Постанова
від 29.08.2013 по справі 5020-5/246-9/189-13/170-9/213-4/263
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД М. СЕВАСТОПОЛЯ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ПОСТАНОВА

29 серпня 2013 року справа № 5020-5/246-9/189-13/170-9/213-4/263 За заявою Державної податкової інспекції у Гагарінському районі міста Севастополя (99014, м. Севастополь, вул. Пролетарська, 24)

до Закритого акціонерного товариства "Югрыбстрой" (99014 м. Севастополь, Камишовське шосе, 14)

за участю прокурора міста Севастополя (99011, м. Севастополь, вул. Павліченко, 1),

про визнання банкрутом

суддя О.С. Погребняк

За участю представників:

ініціюючій кредитор (ДПІ в Гагарінському районі м. Севастополя): Обухова А.В. - представник, довіреність 15/9/10-025 від 20.03.2013;

боржник (ЗАТ "Югрибстрой") - не з'явився;

кредитор (УПФУ в Гагарінському районі м.Севастополя): Сертакова С.А. - представник, довіреність № 1780/07-14 від 09.04.2013;

Арбітражний керуючий Тамашов О.Г. - паспорт серії НОМЕР_1 від 17.12.1996, виданий Євпаторійським МВГУ МВС України в Криму;

Орган уповноважений управляти майном (Фонд державного майна): Лєбєдєв М.С. - представник, довіреність № 471 від 27.12.2012;

Державний орган з питань банкрутства (Головне управління юстиції у м.Севастополі): Попов М.Г. - головний спеціаліст, довіреність б/н від 03.06.2013;

прокурор (прокуратура міста Севастополя): Махиня В.В. - прокурор відділу, посвідчення № 015753 від 21.03.2013;

встановив:

Державна податкова інспекція в Гагарінському районі міста Севастополя звернулась до господарського суду міста Севастополя із заявою про порушення справи про банкрутство Закритого акціонерного товариства "Югрыбстрой".

Ухвалою суду від 13.12.2006 провадження у справі було припинено.

Постановою Севастопольського апеляційного господарського суду від 29.01.2007 по справі №20-5/246 апеляційну скаргу ДПІ у Гагарінському районі міста Севастополя залишено без задоволення, ухвалу господарського суду міста Севастополя від 13.12.2006 залишено без змін.

Постановою Вищого господарського суду України від 22.05.2007 постанову Севастопольського апеляційного господарського суду від 29.01.2007, ухвалу господарського суду міста Севастополя від 13.12.2006 скасовано, справу передано на розгляд.

Ухвалою суду від 01.06.2010 введено процедуру розпорядження майном боржника -ЗАТ "Югрыбстрой" та призначено розпорядником майна Тамашова Олександра Георгійовича (ліцензія серії НОМЕР_2 від 25.01.2007).

24.06.2010 в офіційному виданні -газеті „Голос України" №115 було опубліковано оголошення про відкриття відносно ЗАТ "Югрыбстрой" процедури банкрутства.

Ухвалою суду від 14.09.2010 затверджений уточнений реєстр вимог кредиторів ЗАТ "Югрыбстрой", наданий розпорядником майна Тамашовим О.Г.

Ухвалою суду від 29.10.2012 був продовжений строк процедури розпорядження майном боржника - ЗАТ "Югрыбстрой" та повноважень розпорядника майна боржника -арбітражного керуючого Тамашова О.Г. на шість місяців з огляду на необхідність проведення органом державної податкової служби документальної перевірки повноти нарахування та сплати боржником податків.

На адресу суду надійшов звіт розпорядника майна боржника - арбітражного керуючого Тамашова О.Г., за наслідакми процедури розпорядження майном. Із змісту даного звіту вбачається відсутність у ЗАТ "Югрыбстрой" майна, дебіторської заборгованості, а також будь-яких активів боржника (нерухоме майно, транспортні засоби, судна).

Розпорядником майна вказано на наявність у користуванні ЗАТ "Югрыбстрой" земельної ділянки площею 7,3392 га відповідно до Акту на право постійного користування землею (серія 11КМ005271 від 06.04.1995), однак право розпорядження даною земельною ділянкою належить місцевій раді (том 6 а.с.115-117).

Також зазначається про наявність у боржника дочірніх підприємств: ДП "Акрополь" ЗАТ "Югрыбстрой", ДП "Стройблок" ЗАТ "Югрыбстрой", ДП "Строй Авто" ЗАТ "Югрыбстрой" та ДП "Арка" ЗАТ "Югрыбстрой", які не ведуть фінансово-господарську діяльність (зокрема, ДП "Арка" постановою господарського суду м.Севастополя від 26.01.2012 визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру).

У звіті від 29.04.2013 арбітражний керуючий Тамашов О.Г. вважає за доцільне припинити процедуру розпорядження майном та перейти до ліквідаційної процедури.

У виконання вимог ухвали суду від 21.05.2013 розпорядником майна боржника надано суду протокол засідання комітету кредиторів від 29.04.2013, яким вирішено клопотати перед судом про продовження строку процедури розпорядження майном боржника.

Ухвалою господарського суду м.Севастополя від 03.06.2013 у задоволенні клопотання комітету кредиторів ЗАТ "Югрыбстрой" (оформленого протоколом № 10 від 29.04.2013) про продовження строку процедури розпорядження майном боржника та повноважень розпорядника майна боржника - арбітражного керуючого Тамашова О.Г., на шість місяців було відмовлено, зобов'язано комітет кредиторів боржника надати суду рішення про застосування щодо боржника судових процедур, передбачених статтею 4 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції, що діяла до 19.01.2013), а також зобов`язано розпорядника майна боржника надати суду аналіз фінансово-господарської діяльності ЗАТ "Югрыбстрой".

17.06.2013 відбулось засідання комітету кредиторів, на якому було прийнято рішення (оформлене протоколом № 11 від 17.06.13) клопотати перед судом про введення відносно боржника процедури санації.

Прокурор підтримав клопотання комітету кредиторів.

Арбітражний керуючий Тамашов О.Г. надав письмові пояснення, в яких, посилаючись на проведений на вимогу суду аналіз фінансово-господарської діяльності боржника, вважає за доцільне припинити процедуру розпорядження майном та перейти до ліквідаційної процедури.

Ухвалою господарського суду м.Севастополя від 29.08.2013 у задоволенні клопотання комітету кредиторів ЗАТ "Югрыбстрой" (оформленого протоколом № 11 від 17.06.2013) про введення процедури санації відмовлено.

Вирішуючи питання про перехід до подальших судових процедур банкрутства відносно боржника у даній справі, суд виходить з наступного.

Частинами 1, 3 пункту 1-1 Прикінцевих положень Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" в редакції, що діє з 19.01.2013 встановлено, що положення цього Закону застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження в яких порушено після набрання чинності цим Законом.

Положення цього Закону, що регулюють ліквідаційну процедуру, застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження у яких порушено до набрання чинності цим Законом, якщо на момент набрання ним чинності господарським судом не було прийнято постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.

В даному випадку, провадження у даній справі було порушено ухвалою суду від 22.07.2005 року та станом на 19.01.2013 - дату набрання чинності нової редакції Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", постанова про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури не приймалась.

Згідно з абзацами 4-5 пункту 40 Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 28.03.2013 № 01-06/606/2013, положення Закону, якими врегульовано ліквідаційну процедуру, застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження у яких порушено до набрання чинності Законом, якщо на цей момент господарським судом не було прийнято постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.

Отже, розгляд справи про банкрутство за новою редакцією Закону здійснюється згідно з постановою про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури. При цьому правові підстави прийняття постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури визначаються відповідно до раніше чинної редакції Закону, а правові наслідки введення ліквідації процедури - за його новою редакцією. У зв'язку з здійсненням переходу до застосування нової редакції Закону необхідно привести реєстр вимог кредиторів у відповідність до вимог статті 45 Закону в новій редакції і з урахуванням його вимог вирішити питання щодо переобрання представницьких органів кредиторів (зборів кредиторів та комітету кредиторів).

Таким чином, вирішуючи питання про відкриття ліквідаційної процедури і призначення ліквідатора, суд керується редакцією Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", що діяла до 19.01.2013.

Статтею 4 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", в редакції, що діяла до 19.01.2013, встановлено, що відповідно до цього Закону щодо боржника застосовуються такі судові процедури банкрутства: розпорядження майном боржника; мирова угода; санація (відновлення платоспроможності) боржника; ліквідація банкрута.

В даному випадку судом встановлено неможливість подальшого перебування боржника в процедурі розпорядження майном (ухвала суду від 03.06.2013 про відмову у продовженні строку процедури розпорядження майном), а також відсутість підстав для введення відносно боржника процедури санації (ухвала суду від 29.08.2013). Доказів укладення мирової угоди суду не представлено.

Таким чином, єдиною судовою процедурою, яка може бути застосована у відношенні боржника, є ліквідаційна процедура.

Вирішуючи питання про перехід до процедури ліквідації, суд приймає до уваги фактичний обсяг заборгованості боржника - 118 013 219,43 грн., а також висновки, які містяться у Звіті про аналіз фінансово-господарської діяльності ЗАТ "Югрыбстрой", зокрема:

- діяльність ЗАТ "Югрыбстрой" є збитковою, виручка від реалізації продукції, послуг взагалі відсутня, що свідчить про припинення підприємницької дільності;

- показники коефіцієнтів рентабельності мають або негативне значення або нульове, що говорить про те, що використання активів підприємства відбувається або не в повному обсязі, або активи мають поганий стан та не можуть бути використані за цільовим призначенням. Також дані показники говорять про недоцільність вкладання кошів в дане підприємтво;

- ЗАТ "Югрыбстрой" не має достатньої кількості функціонуючого капіталу та власних обороних активів, за рахунок яких можливо було б погасити наявну заборгованість. Структура активів підприємства є незадовільною: поточні зобов`язання, необороті активи, дебіторська заборгованість, власні оборотні активи мають негативне значення;

- ознаки доведення до банкрутства, фіктивного або прихованого банкрутства не виявлені;

- у ЗАТ "Югрыбстрой" відсутнє будь-яке майно, що підтверджується відповідями на запити від БТІ, МРЕВ ДАІ, Укрземресурсів;

- за період розпорядження майном - з 2010 року, не надходило жодної пропозиції від інвесторів санувати підприємство та відновлювати його платоспроможність, погасивши, при цьому, кредиторську заборгованість.

Фактичний фінансово-економічний стан ЗАТ "Югрыбстрой" свідчить про нереальність відновлення платоспроможністі боржника та доцільність введення процедури ліквідації, як єдино можливої в ситуації, що склалася .

Статтею 22 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", що діяла до 19.01.2013, встановлено, що у випадках, передбачених цим Законом, господарський суд приймає постанову про визнання боржника банкрутом і відкриває ліквідаційну процедуру.

Строк ліквідаційної процедури не може перевищувати дванадцяти місяців. Господарський суд може продовжити цей строк на шість місяців, якщо інше не передбачено цим Законом.

Відповідно до частини 2 статті 2 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції, що діяла до 19.01.2013), державний орган з питань банкрутства пропонує господарському суду кандидатури арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) для державних підприємств або підприємств, у статутному фонді яких частка державної власності перевищує двадцять п'ять відсотків, щодо яких порушена справа про банкрутство, та в інших випадках, передбачених цим Законом.

Абзацем 7 пункту 40 Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 28.03.2013 № 01-06/606/2013 визначено, що згідно з новою редакцією Закону державний орган з питань банкрутства не має повноважень надавати господарському суду пропозиції щодо кандидатур арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) для державних підприємств та підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує двадцять п'ять відсотків. У зв'язку з цим арбітражні керуючі (розпорядники майна, керуючі санацією, ліквідатори) у справах про банкрутство, провадження в яких порушено до набрання чинності Законом, призначаються господарським судом без додержання відповідного припису попередньої редакції Закону.

За таких обставин, суд вирішує питання щодо призначення ліквідатора без врахування приписів частини 2 статті 2 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції, що діяла до 19.01.2013).

Згідно з частиною 1 статті 24 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції, що діяла до 19.01.2013), у постанові про визнання боржника банкрутом господарський суд відкриває ліквідаційну процедуру, призначає ліквідатора в порядку, передбаченому для призначення керуючого санацією.

Частина 2 статті 17 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції, що діяла до 19.01.2013) передбачає, що комітет кредиторів приймає рішення про погодження кандидатури керуючого санацією, вибір інвестора (інвесторів).

В той же час, суд приймає до уваги ту обставину, що присутні у судовому засіданні 27.08.2013 кредитори заперечували проти переходу до ліквідаційної процедури, кандидатуру ліквідатора суду не пропонували, а під час вирішення питання щодо призначення керуючого санацією, рішенням від 21.08.2013 (оформленого протоколом № 12) комітет кредиторів залишив питання про призначення арбітражного керуючого на розсуд суду (том 7 а.с.37-38).

На адресу суду надійшли заяви арбітражного керуючого Кириліна Михайла Володимировича (Свідоцтво № НОМЕР_3 від 11.04.2013 Міністерства юстиції України), який мешкає за адресою: 99022, АДРЕСА_1) та арбітражного керуючого Тамашова Олександра Георгійовича (Свідоцтво № НОМЕР_4 від 17.07.2013 Міністерства юстиції України), який мешкає за адресою: 97400, АДРЕСА_2) на участь у справі в якості розпорядника майна (керуючого санацією, ліквідатора) (том 7 а.с.19-25).

Вирішуючи питання про обрання кандидатури ліквідатора, суд приймає до уваги той факт, що арбітражний керуючий Тамашов О.Г. виконував повноваження розпорядника майном боржника та є обізнаним про стан фінансово-господарської діяльності боржника. Скарги на дії або бездіяльність арбітражного керуючого Тамашова О.Г. не надходили.

На підставі викладеного, суд вважає за необхідне призначити ліквідатором ЗАТ "Югрыбстрой" арбітражного керуючого Тамашова О.Г.

Згідно з частиною 2 статті 67 Закону України «Про виконавче провадження», у разі ліквідації боржника - юридичної особи виконавчий документ надсилається ліквідаційній комісії (ліквідатору) для вирішення питання про подальший порядок виконання рішення у встановленому законом порядку. У разі надходження виконавчого документа до ліквідаційної комісії (ліквідатора) арешт з майна боржника знімається за постановою державного виконавця, затвердженою начальником відділу, якому він безпосередньо підпорядкований.

Статтею 38 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції закону, що діє з 19.01.2013) встановлено, що дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури:

господарська діяльність банкрута завершується закінченням технологічного циклу з виготовлення продукції у разі можливості її продажу за виключенням укладення та виконання договорів, що мають на меті захист майна банкрута або забезпечення його збереження (підтримання) у належному стані, договорів оренди майна, яке тимчасово не використовується, на період до його продажу в процедурі ліквідації тощо;

строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута вважається таким, що настав;

у банкрута не виникає жодних додаткових зобов'язань (у тому числі зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів)), крім витрат, безпосередньо пов'язаних із здійсненням ліквідаційної процедури;

припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій за всіма видами заборгованості банкрута;

відомості про фінансове становище банкрута перестають бути конфіденційними чи становити комерційну таємницю;

продаж майна банкрута допускається в порядку, передбаченому цим Законом;

скасовується арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом, чи інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається;

вимоги за зобов'язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, можуть пред'являтися тільки в межах ліквідаційної процедури протягом двох місяців з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури. Зазначений строк є граничним і поновленню не підлягає. Кредитори, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними, а їх вимоги погашаються в шосту чергу в ліквідаційній процедурі;

виконання зобов'язань боржника, визнаного банкрутом, здійснюється у випадках і порядку, передбачених цим розділом.

З дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури припиняються повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та, розпорядження його майном, якщо цього не було зроблено раніше, керівник банкрута звільняється з роботи у зв'язку з банкрутством підприємства, а також припиняються повноваження власника (власників) майна банкрута.

На підставі викладеного, керуючись статтями 16, 17, 22-24 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції закону, що діяла до 19.01.2013), статтею 8, 38 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції закону, що діє з 19.01.2013), пунктом 40 Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 28.03.2013 № 01-06/606/2013 суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Визнати боржника - Закритого акціонерного товариства "Югрыбстрой" (99014 м. Севастополь, Камишовське шосе, 14; код ЄДРПОУ 16330509) банкрутом та відкрити ліквідаційну процедуру строком на 12 (дванадцять) місяців.

2. Призначити ліквідатором Закритого акціонерного товариства "Югрыбстрой" - арбітражного керуючого Тамашова Олександра Георгійовича (Свідоцтво № НОМЕР_4 від 17.07.2013 Міністерства юстиції України), який мешкає за адресою: 97400, АДРЕСА_2).

3. Господарську діяльність банкрута завершити закінченням технологічного циклу з виготовлення продукції у разі можливості її продажу за виключенням укладення та виконання договорів, що мають на меті захист майна банкрута або забезпечення його збереження (підтримання) у належному стані, договорів оренди майна, яке тимчасово не використовується, на період до його продажу в процедурі ліквідації тощо.

4. Строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута вважаєти таким, що настав;

5. Встановити, що у банкрута не виникає жодних додаткових зобов'язань (у тому числі зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), крім витрат, безпосередньо пов'язаних із здійсненням ліквідаційної процедури.

6. Припинити нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій за всіма видами заборгованості банкрута.

7. Встановити, що відомості про фінансове становище банкрута перестали бути конфіденційними чи становити комерційну таємницю.

8. Скасувати арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом, чи інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається.

9. Припинити повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та, розпорядження його майном.

10. Зобов'язати ліквідатора здійснити офіційне оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.

Повідомлення про визнання боржника. банкрутом і про відкриття ліквідаційної процедури мають містити: найменування та інші реквізити боржника, визнаного банкрутом; найменування господарського суду, в провадженні якого знаходиться справа про банкрутство; дату прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури; відомості про ліквідатора (ліквідаційну комісію).

11. Ліквідатору здійснювати свої повноваження відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції закону, що діє з 19.01.2013).

12. Зобов`язати ліквідатора надати суду по готовності звіт та ліквідаційний баланс.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття.

Суддя підпис Погребняк О.С.

Згідно з оригіналом помічник судді І.О. Кузьміна 29.08.2013

СудГосподарський суд м. Севастополя
Дата ухвалення рішення29.08.2013
Оприлюднено02.09.2013
Номер документу33203305
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5020-5/246-9/189-13/170-9/213-4/263

Ухвала від 04.11.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Панова I. Ю.

Ухвала від 27.08.2015

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Сотніков С.В.

Ухвала від 20.07.2015

Господарське

Господарський суд міста Києва

Івченко А.М.

Ухвала від 24.06.2015

Господарське

Господарський суд міста Києва

Івченко А.М.

Ухвала від 18.05.2015

Господарське

Господарський суд міста Києва

Івченко А.М.

Ухвала від 01.04.2015

Господарське

Господарський суд міста Києва

Івченко А.М.

Ухвала від 06.10.2014

Господарське

Господарський суд міста Києва

Омельченко Л.В.

Ухвала від 23.07.2014

Господарське

Господарський суд міста Києва

Омельченко Л.В.

Постанова від 10.06.2014

Господарське

Вищий господарський суд України

Панова I. Ю.

Ухвала від 30.05.2014

Господарське

Вищий господарський суд України

Панова I. Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні