Постанова
від 28.08.2013 по справі 5009/4750/12
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

cpg1251

донецький апеляційний господарський суд

Постанова

Іменем України

27.08.2013 р. справа №5009/4750/12

Донецький апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого: суддів при секретаріМанжур В.В. Москальової І.В., М'ясищева А.М., Пеленовій О.О. за участю представників сторін: від позивача: від відповідача (скаржника): від органу виконання: розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу не з'явився не з'явився не з'явився Виконавчого комітету Бердянської міської ради Запорізької області, м.Бердянськ, Запорізької області на ухвалу господарського судуЗапорізької області від 05.06.2013р. (про оскарження дій відділу примусового виконання рішень управління Державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Запорізької області щодо примусового виконання наказу господарського суду Запорізької області від 05.03.2013р. № 5009/4750/12 та на постанову про відкриття виконавчого провадження від 02.04.2013р. ВП №37289084) у справі№ 5009/4750/12 (суддя Зінченко Н.Г.) за позовомБердянського міжрайонного відділу Управління державної служби охорони при ГУМВС України в Запорізькій області, м.Бердянськ, Запорізької області до Виконавчого комітету Бердянської міської ради Запорізької області, м.Бердянськ, Запорізької області простягнення 30000грн.,

В С Т А Н О В И В :

Виконавчий комітет Бердянської міської ради Запорізької області, м.Бердянськ, Запорізької області звернувся до господарського суду Запорізької області зі скаргою по справі № 5009/4750/12, в якій просив скасувати постанову старшого державного виконавця відділу з примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Запорізькій області від 02.04.2013р. про відкриття виконавчого провадження.

Ухвалою господарського суду Запорізької області від 05.06.2013р. скаргу Виконавчого комітету Бердянської міської ради Запорізької області відхилено, посилаючись на безпідставність заявлених вимог.

Не погодившись з висновками місцевого господарського суду, Виконавчий комітет Бердянської міської ради Запорізької області звернувся до Донецького апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати ухвалу господарського суду Запорізької області від 05.06.2013р. та постановити нову, якою скасувати постанову старшого державного виконавця з примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Запорізькій області від 02.04.2013р. про відкриття виконавчого провадження.

Скаржник вважає, що оспорювана ухвала підлягає скасуванню, оскільки прийнята з порушенням норм матеріального права.

Представники скаржника, Бердянського міжрайонного відділу Управління державної служби охорони при ГУМВС України в Запорізькій області та відділу примусового виконання рішень управління Державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Запорізької області у судове засідання не з'явилися, причину неявки до суду не повідомили, незважаючи на те, що про дату та час судового засідання були повідомлені належним чином.

Оскільки явка представників сторін не визнавалась обов'язковою та неявка їх представників у судове засідання не тягне за собою перенесення розгляду справи на інші строки, справу розглянуто за наявними в ній матеріалами, а повний текст постанови направляється учасникам процесу в установленому порядку.

Відповідно до ст.101 ГПК України, у процесі розгляду справи апеляційний господарський суд за наявними у справі доказами повторно розглядає справу та не зв'язаний доводами апеляційної скарги і перевіряє законність і обґрунтованість рішення місцевого господарського суду у повному обсязі.

Перевіривши матеріали справи та правильність застосування господарським судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права України, колегія суддів Донецького апеляційного господарського суду вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, з огляду на наступне.

Відповідно до ст.129 Конституції України, однією з основних засад судочинства є обов'язковість рішень суду.

Згідно зі ст.115 Господарського процесуального кодексу України, судові рішення ухвалюються іменем України і є обов'язковими до виконання на всій території України.

Із матеріалів справи вбачається, що рішенням господарського суду Запорізької області від 12.02.2013р. у справі №5009/4750/12 з Виконавчого комітету Бердянської міської ради на користь Бердянського міжрайонного відділу Управління державної служби охорони при ГУМВС України в Запорізькій області стягнуто 30000,00грн. основного боргу та 1609,50грн. витрат зі сплати судового збору.

05.03.2013р. на виконання судового рішення місцевим господарським судом був виданий відповідний наказ.

Бердянський міжрайонний відділ Управління державної служби охорони при ГУМВС України в Запорізькій області звернувся до підрозділу примусового виконання рішень відділу державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Запорізькій області із заявою б/н від 22.03.2013р. (а.с.68) про відкриття виконавчого провадження з примусового виконання судового наказу № 5009/4750/12 від 05.03.2013р., в якій просив накласти арешт на рахунки, рухоме та нерухоме майно боржника.

Постановою від 02.04.2013р. старший державний виконавець відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Запорізькій області на підставі ст.ст.17, 19, 20, 25 Закону України "Про виконавче провадження" відкрив виконавче провадження № 37289084 з примусового виконання наказу господарського суду Запорізької області №5009/4750/12 виданого 05.03.2013р. та надав боржнику строк для добровільного його виконання.

Супровідним листом за вих. № 2425-6/11 від 02.04.2013р. постанову про відкриття виконавчого провадження ВП № 37289094 від 02.04.2013р. направлено на адреси боржника і стягувача.

Виконавчий комітет Бердянської міської ради Запорізької області, звертаючись до місцевого господарського суду зі скаргою про скасування постанови від 02.04.2013р. про відкриття виконавчого провадження, посилався на те, що судові рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ повинні виконуватися органами Державної казначейської служби України згідно Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011р. № 845.

Як зазначено вище, місцевий господарський суд відхилив скаргу Виконавчого комітету Бердянської міської ради Запорізької області.

Не погоджуючись з висновками місцевого господарського суду, колегія суддів виходить з наступного:

В пункті 9 Прикінцевих та перехідних положень Бюджетного кодексу України встановлено, що до законодавчого врегулювання безспірного списання коштів бюджету та відшкодування збитків, завданих бюджету, рішення суду про стягнення (арешт) коштів державного бюджету (місцевих бюджетів) виконується виключно центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів. Зазначені рішення передаються до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, для виконання. Безспірне списання коштів державного бюджету (місцевих бюджетів) здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, за черговістю надходження таких рішень, щодо видатків бюджету - в межах відповідних бюджетних призначень та наданих бюджетних асигнувань.

Відповідно до ч.2 ст.3 Закону України «Про виконавче провадження», рішення про стягнення коштів з державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами Державного казначейства України в установленому Кабінетом Міністрів України порядку.

Згідно п.12 ч.1 ст.2 Бюджетного кодексу України, бюджетні установи - органи державної влади, органи місцевого самоврядування, а також організації, створені ними у встановленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідно державного бюджету чи місцевого бюджету. Бюджетні установи є неприбутковими.

В статті 5 Закону України «Про місцеве самоврядування в України» визначено, що система місцевого самоврядування включає, зокрема, виконавчі органи сільської, селищної, міської ради.

Відповідно до статті 11 Закону України «Про місцеве самоврядування в України», виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.

Отже, судом першої інстанції не враховано, що судове рішення про стягнення коштів з виконавчого комітету Бердянської міської ради має виконуватись органами Державного казначейства України відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 03.08.2011р. № 845 «Про затвердження Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ» (далі - Порядок).

Вказаний Порядок визначає механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників (далі - рішення про стягнення коштів), прийнятих судами, а також іншими державними органами (посадовими особами), які відповідно до закону мають право приймати такі рішення.

В пункті 3 вказаного Порядку передбачено, що рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів (про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів - з попереднім інформуванням Мінфіну, про стягнення коштів боржників - у межах відповідних бюджетних призначень, наданих бюджетних асигнувань (залишків коштів на рахунках підприємств, установ, організацій).

В статті 3 Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» визначені особливості виконання рішень суду про стягнення коштів з державного органу. Так, виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган, здійснюється Державною казначейською службою України в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків такого державного органу, а в разі відсутності у зазначеного державного органу відповідних призначень - за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду. Стягувач за рішенням суду про стягнення коштів з державного органу звертається до Державної казначейської служби України у строки, встановлені Законом України "Про виконавче провадження", із заявою про виконання рішення суду. Разом із заявою стягувач подає до Державної казначейської служби України документи та відомості, необхідні для перерахування коштів, згідно з переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України. Перерахування коштів стягувачу здійснюється у тримісячний строк з дня надходження до Державної казначейської служби України необхідних для цього документів та відомостей.

Висновок місцевого господарського суду про непоширення дії Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» на дані правовідносини колегія суддів вважає помилковим з огляду на наступне:

В частині 2 статті 2 вказаного Закону передбачено, що дія цього Закону не поширюється на рішення суду, стягувачем за якими є державний орган, державне підприємство, орган місцевого самоврядування, підприємство, установа , організація, що належать до комунальної власності .

Як вірно визначив суд першої інстанції, стягувачем у даній справі виступає Бердянський міжрайонний відділ Управління державної служби охорони при ГУМВС України в Запорізькій області. Проте, доказів того, що Бердянський міжрайонний відділ Управління державної служби охорони при ГУМВС України в Запорізькій області належить до комунальної власності до матеріалів справи не представлено.

Згідно пункту 1 положення про Департамент Державної служби охорони при Міністерстві внутрішніх справ України, затвердженого наказом Міністерства внутрішніх справ України від 13.10.2005р. № 878 (далі за текстом - Положення), головним органом у системі Державної служби охорони при Міністерстві внутрішніх справ України є Департамент Державної служби охорони при Міністерстві внутрішніх справ України, який координує здійснювані нею заходи з охорони об'єктів усіх форм власності та забезпечення особистої безпеки громадян і є підпорядкованим Міністру внутрішніх справ України.

В пункті 3 Положення визначено, що Департамент здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку управління, відділи Державної служби охорони при головних управліннях МВС України в Автономній Республіці Крим, місті Києві та Київській області, управліннях МВС України в областях та місті Севастополі, підпорядковані їм підрозділи охорони: міські, районні, міжрайонні відділи, відділення, підрозділи воєнізованої охорони та охоронні підрозділи (цивільна охорона), стройові підрозділи міліції охорони, пункти централізованого спостереження, у тому числі на окремих об'єктах, установи, навчальні заклади професійної підготовки працівників охорони, що здійснюють свою діяльність на засадах самофінансування, а також несе відповідальність за стан їх службової та фінансово-господарської діяльності.

Отже, управління державної служби охорони та його підрозділи підпорядковані Міністерству внутрішніх справ України.

На підставі викладеного, колегія суддів Донецького апеляційного господарського суду дійшла висновку, що апеляційна скарга Виконавчого комітету Бердянської міської ради Запорізької області, м.Бердянськ, Запорізької області підлягає задоволенню, а ухвала господарського суду Запорізької області від 05.06.2013р. у справі № 5009/4750/12 підлягає скасуванню, як така, що прийнята з порушенням норм матеріального права, а висновки суду не відповідають фактичним обставинам справи.

Керуючись ст.ст.99, 101, 102, 103, п.4 ч.1 ст.104, 105, 106 Господарського процесуального кодексу України Донецький апеляційний господарський суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу Виконавчого комітету Бердянської міської ради Запорізької області, м.Бердянськ, Запорізької області - задовольнити.

Ухвалу господарського суду Запорізької області від 05.06.2013р. у справі № 5009/4750/12 - скасувати.

Задовольнити скаргу Виконавчого комітету Бердянської міської ради Запорізької області, м.Бердянськ, Запорізької області про скасування постанови старшого державного виконавця відділу з примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Запорізькій області від 02.04.2013р. про відкриття виконавчого провадження.

Визнати недійсною постанову старшого державного виконавця відділу з примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Запорізькій області від 02.04.2013р. про відкриття виконавчого провадження.

Стягнути з відділу з примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Запорізькій області (69000, м.Запоріжжя, пр.Металургів, 6) на користь Виконавчого комітету Бердянської міської ради Запорізької області, м.Бердянськ, Запорізької області (71100, Запорізька область, пл. І Бердянської ради, 2; ЄДРПОУ 02140805) витрати по сплаті судового збору за подання апеляційної скарги в розмірі 286,75грн.

Стягнути з Бердянського міжрайонного відділу Управління державної служби охорони при ГУМВС України в Запорізькій області, м.Бердянськ, Запорізької області (71100, Запорізька область, м.Бердянськ, вул.Рози Люксембург, 5; ЄДРПОУ 37963895) на користь Виконавчого комітету Бердянської міської ради Запорізької області, м.Бердянськ, Запорізької області (71100, Запорізька область, пл. І Бердянської ради, 2; ЄДРПОУ 02140805) витрати по сплаті судового збору за подання апеляційної скарги в розмірі 286,75грн.

Зобов'язати господарський суд Запорізької області видати відповідні накази.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена до Вищого господарського суду України у касаційному порядку через апеляційний господарський суд протягом двадцяти днів з дня прийняття постанови.

Головуючий В.В.Манжур

Судді І.В.Москальова

А.М.М'ясищев

Надруковано 6 прим.:

1 - позивачу

1 - відповідачу (скаржнику)

1 - ВДВС

1 - до справи

1 - ГСЗО

1 - ДАГС

СудДонецький апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення28.08.2013
Оприлюднено30.08.2013
Номер документу33203347
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5009/4750/12

Ухвала від 24.04.2013

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Зінченко Н.Г.

Ухвала від 20.05.2013

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Зінченко Н.Г.

Ухвала від 04.11.2013

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Боєва О.С.

Ухвала від 17.12.2013

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Боєва О.С.

Ухвала від 02.12.2013

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Боєва О.С.

Ухвала від 29.01.2013

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Боєва О.С.

Ухвала від 15.01.2013

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Боєва О.С.

Судовий наказ від 05.03.2013

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Боєва О.С.

Ухвала від 22.10.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Палій B.B.

Постанова від 28.08.2013

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Манжур В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні