cpg1251
Справа № 815/5513/13-а
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 серпня 2013 року м. Одеса
У залі судових засідань №29
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
Судді Харченко Ю.В.
При секретарі Кипаренко Н.Ю.
За участю представників сторін:
Від позивача: ДПІ у Малиновському районі Одеської області ДПС Сосновська І.В. - за довіреністю від 31.08.2012р. №22080/11/10-010.
Від відповідача : Товариства з обмеженою відповідальністю «ІНТЕРОІЛ» до суду не з'явився, про дату, час та місце судового засідання повідомлявся належним чином та своєчасно.
Розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у Малиновському районі м.Одеси Одеської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «Інтероіл» про стягнення заборгованості по податку на додану вартість у загальному розмірі 3330,00грн.,-
ВСТАНОВИВ:
До суду надійшов адміністративний позов Державної податкової інспекції у Малиновському районі м.Одеси Одеської області Державної податкової служби, в якому позивач просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Інтероіл» заборгованість по податку на додану вартість у загальному розмірі 3330,00грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на наявність у Товариства з обмеженою відповідальністю «Інтероіл» узгодженої сими податкової заборгованості по податку на додану вартість у загальному розмірі 3330,00грн.
Відповідач у судове засідання 22.08.2013р. не з'явився, про дату, час та місце судового засідання повідомлявся належним чином та своєчасно, проте наявна у матеріалах справи судова кореспонденція, яка надсилалася на зазначену в реєстраційних документах адресу відповідача, повернулась до суду з відповідним поштовим повідомленням з відміткою органу зв'язку - "за зазначеною адресою не знаходиться", з якого вбачається, що адресат - Товариство з обмеженою відповідальністю «Інтероіл» за вказаною у реєстраційних документах адресою, зокрема, 65072, м.Одеса, пров.Генерала Вишневського,13/1, не знаходиться.
Згідно з ч.11 ст.35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Таким чином, з огляду на відсутність будь-яких заперечень з боку відповідача на адміністративний позов, справу розглянуто на підставі наявних у ній доказів відповідно до приписів ч.4 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в сукупності та системно проаналізувавши приписи чинного податкового законодавства, суд встановив наступне.
Як вбачається з матеріалів справи, Товариство з обмеженою відповідальністю "Інтероіл" зареєстроване Виконавчим комітетом Одеської міської ради, про що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців зроблено відповідний запис, що підтверджується наявним у матеріалах справи Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. ТОВ "Інтероіл" перебуває на обліку в ДПІ у Малиновському районі м.Одеси Одеської області ДПС з 12.10.2009р. за реєстраційним №15027, що підтверджується наявною у матеріалах справи відповідною Довідкою ДПІ у Малиновському районі м.Одеси Одеської області ДПС №9020/18-208 від 24.09.2012р.
Так, судом встановлено та вбачається з матеріалів справи, що 05.11.2010р. головним державним податковим ревізор-інспектором відділу адміністрування податку на додану вартість управління оподаткування юридичних осіб ДПІ у Малиновському районі м.Одеси Мусій І.П. складено Акт №7734/15-218 на предмет встановлення граничних строків надання податкової звітності підприємством, у якому встановлено, що ТОВ "Інтероіл" не надало до ДПІ податкові декларації з ПДВ за листопад 2009р., червень-вересень 2010р., несвоєчасно надало декларацію з ПДВ за травень 2010р. (термін надання 21.06.2010р., а надано 23.06.2010р.), у зв'язку з чим порушено абз. «а» п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами».
Відповідно до п.6.1. ст.6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000р. № 2181-ІІІ (чинного на момент виникнення спірних правовідносин) у разі коли сума податкового зобов'язання розраховується контролюючим органом відповідно до статті 4 цього Закону, такий контролюючий орган надсилає платнику податків податкове повідомлення, в якому зазначаються підстава для такого нарахування, посилання на норму податкового закону, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок податкових зобов'язань, сума податку чи збору (обов'язкового платежу), належного до сплати, та штрафних санкцій за їх наявності, граничні строки їх погашення, а також попередження про наслідки їх несплати в установлений строк та граничні строки, передбачені законом для оскарження нарахованого податкового зобов'язання (штрафних санкцій за їх наявності).
У зв'язку з чим, на підставі зазначеного Акта перевірки ДПІ у Малиновському районі м.Одеси 05.11.2012р. було винесено податкове повідомлення-рішення №0015871502/0 щодо визначення суми штрафних (фінансових) санкцій по податку на додану вартість у загальному розмірі 1020грн., яке 05.11.2010р. було отримане директором ТОВ «Інтероіл» Носачевим Л.М., про що свідчить його особистий підпис на корінці означеного податкового повідомлення-рішення.
Також, судом встановлено та підтверджується наявними у справі документами, що згідно податкової декларації з податку на додану вартість, наданої ТОВ "Інтероіл" до ДПІ у Малиновському районі м.Одеси, зокрема, від 20.01.2011р. №142226 за звітний (податковий) період 2010р. - сума ПДВ, яка підлягає нарахуванню до сплати в бюджет за підсумками поточного звітного періоду, з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного періоду, відповідачем самостійно визначено у загальному розмірі 100грн.
Проте, означені суми заборгованості по податку на додану вартість у законодавчо визначеному порядку та строки, самостійно ТОВ "Інтероіл" сплачені не були, у зв'язку з чим виникла податкова заборгованість по податку на додану вартість у загальному розмірі 1120,00грн.
Відповідно до п.15.1 ст.15 Податкового кодексу України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Згідно з пунктами 16.1.3 та 16.1.4 ст.16 означеного Кодексу платник податків зобов'язаний: подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Також, відповідно до ст.4 Закону України «Про систему оподаткування» (чинного на момент виникнення спірних правовідносин) платниками податків і зборів (обов'язкових платежів) є юридичні і фізичні особи, на яких згідно з законами України покладено обов'язок сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі).
Згідно з п.п.2,3 п.1 ст.9 вказаного Закону платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів), сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Підпунктом 17.1.1. пунктом 17.1. Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» передбачено, що платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
Відповідно до п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України передбачено, що платник податків зобов'язаний самостійно платити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації.
Згідно з пунктом 54.5 статті 54 вказаного Кодексу України якщо згідно з нормами цієї статті сума грошового зобов'язання розраховується контролюючим органом, платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність і повноту нарахування такої суми, проте несе відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов'язання і має право оскаржити зазначену суму в порядку, встановленому цим Кодексом.
Також, відповідно до п.п.4.2.1, 4.2.2 п.4.2 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», якщо згідно з нормами цього пункту сума податкового зобов'язання розраховується контролюючим органом, платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність та повноту нарахування такої суми, проте несе відповідальність за своєчасне і повне погашення нарахованого податкового зобов'язання та має право на оскарження цієї суми у порядку, встановленому зазначеним Законом. Контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму податкового зобов'язання платника податків у разі якщо платник податків не подає у встановлені строки податкову декларацію.
Згідно з п.п.5.2.1 п.5.2 ст. 5 вказаного Закону податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до п.п. 4.2 та 4.3 ст. 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених пп. 5.2.2 цього пункту.
Відповідно до п.п.5.4.1 п.5.4 ст.5 вищезазначеного закону узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена у встановлений законодавством строк, визнається сумою податкового боргу.
Згідно п.п.14.1.175 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Згідно з п.п.6.2.1. п.6.2 ст.6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги, з урахуванням чого, ДПІ у Малиновському районі м.Одеси на адресу ТОВ «Інтероіл», були надіслані перша податкова вимога №2/2754 від 16.11.2010р. на суму 1020,00грн., та друга податкова вимога №2/2754 від 20.12.2010р. на суму 1020,24грн., про що свідчать наявні у матеріалах справ відповідні реєстри на відправлену кореспонденцію відділу погашення прострочених податкових зобов'язань ДПІ у Малиновському районі м.Одеси та поштові квитанції №5012 від 15.01.2011р.
Таким чином, з урахуванням наведеного судом встановлено, що за ТОВ «Інтероіл» рахується заборгованість зі сплати узгодженої суми податкового зобов'язання по податку на додану вартість у загальному розмірі 1120,00грн.
При цьому, судом відхиляється та не приймається до уваги додане ДПІ у Малиновському районі м.Одеси Одеської області ДПС в якості підтвердження заборгованосіт у відповідача до позову податкове повідомлення-рішення від 20.05.2011р. №0002461502 щодо визначення суми штрафних (фінансових) санкцій по податку на додану вартість у загальному розмірі 2210грн., з урахуванням наступного.
Відповідно до п.п.3-6, 5.2 «Порядку оформлення результатів документальних перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства», затвердженого наказом ДПА України від 22.12.2010р. №984, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 січня 2011р. за №34/18772, результати документальних перевірок оформлюються у формі акта або довідки. У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт, а у разі відсутності порушень - довідка. Акт - службовий документ, який підтверджує факт проведення документальної перевірки фінансово-господарської діяльності платника податків і є носієм доказової інформації про виявлені порушення вимог податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби.
Згідно з п.7 означеного Порядку за результатами розгляду керівником органу державної податкової служби (його заступником) акта перевірки, заперечень посадових осіб платника податків або його законних представників та інших матеріалів перевірки, у терміни та порядку, встановлені Кодексом, приймаються відповідні податкові повідомлення-рішення.
Між тим, як встановлено судом та вбачається з наявних у матеріалах справи документів, податкове повідомлення-рішення ДПІ у Малиновському районі м.Одеси Одеської області ДПС від 20.05.2011р. №0002461502 щодо визначення суми штрафних (фінансових) санкцій по податку на додану вартість у загальному розмірі 2210грн., було винесено, зокрема, на підставі акта перевірки №1447/15-218/36674680 від 16.05.2011р., який, як зазначено повноважним представником податкового органу під час судового розгляду справи по суті, у ДПІ у Малиновському районі м.Одеси Одеської області ДПС відсутній.
До того ж, відповідно до п.58.2 ст.58 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Згідно п.п.14.1.175 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Між тим, дослідивши надані позивачем та наявні в матеріалах справи документи, суд дійшов висновку щодо не дотримання податковим органом вимог Податкового кодексу України, а саме щодо стягнення податкової заборгованості за податковим повідомленням-рішенням від 20.05.2011р. №0002461502 щодо визначення суми штрафних (фінансових) санкцій по податку на додану вартість у загальному розмірі 2210грн., оскільки відповідних належних доказів на підтвердження надіслання контролюючим органом на адресу відповідача - ТОВ «Інтероіл» у законодавчо визначеному порядку даного податкового повідомлення-рішення, що відповідно апріорі свідчило б про узгодженість визначеної означеним повідомленням-рішенням податкового зобов'язання, позивачем - ДПІ у Малиновському районі м.Одеси Одеської області ДПС, суду не надано.
Таким чином, судом встановлено, що у відповідача - ТОВ «Інтероіл» наявна заборгованість зі сплати узгодженої суми податкового зобов'язання по податку на додану вартість у загальному розмірі 1120,00грн., з вищенаведених підстав.
Відповідно до п.п.95.1, 95.2 ст.95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Згідно п.95.3 ст.95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно з ч.1 ст.69 та ч.1 ст.70 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.
Згідно зі ст.86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Відтак, приймаючи до уваги вищевикладене та оцінюючи наявні у матеріалах справи письмові докази в їх сукупності, суд доходить висновку, що позовні вимоги Державної податкової інспекції у Малиновському районі м.Одеси Одеської області Державної податкової служби підлягають частковому задоволенню зі стягнення з ТОВ «Інтероіл» заборгованості у загальному розмірі 1120,00грн.
Керуючись ч.4 ст.128, ст.ст. 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1.Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Малиновському районі м.Одеси Одеської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю "Інтероіл" про стягнення заборгованості по податку на прибуток приватних підприємств у загальному розмірі 3330,00грн., задовольнити частково.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Інтероіл" (65072, м.Одеса, пров.Генерала Вишневського,13/1, код ЄДРПОУ 36674680) в доход державного бюджету заборгованість по податку на додану вартість у загальному розмірі 1120(одна тисяча сто двадцять)грн. 00коп.
Виконавчий лист видати після набрання постановою законної сили у разі надходження заяви особи, на користь якої ухвалено судове рішення.
Постанова може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили в порядку, передбаченому приписами ст.254 КАС України.
Повний текст постанови складено та підписано суддею 27 серпня 2013 року.
Суддя Харченко Ю.В.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.08.2013 |
Оприлюднено | 03.09.2013 |
Номер документу | 33228035 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Харченко Ю. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні