ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
ПОСТАНОВА
Іменем України
21 серпня 2013 рокуСправа №827/1403/13-а 10 год. 50 хв.
м. Севастополь
Окружний адміністративний суд міста Севастополя в складі:
головуючого судді - Мінько О.В.;
при секретарі - Матвєєвої М.С.,
за участю: представника позивача Дібрівської Ганни Анатоліївни, довіреність № 1876/09 від 11.03.2013 року, службове посвідчення № 175 від 05.03.2013 року;
представника відповідача Заремба Наталі Володимирівни, довідка з ЄДРПОУ АА № 336597, паспорт НОМЕР_1, виданий Ленінським РВ УМВС України в м. Севастополі 07.09.1999 року;
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Севастополі адміністративну справу за позовом Управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Севастополя до Органу самоорганізації населення "Домовий комітет "Горка" про стягнення заборгованості,
ВСТАНОВИВ:
Управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Севастополя звернулось до суду з адміністративним позовом до органу самоорганізації населення "Домовий комітет "Горка" про стягнення заборгованості по сплаті фінансових санкцій в розмірі 625,05 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем порушено вимоги Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в частині нарахування та утримання страхових внесків у січні 2007 р., вересні 2007 р., січні-лютому 2008 р., квітні-липні 2008 р., січні 2009 р.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, надав пояснення в обґрунтування позовних вимог, просив позов задовольнити.
Представник відповідача з позовом не погодився, просив відмовити у задоволенні позову. В судовому засіданні представник відповідача зазначив, що орган самоорганізації населення "Домовий комітет "Горка" своєчасно та регулярно надає звіти до Управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Севастополя, крім того, на кінець року проводиться звірка надання звітів, під час таких звірок будь-яких порушень встановлено не було, тому вважає, що позовні вимоги не обґрунтовані.
Суд, заслухавши представників сторін, встановивши обставини по справі, дослідивши матеріали справи, вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до пункту 5 частини другої статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.
Встановлено, що орган самоорганізації населення «Домовий комітет «Горка» зареєстровано в якості юридичної особи Ленінською районною державною адміністрацією у місті Севастополі 24.12.2004 року.
Орган самоорганізації населення «Домовий комітет «Горка» (далі ОСН «ДК «Горка») зареєстровано в Управлінні Пенсійного фонду України у Ленінському районі міста Севастополя (далі УПФУ Ленінського району м. Севастополя) як платник страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 4 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" № 2464-VI від 08.07.2010 (далі Закон № 2464) платниками єдиного внеску є: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами;
Розмір єдиного внеску для кожної категорії платників, визначених цим Законом, та пропорції його розподілу за видами загальнообов'язкового державного соціального страхування встановлюються з урахуванням того, що вони повинні забезпечувати застрахованим особам страхові виплати і соціальні послуги, передбачені законодавством про загальнообов'язкове державне соціальне страхування; фінансування заходів, спрямованих на профілактику страхових випадків; створення резерву коштів для забезпечення страхових виплат та надання соціальних послуг застрахованим особам; покриття адміністративних витрат із забезпечення функціонування системи загальнообов'язкового державного соціального страхування, що передбачено пунктом 1 статті 8 Закону № 2464.
Пунктами 5, 7 статті 8 Закону № 2464 встановлено, що єдиний внесок для платників, зазначених у пункті 1 (крім абзацу сьомого) частини першої статті 4 цього Закону, встановлюється у відсотках до визначеної абзацом першим пункту 1 частини першої статті 7 цього Закону бази нарахування єдиного внеску (за винятком винагороди за цивільно-правовими договорами) відповідно до класів професійного ризику виробництва, до яких віднесено платників єдиного внеску, з урахуванням видів їх економічної діяльності.
Відповідно до пункту 3.1 розділу 3 Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України № 22-2 від 08.10.2010, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.11.2010 за № 1014/18309 (далі Порядок), страхувальники, крім зазначених у пунктах 3.3-3.4 цього розділу, а також страхувальники, зазначені в пункті 3.2, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у свідоцтві про державну реєстрацію його, як підприємця), у частині подання звіту за таких осіб зобов'язані формувати та подавати до органів Пенсійного фонду звіт не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом. Базовим звітним періодом для них є календарний місяць.
Пунктом 8 статті 9 Закону № 2464 встановлено, що платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом.
Пунктом 4.3 Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України № 21-5 від 27.09.2010, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27.10.2010 за № 994/18289 (далі Інструкція), встановлюється обчислення і строки сплати єдиного внеску платниками, зазначеними у підпунктах 2.1.1 та 2.1.2 (крім тих, які є страхувальниками для платників, зазначених у підпунктах 2.1.11, 2.1.13-2.1.15 пункту 2.1. розділу II цієї Інструкції) пункту 2.1 розділу II цієї Інструкції. Нараховані за відповідний базовий звітний період суми єдиного внеску сплачуються платниками не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом, незалежно від виплати заробітної плати та інших видів виплат, на суми яких нараховується єдиний внесок. Базовим звітним періодом є календарний місяць.
Відповідно до частини 1 пункту 2 статті 6 Закону № 2464 платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
Згідно з пунктам 6.2 частини 6, підпунктом 7.2.2 пункту 7.2 Інструкції № 21-5 сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена платниками у строки, передбачених Законом, є недоїмкою.
За несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум. При цьому складається рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за формою згідно з додатком 10.
Розрахунок цієї фінансової санкції здійснюється на підставі даних карток особових рахунків платників.
При застосуванні штрафів, зазначених у цьому підпункті, приймається одне рішення після сплати (погашення) у повному обсязі недоїмки окремо за кожний базовий звітний період незалежно від кількості випадків сплати за вказаний період.
Відповідно до частини 2 статті 25 Закону № 2464 у разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків платники єдиного внеску зобов'язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цією статтею.
Як вбачається з матеріалів справи, на підставі направлення від 17.12.2012 р. № 681, виданого управлінням Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Севастополя з 17.12.2012 по 21.12.2012 проведена планова перевірка правильності нарахування та сплати страхових внесків органа самоорганізації населення «Домовой комітет «Горка».
За результатами перевірки складено акт № 323 від 21.12.2012 р.
В ході перевірки виявлені порушення Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 року № 1058 -ІV (в редакції, що діяла до 01.01.2011 р.) (далі Закон № 1058) в частині нарахування та утримання страхових внесків, а саме:
- у звіті за жовтень 2007 р. платником самостійно збільшені страхові внески за вересень 2007 р. у сумі 151,65 грн. (за тарифом 33,2 % у сумі 149,40 грн.; за тарифом 2% у сумі 2,25 грн.). Підстава - відомість з нарахування заробітної плати за вересень 2010 р.;
- у звіті за березень 2008 р. платником самостійно збільшені страхові внески за січень 2008 р. у сумі 181,28 грн. (за тарифом 33,2 % у сумі 170,98 грн.; за тарифом 2% у сумі 10,30 грн.) та самостійно зменшені страхові внески за лютий 2008 р. у сумі 362,56 грн. (за тарифом 33,2% у сумі 341,96 грн.; за тарифом 2% у сумі 20,60 грн.). Підстава - відомості з нарахування заробітної плати за січень-лютий 2008 р.;
- у звіті за травень 2008 р. платником самостійно збільшені страхові внески за січень 2007 р. у сумі 135,20 грн. (за тарифом 33,2% у сумі 127,20 грн.; за тарифом 2% у сумі 8,00 грн.). Платнику необхідно було збільшити страхові внески за тарифом 33,2% у сумі 132,80 грн. та за тарифом 0,5-2% у сумі 2,00 грн. Перевіркою підтверджується збільшення страхових внесків за тарифом 33,2% у сумі 127,20 грн., за тарифом 1-2% у сумі 2,00 грн., в наслідок чого донараховані страхові внески за січень 2007 р. за тарифом 33,2% у сумі 5,60 грн. та виявлені зайво нараховані страхові внески у травні 2008 р. за тарифом 2% у сумі 6,00 грн. Підстава - відомість з нарахування заробітної плати за січень 2007 р.
- у звіті за липень 2008 р. платником самостійно збільшені страхові внески за квітень-червень 2008 р. у сумі 21,06 грн. (за тарифом 33,2% у сумі 9,96 грн.; за тарифом 2% у сумі 11,10 грн.). Коригування підтверджується частково у сумі 10,56 грн. (за тарифом 33,2% у сумі 9,96 грн.; за тарифом 2% у сумі 0,60 грн.), а саме:
- за квітень 2008 р. у сумі 3,52 грн. (за тарифом 33,2% у сумі 3,32 грн., за тарифом 2% у сумі 0,20 грн.);
- за травень 2008 р. у сумі 3,52 грн. (за тарифом 33,2% у сумі 3,32 грн., за тарифом 2% у сумі 0,20 грн.);
- за червень 2008 р. у сумі 3,52 грн. (за тарифом 33,2% у сумі 3,32 грн., за тарифом 2% у сумі 0,20 грн.), в наслідок чого виявлені зайве нараховані страхові внески у липні 2008 р. за тарифом 2% у сумі 10,50 грн. Підстава - відомості з нарахування заробітної плати за квітень-червень 2008 р.;
- у звіті за січень 2009 р. платником самостійно нараховані страхові внески у сумі 195,70 грн. (за тарифом 33,2% у сумі 177, 20 грн., за тарифом 2% у сумі 18,50 грн.). Корегування не підтверджується перевіркою, в наслідок чого донараховані страхові внески у січні 2009 р. у сумі 195,70 грн. (за тарифом 33,2% у сумі 177,20 грн., за тарифом 2% у сумі 18,50 грн.). Підстава - відомості з нарахування заробітної плати за 2008 р.
- у звіті за травень 2009 р. платником самостійно збільшені страхові внески у сумі 7,04 грн. (за тарифом 33,2% у сумі 6,64 грн., за тарифом 2% у сумі 0,40 грн.). Коригування не підтверджується перевіркою, в наслідок чого донараховані страхові внески у травні 2009 р. у сумі 7,04 грн. (за тарифом 33,2% у сумі 6,64 грн., за тарифом 2% у сумі 0,40 грн.). Підстава - відомості з нарахування заробітної плати за квітень-травень 2008 р.
Таким чином, результатами перевірки підтверджується самостійне збільшення страхових внесків у сумі 472,69 грн., підтверджується самостійне зменшення страхових внесків у сумі 362,56 грн., донараховані страхові внески у сумі 208,34 грн., зменшені страхові внески за тарифом 2% у сумі 16,50 грн.
Пунктом 1 частини 8 розділу XV "Прикінцеві положення" Закону № 1058 встановлено, що до набрання чинності законом про спрямування частини страхових внесків у накопичувальний фонд, страхові внески, що перераховуються до солідарної системи, сплачуються страхувальниками і застрахованими особами на умовах і в порядку, визначених цим Законом і в розмірах, передбачених законом "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" № 400/97 від 26.06.1997 р. (далі - Закон № 400) для відповідних платників збору.
Статтею 4 Закону України № 400 в редакції, яка діяла під час виникнення спірних правовідносин, розділом 4 Інструкції "Про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України", затвердженої постановою Правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 р. № 21-1 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16.01.2004 р. під № 64/8663 для роботодавців - підприємств, установ, організацій встановлено розмір страхових внесків - 33,2% суми фактичних витрат на оплату праці працівників.
Згідно статті 20 Закону № 1058 та розділу 5 Інструкції № 21-1 встановлено, що страхові внески нараховуються незалежно від джерел їх фінансування, форми, порядку, місця виплати та використання, а також незалежно від того, чи були зазначені суми фактично виплачені після їх нарахування до сплати.
Відповідно до пункту 2.1 Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованих внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування органами Пенсійного фонду України від 05.11.2009 р. № 26-1 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.11.2009 р. за № 1136/17152, страхувальники, крім осіб, зазначених в пунктах 2.2 - 2.4 цього розділу, формують та подають до органів Пенсійного фонду звіт не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення базового звітного періоду. Базовим звітним періодом для них є календарний місяць.
Сплата страхових внесків здійснюється у строки визначені частиною 6 статті 20 Закону № 1058, а саме, страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду.
Як вбачається з матеріалів справи, на виконання вимог статті 106 Закону № 1058, Управлінням Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Севастополя на адресу відповідача направлена вимога про сплату боргу № Ю-15 від 21.12.2012 р. на загальну суму боргу 224,84 грн. (а.с. 5). Вказану вимогу отримала уповноважена особа 28.12.2012 р.
Зазначені вимоги про сплату боргу відповідачем не оскаржувались.
В рахунок сплати заборгованості за вимогою, від боржника грошових коштів не надходило.
Відповідно до абзацу 7 пункту 3 статті 106 Закону № 1058, у випадку якщо страхувальник, який одержав вимогу територіального органу Пенсійного фонду України про сплату боргу і протягом 10 робочих днів після його отримання не сплатив вказану у вимозі суму разом із застосованою до нього фінансовою санкцією, включеною у вимогу, або не погоджував вимогу з відповідним органом Пенсійного фонду, або не оскаржив вимогу в судовому порядку, а також у випадку, якщо страхувальник погодив вимогу, але не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом 10 робочих днів після отримання узгодженої вимоги, відповідний орган Пенсійного фонду України звертається у встановленому законом порядку і подає вимогу про сплату боргу у відповідний підрозділ державної виконавчої служби.
Згідно зі статтею 106 Закону № 1058, за порушення вимог, передбачених частиною дванадцятою статті 20 цього Закону, накладається штраф у розмірі суми страхових внесків, яка підлягає сплаті страхувальником.
Відповідно до статті 106 Закону № 1058 строк давності щодо стягнення недоїмки, пені та штрафів не застосовується.
З матеріалів справи вбачається, що 16.01.2013 р. прийнято рішення № 5 про застосування штрафних санкцій за донарахування органом Пенсійного фонду України сум своєчасно не обчислених та не сплачених страхових внесків фінансової санкції в розмірі 492, 92 грн.
Також, 16.01.2013 р. прийнято рішення № 6 про застосування штрафних санкцій за донарахування страхувальником сум своєчасно не обчислених та не сплачених страхових внесків фінансової санкції в розмірі 130,13 грн.
Вказані рішення були направлені на адресу відповідача, але були повернуті до Управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Севастополя з відміткою пошти "за місцем обслуговування" (а.с. 21).
Зазначені рішення про сплату фінансових санкцій відповідачем не оскаржувались.
В рахунок сплати заборгованості за рішеннями, від боржника грошових коштів не надходило.
Відповідно до статті 106 Закону № 1058, суми пені та штрафів, передбачених частинами дев'ятою і десятою цієї статті, підлягають сплаті страхувальником протягом десяти робочих днів з дня одержання відповідного рішення. При цьому в цей же строк страхувальник, банк чи організація, має право оскаржити зазначене рішення до вищого органу Пенсійного фонду або в судовому порядку з одночасним обов'язковим письмовим повідомленням про це відповідного виконавчого органу Пенсійного фонду, яким прийнято це рішення.
Таким чином, на час розгляду справи відповідач має заборгованість перед бюджетом зі сплати внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування в сумі 625,05 грн., що підтверджується матеріалами справи.
На день розгляду справи відповідачем доказів погашення заборгованості до суду не наведено.
З системного аналізу законодавства України вбачається, що доводи представника відповідача необґрунтовані та не засновані на законі.
Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
З врахуванням зазначеного, оцінюючи у сукупності встановлені обставини та перевівши наявні в матеріалах справи докази, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Севастополя обґрунтовані, засновані на законі та підлягають задоволенню, а сума заборгованості - стягненню з відповідача.
Керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд-
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України у Ленінському районі м. Севастополя задовольнити.
Стягнути з Органу самоорганізації населення "Домовий комітет "Горка" (юридична адреса: вул. Суворова, буд. 2/7, м. Севастополь, 99011, ЄДРПОУ 33276405) на користь Управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Севастополя (юридична адреса :вул. Карантинна, буд. 16, кв. 56-58) ЄДРПОУ 22274991, в ТВБВ № 10011/0267 філії Кримське республіканське управління АТ "Ощадбанк" МФО 324805, заборгованість у розмірі 625,05 грн., з яких заборгованість у мусі 577 (п'ятсот сімдесят сім) грн. 91 коп. на р\р 25605302351733; заборгованість у сумі 47 (сорок сім) грн.14 коп. на р\р 25607300351733.
Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України, та може бути оскаржена до Севастопольського апеляційного адміністративного суду у порядок і строки, передбачені статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України повний текст постанови складено та постанова підписана 27.08.2013 року.
Постанова не набрала законної сили.
Суддя О.В. Мінько
Суд | Окружний адміністративний суд міста Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 21.08.2013 |
Оприлюднено | 02.09.2013 |
Номер документу | 33206995 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Севастополя
Мінько О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні