Постанова
від 27.08.2013 по справі 826/12353/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

27 серпня 2013 року 12:25 № 826/12353/13-а

.Окружний адміністративний суд м. Києва у складі судді Каракашьяна С.К., при секретарі Бабич Г.Ю., розглянувши за участі представника позивача Гнип О.М., представника відповідача ОСОБА_2, адміністративну справу :

за позовом Київського міського центру зайнятості

до ОСОБА_2

про стягнення коштів

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

До Окружного адміністративного суду м. Києва звернувся Київський міський центр зайнятості з позовом до ОСОБА_2 про стягнення коштів у розмірі 29099,73 грн.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач вказує на те, що ОСОБА_2 Оболонським районним центром зайнятості наданий статус безробітного та призначено допомогу по безробіттю відповідно до ст.ст. 22, 23 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» від 02.03.2000 р. № 1533-ІІІ (далі Закон України № 1533-ІІІ).

Однак, відповідно до акту від 05.06.2013р. №560 про розслідування страхових випадків та обґрунтування виплат матеріального забезпечення, гр. ОСОБА_2 не має права на реєстрацію в службі зайнятості як безробітний та призначення допомоги по безробіттю. На підставі викладеного, позивач просить стягнути з відповідача кошти, які були виплачені як безробітному в розмірі 29099,73 грн.

Відповідач в судовому засіданні просив відмовити у задоволені позову, проте, обставини викладені в позовній заяві щодо отримання доходів підтвердив, письмових заперечень проти позову суду не надав.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд м. Києва, -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_2 18.01.2012р. звернувся до Оболонського центру зайнятості м.Києва з заявою щодо надання статусу безробітного та виплати допомоги по безробіттю. В заяві відповідач зазначив про те, що він не зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності, трудовою діяльністю не займається, пенсію не отримує, не має права на пенсію за віком, в тому числі на пільгових умовах та на пенсію за вислугою років.

Відповідно до ст. 2 Закону України «Про зайнятість населення», наказом Оболонського районного центру зайнятості № НТ120118 від 18.01.2012р. відповідачу був наданий статус безробітного з 18.01.2012, а також відповідно до п. 2 ст. 23 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» та п. 2.7, 2.9. Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, затвердженого Наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 20 листопада 2000р. №307, ОСОБА_2 було призначено виплату допомоги по безробіттю з 18.01.2012.

Згідно зі ст. 12 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», центри зайнятості самостійно проводять розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення, відповідно до Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплата матеріального забезпечення безробітним, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Державної податкової адміністрації України № 60/62 від 13.02.09, де зазначено, що для проведення перевірки центри зайнятості взаємодіють з Державною податковою адміністрацією України та Пенсійним фондом України шляхом обміну інформацією про отримані особами, які перебувають на обліку в державній службі зайнятості як безробітні, доходи від провадження підприємницької діяльності, виконання робіт за трудовим договором, у тому числі за сумісництвом, під час роботи за кордоном, виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.

Обмін інформацією здійснюється між Державним центром зайнятості, Державною податковою адміністрацією України та Пенсійним фондом України як центральними органами виконавчої влади.

В процесі звірки отриманих даних з файлу (в електронному вигляді) Державної податкової інспекції у Оболонському районі м. Києва з інформацією щодо розслідування страхових випадків виявлено, що під час перебування на обліку в Оболонському районному центрі зайнятості та отримання допомоги по безробіттю ОСОБА_2 отримував дохід від Іноземного підприємства «ХОНЕВЕЛЛ УКРАЇНА».

З метою підтвердження інформації Солом'янським районним центром зайнятості було здійснено перевірку в Іноземного підприємства «ХОНЕВЕЛЛ УКРАЇНА», про що свідчить Акт розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» №560 від 05.06.2013 року. Під час перевірки виявлено, що гр.. ОСОБА_2 (ідентифікаційний код НОМЕР_1) виконував роботи на замовлення Іноземного підприємства «ХОНЕВЕЛЛ УКРАЇНА» (код ЄДРПОУ 14345719) згідно угоди №64/1/2012 від 03.045.2012р. та отримував дохід згідно виконаних робіт від 30.10.2012р., від 28.11.2012р.

Відповідно до ст. 3 Закону України «Про зайнятість населення», громадяни, які працюють по найму на умовах повного або неповного робочого дня (тижня) на підприємствах, в установах і організаціях, незалежно від форм власності, у міжнародних та іноземних організаціях в Україні і за кордоном, у фізичних осіб, громадяни, які самостійно забезпечують себе роботою, включаючи підприємців, належать до зайнятого населення та не можуть бути визнані безробітними.

Відповідно до п. 4, п. 5 ст. 31 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», тривалість виплати допомоги по безробіттю, матеріальної допомоги у період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації скорочується на строк до 90 календарних днів у разі: приховування відомостей про працевлаштування на тимчасову роботу (у тому числі за межами Україні) або здійснення іншої діяльності за винагороду в період одержання допомоги по безробіттю.

Згідно з п.п. 2 і 3 ст. 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг. Сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконная нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

Враховуючи вищенаведене, неповідомлення про тимчасове працевлаштування призвело до незаконного отримання ОСОБА_2 коштів, згідно розрахунку виплачене матеріальне забезпечення ОСОБА_2 складає 29099,73 грн.

Таким чином, загальна сума, яка підлягає поверненню згідно розрахунку, становить 29099,73грн.

Позивачем було направлено ОСОБА_2 лист-повідомлення від 03.07.2013 №24-3685, яким повідомлено відповідача про необхідність добровільно відшкодувати незаконно отримані кошти протягом 10 календарних днів після отримання повідомлення у розмірі 29099,73 грн. Даний лист був вручений особисто ОСОБА_2 06.07.2013р., доказом чого є рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення. Проте, відповідачем суму заборгованості не сплачено.

В судовому засідання відповідач підтвердив обставини, щодо виконання робіт на замовлення Іноземного підприємства «ХОНЕВЕЛЛ УКРАЇНА» та отримання доходів.

На підставі викладеного, суд погоджується з висновками позивача про те, що ОСОБА_2 незаконно перебувала на обліку як безробітна у Оболонському районному центрі зайнятості, викладеними в позовній заяві.

Відповідно до ч. 1 та 4 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. Суб'єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі. У разі невиконання цього обов'язку суд витребовує названі документи та матеріали.

Відповідно до п.2 та п. 3 ст.36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», застраховані особи зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг.

Сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

Отже, зазначеною правовою нормою передбачено можливість стягнення сум виплаченого забезпечення у випадку умисного невиконання обов'язку та зловживання ними.

В процесі розгляду справи судом встановлено обставин несвоєчасного подання відповідачем позивачу інформації, умисного невиконання відповідачем своїх обов'язків чи зловживання, у зв'язку з чим наявні всі підстави для задоволення позову повністю.

Враховуючи викладене та керуючись ст.ст.69, 70, 71, 158-163,167 КАС України, Окружний адміністративний суд м. Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з ОСОБА_2 (АДРЕСА_1; ідентифікаційний номер НОМЕР_1) 29 099 (двадцять дев'ять тисяч дев'яносто дев'ять) грн. 73 коп. на користь Київського міського центру зайнятості р/р 37179301900001 у ГУ ІКСУ у м. Києві, МФО 820019, код ЄДРПОУ 03491091.

Постанова набирає законної сили в порядку, передбаченому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства, та може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Суддя С.К. Каракашьян

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення27.08.2013
Оприлюднено02.09.2013
Номер документу33219529
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/12353/13-а

Постанова від 27.08.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Каракашьян С.К.

Ухвала від 05.08.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Каракашьян С.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні