Рішення
від 19.08.2013 по справі 914/2163/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19.08.2013 р. Справа № 914/2163/13

За позовом : Львівська міська рада, м. Львів

До відповідача : Товариства з обмеженою відповідальністю «МАРКОМ-ЗАХІД», м. Львів

Про внесення змін до договору оренди земельної ділянки від 5 квітня 2006р. №Ф-410

Суддя Березяк Н.Є

Секретар судового засідання Торська І.В.

В судове засідання з'явились:

від позивача : Бекесевич Ю.В. - представник

від відповідача : не з'явився

Суть спору: Подано позов Львівською міською радою до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю «МАРКОМ-ЗАХІД» про внесення змін до договору оренди земельної ділянки від 5 квітня 2006 року №Ф-410.

Причини відкладення розгляду справи викладені в попередніх ухвалах господарського суду Львівської області.

В судовому засіданні 12.08.2013 року судом оглянуто оригінали документів, які в належно завірених копіях долучені до матеріалів справи.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив задоволити позов з підстав та мотивів викладених в позовній заяві та поясненнях наданих в судовому засіданні.

Відповідач в судові засідання не з'являвся, про причини неявки суду не повідомив, вимог ухвал суду не виконав, хоча належним чином був повідомлений про час та місце розгляду справи ухвалами суду, які направлялись сторонам рекомендованою кореспонденцією з повідомленням про вручення. За таких обставин суд вважає, що справа у відповідності до вимог ст.75 ГПК України, може бути розглянута за відсутності відповідача.

В судовому завданні 19.08.2013 року оголошено вступну та резолютивну частину рішення.

Суд заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, та оцінивши докази в їх сукупності, встановив наступне:

05.04.2006 року між Львівською міською радою (Орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю «МАРКОМ - ЗАХІД» (Орендар) було укладено договір оренди землі (Договір) строком на 10 років, згідно якого Орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку для обслуговування складських приміщень площею 1,1888 га, яка знаходиться у м. Львові, вул. Кн. Ольги, 95.

Відповідно до п.5 договору нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 5734057,92 грн.

14.12.2007 року сторонами було внесено зміни до Договору від 05.04.06 р., а саме пунктом 9 передбачили, що орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та розмірі 172 021,74 грн. в рік, що становить 3 (три) відсотки від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

18.06.2009 року Львівською міською радою прийнято ухвалу №2712 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м.Львова», якою затверджено нову нормативну оцінку земель м. Львова.

Ухвалою Львівської міської ради №1675 від 26.07.2012 року було затверджено Положення «Про підготовку, організацію, проведення та оформлення купівлі-продажу у власність або надання в оренду земельних ділянок у м. Львові» відповідно до якого, річний розмір орендної плати залежно від функціонального призначення земельної ділянки встановлюється в розмірі трьох відсотків від нормативної грошової оцінки земельної ділянки незалежно від терміну оренди.

Згідно Листа Управління Держкомзему у м.Львові №40/3/652 від 05.09.2012 року нормативно грошова оцінка земельної ділянки по вул. Кн. Ольги, 95 станом на 2011 рік становила 20 134 467,84 грн.

Листом 09.10.2012 року №2403-вих-1152 позивач повідомив відповідача про те, що ухвалою Львівської міської ради від 18.06.2009 року №2712 була затверджена нова нормативна грошова оцінка земель міста Львова, а відтак орендна плата, зазначена у договорі оренди землі від 05.04.2006 року, підлягає зміні. З огляду на те, позивач надіслав відповідачу проект змін до Договору оренди земельної ділянки, однак жодної згоди щодо внесення змін до договору не було досягнуто, що і зумовило позивача звернутись з позовом до суду.

Проаналізувавши всі обставини та матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги підлягають до задоволення .

При прийнятті рішення, суд виходив з наступного :

Відповідно до ст.792 Цивільного кодексу України за договором найму (оренди) земельної ділянки наймодавець зобов'язується передати наймачеві земельну ділянку на встановлений строк у володіння та користування за плату. Відносини щодо найму (оренди) земельної ділянки регулюються законом.

Статтею 1 Закону України «Про оренду землі» передбачено, що орендою землі є засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

Згідно з п.14.1.125 ст.14 Податкового кодексу України нормативна грошова оцінка земельних ділянок - це капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений відповідно до законодавства центральним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів.

Відповідно до ч.5 ст.5 Закону України «Про оцінку земель» нормативна грошова оцінка використовується при визначенні розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Згідно з п.2 ч.1 ст.13 Закону України «Про оцінку земель» нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться: щодо земельних ділянок розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років; розташованих за межами населених пунктів земельних ділянок

сільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років, а несільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 7-10 років (ст.18 Закону України «Про оцінку земель»).

Відповідно до ч.2 ст.20 Закону України «Про оцінку земель» дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються, як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яка знаходиться у місті Львові по вул. Княгині Ольги, 95, що є об'єктом договору, внесення змін до якого є предметом позовних вимог, становить 20 134 467,84 грн., що підтверджується листом управління Держкомзему у м.Львові №40/3/652 від 05.09.2012 року (а.с.21).

Згідно з ч.1 ст.23 Закону України «Про оцінку земель» технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.

Відповідно до ч.4 ст.23 Закону України «Про оцінку земель» рішення рад щодо технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок набирають чинності у строки, встановлені відповідно до пункту 271.1 статті 271 Податкового кодексу України.

Рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом (п.271.1 ст.271 Податкового кодексу України).

Згідно з ст.3 Бюджетного кодексу України бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Неприйняття Верховною Радою України закону про Державний бюджет України до 1 січня відповідного року не є підставою для встановлення іншого бюджетного періоду.

Львівською міською радою 18.06.2009 року було прийнято ухвалу №2712 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Львова», яке у відповідності до п.271.1 ст.271 Податкового кодексу України набрало чинності та підлягає застосуванню до бюджетного періоду, в межах якого спір розглядається судом.

Відповідно до п.13 договору розмір орендної плати переглядається у разі: зміни умов господарювання, передбачених договором; зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів, у тому числі внаслідок інфляції; погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами; в інших випадках, передбачених законом.

Пунктом 36 Договору, передбачено, що зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розв'язується у судовому порядку.

Згідно з ст.30 Закону України «Про оренду землі» зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується у судовому порядку.

Відповідно до ст.651 ЦК України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.

Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду (ст.188 ГК України).

Як вбачається із матеріалів справи, позивач звертався до відповідача з листом від 09.10.2012р. №2403-вих-1152 (а.с.13), яким повідомив про зміну нормативно грошової оцінки земельної ділянки по вул. Кн.Ольги, 95 у м.Львові та необхідності підписання змін у Договорі оренди земельної ділянки, щодо розміру орендної плати, які залишені відповідачем без відповіді та задоволення.

Враховуючи наведене та беручи до уваги, що ухвалою Львівської міської ради №2712 від 18.06.2009 року «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Львова», яка набрала чинності та не скасована, було встановлено інший, ніж передбачено п.5 договору, розмір нормативної грошової оцінки земель, суд вважає за необхідне позовну вимогу позивача задоволити та внести зміни у п.5 договору оренди землі від 05.04.2006 року, який зареєстровано у Львівській міській раді 05.04.23006 року №Ф-410 та Львівському міському відділі Львівської регіональної філії Центру ДЗК 20.04.2006 року за №04:06:438:00912 кн.04-2 шляхом викладення п.5 договору у наступній редакції: «Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 20 134 467,84 гривень.

Відповідно до п.14.1.136 ст.14 Податкового кодексу України орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності є обов'язковим платежем, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.

Згідно з п.288.1 ст.288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Частиною 2 ст.21 Закону України «Про оренду землі» передбачено, що розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).

Пунктом 14.5 Положення «Про підготовку, організацію, проведення та оформлення купівлі-продажу у власність або надання в оренду земельних ділянок у м.Львові» затвердженого ухвалою №1675 Львівської міської ради від 26.07.2012 року, встановлено, що річний розмір орендної плати залежно від функціонального призначення земельної ділянки встановлюється в розмірі трьох відсотків від нормативної грошової оцінки земельної ділянки незалежно від терміну оренди.

Відповідно до п.2.19 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України №6 від 17.05.2011р. «Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин» у разі прийняття уповноваженим органом рішення про внесення змін до ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів, що використовуються для розрахунку орендної плати за земельні ділянки, такі обставини можуть не братися судом до уваги лише у разі скасування відповідного рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування в установленому законом порядку. Згідно зі статтею 632 ЦК України ціна у договорі встановлюється за домовленістю сторін. У визначених законом випадках застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування. Оскільки орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, то законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.

Доказів скасування ухвали №1675 Львівської міської ради про затвердження Положення «Про підготовку, організацію, проведення та оформлення купівлі-продажу у власність або надання в оренду земельних ділянок у м.Львові» від 26.07.2012 року та ухвали №2712 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м.Львова» від 18.06.2009 року сторонами не надано, тому суд вважає за необхідне позовну вимогу Львівської міської ради, зазначену у п.2 ч.1 позовної заяви, задоволити та внести зміни до договору оренди землі від 05.04.2006 року, який зареєстровано у Львівській міській раді 05.04.23006 року №Ф-410та Львівському міському відділі Львівської регіональної філії Центру ДЗК 20.04.2006 року за №04:06:438:00912 кн.04-2, та викласти п.9 договору у наступній редакції: «Орендна плата вноситься орендарем в розмірі 604 034,04 грн. (шістсот чотири тисячі тридцять чотири гривні 04 копійки) грн.. в рік, що становить 3 відсотки від нормативної грошової оцінки земельної ділянки і вноситься щомісячно рівними частинами на розрахунковий рахунок №33216812700005 ГУДКСУ у Львівській області, МФО 825014, ЄДРПОУ 37965138, отримувач: міський бюджет Франківського району, код платежу 13050200 до 3-го числа місяця наступного за звітним.

Частиною 2 ст.34 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування. Згідно з ст.33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Відповідач в жодне судове засідання не з'явився, заперечень на позов та доказів які б спростовували позовні вимоги суду не представив.

Враховуючи відсутність заперечень з боку відповідача, суд вважає, що позовні вимоги обґрунтовані та підлягають до задоволення.

Відповідно до ч.1 ст.49 Господарського процесуального кодексу України судовий збір у спорах, що виникають при укладенні, зміні та розірванні договорів покладаються на сторону, яка безпідставно ухиляється від прийняття пропозицій іншої сторони, або на обидві сторони, якщо господарським судом відхилено частину пропозицій кожної із сторін.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст.5, 13, 18, 20, 23 Закону України «Про оцінку земель», ст.ст.1, 21, 30 Закону України «Про оренду землі», ст.3 Бюджетного кодексу України, ст.ст. 651, 792 Цивільного кодексу України, ст.188 Господарського кодексу України, п.14.1.136 ст.14, п.271.1 ст.271, п.288.1 ст.288, п.288.5.2 ст.288 Податкового кодексу України та ст.ст. 3, 12, 33, 34, 44, 49, 82, 83, 84, 85, ч.1 ст.111-28 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позов задоволити повністю.

2. Внести зміни у п.5 договору оренди землі від 5 квітня 2006 року укладеного між Львівською міською радою (79006, м. Львів, пл.Ринок, 1, код ЄДРПОУ 04055896) та Товариством з обмеженою відповідальністю «МАРКОМ-ЗАХІД» (79068, м. Львів, вул.Промислова, 60, код ЄДРПОУ 30337302), який зареєстровано у Львівській міській раді 05.04.23006 року №Ф-410та Львівському міському відділі Львівської регіональної філії Центру ДЗК 20.04.2006 року за №04:06:438:00912 кн.04-2, шляхом викладення п.5 та п.9 договору у наступній редакції:

п. 5 - Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 20 134 467,84 грн.

п. 9 - Орендна плата вноситься орендарем в розмірі 604 034,04 грн. (шістсот чотири тисячі тридцять чотири гривні 04 копійки) грн.. в рік, що становить 3 відсотки від нормативної грошової оцінки земельної ділянки і вноситься щомісячно рівними частинами на розрахунковий рахунок №33216812700005 ГУДКСУ у Львівській області, МФО 825014, ЄДРПОУ 37965138, отримувач: міський бюджет Франківського району, код платежу 13050200 до 3-го числа місяця наступного за звітним.

4. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «МАРКОМ-ЗАХІД» (79068, м.Львів, вул.Промислова, 60, код ЄДРПОУ 30337302) на користь Львівської міської ради (79006, м. Львів, пл.Ринок, 1, код ЄДРПОУ 04055896) - 1 147,00 грн. судового збору.

5. Наказ видати відповідно до статті 116 Господарського процесуального кодексу України.

6. Рішення суду може бути оскаржено протягом 10 днів до Львівського апеляційного господарського суду.

Повний текст рішення виготовлений та підписаний 23.08.2013 року.

Суддя Березяк Н.Є.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення19.08.2013
Оприлюднено03.09.2013
Номер документу33243154
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —914/2163/13

Ухвала від 12.08.2013

Господарське

Господарський суд Львівської області

Березяк Н.Є.

Ухвала від 18.06.2013

Господарське

Господарський суд Львівської області

Березяк Н.Є.

Рішення від 09.07.2014

Господарське

Господарський суд Львівської області

Березяк Н.Є.

Рішення від 02.07.2014

Господарське

Господарський суд Львівської області

Березяк Н.Є.

Рішення від 19.08.2013

Господарське

Господарський суд Львівської області

Березяк Н.Є.

Ухвала від 29.07.2013

Господарське

Господарський суд Львівської області

Березяк Н.Є.

Ухвала від 06.06.2013

Господарське

Господарський суд Львівської області

Березяк Н.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні