Рішення
від 27.08.2013 по справі 907/815/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

27.08.2013 Справа № 907/815/13

За позовом Закарпатського міжрайонного прокурора з нагляду за додержанням законів у природоохоронній сфері в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції в Закарпатській області, м. Ужгород

до Державного підприємства „Закарпатське обласне управління лісогосподарських агропромислових господарств", м. Ужгород

про стягнення 14 735,77 грн.,

Суддя господарського суду - Кривка В.П.

представники:

Прокурор - Малинич А.А., прокурор відділу прокуратури міста Ужгорода;

Позивача - Мазуренко А.Є., представник за довіреністю № 572/05 від 11.02.2013 р.

Відповідача - не з'явився.

СУТЬ СПОРУ: Закарпатським міжрайонним прокурором з нагляду за додержанням законів у природоохоронній сфері в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції в Закарпатській області, м. Ужгород заявлено позов до Державного підприємства „Закарпатське обласне управління лісогосподарських агропромислових господарств", м. Ужгород про стягнення 14 735,77 грн,

Позовні вимоги вмотивовано тим, що 16.05.2013 року та 24.05.2013 року працівниками Державної екологічної інспекції в Закарпатській області у ході проведення перевірки додержання вимог природоохоронного законодавства у філіях „Мукачівське лісогосподарське агропромислове господарство" та „Тячівське лісогосподарське агропромислове господарство" Державного підприємства „Закарпатське обласне управління лісогосподарських агропромислових господарств" виявлено ряд порушень Закону України „Про охорону навколишнього природнього середовища", Лісового кодексу України і Санітарних правил в лісах України в лісовому фонді, а саме: пошкодження дерев до ступеня припинення росту, пошкодження дерев до ступеня неприпинення росту, незадовільна очистка місць рубок від парубкових решток. У зв'язку з чим, заподіяно шкоду на загальну суму 14 735, 77 грн. Зважаючи на це заявник просить стягнути на користь спеціальних фондів місцевих бюджетів рад Мукачівського та Тячівського районів 14 735, 77 грн., а саме: 1 742,88 грн. до Жнятинської сільської ради, 1 192, 87 грн. до Нижньокоропецької сільської ради, 1 909,02 грн. до Зняцівської сільської ради, 1 684,89 грн. до Рокошинської сільської ради, 297,80 грн. до Кальницької сільської ради, 2 103,61 грн. до Широколузької сільської ради, 1 300, 38 грн. до Руськополівської сільської ради, 1 060, 67 грн., Дубівської сільської ради, 760,17 грн. до Тересвянської селищної ради, 720, 46 грн. до Кривської сільської ради, 611, 26 грн. до Добрянської сільської ради, 866, 74 грн. до Вільхівської сільської ради, 485, 02 грн. до Нересницької сільської ради.

У ході судового розгляду прокурор та уповноважений представник позивача позов підтримали в повному обсязі.

Відповідача, належним чином повідомлений про час і місце розгляду справи на адресу вказану позивачем, підтверджену реєстраційними документами , (ухвали суду від 07.08.2013 року та від 15.08.2013 року надіслані рекомендованою кореспонденцією з відміткою про отримання, а.с. 4, 36), проте відповідач своїми процесуальними правами не скористався - у судові засідання явку уповноваженого представника не забезпечив, письмових пояснень по суті спору та заявленим вимогам не подав, причин неявки та невиконання вимог ухвал суду не повідомляв, тому справа розглядається у відповідності до ст. 75 Господарського процесуального кодексу України за наявними в ній матеріалами.

Вивчивши матеріали справи, заслухавши прокурора та уповноваженого представника позивача,

суд встановив:

У травні 2013 року працівниками Державної екологічної інспекції в Закарпатській області у філіях „Мукачівське лісогосподарське агропромислове господарство" та „Тячівське лісогосподарське агропромислове господарств" Державного підприємства „Закарпатське обласне управління лісогосподарських агропромислових господарств" було проведено планову перевірку, за результатами якої складено акти перевірки від 16.05.2013 року та від 24.05.2013 року відповідно (а.с. 14-27).

Як вбачається з вказаних актів саме структурними підрозділами відповідача при ведені лісового господарства не дотримано вимоги природоохоронного законодавства щодо охорони, захисту, використання та відтворення лісів, зокрема було виявлено наступні порушення: пошкодження дерев до ступеня припинення росту, пошкодження дерев до ступеня неприпинення росту, незадовільна очистка місць рубок від парубкових решток.

За результатами перевірок у відповідності до постанови Кабінету Міністрів України від 23.07.2008 року №665 "Про затвердження такс для обчислення шкоди заподіяної лісу" та Санітарних правил в лісах України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 27.07.1995 року №555, було проведено розрахунок розміру шкоди заподіяної лісу Тячівською та Мукачівською філіями ДП „Закарпатське обласне управління лісогосподарських агропромислових господарство", який становить 14 735, 77 грн. (розрахунки збитків нанесених державі структурними підрозділами ДП „Закарпатське обласне управління лісогосподарських агропромислових господарство" в матеріалах справи, а.с. 28, 31). У зв'язку з цим, позивач 12.06.2013 року було надіслано відповідні претензії №№ 2294/05 та 2290/05 про відшкодування заподіяної шкоди лісовому господарству відповідним сільським радам (а.с. 29, 30).

В ході судового розгляду прокурор та уповноважений представник заявлені вимоги підтримали в повному обсязі, при цьому зазначили, що заявлена до стягнення сума відповідачем на даний час не відшкодована і наполягали на вирішенні спору по суті.

Відповідно до статті 16 та частини 1 статті 17 Лісового кодексу України (далі - ЛК України), право користування лісами здійснюється в порядку постійного та тимчасового користування лісами. У постійне користування ліси на землях державної власності для ведення лісового господарства без встановлення строку надаються спеціалізованим державним лісогосподарським підприємствам, іншим державним підприємствам, установам та організаціям, у яких створено спеціалізовані лісогосподарські підрозділи.

Згідно з пунктом 1 частини 2 статті 19 ЛК України, постійні лісокористувачі зобов'язані, зокрема, забезпечувати охорону, захист, відтворення, підвищення продуктивності лісових насаджень.

Частинами 1, 5 статті 86 ЛК України передбачено, що організація охорони і захисту лісів передбачає здійснення комплексу заходів, спрямованих на збереження лісів від пожеж, незаконних рубок, пошкодження, ослаблення та іншого шкідливого впливу, захист від шкідників і хвороб. Забезпечення охорони і захисту лісів покладається на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового господарства, та органи місцевого самоврядування, власників лісів і постійних лісокористувачів відповідно до цього Кодексу.

Відповідно до частини 4 статті 68 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища", підприємства, установи, організації та громадяни зобов'язані відшкодовувати шкоду, заподіяну ними внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, в порядку та розмірах, встановлених законодавством України.

Згідно з частиною 1 статті 105 ЛК України, порушення лісового законодавства тягне за собою дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність відповідно до закону.

Стаття 107 ЛК України зобов'язує підприємства, установи, організації і громадян відшкодовувати шкоду, заподіяну ними лісу внаслідок порушення лісового законодавства, у розмірах і порядку, визначених законодавством України.

Відповідно до статті 22 Цивільного кодексу України особа, якій завдано збитків у результаті порушення її цивільного права, має право на їх відшкодування.

Статтею 1166 Цивільного Кодексу України визначено, що майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала. Особа, яка завдала шкоди, звільняється від її відшкодування, якщо вона доведе, що шкоди завдано не з її вини. Згідно ст. 1172 ЦК України юридична особа відшкодовує шкоду, завдану їхнім працівником під час виконання ним своїх трудових (службових) обов'язків.

Факт пошкодження дерев до ступеня припинення росту, пошкодження дерев до ступеня неприпинення росту, незадовільна очистка місць рубок від парубкових решток, внаслідок чого лісу завдано шкоду, підтверджено складеними за наслідками перевірок актами, поданими суду складеними за участі та узгодженими відповідальними працівниками відповідача, польовими переліковими відомостями, відомостями попневого переліку, польовою переліковою відомістю дерев призначених в рубку доданими до нього розрахунками розміру шкоди (оглянуто в судовому засіданні), якими підтверджено викладені в акті відомості. Дані акти є чинними на час вирішення спору, відповідачем відомості, зазначені в актах та інших матеріалах перевірок, а також сам факт пошкодження дерев, незадовільна очистка місць рубок в установленому порядку належними і допустимими доказами відповідачем не спростовані та не заперечені.

Згідно з ст. 4 3 ГПК України, судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності. Сторони та інші особи, які беруть участь у справі, обґрунтовують свої вимоги і заперечення поданими суду доказами.

Згідно з ст. 32 ГПК України, доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у встановленому законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.

Згідно з ст. 33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу.

Згідно з ст. 34 ГПК України господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Згідно з ст. 43 ГПК України, господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справив в їх сукупності, керуючись законом. Ніякі докази не мають для господарського суду заздалегідь встановленої сили.

За таких обставин, заявлені позивачем вимоги, належним чином обґрунтовані законом, підтверджені матеріалами справи, відповідачем у встановленому порядку не спростовані та не заперечені , тому підлягають до задоволення судом повністю, шляхом стягнення з відповідача на користь спеціальних фондів бюджетів рад Мукачівського та Тячівського р-нів, а саме:

1 742,88 грн. до Жнятинської сільської ради,

1 192, 87 грн. до Нижньокоропецької сільської ради,

1 909,02 грн. до Зняцівської сільської ради,

1 684,89 грн. до Рокошинської сільської ради,

297,80 грн. до Кальницької сільської ради,

2 103,61 грн. до Широколузької сільської ради,

1 300, 38 грн. до Руськополівської сільської ради,

1 060, 67 грн., Дубівської сільської ради,

760,17 грн. до Тересвянської селищної ради,

720, 46 грн. до Кривської сільської ради,

611, 26 грн. до Добрянської сільської ради,

866, 74 грн. до Вільхівської сільської ради,

485, 02 грн. до Нересницької сільської ради.

Відповідно до ст. 49 ГПК України судові витрати покладаються на відповідача.

Керуючись ст.ст. 4 3 , 22, 29, 32, 33, 34, 43, 49, 58, 82 - 85 Господарського процесуального кодексу України,

СУД ВИРІШИВ :

1. Позов задоволити повністю.

2. Стягнути з ДП „Закарпатського обласного управління лісогосподарських агропромислових господарств", м. Ужгород, вул. Гагаріна, 42/1, (код ЄДРПОУ 32434750) до спеціальних фондів бюджетів сільських рад Тячівського та Мукачівського р-нів, а саме до:

- Жнятинської сільської ради (Мукачівський район, с. Жнятино, вул. Миру, буд. 131, корп. А, код ЄДРПОУ 04350435) р/р 33110331700167, назва банку - ГУДКУ у Закарпатській області, м. Ужгород, МФО банку одержувача - 812016, код платежу 24062100, код ЄДРПОУ 37958089 суму 1 742, грн (Одну тисячу сімсот сорок дві) грн. 88 коп.;

- Нижньокоропецької сільської ради (Мукачівський район, с. Нижній Коропець, вул. Колгоспна, буд. 2, код ЄДРПОУ 04350582) р/р 33117331700182, назва банку - ГУДКСУ у Закарпатській області, м. Ужгород, МФО банку одержувача - 812016, код платежу 24062100, код ЄДРПОУ 37958089 суму 1 192, грн. (одну тисячу сто дев'яносто дві) грн. 87 коп.;

- Зняцівської сільської ради (Мукачівський район, с. Зняцьово, вул. Юрія Гойди, 70, код ЄДРПОУ 04350464) р/р 33117331700171, назва банку - ГУДКСУ у Закарпатській області, м. Ужгород, МФО банку одержувача - 812016, код платежу 24062100, код ЄДРПОУ 37958089 суму 1 909 (одну тисячу дев'ятсот дев'ять) грн. 02 коп.;

- Рокошинської сільської ради (Мукачівський район, с. Ракошино, вул. Дружби, буд. 20, код ЄДРПОУ 04350659) р/р 33111331700188, назва банку - ГУДКСУ у Закарпатській області, м. Ужгород, МФО банку одержувача - 812016, код платежу 24062100, код ЄДРПОУ 37958089 суму 1 684 грн. (одну тисячу шістсот вісімдесят чотири) грн. 89 коп.;

- Кальницької сільської ради (Мукачівський район, с.Кальник, вул. Шевченка, буд. 2, код ЄДРПОУ 04350493) р/р 33114331700174, назва банку - ГУДКСУ у Закарпатській області, м. Ужгород, МФО банку одержувача - 812016, код платежу 24062100, код ЄДРПОУ 37958089 суму 297 (двісті дев'яносто сім) грн. 80 коп.;

- Широколузької сільської ради (Тячівський район, с. Широкий Луг, вул. Шевченка, 143, код ЄДРПОУ 04349679) р/р 33111331700285, назва банку - ГУДКСУ у Закарпатській області, м. Ужгород, МФО банку одержувача - 812016, код платежу 24062100, код ЄДРПОУ 38028923 суму 2 103 грн. (дві тисячі сто три) грн. 61 коп.;

- Руськополівської сільської ради (Тячівський район, с. Руське поле, вул. Леніна, буд. 51, код ЄДРПОУ 04349644) р/р 33117331700278, назва банку - ГУДКСУ у Закарпатській області, м. Ужгород, МФО банку одержувача - 812016, код платежу 24062100, код ЄДРПОУ 38028923 суму 1 300 грн. (одну тисячу тристо) грн. 38 коп.;

- Дубівської сільської ради (Тячівський район, смт. Дубове, вул. Гагаріна, буд. 46, код ЄДРПОУ 04349633) р/р 33112331700251, назва банку - ГУДКСУ у Закарпатській області, м. Ужгород, МФО банку одержувача - 812016, код платежу 24062100, код ЄДРПОУ 38028923 суму 1 060 грн. (одну тисячу шістдесят) грн. 67 коп.;

- Тересвянської селищної ради (Тячівський район, смт. Тересва, вул. Народна, буд. 83 код ЄДРПОУ 04349610) р/р 33110331700253, назва банку - ГУДКСУ у Закарпатській області, м. Ужгород, МФО банку одержувача - 812016, код платежу 24062100, код ЄДРПОУ 38028923 суму 760 грн. (сімсот шістдесят) грн. 17 коп.;

- Кривської сільської ради (Тячівський район, с. Крива, вул. Народна, буд. 139, код ЄДРПОУ 05383135) р/р 33116331700268, назва банку - ГУДКСУ у Закарпатській області, м. Ужгород, МФО банку одержувача - 812016, код платежу 24062100, код ЄДРПОУ 38028923 суму 720 грн. (одну тисячу шістсот вісімдесят чотири) грн. 46 коп.;

- Добрянської сільської ради (Тячівський район, с. Добрянське, вул. Леніна, буд. 80, код ЄДРПОУ 05383299) р/р 33111331700263, назва банку - ГУДКСУ у Закарпатській області, м. Ужгород, МФО банку одержувача - 812016, код платежу 24062100, код ЄДРПОУ 38028923 суму 611 грн. (одну тисячу шістсот вісімдесят чотири) грн. 26 коп.;

- Вільхівської сільської ради (Тячівський район, с. Вільхівці, вул. Леніна, буд. 118, код ЄДРПОУ 04351618) р/р 33110331700275, назва банку - ГУДКСУ у Закарпатській області, м. Ужгород, МФО банку одержувача - 812016, код платежу 24062100, код ЄДРПОУ 38028923 суму 866 грн. (вісімсот шістдесят шість) грн. 74 коп.;

- Нересницької сільської ради. (Тячівський район, с. Нересниця, вул. Грушевського, буд.25 код ЄДРПОУ 04351720) р/р 33113331700272, назва банку - ГУДКСУ у Закарпатській області, м. Ужгород, МФО банку одержувача - 812016, код платежу 24062100, код ЄДРПОУ 38028923 суму 485 грн. (чотириста вісімдесят пять) грн. 02 коп.;

3. Стягнути з Державного підприємства „Закарпатське обласне управління лісогосподарських агропромислових господарств", м. Ужгород вул. Гагаріна, 42/1, код ЄДРПОУ 32434750) суму 1 720 (Одну тисячу сімсот двадцять) грн . 50 коп. судового збору в доход державного бюджету за відповідним кодом бюджетної класифікації.

Рішення набирає законної сили в порядку ст. 85 ГПК України.

Повний текст рішення складено та підписано 29.08.2013 року.

Суддя В. Кривка

СудГосподарський суд Закарпатської області
Дата ухвалення рішення27.08.2013
Оприлюднено30.08.2013
Номер документу33192161
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —907/815/13

Рішення від 27.08.2013

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Кривка В.П.

Ухвала від 15.08.2013

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Кривка В.П.

Ухвала від 07.08.2013

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Кривка В.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні