5.1.1
ПОСТАНОВА
Іменем України
20 серпня 2013 року Справа № 812/6082/13-а
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді: Цицюри О.О.,
при секретарі: Семціві О.В.,
за участю:
представника позивача: Заратуйченко А.О. (довіреність №2193 від 02.07.2013),
представника відповідача №1: Огієнко А.О. (довіреність №-02.1-1.2/101/172 від 24.07.2013),
представник відповідача № 2: не прибув,
представник третьої особи №1: не прибув,
представник третьої особа №2: не прибув,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Луганську адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Станично-Луганському районі Головного управління Міндоходів у Луганській області до Реєстраційної служби Станично-Луганського районного управління юстиції, Солом’янської районної в м. Києві державної адміністрації, треті особи - Товариство з обмеженою відповідальністю «Ескорт Б'янфест АЕС», Державна податкова інспекція у Солом’янському районі м. Києва про визнання неправомірними дій, зобов'язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
09 липня 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов державної податкової інспекції у Станично-Луганському районі Головного управління Міндоходів у Луганській області до Станично-Луганської районної державної адміністрації Луганської області, Солом’янської районної в м.Києві державної адміністрації, треті особи - товариство з обмеженою відповідальністю «Ескорт Б'янфест АЕС», державна податкова інспекція у Солом’янському районі м. Києва про визнання неправомірними дій, зобов'язання вчинити певні дії.
В обґрунтування свого позову позивач зазначив, що Солом’янською районною в м. Києві державною адміністрацією відносно підприємства товариства з обмеженою відповідальністю «Ескорт Б'янфест АЕС», яке на той час перебувало на обліку в м. Києві, до Єдиного державного реєстру було внесено запис про державну реєстрацію зміни місцезнаходження на адресу: 93650, кв. Молодіжний, 10, с. Валуйське, Станично - Луганський район, Луганська область.
За результатами здійснених ДПІ в Станично-Луганському районі заходів було встановлено, що підприємство не знаходиться за юридичною адресою, про що складено відповідний акт.
Посилаючись на дані обставини позивач зазначає, що ДПІ у Станично-Луганському районі позбавлена можливості виконати функції в частині взяття на облік ТОВ «Ескорт Б'янфест АЕС» та як наслідок здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплатою податків та зборів.
Позивач вважає, що відповідачами було порушено його права та законні інтереси, а саме внесено до ЄДР недостовірні відомості щодо місцезнаходження ТОВ «Ескорт Б'янфест АЕС» та не повернуто реєстраційну справу за попереднім місцем реєстрації.
У зв'язку з викладеним позивач просить суд:
- визнати неправомірним запис в Єдиному державному реєстрі стосовно місцезнаходження ТОВ «Ескорт Б'янфест АЕС» (код ЄДРПОУ 38077237) за адресою 93650, Луганська область, Станично - Луганський район, с. Валуйське, кв. Молодіжний,10;
- зобов'язати Станично - Луганську районну державну адміністрацію Луганської області скасувати реєстраційні дії за №1 073 102 0000 022069 від 31.01.2012 року;
- зобов'язати Станично-Луганську районну державну адміністрацію Луганської області внести до Єдиного державного реєстру запис про місцезнаходження ТОВ «Ескорт Б'янфест АЕС» (код ЄДРПОУ 38077237) за адресою 02660, м. Київ, вул. Колекторна,40-а,
- повернути реєстраційну справу ТОВ «Ескорт Б'янфест АЕС» (код ЄДРПОУ 38077237) до державного реєстратора Сомянської районної м. Києва державної адміністрації відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
Ухвалою суду від 06 серпня 2013 року було замінено первинного відповідача по справі - Станично-Луганську районну державну адміністрацію Луганської області на належного відповідача - реєстраційну службу Станично-Луганського районного управління юстиції.
Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги, надав пояснення аналогічні викладеним у адміністративному позові та просив позов задовольнити.
Представник відповідача Реєстраційної служби Станично-Луганського районного управління юстиції в судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечував, надав письмові заперечення на позов (а.с.69 -72) у яких серед іншого зазначено, що з боку державного реєстратора не було допущено порушень при реєстрації зміни місцезнаходження підприємства, для проведення реєстрації було надано пакет документів передбачений законом. Крім того, категорично не погоджувався з вимогою позивача про зобов'язання внести запис до ЄДР про місцезнаходження ТОВ «Ескорт Б'янфест АЕС» за адресою 02660, м. Київ, вул. Колекторна, 40-а, оскільки внесення таких змін можливо лише за умови надання відповідних документів підприємством, і аж ніяк не на вимогу податкового органу.
Представник відповідача Солом’янської районної в м. Києві державної адміністрації в судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, причини неприбуття суду не повідомив, заперечень на позов та клопотання про розгляд справи за його відсутністю до суду не надав.
У судове засідання представники третіх осіб не прибули, про дату, час та місце розгляду справи повідомлялися належним чином, причини неприбуття суду не повідомили.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позову з огляду на наступне.
Відповідно до виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 24.07.2012 Солом"янською районною в м. Києві державною адміністрацією було проведено державну реєстрацію змін до установчих документів ТОВ «Ескорт Б'янфест АЕС» (ід. код 38077237) - зміна місцезнаходження, про що внесено до ЄДР запис №10731050002022069. (а.с.8-10).
Зазначена реєстраційна дія була вчинена на підставі наданих ТОВ «Ескорт Б'янфест АЕС» документів, завірені копії яких надані в судове засідання державним реєстратором реєстраційною служби Станично-Луганського управління юстиції (а.с. 93-153). Для реєстрації ТОВ «Ескорт Б'янфест АЕС» відповідно до опису документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії, було надано: реєстраційну карту на проведення державної реєстрації змін до установчих документів, рішення засновників або уповноваженого ним органу про створення юридичної особи (оригінал), статут (два примірника), копія квитанція виданої банком документ, що засвідчує повноваження уповноваженої особи.
Зі змісту наданих документів вбачається, що власником ТОВ «Ескорт Б'янфест АЕС»було прийнято рішення про зміну місцезнаходження підприємства на адресу: Луганська область, Станично-Луганський район, с. Валуйське, кв. Молодіжний, буд. 10 (а.с.109).
Слід зазначити, що пакет документів поданий для проведення державної реєстрації змін до установчих документів відповідає переліку визначеному статтею 29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» №755-IV від 15.05.2003, відповідно до якої для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) такі документи:
заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи;
примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів;
оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів;
два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції;
документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів, якщо інше не встановлено цим Законом.
Державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою цієї статті.
Державний реєстратор зобов'язаний залишити без розгляду документи, які подані для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо:
документи не відповідають вимогам, які встановлені частинами першою, другою, четвертою, п'ятою та сьомою статті 8, частиною п'ятою статті 10 цього Закону;
Враховуючи, що документи подані державному реєстратору для реєстрації змін до установчих документів відповідали вимогам статті 8, 10 Закону №755 у державного реєстратора були відсутні підстави для залишення цих документів без розгляду.
Тобто, у державного реєстратора відсутні повноваження щодо перевірки зазначеного у реєстраційній картці та статуті місцезнаходження юридичної особи дійсній адреси органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені та на момент проведення реєстраційних дій відповідач не мав відомостей, на підставі яких можна було дійти висновку про недостовірність запису про адресу ТОВ «Ескорт Б'янфест АЕС».
Частиною 4 ст. 89 Цивільного кодексу України передбачено, що до Єдиного державного реєстру вносяться відомості про організаційно-правову форму юридичної особи, її найменування, місцезнаходження, органи управління, філії та представництва, мету установи, а також інші відомості, встановлені законом.
З урахуванням ст. 93 Цивільного кодексу України, абзацу 6 статті 1 та ч. 2 ст.17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», серед інших відомостей до Єдиного державного реєстру вносяться відомості про адресу органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені.
Частиною 3 ст. 8 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» встановлено, що установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.
Позивач зазначає, що ним відповідно до довідки про встановлення місцезнаходження платника податків №473 від 05.02.2013 було складено акт 473/18 від 05.02.2013 про відсутність ТОВ «Ескорт Б'янфест АЕС» за юридичною адресою: Луганська область, Станично - Луганський район, с. Валуйське, кв. Молодіжний, буд. 10 (а.с. 11, 12).
Однак, з виписки з ЄДР (а.с. 8-10) вбачається, що 19.03.2013 державним реєстратором Станично-Луганської районної державної адміністрації Луганської області було внесено до реєстру інформацію про відсутність юридичної особи за вказаною адресою - запис від 19.03.2013 №137614300300741.
Відповідно до статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України позивач - особа, на захист прав, свобод та інтересів якої подано адміністративний позов до адміністративного суду, а також суб'єкт владних повноважень, на виконання повноважень якого подана позовна заява до адміністративного суду.
Відповідно до п.2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 36 статті 6 Положення «Про Міністерство доходів і зборів України», затвердженого Указом Президента України №141/2013 від 18.03.2013 Міндоходів України для виконання покладених на нього завдань має право звертатися у передбачених законом випадках до суду.
Пунктом 20.1.12 Податкового кодексу України передбачено право податкових органів у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.
Відповідно до статті 31 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» №755-IV від 15.05.2003 «Скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи» у разі постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи суд у день набрання законної сили судовим рішенням надсилає його державному реєстратору для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.
З системного аналізу норм чинного законодавства, зокрема, Кодексу адміністративного судочинства України, Податкового кодексу України вбачається, що податковим органам надані владні управлінські функції стосовно суб'єктів господарювання у сфері податкових взаємовідносин.
При цьому жодною нормою чинного законодавства України податковим органам не надане право на звернення до суду з позовними заявами про оскарження дій державних органів та наданих ними документів.
В даній справі позивач фактично оскаржує реєстраційні дії по державній реєстрації змін до установчих документів, втім, як зазначено вище до повноважень податкового органу входить подання позовів про припинення юридичної особи, про визнання недійсними установчих документів, також відповідно до Закону №755 судом можуть бути постановлені рішення про скасування рішення засновників юридичної особи про внесення змін до установчих документів або про визнання недійсними таких змін повністю чи частково.
Натомість, ні Законом №755, ні Податковим кодексом України, ні Кодексом адміністративного судочинства України не передбачений такий спосіб захисту прав позивача, як зобов'язання органу державної реєстрації скасувати або внести запис до Єдиного Державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, звертаючись до адміністративного суду з зазначеною позовною заявою, податкова інспекція діяла не у встановлений законодавством спосіб та з перевищенням повноважень, наданих їй чинним законодавством України.
За таких обставин у задоволенні позову слід відмовити, оскільки судом не було встановлено порушень законодавства з боку відповідачів при реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, а позивач не наділений повноваження щодо оскарженні таких дій та зобов'язання реєстраційних органів скасувати чи провести певні реєстраційні дії.
Відповідно до статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз. Оскільки відповідачами зазначені витрати не здійснювалися, вони не підлягають стягненню з позивача.
На підставі частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України у судовому засіданні 20 серпня 2013 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Складення постанови у повному обсязі відкладено до 27 серпня 2013 року, про що згідно вимог частини 2 статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.
Керуючись ст. ст. 17, 18, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-.
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністративного позову Державної податкової інспекції у Станично-Луганському районі Головного управління Міндоходів у Луганській області до Реєстраційної служби Станично-Луганського районного управління юстиції, Солом’янської районної в м. Києві державної адміністрації, треті особи - Товариство з обмеженою відповідальністю «Ескорт Б'янфест АЕС», Державна податкова інспекція у Солом’янському районі м. Києва про визнання неправомірними дій, зобов'язання вчинити певні дії - відмовити в повному обсязі за необґрунтованістю.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Постанова у повному обсязі складена та підписана 27 серпня 2013 року.
Суддя О.О. Цицюра
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.08.2013 |
Оприлюднено | 29.08.2013 |
Номер документу | 33164952 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.О. Цицюра
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні