Постанова
від 20.08.2013 по справі 827/2014/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ПОСТАНОВА

Іменем України

20 серпня 2013 року Справа №827/2014/13-а

Окружний адміністративний суд міста Севастополя у складі:

судді - Александрова О.Ю.,

за участю секретаря - Козька М.М.,

за участю представника позивача - Таточенко Інни Віталіївни, довіреність

№19/9/27-05-10-25 від 30.07.2013,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Севастополі адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Гагарінському районі Головного управління Міндоходів у м. Севастополі до Приватного підприємства «Комунбуд» про стягнення заборгованості,

встановив:

Державна податкова інспекція у Гагарінському районі Головного управління Міндоходів у м. Севастополі звернулась до Окружного адміністративного суду міста Севастополя з адміністративним позовом до Приватного підприємства «Комунбуд» про стягнення заборгованості з податку на прибуток підприємств у розмірі 170,00 грн.

Позовні вимоги мотивовані несплатою відповідачем суми штрафних санкцій з податку на прибуток підприємств, визначеної податковим повідомленням-рішенням позивача №0001551510 від 16.08.2011.

Ухвалами суду від 06.08.2013 за вказаним позовом відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження і призначено справу до судового розгляду.

Відповідач письмових пояснень щодо суті спору суду не надав.

У судовому засіданні 20.08.2013 представник позивача заявлені вимоги підтримав, просив позов задовольнити.

Відповідач явку уповноваженого представника у судове засідання 20.08.2013 не забезпечив, про час та місце розгляду справи сповіщений належним чином, про причини неявки суд не повідомив.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, суд вважає позов таким, що підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Відповідно до частини першої статті 2, частини третьої статті 6, пункту 7 частини першої статті 3, пункту 5 частини 2 статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України визначальним критерієм віднесення справи до справ адміністративної юрисдикції є наявність стороною у справі суб'єкта владних повноважень та виконання ним у спірних відносинах владних управлінських функцій у сфері публічно-правових відносин, у зв'язку з чим дана справа є справою адміністративної юрисдикції.

Приватне підприємство "Комунбуд" є юридичною особою (ідентифікаційний код 37427507), зареєстровано Гагарінською районною державною адміністрацією у місті Севастополі 09.11.2010, за адресою: 90001, м. Севастополь, вул. Лізи Чайкіної, б. 99, кв. 9, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців /а.с.3/.

Згідно довідки позивача Приватне підприємство "Комунбуд" перебуває на податковому обліку з 10.11.2010 під №10167 /а.с.6/.

16.08.2011 посадовою особою позивача, на підставі пунктів 1, 3 статті 10 Закону України від 04.12.1990 р. №509-XII "Про державну податкову службу в Україні", підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20, пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України проведено камеральну перевірку своєчасності подання податкової звітності.

Перевіркою встановлено порушення відповідачем підпункту 49.18.2 пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України - несвоєчасне подання податкової декларації з податку на прибуток підприємств за 2 квартал 2011 року по строку подання 09.08.2011, фактично декларацію подано платником податків 10.08.2011.

За результатами перевірки складений акт перевірки №3687/15-1/37427507 від 16.08.2011, на підставі якого позивачем стосовно відповідача відповідно до пункту 120.1 статті 120 Податкового кодексу України прийнято податкове повідомлення-рішення №0001551510 від 16.08.2011 про застосування штрафних санкцій у розмірі 170,00 грн. /а.с.8, 9/.

Згідно підпису на корінці вказаного податкового повідомлення-рішення, воно отримане посадовою особою відповідача - директором Юркановим Ю.М. 16.08.2011 /а.с.9/.

Доказів оскарження згаданого податкового повідомлення-рішення сторонами не надано.

Відповідно до підпункту 20.1.28 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.

Відповідно до пункту 95.1 статті 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Згідно з підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Підпунктом 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України грошове зобов'язання платника податків визначено, як сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) визначена як плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.265 пункт 14.1 статті 14 Податкового кодексу України).

За правилом пункту 57.3 статті 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Таким чином, сума заборгованості зі сплати податків та штрафних (фінансових) санкцій після узгодження і несплати у встановлений законом строк є податковим боргом, який після набрання чинності Податковим кодексом України стягується відповідно до норм Податкового кодексу України.

Податковим кодексом України встановлений чіткий порядок стягнення податкового боргу, в тому числі, визначений момент, з якого податкові органи отримують право на його стягнення в судовому порядку. - стягнення коштів платника податків проводяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги (пункт 95.2 статті 95 Податкового кодексу України).

Податкова вимога надсилається платнику податків органом державної податкової служби в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення, у разі, коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки (частина перша пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України).

З урахуванням аналізу зазначених положень Податкового кодексу України, податкові органи мають право звертатися із позовом про стягнення сум податкового боргу виключно після дотримання всіх умов, визначених статтями 59, 95 Податкового кодексу України, тобто після настання двох подій: надіслання податкової вимоги на податковий борг із зазначенням конкретного розміру податкового боргу; спливу терміну 60 днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

При цьому відповідно до статей 59, 95, підпунктів 14.1.39, 14.1.153, 14.1.175 пункту 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається органом державної податкової служби платнику податків щодо погашення податкового боргу за кожний конкретний період за кожних конкретних підстав (наприклад, на підставі кожної податкової декларації або на підставі кожного податкового повідомлення-рішення). Так, відповідно до підпункту . 14.1.153 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податкова вимога - письмова вимога органу державної податкової служби до платника податків щодо погашення суми податкового боргу, визначення якого міститься у підпунктах 14.1.175, 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України.

Позивачем посадовій особі відповідача - директору Юрканову Ю.М. 28.11.2011 була вручена податкова вимога №487 від 06.09.2011 на суму заборгованості зі штрафних санкцій з податку на прибуток підприємств у розмірі 170,00 грн. /а.7/ .

Таким чином позивач звернувся до суду з вимогою про стягнення з відповідача зазначеної заборгованості з дотриманням положень статей 59, 95 Податкового кодексу України.

Доказів погашення заборгованості відповідача за податковим повідомленням-рішенням №0001551510 від 16.08.2011 суду не надано, у зв'язку з чим позов підлягає задоволенню.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, якого звільнено від сплати судового збору, та за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судових витрат, належних до розподілу за правилами статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України не встановлено.

В судовому засіданні 20.08.2013 оголошено вступну та резолютивну частини постанови, відповідно до вимог частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України постанову складено у повному обсязі 22.08.2013.

Керуючись статями 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Стягнути з Приватного підприємства «Комунбуд» (99001, м. Севастополь, вул. Лізи Чайкіної, д. 99, кв. 9, ідентифікаційний код 37427507, відомості про відкриті у банківських установах рахунки відсутні) на користь Державної податкової інспекції у Гагарінському районі Головного управління Міндоходів у м. Севастополі (отримувач - Державний бюджет Гагарінського району м. Севастополя, р/р 31111009700006, банк отримувача - Головне управління Державної казначейської служби України у м. Севастополі, МФО 824509, код платежу 11021000) заборгованість у розмірі 170,00 грн. (сто сімдесят грн. 00 коп.).

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд міста Севастополя протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду .

Суддя О.Ю. Александров

СудОкружний адміністративний суд міста Севастополя
Дата ухвалення рішення20.08.2013
Оприлюднено02.09.2013
Номер документу33206786
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —827/2014/13-а

Постанова від 20.08.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Александров О.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні