Постанова
від 11.07.2006 по справі 17/193а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

17/193а

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

Господарський суд Чернігівської області


14000 м. Чернігів, проспект Миру 20                                        Тел. 7-99-18, факс 7-44-62

ПОСТАНОВА

 "11" липня 2006 р.                                                  Справа № 17/193а

м. Чернігів                                                                                                  « 11 »липня 2006 року                                                       

Суддя Кушнір І.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні за участю:

Секретаря судового засідання: Бардіна О.О.

Представника позивача: Кравченко Г.С.–директор, паспорт НК507617 виданий Куликівським РВ УМВС України в

                                           Чернігівській області 05.05.03р.                                                                                                                                                                                                                                                                           

Представника відповідача: не з'явився.

В судовому засіданні присутній прокурор відділу прокуратури Чернігівської області Турчин І.А. посвідчення №75 від 28.10.2004 р.    

матеріали справи №17/193а

За ПОЗОВОМ: Прокурора Куликівського району в інтересах держави в особі Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, представницький орган –Куликівський районний центр зайнятості

  16300, Чернігівська область, смт. Куликівка, вул. Пирогова , 1-б

До ВІДПОВІДАЧА: Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю  „Агро-Фалкон”

  16350, Чернігівська область,  Куликівський район, с. Хибалівка, вул. Миру, 57

Про стягнення 2931,43 грн.

СУТЬ СПОРУ :

Прокурором Куликівського району пред'явлено позов в інтересах держави в особі в Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, представницький орган - Куликівський райцентр зайнятості про стягнення з СТОВ “Агро-Фалкон” 2931,43 грн. штрафу за порушення ч.5 ст.20 Закону України “Про зайнятість населення”.

Відповідач відзиву на позов не надав, явки представника в судове засідання не забезпечив, повістка з доданими документами, перший раз направлена Відповідачу, повернута з відміткою про відмову від одержання.

Повістка надіслана другий та третій рази повернулися з відміткою про розформування Товариства.

Згідно довідки Державного реєстратора Куликівського району №155 Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю „Агро-Фалкон” зареєстроване за адресою Чернігівська область,  Куликівський район, с. Хибалівка, вул. Миру, 57. Документів щодо зміни місця знаходження чи припинення підприємницької діяльності Відповідача до органу реєстрації надходило.  

          З викладеного вбачається, що процесуальні документи були направлені судом Відповідачу за місцем його державної реєстрації.

За таких обставин, суд вважає, що не перебування Відповідача за місцем його державної реєстрації та, як наслідок, неможливість направлення в засідання свого представника і ненадання відзиву, не перешкоджають розгляду справи по суті.

За таких обставин неявка представника Відповідача не перешкоджає розгляду справи по суті. Справа розглядається за наявними матеріалами.

Заслухавши Прокурора та представника Позивача, дослідивши надані докази, суд –

ВСТАНОВИВ :

          Відповідно до ч.1 ст. 8 Закону України “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття” від 02.03.00р. №1533-ІІІ (далі Закон №1533) Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття створюється для управління страхуванням на випадок безробіття, провадження збору та акумуляції страхових внесків, контролю за використанням коштів, виплати забезпечення та надання соціальних послуг, здійснення інших функцій згідно із цим Законом і статутом Фонду.

Відповідно до ст.12 Закону №1533 виконавча дирекція Фонду є виконавчим органом правління Фонду, який забезпечує виконання рішень правління. Функції виконавчої дирекції Фонду покладаються на органи державної служби зайнятості.

Виконавча дирекція Фонду організовує виконання рішень правління Фонду та забезпечує дотримання законодавства України про страхування на випадок безробіття, діє від імені Фонду та підзвітна йому в межах та порядку, передбачених статутом Фонду.

Функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду покладаються на центр зайнятості Автономної Республіки Крим, обласні, Київський і Севастопольський міські, районні, міськрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості.

Відповідно до ч.1 ст. 16 Закону №1533 джерелом формування коштів Фонду є, зокрема суми фінансових санкцій, застосованих відповідно до цього Закону та Закону України "Про зайнятість населення", інших  законів  до підприємств,  установ,  організацій та фізичних осіб за порушення встановленого порядку сплати  страхових  внесків та  використання  коштів  Фонду,  недотримання  законодавства  про зайнятість  населення,  а  також  суми  адміністративних  штрафів, накладених  відповідно  до закону на посадових осіб та громадян за такі порушення.

Згідно абз.5 п.2 Положення про державну службу зайнятості, затвердженого постановою Кабінету Міністрів УРСР від 24 червня 1991 р. N47 (далі Положення):

“Основними завданнями державної служби зайнятості є контроль  за   дотриманням   законодавства   про   зайнятість підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності.”

          Відповідно до абз. “ф” п.4 Положення:

“Державна служба зайнятості відповідно до покладених на неї завдань здійснює   контроль   за   дотриманням   підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, законодавства  про зайнятість населення.”

Згідно абз. “з” п.8 Положення:

“Державна служба зайнятості має право відвідувати   підприємства,  установи  і  організації  для контролю за дотриманням законодавства про зайнятість  населення  і вирішення питань, пов'язаних із соціальним захистом громадян.”

          Згідно ст.34  Закону України "Про зайнятість населення" від 01.03.91р. N803-XII:

“Контроль за додержанням законодавства України про зайнятість населення здійснюється місцевими державними адміністраціями, виконавчими органами відповідних рад, відповідними державними органами, інспекціями служби зайнятості та профспілковими об'єднаннями.”

Згідно ч.5 ст.20 даного Закону:

“При вивільненні працівників у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці, у тому  числі ліквідацією, реорганізацією або перепрофілюванням підприємств, установ, організацій, скороченням чисельності або штату працівників, підприємства, установи, організації, незалежно від форм власності, повідомляють про це не пізніш як за два місяці у письмовій формі державну службу зайнятості, вказуючи підстави і строки вивільнення, найменування професій, спеціальностей, кваліфікації, розмір оплати праці,  а в десятиденний строк після  вивільнення  - списки фактично вивільнених працівників.

У разі неподання або  порушення строків подання цих даних стягується  штраф  у  розмірі  річної  заробітної плати за кожного вивільненого працівника.  Ці  кошти  зараховуються  до  державного фонду  сприяння зайнятості і використовуються  для фінансування заходів по працевлаштуванню та соціального  захисту  вивільнюваних працівників.”

          Як вбачається з акту перевірки дотримання вимог законодавства про зайнятість населення №1 від 06.02.06р., складеного Позивачем за результатами перевірки Відповідача, встановлено наступне.

          Наказом Відповідача №36 10.10.05р. звільнена з роботи згідно частини 1 ст.40 Кодексу законів про працю України, яка передбачає звільнення з роботи в разі змін в організації виробництва і праці, в тому числі ліквідації, реорганізації, банкрутства або перепрофілювання підприємства, установи, організації, скорочення чисельності або штату працівників, працівник Корецька Катерина Володимирівна.  

          Разом з тим, СТОВ “Агро-Фалкон” в порушення вищевказаних вимог п.5 ст.20 Закону України “Про зайнятість населення” не повідомило Куликівський районний центр зайнятості за 2 місяці до звільнення та про фактичне вивільнення Корецької К.В..

          Оскільки заробітна плата Корецької К.В.., яка працювала на підприємстві з жовтня 2004 року по жовтень 2005 рік, фактично склала 2931,43 грн., що підтверджується довідками Відповідача про доходи Корецької К.В., даним актом перевірки було встановлено Відповідачу необхідність сплатити 2931,43 грн. штрафу за вищевказане порушення протягом 10 днів.  

Відповідно до абз. “л” п.8 Положення:

“Державна служба зайнятості має право стягувати  відповідно до Закону  України  "Про  зайнятість населення"  штрафи   з   підприємств,   установ   та організацій усіх форм власності у разі неподання або  порушення  строків  подання  державній  службі зайнятості письмового   повідомлення  про  наступне  вивільнення працівників, як це передбачено пунктом 5 статті 20 Закону  України "Про зайнятість населення".

Враховуючи, що добровільно суму штрафу Відповідач не сплатив, Позивач звернувся з відповідним позовом до суду.

Доказів, які спростовують обставини, викладені в позовній заяві, як і доказів сплати штрафу, Відповідач не надав.

За таких обставин, суд дійшов до висновку, що позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню в повному обсязі.

          При вирішенні питання розподілу судових витрат суд виходить з наступного.

          Відповідно до ч.4 ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України:        

“У справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а  відповідачем  -  фізична  чи  юридична  особа,  судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.”

Покладення на Відповідача держмита у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, даною статтею взагалі не передбачено.

На підставі викладеного, суд не знаходить підстав для покладення на Відповідача обов'язку сплачувати держмито за розгляд даної справи.

Керуючись ст.ст.94, 158-163, п.6 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд –

ПОСТАНОВИВ:

1.  Позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю „Агро-Фалкон” (16350, Чернігівська область, Куликівський район, с. Хибалівка, вул. Миру 57, р/р26006935000070 в ЧОД АКБ „Укрсоцбанк”, МФО 353014, код 30894265) на користь Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, представницький орган –Куликівський районний центр зайнятості (16300, Чернігівська область, смт. Куликівка, вул. Пирогова 1-б, р/р37174300901258 в УДК  в Чернігівській області, МФО 853592, код 14246242) 2931 грн. 43 коп. штрафних санкцій.

Виконавчий лист видати після набрання постановою законної сили в разі надходження заяви особи, на користь якої ухвалено судове рішення.

3. Дана Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного господарського суду в наступному порядку. Про апеляційне оскарження рішення  суду  першої  інстанції спочатку  подається  заява.  Обґрунтування  мотивів  оскарження  і вимоги до суду апеляційної інстанції  викладаються  в  апеляційній скарзі. Заява  про  апеляційне  оскарження  та  апеляційна  скарга подаються до адміністративного суду  апеляційної  інстанції  через суд  першої  інстанції,  який  ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно  надсилається  особою,  яка  її подає, до суду апеляційної інстанції. Заява  про  апеляційне  оскарження  постанови  суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення,  а в разі   складення   постанови  у  повному  обсязі  відповідно  до статті 160 цього Кодексу -  з  дня  складення  в  повному  обсязі. Апеляційна  скарга  на  постанову  суду першої інстанції подається протягом  двадцяти  днів  після  подання  заяви   про   апеляційне оскарження. Апеляційна   скарга  може  бути  подана  без  попереднього подання заяви про апеляційне оскарження,  якщо скарга подається  у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

4. Дана Постанова  набирає законної сили після  закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження,  встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано  заяву  про  апеляційне  оскарження,  але апеляційна  скарга  не  була  подана  у  строк,  встановлений  цим Кодексом,  постанова або  ухвала  суду  першої  інстанції  набирає законної сили після закінчення цього строку. У  разі  подання  апеляційної скарги судове рішення,  якщо його  не  скасовано,  набирає  законної  сили   після   закінчення апеляційного розгляду справи.

5. Дана Постанова після набрання законної сили,  є обов'язковою для осіб,  які беруть  участь  у  справі,  для  їхніх правонаступників,  а також для всіх органів,  підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України. Обставини,  які  були  встановлені постановою,  що набрала законної  сили,  в  одній  адміністративній   справі не можуть оспорюватися в іншій судовій справі за участю тих самих сторін.

Суддя                                                                                                    І.В. Кушнір

СудГосподарський суд Чернігівської області
Дата ухвалення рішення11.07.2006
Оприлюднено28.08.2007
Номер документу33181
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —17/193а

Постанова від 11.07.2006

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Кушнір І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні