Ухвала
від 28.08.2013 по справі 805/7032/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Абдукадирова К.Е.

Суддя-доповідач - Юрко І.В.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 серпня 2013 року справа №805/7032/13-а приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді: Юрко І.В., суддів Міронової Г.М., Блохіна А.А.,

секретарі судового засідання Мартакові О.А.,

за участі представника позивача Калашник Н.А.,

представника відповідача Міністерства доходів і зборів України Яковенка О.В.,

представника третьої особи Кузьмичової Т.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Міністерства доходів і зборів України на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 09 липня 2013 року у справі № 805/7032/13-а за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Інтерфуд-Україні» до Міністерства доходів і зборів України, Державної податкової служби України, третя особа: Державна податкова інспекція у Київському районі м.Донецька Головного Управління Міндоходів у Донецькій області про визнання протиправними дій щодо відмови у прийнятті податкових накладних, зобов'язання зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 289, 290 від 31.01.2013 року, № 201, 202 від 28.02.2013 року, № 226, 227 від 31.03.2013 року, № 221, 222 від 30.04.2013 року,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач 20.05.2013 року звернувся до суду з позовом до Міністерства доходів і зборів України, Державної податкової служби України, третя особа: Державна податкова інспекція у Київському районі м.Донецька Головного Управління Міндоходів у Донецькій області про визнання протиправними дій щодо відмови у прийнятті податкових накладних, зобов'язання зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 289, 290 від 31.01.2013 року, № 201, 202 від 28.02.2013 року, № 226, 227 від 31.03.2013 року, № 221, 222 від 30.04.2013 року. В обґрунтування заявлених вимог зазначено, що 13.02.2013 року до ДПС України для здійснення реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в електронній формі позивачем надіслані податкові накладні № 289, 290 від 31.01.2013 року Разом з тим, позивачем отримано квитанції № 1 від 13.02.2013 року та № 1 від 15.02.2013 року щодо неприйняття податковим органом накладних з зазначенням помилки: «місцезнаходження юридичної особи продавця товарів/послуг, вказане у документі, не відповідає інформації Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців». З тих самих підстав відповідачем - Державною податковою службою України не було прийнято податкові накладні №№ 201, 202 від 28.02.2013 року, №№ 226, 227 від 31.03.2013 року, №№ 221, 222 від 30.04.2013 року. Як зазначає позивач, відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців він зареєстрований за адресою: вул.Артема, буд. 130, м.Донецьк, Донецька область, 83048. Таким чином, адреса зазначена позивачем в вищевказаних накладних та адреса, яка зазначена в ЄДР, співпадають.

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 09 липня 2013 року позовні вимоги задоволено.

Визнано протиправними дії Державної податкової служби України щодо відмови у прийнятті та реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних наступних податкових накладних: № 289 від 31 січня 2013 року, № 290 від 31 січня 2013 року, № 201 від 28 лютого 2013 року, № 202 від 28 лютого 2013 року, № 226 від 31 березня 2013 року, № 227 від 31 березня 2013 року, № 221 від 30 квітня 2013 року, № 222 від 30 квітня 2013 року.

Зобов'язано Міністерство доходів і зборів України прийняти та зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних наступні податкові накладні: № 289 від 31 січня 2013 року, № 290 від 31 січня 2013 року, № 201 від 28 лютого 2013 року, № 202 від 28 лютого 2013 року, № 226 від 31 березня 2013 року, № 227 від 31 березня 2013 року, № 221 від 30 квітня 2013 року, № 222 від 30 квітня 2013 року.

Не погодившись з судовим рішенням суду першої інстанції, Міністерство доходів і зборів України оскаржило його в апеляційному порядку, просило скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нове рішення про відмову в задоволенні позовних вимог, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, на невідповідність висновків суду обставинам справи.

Представник відповідача - Міністерства доходів і зборів України в судовому засіданні апеляційної інстанції вимоги апеляційної скарги підтримав, просив їх задовольнити.

Представник позивача проти задоволення вимог апеляційної скарги заперечував, просив рішення суду першої інстанції залишити без змін.

Представник третьої особи в судовому засіданні апеляційної інстанції вимоги апеляційної скарги підтримав, просив їх задовольнити.

Представник відповідача - Державної податкової служби України в судове засідання суду апеляційної інстанції не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином. Відповідно до ч. 4 ст. 196 КАС України неявка вказаної особи не перешкоджає судовому розгляду справи.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, встановила наступне.

Відповідно до ст.195 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції може вийти за межі доводів апеляційної скарги в разі встановлення під час апеляційного провадження порушень, допущених судом першої інстанції, які призвели до неправильного вирішення справи.

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю «Інтерфуд-Україні» є юридичною особою та зареєстроване Виконавчим комітетом Донецької міської ради 18.07.2006 року, код ЄДРПОУ 34500484, знаходиться на обліку як платник податків у відповідача (а.с. 25, 26).

Судом першої та апеляційної інстанцій встановлено, що між позивачем та ДПІ у Київському районі м.Донецька укладено договір № 092/2801302 від 21.01.2010 року про визнання електронних документів (а. с. 5 - 6).

Позивачем надіслані до Єдиного реєстру податкових накладних наступні податкові накладні: № 289 від 31 січня 2013 року, № 290 від 31 січня 2013 року, № 201 від 28 лютого 2013 року, № 202 від 28 лютого 2013 року, № 226 від 31 березня 2013 року, № 227 від 31 березня 2013 року, № 221 від 30 квітня 2013 року, № 222 від 30 квітня 2013 року (а.с. 7 - 20). У вказаних податкових накладних зазначене місцезнаходження (податкова адреса) продавця (позивача): 83048, м.Донецьк, вул. Артема, 130.

Зазначені документи були доставлені до відповідача - Державної податкової служби України, проте не прийняті та, відповідно, не були зареєстровані у зв'язку з виявленням наступної помилки: місцезнаходження юридичної особи продавця товарів/послуг, вказане у документі не відповідає інформації Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Інших помилок або підстав на не прийняття податкових накладних - не зазначено.

Листом від 18.03.2013 року № 3530/10/18-013 третя особа повідомила позивача про те, що згідно інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців адреса ТОВ «ІНТЕРФУД-ДОНЕЦЬК»: 83048, м. Донецьк, вул. Артема, 130. Підприємство має стан платника податків «0» (платник податків за основним місцем обліку). Зміна станів не здійснювалась. Записи про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням в Єдиному державному реєстрі відсутні (а. с. 22).

Пунктом 45.2 ст. 45 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) встановлено, що податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 ПКУ платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) податкову накладну, складену за вибором покупця (отримувача) в один з таких способів: а) у паперовому вигляді; б) в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та умови реєстрації податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних. У такому разі складання податкової накладної у паперовому вигляді не є обов'язковим.

У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата виписування податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця); ґ) місцезнаходження юридичної особи - продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку; д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; и) вид цивільно-правового договору; і) код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України); ї) номер та дата митної декларації, за якою було здійснено митне оформлення товару, ввезеного на митну територію України.

Форма та порядок заповнення податкової накладної затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики, що передбачено п.201.2 Податкового кодексу України .

Відповідно до п.4 «Порядку заповнення податкової накладної», затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 01.11.2011 року № 1379 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22.11.2011 року за № 1333/20071 встановлено, що місцезнаходження (податкова адреса) продавця та місцезнаходження (податкова адреса) покупця вказуються з урахуванням вимог статті 45 глави I розділу II Податкового кодексу України та статей 29 і 93 Цивільного кодексу України.

Статтею 93 Цивільного кодексу України встановлено, що місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.

Згідно з ч. 1, 2 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін. Якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, є недостовірними і були внесені до нього, то третя особа може посилатися на них у спорі як на достовірні. Третя особа не може посилатися на них у спорі у разі, якщо вона знала або могла знати про те, що такі відомості є недостовірними.

Судом першої та апеляційної інстанції встановлено, що зазначене у податкових накладних місцезнаходження (податкова адреса) продавця - позивача відповідає відомостям з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, що підтверджується відповідним витягом.

Жодних відомостей, які б підтверджували місцезнаходження позивача за іншою адресою до суду першої та апеляційної інстанції відповідачами та третьою особою не надано та в матеріалах спраи такі відомості відсутні.

Представники апелянта та третьої особи так і не змогли пояснити в суді апеляційної інстанції, яку саме адресу повинен був на їх думку зазначити позивач в спірних накладних.

За приписами п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України встановлено, що податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний надати покупцю податкову накладну та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та/або порушення порядку заповнення податкової накладної не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період.

У разі відмови продавця товарів/послуг надати податкову накладну або в разі порушення ним порядку її заповнення та/або порядку реєстрації в Єдиному реєстрі покупець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого постачальника, яка є підставою для включення сум податку до складу податкового кредиту. До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв'язку з придбанням таких товарів/послуг або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг.

Надходження такої заяви із скаргою є підставою для проведення документальної позапланової виїзної перевірки зазначеного продавця для з'ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов'язань з податку за такою операцією.

Відповідно до п.11 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України встановлено, що податкова накладна, виписана при здійсненні операцій з постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, з 01 січня 2012 року підлягає включенню до Єдиного реєстру податкових накладних незалежно від розміру податку на додану вартість в одній податковій накладній.

Таким чином, позивач, як продавець, повинен здійснити реєстрацію виписаних податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У відповідності до п.1 «Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року № 1246 встановлено, що цей Порядок визначає механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї (далі - податкова накладна та/або розрахунок коригування), до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Реєстр) платників податку на додану вартість - продавців товарів (послуг), звіряння даних, що містяться у виданих платникам такого податку - покупцям товарів (послуг) податковій накладній та розрахунку коригування з відомостями, які містяться у Реєстрі.

Подання податкової накладної та/або розрахунку коригування Державній податковій службі в електронній формі здійснюється відповідно до Порядку підготовки і подання податкових документів в електронній формі засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженого Державною податковою службою.

Згідно п.6 та п.7 вказаного Порядку, після накладення електронного цифрового підпису продавець здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх Державній податковій службі засобами телекомунікаційного зв'язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис» та «Про електронні документи та електронний документообіг». Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у продавця.

Після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі до Державної податкової служби здійснюється їх розшифрування, перевіряється електронний цифровий підпис, визначається відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому Державною податковою службою, та проводиться їх реєстрація.

Відповідно до п.9 «Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» встановлено, що причиною відмови у прийнятті податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації є: 1) наявність помилок; 2) відсутність в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; 3) факт реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами.

Квитанція, на яку накладається електронний цифровий підпис Державної податкової служби, підлягає шифруванню та надсилається протягом операційного дня продавцеві засобами телекомунікаційного зв'язку. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в Державній податковій службі.

Згідно пп.7.6 п.7 розділу ІІ «Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку», затвердженої наказом Державної податкової адміністрації України від 10.04.2008 року № 233 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16.04.2008 року за №320/15011, передбачено, що якщо надіслані податкові документи сформовано з помилкою, то платнику податків надсилається друга квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття податкових документів в електронному вигляді із зазначенням причин. На цю квитанцію накладається ЕЦП органу ДПС, здійснюється її шифрування та надсилання платнику податків засобами телекомунікаційнго зв'язку. Другий примірник другої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі ДПС.

Колегія суддів зазначає, що апелянтом не зазначено, які саме відомості щодо місцезнаходження (податкової адреси) позивача, що наведені в податкових накладних, є помилковими (недостовірними). Апелянтом не надано суду жодних доказів, які б підтверджували невідповідність місцезнаходження (податкової адреси) позивача відомостям з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що дії відповідача щодо відмови у прийнятті та реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних вищевказаних податкових накладних є протиправними.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів прийшла до висновку, що постанова суду першої інстанції відповідає вимогам матеріального та процесуального права і не може бути скасована чи змінена з підстав, що наведені в апеляційній скарзі, судом ретельно перевірено доводи сторін, дано їм вірну оцінку, постанова суду від 09 липня 2013 року року є законною і обґрунтованою, доводами апеляційної скарги висновки, викладені в судовому рішенні, не спростовуються, підстави для скасування постановленого по справі судового рішення відсутні.

З урахуванням викладеного, керуючись статтями 160, 167, 184, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Міністерства доходів і зборів України на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 09 липня 2013 року у справі № 805/7032/13-а залишити без задоволення.

Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 09 липня 2013 року у справі № 805/7032/13-а залишити без змін.

Ухвала суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складення ухвали у повному обсязі.

У повному обсязі ухвалу складено 02 вересня 2013 року.

Головуючий: І.В. Юрко

Судді: Г.М. Міронова

А.А.Блохін

Дата ухвалення рішення28.08.2013
Оприлюднено03.09.2013

Судовий реєстр по справі —805/7032/13-а

Ухвала від 04.02.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ляшенко Д.В.

Ухвала від 23.01.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ляшенко Д.В.

Ухвала від 28.08.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 08.08.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 04.02.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ляшенко Д.В.

Ухвала від 23.01.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ляшенко Д.В.

Ухвала від 30.09.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Ухвала від 28.08.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 08.08.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 26.07.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмТелеграмВайберВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні