погодженням з Держкомстатом. Судом встановлено, що фонд оплати праці штатних працівників відповідача за рік складав 22375 грн. (а.с.7). Відповідно до ст.1 Закону України “Про реабілітацію інвалідів в Україні” робоче місце інваліда - місце або виробнича ділянка постійного або тимчасового знаходження особи у процесі трудової діяльності на підприємствах, в установах і організаціях; спеціальне робоче місце інваліда - окреме робоче місце або ділянка виробничої площі, яка потребує додаткових заходів з організації праці особи з урахуванням її індивідуальних функціональних можливостей, обумовлених інвалідністю, шляхом пристосування основного і додаткового устаткування, технічного обладнання тощо. Відповідно до ч. 1 ст. 218 ГК України підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання, а ч. 2 даної статті встановлено, що учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення. Відповідно до статті 20 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” від 21 березня 1991 року № 875-12 , саме Фонду соціального страхування захисту інвалідів надано право на стягнення санкцій за недодержання законодавчо встановленого нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів. Таким чином, відповідач у 2012 році повинен був перерахувати до Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів 11188 грн. адміністративно – господарських санкцій за одне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте ним (22375 гривень (середньорічна заробітна плата) * 1 (кількість працівників) * 50%), оскільки чисельність штатних працівників облікового складу більше 8 осіб, а саме складає 12 осіб, що підтверджується розрахунком адміністративно-господарських санкцій (а.с.5). Частиною 1 ст. 71 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її позовні вимоги та заперечення. Відповідачем не надано суду будь-яких доказів щодо працевлаштування у 2012 році одного інваліду або доказів сплати заборгованості. За таких обставин, позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі, оскільки доведені матеріалами справи та не суперечать чинному законодавству. Керуючись ст.ст. 9, 11, 69-71, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд - ПОСТАНОВИВ: Адміністративний позов задовольнити у повному обсязі. Стягнути з Спеціалізованого ремонтно-будівельного підприємства протипожежних робіт (98538, Автономна Республіка Крим, м. Сімферополь, вул. Шалфейна, 150, р/р 26006000132456 у ПАТ «ЧБРР», МФО 384577, ЄДРПОУ 24875743) на користь Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів (95001, Автономна Республіка Крим, м. Сімферополь, вул. Крилова, 133; Держбюджет м. Сімферополь; 50070000 Головне управління Державної казначейської служби України в АР Крим, МФО 824026, ЄДРПОУ 38040558, р/р 31215230700002, призначення платежу: *; ЄДРПОУ платника; 50070000; 01; адміністративно-господарські санкції за робочі місця не зайняті інвалідами за 2012 рік) заборгованість зі сплати адміністративно – господарських санкцій у 2012 році у розмірі 11188 (одинадцять тисяч сто вісімдесят вісім) грн. 00 коп. Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду. Суддя Т.В.Пакет
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 21.08.2013 |
Оприлюднено | 29.08.2013 |
Номер документу | 33162893 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Пакет Т.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні