ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 липня 2013 року (10 год. 30 хв.)Справа № 0870/3852/12 м.Запоріжжя
Запорізький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Авдєєва М.П.
при секретарі судового засідання Ширшові А.А.,
за участю представників:
позивача - не з'явився;
відповідача - не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Запорізькій області
до Державної інспекції з карантину рослин по Запорізькій області
про стягнення штрафу,
ВСТАНОВИВ:
26.04.2012 Інспекція державного архітектурно - будівельного контролю у Запорізький області (далі - позивач) звернулась до Запорізького окружного адміністративного суду (далі - суд) із позовом до Державної інспекції з карантину рослин по Запорізькій області (далі - відповідач), в якому просить суд стягнути штраф за правопорушення у сфері містобудування у розмірі 75269 грн. 40 коп.
Позовні вимоги обґрунтовує тим, що 07.10.2011 на адресу позивача надійшла заява від відповідача про прийняття в експлуатацію адміністративної будівлі та лабораторію за адресою: м. Запоріжжя, вул. Східна 3-Д побудованого без дозволу на виконання робіт. За результатами перевірки встановлено, що станом на 27.10.2011 адміністративна будівля та лабораторія за адресою: м. Запоріжжя, вул. Східна 3-Д експлуатується без прийняття в експлуатацію, згідно з вимогами чинного законодавства, що є порушенням п.8 ст.39 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності». За результатами перевірки було видано припис №34 та запропоновано припинити експлуатацію до прийняття зазначеного об'єкта в експлуатацію, згідно з діючим законодавством, надати довідку про вартість виконаних робіт з будівництва зазначених об'єктів підписане керівником та головним бухгалтером підприємства до 01.10.2011. Відповідач надав зазначені документи позивачу. 01.11.2011 складено протокол про правопорушення у сфері містобудування щодо відповідача. Проте 02.11.2011 заступником начальника інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Запорізькій області винесено постанову №15 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудування, згідно з якою на відповідача було накладено штраф у розмірі 10% від вартості виконаних будівельних робіт за експлуатацію будівель без прийняття в експлуатацію, згідно з вимогами чинного законодавства у сумі 75629 грн. 40 коп. Відповідач у добровільному порядку не сплатив штраф тому просить суд задовольнити позовні вимоги.
Ухвалою судді від 31.05.2012 відкрито провадження в адміністративній справі №0870/3852/12 та призначено розгляд на 11.06.2012.
Розгляд справи було відкладено до 18.06.2012. Провадження у справі зупинялось до набрання законної сили рішенням у справі №2а-0870/10638/11. Ухвалою судді від 09.07.2013 провадження у справі поновлено та призначено розгляд на 29.07.2013.
Представник позивача у судове засідання не з'явився, проте 29.07.2013 надав до суду клопотання про розгляд справи без його участі. Позовні вимоги підтримує у повному обсязі.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином.
Відповідно до ч.1 ст.41 КАС України, у разі неявки в судове засідання всіх осіб, які беруть участь в справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позовні вимоги слід задовольнити повністю виходячи з наступного.
Як встановлено з матеріалів справи, 07.10.2011 на адресу Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Запорізькій області надійшла заява від в.о. директора державної інспекції з карантину рослин по Запорізькій області Шиба В.Р. про прийняття в експлуатацію адміністративної будівлі та лабораторію за адресою: м. Запоріжжя, вул. Східна 3-Д, побудовано без дозволу на виконання робіт.
28.10.2011 Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Запорізькій області складено акт позапланової перевірки відповідача, де встановлено, що адміністративна будівля та лабораторія за адресою: м. Запоріжжя, вул. Східна 3-Д експлуатуються без прийняття в експлуатацію, згідно з вимогами чинного законодавства, що є порушенням п.8 ст.39 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності». Відповідач в акті зазначив, що зауважень до акту немає, також написав, що отримали рішення Запорізької міської ради №36/13 від 27.01.2011, проте сертифікат не було отримано у зв'язку із змінами законодавства у сфері містобудування.
За результатами позапланової перевірки відповідача було видано припис №34 від 28.10.2011 та запропоновано припинити експлуатацію до прийняття зазначеного об'єкта в експлуатацію, згідно з діючим законодавством, надати довідку про вартість виконаних робіт з будівництва зазначених об'єктів підписане керівником та головним бухгалтером підприємства до 01.10.2011.
31.10.2011 №1310 Державна інспекція з карантину рослин по Запорізькій області надала довідку про вартість виконаних робіт з будівництва адміністративної будівлі та лабораторії за адресою: м. Запоріжжя, вул. Східна3-Д, де згідно з інвентаризаційними картками балансова вартість споруд складає: адміністративна будівля - 441101 грн.00 коп.; приміщення лабораторії - 3111593 грн. 00 коп.
01.11.2011 позивачем складено протокол про правопорушення у сфері містобудування та встановлено порушення: на земельній ділянці по вул. Східна 3-Д м. Запоріжжя Державною інспекцією з карантину рослин по Запорізькій області експлуатується адміністративна споруда та лабораторія, збудовані самовільно у 1996 році без введення в експлуатацію, згідно з чинним законодавством, що є порушенням п.8 ст.39 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».
За результатами розгляду протоколу позивачем винесено постанову №15 від 02.11.2011 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудування до Державної інспекції з карантину рослин по Запорізькій області у розмірі 75269 грн. 40 коп. Постанову отримав 02.11.2011 Шиб В.Р. - в.о. начальника відповідача.
Відповідно до ст.10 Закону України «Про архітектурну діяльність» №687-ХІV від 20.05.1999 (зі змінами) для забезпечення під час забудови територій, розміщення і будівництва об'єктів архітектури додержання суб'єктами архітектурної діяльності затвердженої містобудівної та іншої проектної документації, вимог вихідних даних, а також з метою захисту державою прав споживачів будівельної продукції здійснюється в установленому законодавством порядку державний архітектурно-будівельний контроль та нагляд.
Державний архітектурно-будівельний контроль та нагляд здійснює Державна архітектурно-будівельна інспекція України та її територіальні органи (далі - інспекції державного архітектурно-будівельного контролю).
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 №461 визначено порядок прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, а саме прийняття в експлуатацію об'єктів, що належать до I - III категорії складності, та об'єктів, будівництво яких здійснено на підставі будівельного паспорта, проводиться шляхом реєстрації Державною архітектурно-будівельною інспекцією та її територіальними органами (далі - Інспекція) поданої замовником декларації про готовність об'єкта до експлуатації (далі - декларація).
Датою прийняття в експлуатацію об'єкта є дата реєстрації декларації або видачі сертифіката.
Експлуатація об'єктів, не прийнятих в експлуатацію, забороняється.
Зареєстрована декларація або сертифікат є підставою для укладення договорів про постачання на прийнятий в експлуатацію об'єкт необхідних для його функціонування ресурсів - води, газу, тепла, електроенергії, включення даних про такий об'єкт до державної статистичної звітності та оформлення права власності на нього.
Підключення об'єкта, прийнятого в експлуатацію, до інженерних мереж здійснюється відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» протягом десяти днів з дня відповідного звернення замовника до осіб, які є власниками відповідних елементів інженерної інфраструктури або здійснюють їх експлуатацію.
Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 24.06.2011 №91 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 11.07.2011 №380/19568 затверджено Порядок прийняття в експлуатацію індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків, господарських (присадибних) будівель і споруд, прибудов до них, громадських будинків І і ІІ категорій складності, які збудовані без дозволу на виконання будівельних робіт, і проведення технічного обстеження їх будівельних конструкцій та інженерних мереж.
Розділом 3 Порядку визначено прийняття в експлуатацію індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків, господарських (присадибних) будівель і споруд, прибудов до них, громадських будинків І і ІІ категорій складності, які збудовані без дозволу на виконання будівельних робіт, і проведення технічного обстеження їх будівельних конструкцій та інженерних мереж а саме:
3.1. Прийняття в експлуатацію об'єктів здійснюється безоплатно Державною архітектурно-будівельною інспекцією України та її територіальними органами (далі - Інспекції) за результатами технічного обстеження їх будівельних конструкцій та інженерних мереж та за наявності документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, на якій розміщений об'єкт, шляхом реєстрації поданої замовником декларації про готовність об'єкта до експлуатації (далі - декларація), яка складається за формою, наведеною у додатку 2 до цього Порядку.
3.2. Замовник або його уповноважена особа подає особисто або надсилає рекомендованим листом з описом вкладення до Інспекції за місцезнаходженням об'єкта заяву про прийняття в експлуатацію об'єкта за формою, наведеною у додатку 3 до цього Порядку, до якої додаються:
два примірники заповненої декларації;
звіт про проведення технічного обстеження будівельних конструкцій та інженерних мереж об'єкта з висновком про їх відповідність вимогам надійності і безпечної експлуатації;
засвідчені в установленому порядку копії:
документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, на якій розміщено об'єкт;
технічного паспорта, виданого бюро технічної інвентаризації.
Заява про прийняття в експлуатацію об'єкта підписується також співвласниками земельної ділянки та зазначеного об'єкта (у разі їх наявності).
3.3. Інспекція розглядає документи, зазначені у пункті 3.2 цього розділу, та приймає протягом тридцяти днів з дати їх подання рішення про реєстрацію декларації або її повернення.
3.4. Дані, зазначені у декларації, повинні узгоджуватись з документами, які подаються разом з нею.
Згідно із частиною десятою статті 39 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» замовник відповідно до закону несе відповідальність за повноту та достовірність даних, зазначених у поданій ним декларації, та за експлуатацію об'єкта без зареєстрованої декларації.
3.5. Інспекція повертає декларацію замовнику, якщо вона подана чи оформлена з порушенням вимог, установлених цим Порядком.
Повернення декларації з інших підстав не допускається.
3.6. У разі прийняття рішення про повернення декларації Інспекція у строк, передбачений для її реєстрації, надсилає замовнику письмове повідомлення про прийняте рішення з обґрунтуванням причин повернення.
3.7. Після усунення недоліків, що стали підставою для прийняття рішення про повернення декларації, замовник може повторно подати до Інспекції документи згідно з цим Порядком.
3.8. Інспекція розглядає справи про адміністративне правопорушення і накладає адміністративні стягнення згідно із статтею 244-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
3.9. Один примірник декларації після проведення реєстрації повертається замовнику, а другий - залишається в Інспекції, яка її зареєструвала.
3.10. Датою прийняття в експлуатацію об'єкта є дата реєстрації декларації про готовність об'єкта до експлуатації.
3.11. Зареєстрована декларація є підставою для укладення договорів про постачання на прийнятий в експлуатацію об'єкт необхідних для його функціонування ресурсів - води, газу, тепла, електроенергії, включення даних про такий об'єкт до державної статистичної звітності та оформлення права власності на нього.
При наявності правовстановлюючих документів щодо об'єкта, який вводиться в експлуатацію, зареєстрована декларація є також підставою для внесення змін до технічного паспорта об'єкта, виготовленого бюро технічної інвентаризації.
3.12. Замовник зобов'язаний протягом семи календарних днів з дня прийняття в експлуатацію об'єкта подати копію декларації місцевому органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування за місцезнаходженням об'єкта для подання такими органами інформації про прийнятий в експлуатацію об'єкт до органу державної статистики за формами, передбаченими звітно-статистичною документацією.
Відповідно до п.8 ст.39 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» №3038-VІ від 17.02.2011 експлуатація закінчених будівництвом об'єктів, не прийнятих в експлуатацію, забороняється.
На момент розгляду справи в суді, штраф за правопорушення у сфері містобудування у розмірі 75269 грн. 40 коп. відповідачем не сплачена, заборгованість перед бюджетом не погашена, доказів протилежного відповідач суду не надав. Проти позову відповідач не заперечив, доводи позивача не спростував.
Крім того відмовляючи у задоволенні позову, суд виходить з того, що рішення Запорізького окружного адміністративного суду в адміністративній справі №2а-0870/10638/11 за позовом Державної інспекції з карантину рослин по Запорізькій області до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Запорізькій області про визнання протиправною та скасування постанови від 02.11.2011 набрало законної сили.
Ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 28.05.2013 постанову Запорізького окружного адміністративного суду в адміністративній справі №2а-0870/10638/11 від 16.02.2012 залишено без змін.
Відповідно до ч.2 ст.255 КАС України обставини, які були встановлені постановою, що набрала законної сили, в одній адміністративній справі не можуть оспорюватися в іншій судовій справі за участю тих самих сторін.
На підставі викладеного, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.
Згідно із ст.11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Відповідно до п.4 ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 71, 94, 159, 160, 161, 162, 163, 167 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Стягнути з Державної інспекції з карантину рослин по Запорізькій області (код ЄДРПОУ 00485167) штраф за правопорушення у сфері містобудування у розмірі 75269 (сімдесят п'ять тисяч двісті шістдесят дев'ять гривень) 40 коп. до державного бюджету на р/р №31110106700003, ГУДКСУ у Запорізькій області, МФО 813015, ЄДРПОУ 38025440, одержувач: державний бюджет Жовтневого району, код платежу 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції».
3. Стягнути з Державного бюджету України на користь Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Запорізькій області (код ЄДРПОУ 37707863) судовий збір у розмірі 752 (сімсот п'ятдесят дві гривні) 69 коп.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя М.П. Авдєєв
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.07.2013 |
Оприлюднено | 29.08.2013 |
Номер документу | 33174083 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Авдєєв Максим Петрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні