cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
83048, м.Донецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46
ПОСТАНОВА
ПРО ВИЗНАННЯ БОРЖНИКА БАНКРУТОМ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13.08.2013р. Справа № 905/3078/13
за заявою кредитора (заявника) Товариства з обмеженою відповідальністю «Шахта 1-6», м. Шахтарськ
до боржника Товариства з обмеженою відповідальністю «Комплекс», м. Шахтарськ
про банкрутство
арбітражний керуючий Фірус А.О.
Суддя М.О. Лейба
Представники:
від кредиторів: Романіка А.О. - за довіреністю від Шахтарської ОДПІ Головного управління Міндоходів у Донецькій області; Бойко О.В., Канар І.І. - за довіреностями від УПФУ в м. Шахтарську та Шахтарському районі Донецької області, Мельниченко О.М. - за довіреністю від Шахтарського МЦЗ; Раєвський О.О. - за довіреністю від ПП «ВІКТОРІЯ», м. Донецьк; Бенхасін А.А. - за довіреністю від Регіонального відділення Фонду державного майна України по Донецькій області; Просоленко О.М. - директор ТОВ «Шахта 1-6», м. Шахтарськ
від боржника: не з'явився
арбітражний керуючий: Фірус А.О.
Господарським судом Донецької області ухвалою від 13.05.2013р. за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «Шахта 1-6», м. Шахтарськ порушена справа про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю «Комплекс», м. Шахтарськ внаслідок його фінансової неспроможності; введений мораторій на задоволення вимог кредиторів; введена процедура розпорядження майном боржника та розпорядником майна призначений арбітражний керуючий Фірус А.О. Встановлений строк подання розпорядником майна до господарського суду відомостей про результати розгляду вимог кредиторів до 09.07.2013р.; встановлена дата складення розпорядником майна реєстру вимог кредиторів та подання його на затвердження до господарського суду - 09.07.2013р. ; встановлена дата попереднього засідання суду з розгляду реєстру вимог кредиторів на 09.07.2013р. та строк проведення розпорядником майна інвентаризації майна боржника встановлений до 09.07.2013р.
В газеті «Голос України» №94 від 23.05.2013р. опубліковано оголошення про порушення справи №905/3078/13 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю «Комплекс», м. Шахтарськ.
Ухвалою суду від 09.07.2013р. за результатами попереднього засідання затверджений реєстр вимог кредиторів та дата підсумкового засідання встановлена на 13.08.2013р. Розпорядника майна зобов'язано подати до суду звіт розпорядника майна, аналіз фінансово-господарської діяльності боржника; протокол засідання комітету кредиторів, на якому розглянутий аналіз фінансово-господарської діяльності боржника, вирішено питання щодо подальшої процедури у справі та визначена кандидатура арбітражного керуючого; комітет кредиторів зобов'язано надати суду клопотання щодо подальшої процедури у справі про банкрутство (санація, ліквідація чи укладання мирової угоди).
18.07.2013р. проведені загальні збори кредиторів у справі №905/3078/13, на яких обраний комітет кредиторів у складі 6 кредиторів, а саме: ПП «ВІКТОРІЯ», УПФУ у м. Шахтарську та Шахтарському районі, Шахтарської ОДПІ Донецької області ДПС, ФОП Галушко І.М., ТОВ «Шахта 1-6», Відділення виконавчої дирекції ФСС від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Шахтарську.
Розпорядником майна 12.08.2013р. до господарського суду надані наступні документи: клопотання про затвердження витрат розпорядника майна у сумі 1656,36грн., введення відносно боржника Товариства з обмеженою відповідальністю «Комплекс» ліквідаційної процедури та призначення ліквідатором по справі арбітражного керуючого Фірус А.О.; протокол загальних зборів кредиторів від 18.07.2013р.; протокол засідання комітету кредиторів від 09.07.2013р.; заява арбітражного керуючого Фірус А.О. про участь у справі в якості ліквідатора підприємства боржника, в якій зазначено, що він раніше не здійснював управління боржником, не є заінтересованою особою стосовно боржника та кредитора відповідно до ст.114 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом»; аналіз фінансового стану Товариства з обмеженою відповідальністю «Комплекс» від 06.08.2013р. проведений розпорядником майном Фірус А.О., який містить оцінку фінансово-господарського стану боржника, аналіз наявності (відсутності) ознак фіктивного банкрутства та доведення до банкрутства, висновки щодо базової діагностики фінансово-господарського стану боржника та щодо можливостей відновлення платоспроможності боржника.
Розглянувши в судовому засіданні 13.08.2013р. клопотання розпорядника майна, аналіз фінансового стану Товариства з обмеженою відповідальністю «Комплекс» від 06.08.2013р., перевіривши наявні матеріали справи, заслухавши пояснення та доводи розпорядника майна та представників кредиторів, господарський суд встановив:
Для оцінки фінансово-господарського стану підприємства, а також для визначення економічних ознак фіктивного банкрутства були використані «Методичні рекомендації щодо виявлення ознак неплатоспроможності підприємства та ознак дій з приховування банкрутства, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства», затверджені наказом Міністерства економіки України №4 від 19.01.2006р. у редакції згідно наказу Міністерства економіки України №1361 від 26.10.2010р.
За результатами проведеного аналізу фінансового стану підприємства боржника встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Комплекс» має ознаки надкритичної неплатоспроможності; у підприємства відсутні економічні ознаки дій, які можна кваліфікувати як фіктивне банкрутство; відсутні економічні ознаки дій щодо доведення до банкрутства чи приховуваного банкрутства; у підприємства відсутня можливість погасити кредиторську заборгованість за рахунок майна, грошових коштів та поточних фінансових інвестицій, тобто підприємство не має достатньої суми ліквідних оборотних коштів; фінансово-господарську діяльність підприємство фактично не здійснює.
При розробці аналізу фінансового стану Товариства з обмеженою відповідальністю «Комплекс» була використана бухгалтерська та статистична звітність, а саме: баланс підприємства (форма 1) станом на 31.12.2010р.; розшифровка до форми 1 балансу «дебіторська заборгованість» ТОВ «Комплекс» станом на 31.12.2010р.; звіт про фінансові результати (форма 2) за 2010р.; звіт про рух грошових коштів за 2010р.; звіт про власний капітал за 2010р.; баланс (форма №1) станом на 31.12.2011р.; розшифровка до форми 1 балансу «дебіторська заборгованість» ТОВ «Комплекс» станом на 31.12.2011р.; звіт про фінансові результати (форма №2) за 2011р.; звіт про рух грошових коштів за 2011р.; звіт про власний капітал за 2011р.; баланс (форма №1) станом на 31.12.2012р.; розшифровка до форми 1 балансу «дебіторська заборгованість» ТОВ «Комплекс» станом на 31.12.2012р.; звіт про фінансові результати (форма №2) за 2012р.; звіт про рух грошових коштів за 2012р.; звіт про власний капітал за 2012р.; баланс (форма №1) станом на 30.06.2013р.; розшифровка до форми 1 балансу «дебіторська заборгованість» ТОВ «Комплекс» станом на 30.06.2013р.; звіт про фінансові результати (форма №2) за перше півріччя 2013р.
Досліджуючи фінансово-майновий стан боржника, розпорядником майна було зроблено порівняння пасиву та активу Товариства з обмеженою відповідальністю «Комплекс» та встановлено, що майнових активів підприємства боржника для погашення кредиторських вимог недостатньо, та матеріали справи підтверджують неоплатність боржника. На протязі всієї стадії розпорядження майном, виявлення кредиторів, пропозицій щодо укладання мирової угоди або санації боржника, в тому числі заяв від інвесторів та інших осіб бажаючих прийняти участь у санації боржника з метою поліпшення фінансового стану боржника в передбачений законом строк до суду не надходило; будь-які пропозиції від засновників боржника щодо виходу боржника з стану неплатоспроможності також не подано, внаслідок чого підстави для відновлення платоспроможності боржника відсутні. На підставі проведеного аналізу можна характеризувати фінансовий стан Товариства з обмеженою відповідальністю «Комплекс» як нестійкий, підприємство як фінансово залежне та неплатоспроможне.
Відповідно до пояснень розпорядника майна, наданих в судовому засіданні відновлення платоспроможності боржника за рахунок власних коштів неможливо, внаслідок чого є доцільним та економічно обґрунтованим задоволення вимог кредиторів шляхом застосування відносно Товариства з обмеженою відповідальністю «Комплекс» ліквідаційної процедури згідно положень Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом». Такий висновок ґрунтується на встановлені як активу, так і пасиву боржника та співставленні даних обох величин. Неплатоспроможність боржника підтверджується матеріалами справи у зв'язку з чим визнання його банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури є обґрунтованим.
Згідно з вимогами ч.6 ст.26 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» під час проведення процедур банкрутства інтереси всіх кредиторів представляє комітет кредиторів, утворений відповідно до цього Закону.
З моменту утворення комітету кредиторів саме він, а не окремі кредитори, вважається стороною у справі про банкрутство у випадках, передбачених Законом.
В силу ч.8 ст.26 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» до компетенції комітету кредиторів належить зокрема, прийняття рішення про звернення до господарського суду з клопотанням про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури; призначення арбітражного керуючого (керуючого санацією, ліквідатора), припинення повноважень арбітражного керуючого (керуючого санацією, ліквідатора), та про призначення іншого арбітражного керуючого (керуючого санацією, ліквідатора).
Одже, саме комітет кредиторів визначає подальший напрямок провадження у справі про банкрутство боржника.
Згідно ст.37 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» у випадках, передбачених цим Законом, господарський суд приймає постанову про визнання боржника банкрутом та відкриває ліквідаційну процедуру строком на 12 місяців.
Неявка у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про час і місце такого засідання, не перешкоджає провадженню у справі.
Процедура ліквідації застосовується у випадках, якщо після виявлення кредиторів, затвердження реєстру вимог кредиторі, та створення комітету кредиторів, до суду не надійшло пропозицій щодо санації боржника або укладання мирової угоди.
За матеріалами справи обраним у справі комітетом кредиторів більшістю голосів прийнято рішення клопотати перед господарським судом Донецької області про введення відносно Товариства з обмеженою відповідальністю «Комплекс» ліквідаційної процедури та призначення ліквідатором по справі арбітражного керуючого Фірус А.О. Розпоряднику майна доручено підготувати та подати відповідне клопотання до господарського суду Донецької області.
Присутня в судовому засіданні представник кредитора Управління пенсійного фонду України у м. Шахтарську та Шахтарському районі висловила заперечення щодо визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури, а також зазначила про доцільність продовження строку процедури розпорядження майном боржника.
Вказані заперечення судом до уваги не приймаються з огляду на наступне:
Відповідно до ст.33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу.
В силу ст.32 ГПК України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення стороні, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.
Згідно ст.43 ГПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.
Будь-яких доказів, що унеможливлюють прийняття судом відповідно до положень ст.37 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» рішення про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури, представником Управління пенсійного фонду України у м. Шахтарську та Шахтарському районі не надано.
Крім того, посилання представника кредитора на необхідність продовження строку процедури розпорядження майном боржника з метою надання часу для з'ясування питань, пов'язаних із можливістю застосування однієї з подальших процедур банкрутства (санація, ліквідація), також судом до уваги не приймаються оскільки згідно ч.2 ст.37 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» за клопотанням комітету кредиторів або інвесторів, або власника майна (органу, уповноваженого управляти майном) банкрута чи з власної ініціативи господарський суд може прийняти рішення про введення процедури санації й після визнання боржника банкрутом у разі наявності плану санації та до початку продажу майна банкрута.
Представники інших кредиторів підтримали клопотання розпорядника майна про визнання боржника банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури та призначення ліквідатором арбітражного керуючого Фірус А.О.
Дослідивши надані матеріали, суд вважає, що надане комітетом кредиторів та розпорядником майна клопотання не суперечить діючому законодавству та підлягає задоволенню з огляду на наступне:
При винесенні постанови про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури в суді повинен бути доведений факт неоплатності боржника, як того вимагає ст.205 Господарського кодексу України, відповідно до положень ч.4 якої суб'єкт господарювання може бути оголошений за рішенням суду банкрутом, у разі неспроможності суб'єкта господарювання через недостатність його майна задовольнити вимоги кредиторів.
В силу приписів абз.3 ст.1 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» суб'єкт господарської діяльності може бути визнаний банкрутом тільки в разі встановлення господарським судом його неспроможності відновити свою платоспроможність і погасити встановлені у порядку, визначеному цим Законом, грошові вимоги кредиторів не інакше як через застосування ліквідаційної процедури.
Відтак, визнаючи боржника банкрутом, суд має встановити його неоплатність, тобто недостатність майна для задоволення вимог кредиторів.
Тому, при винесенні постанови про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури суд в обов'язковому порядку повинен з'ясувати як актив, так і пасив боржника, розмір якого підлягає визначенню відповідно до затвердженого судом реєстру вимог кредиторів, та співставити дані обох величин.
Якщо встановлення пасиву боржника відбувається на попередньому засіданні суду, то остаточна правова оцінка активу і пасиву боржника та можливість відновлення платоспроможності боржника надається в підсумковому засіданні суду в процедурі розпорядження майном боржника.
Приписи Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» покладають на розпорядника майна обов'язок здійснення аналізу фінансової та господарської діяльності боржника та надання господарському суду і комітету кредиторів звіту про свою діяльність, відомості про фінансове становище боржника.
Відомості про фінансово-майновий стан боржника повинні бути надані комітету кредиторів та на основі яких комітет кредиторів вирішує питання про введення наступної судової процедури.
Завдання підсумкового засідання суду полягає в з'ясуванні ознак банкрутства для визначення наступної судової процедури, виходячи з клопотання комітету кредиторів, однак остаточна їх оцінка надається судом.
Прийняття рішення стосовно доцільності визнання боржника банкрутом, незважаючи на клопотання комітету кредиторів, залишається за господарським судом, як того вимагає ст.1 Закону.
Як встановлено матеріалами справи та згідно наданого розпорядником майна аналізу фінансово стану, значення балансових збитків боржника за період, що аналізується, свідчить про те, що підприємство накопичує борги та зменшує власні активи, погіршуючи свій фінансовий стан та інвестиційну привабливість. Наведені в аналізі показники свідчать про негативну динаміку по збільшенню розміру збитків.
Проаналізувавши фінансовий стан Товариства з обмеженою відповідальністю «Комплекс», враховуючи недостатність власних фінансових коштів та відсутність інвестиційних пропозицій поновити платоспроможність боржника неможливо. Крім того, за підсумками попередніх років коефіцієнт покриття витрат менший за нормативне значення і підприємство отримало збитки, такий стан характеризується ознаками надкритичної неплатоспроможності.
У такому разі задоволення визнаних судом вимог кредиторів можливе шляхом застосування ліквідаційної процедури.
Вирішуючи питання щодо призначення ліквідатора боржника судом враховано наступне:
Статтею 114 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» встановлено загальний порядок призначення арбітражного керуючого у справі про банкрутство.
Відповідно до абз.5 ч.1 ст.114 114 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» кандидатура арбітражного керуючого для виконання повноважень керуючого санацією або ліквідатора визначається судом за клопотанням комітетом кредиторів, а в разі відсутності такого клопотання - за ініціативою суду.
За приписами Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» арбітражним керуючим (розпорядником майна, керуючим санацією, ліквідатором) може бути призначено фізичну особу - суб'єкта підприємницької діяльності, яка має вищу юридичну або економічну освіту, володіє спеціальними знаннями та не є зацікавленою особою щодо боржника і кредиторів.
Арбітражними керуючими не можуть бути призначені особи, які згідно з цим Законом вважаються заінтересованими; які здійснювали раніше управління цим боржником - юридичною особою, за винятком випадків, коли з дня усунення цієї особи від управління зазначеним боржником минуло не менше трьох років; яким відмовлено в допуску до державної таємниці, якщо такий допуск є необхідним для виконання обов'язків, покладених цим Законом.
Відповідно до ч.1 ст.40 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» у постанові про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури господарський суд призначає ліквідатора банкрута з урахуванням вимог, установлених цим Законом, з числа арбітражних керуючих, якщо інше не передбачено цим Законом.
Ч.2 п.2 ст.4 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» передбачає, що одна і та ж особа може здійснювати повноваження арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) на всіх стадіях провадження у справі про банкрутство відповідно до вимог цього Закону.
З огляду на приписи ч.8 ст.26 вказаного закону рішення про погодження кандидатури ліквідатора приймає комітет кредиторів.
Таким чином, виходячи з системного аналізу наведених норам звернення до господарського суду з клопотанням щодо кандидатури ліквідатора є виключною прерогативою комітету кредиторів, а не окремих кредиторів.
При цьому, згідно приписів спеціального Закону, остаточне рішення щодо призначення арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) приймає господарський суд, тобто право призначити арбітражного керуючого на посаду розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора банкрута належить виключно господарському суду.
Як вбачається з матеріалів справи, комітет кредиторів запропонував господарському суду призначити ліквідатором банкрута Фірус А.О., за згодою останнього.
Арбітражним керуючим Фірус А.О. до господарського суду подано заяву про участь у даній справі, в якій зазначено, що він раніше не здійснював управління боржником, не є заінтересованою особою стосовно боржника та кредиторів відповідно до ст.114 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».
Заяви інших арбітражних керуючих про згоду на призначення ліквідатором по даній справі до суду не надходили.
Рішення щодо призначення ліквідатором по справі арбітражного керуючого Фірус А.О. прийнято більшістю голосів членів комітету кредиторів на засіданні 09.08.2013р.
За таких обставин, господарський суд беручи до уваги встановлене Законом про банкрутство право комітету кредиторів для надання господарському суду пропозицій щодо кандидатури ліквідатора, а також зважаючи на те, що Фірус А.О. має свідоцтво на право здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора), внесений до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України, наявність у матеріалах справи згоди арбітражного керуючого Фірус А.О. на призначення ліквідатором по справі №905/3078/13 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю «Комплекс», вважає за можливе призначити ліквідатором по справі арбітражного керуючого Фірус А.О.
Враховуючи викладене, з урахування положень ч.8 ст.26 та ст.37 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», наявного фінансового стану боржника та прийняте комітетом кредиторів рішення, суд дійшов висновку про достатність підстав для задоволення клопотання розпорядника майна, визнання боржника - Товариства з обмеженою відповідальністю «Комплекс» банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури строком на 12 місяців та призначити ліквідатором арбітражного керуючого Фірус А.О.
Керуючись ст.1, ч.1 ст.2, ч.2 п.2 ст.4, ч.6 п.4, ч.8 ст.26, ст.ст.37-41, ст.114, Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», ст.4 -1 , 32, 34, 43Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
П О С Т А Н О В И В:
Клопотання розпорядника майна - задовольнити.
Припинити процедуру розпорядження майном боржника Товариства з обмеженою відповідальністю «Комплекс», м. Шахтарськ.
Визнати Товариство з обмеженою відповідальністю «Комплекс», м. Шахтарськ (код ЄДРПОУ 30261443), що зареєстровано за адресою: 86204, Донецька область, м. Шахтарськ, вул. Підгорна, шахтодільниця 1-6 шахти «Шахтарська» - банкрутом внаслідок його фінансової неспроможності.
Відкрити ліквідаційну процедуру строком на 12 місяців до 13.08.2014р.
Призначити ліквідатором Товариства з обмеженою відповідальністю «Комплекс», м. Шахтарськ арбітражного керуючого - Фірус Андрія Оттовича (свідоцтво на право здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) №649, видане Міністерством юстиції України 22.03.2013р.; ідентифікаційний номер 2839100416; адреса місця проживання: 86200, Донецька область, м. Шахтарськ, мікрорайон Журавлівка, буд. 32, кв. 36).
Ліквідатору відповідно до вимог ч.ч.3, 4 ст.38 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», в редакції Закону України від 22.12.2011р. № 4212-VI (зі змінами; чинний з 19.01.2013р.), з урахуванням ч. 1 Прикінцевих та перехідних положень здійснити офіційне оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури в офіційних друкованих органах; докази публікації оголошення представити суду.
Ліквідатору до закінчення ліквідаційної процедури представити до суду звіт та ліквідаційний баланс з доданими документами, передбаченими ст.46 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».
Суддя М.О. Лейба
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 13.08.2013 |
Оприлюднено | 03.09.2013 |
Номер документу | 33228739 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні