Постанова
від 29.08.2013 по справі 803/1720/13-а
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 29 серпня 2013 року    Справа № 803/1720/13-a Волинський окружний адміністративний суд у складі: головуючого - судді  Александрової М.А.,   розглянувши у порядку письмового провадження в місті Луцьку адміністративну справу за позовом Ратнівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Волинській області до Фермерського господарства "Особера" про стягнення податкового боргу, ВСТАНОВИВ: Ратнівська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Волинській області (Ратнівська ОДПІ) звернулася з адміністративним позовом до Фермерського господарства "Особера" (ФГ "Особера") про стягнення 2 550 грн. податкового боргу з рахунків, відкритих в банках, та з готівкових кошів. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 20 лютого 2013 року Ратнівською міжрайонною державною податковою інспекцією у Волинській області, правонаступником якої є Ратнівська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Волинській області, проведено камеральні перевірки податкового розрахунку за формою      № 1ДФ за 1-й – 3-й квартали 2012 року ФГ "Особера", складено відповідні акти. За результатами вказаних перевірок контролюючим органом визначено суму грошового зобов'язання за платежем до бюджету: податок з доходів найманих працівників в розмірі 2 550 грн., 05 березня 2013 року прийнято відповідні податкові повідомлення-рішення. Вжиті позивачем заходи не спричинили погашення 2 550 грн. податкового боргу, а тому позивач  просив стягнути з відповідача борг у примусовому порядку. Письмових заперечень проти адміністративного позову відповідач суду не подав, відповідно до клопотання від 29 серпня 2013 року позовні вимоги визнав частково – в сумі 510 грн. (а.с.54). В судове засідання представник позивача не прибув, однак позивач подав письмове клопотання № 73/10-14 від 28 серпня 2013 року про  розгляд справи за відсутності його представника (а. с. 52). Відповідач у судове засідання також не прибув, подав клопотання від 29 серпня 2013 року  про розгляд справи  за його відсутності (а.с. 54). Відповідно до частини четвертої статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України) особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Згідно із частиною шостою статті 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта. Як передбачено частиною першою статті 41 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою  звукозаписувального технічного засобу не здійснюється. Таким чином, оскільки сторони подали до суду письмові клопотання про розгляд справи за їх відсутності, тому розгляд справи здійснено в порядку письмового провадження на підставі наявних у ній доказів, без фіксування адміністративного процесу технічними засобами. Дослідивши письмові докази, суд приходить до висновку, що позов слід задовольнити частково з наступних підстав. Згідно з частиною 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Відповідно до статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. Судом встановлено, що ФГ "Особера" зареєстроване виконавчим комітетом Старовижівської районної Ради народних депутатів як юридична особа 18 листопада 1993 року; ідентифікаційний код 20133223; місцезнаходженням суб'єкта господарювання значиться: Волинська область, Старовижівський район, село Брідки, вулиця Молодіжна, будинок 6, що стверджується Статутом фермерського господарства (а.с.6-13), свідоцтвом № 20133233 від 11 січня 1995 року (а.с.14), довідками про включення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України № 396 від 02 вересня 1996 року, № 1594 від 21 серпня 2001 року (а.с. 28-29). Перебуває відповідач на податковому обліку в Ратнівській МДПІ з 18 липня 2005 року за № 75 (а.с.16). 20 лютого 2013 року Ратнівською МДПІ проведено камеральні перевірки податкового розрахунку за формою № 1ДФ ФГ "Особера" за 1-й – 3-й квартали 2012 року, за результатами яких складено акти № 48/1701/20133223, № 49/1701/20133223, № 50/1701/20133223 від 20 лютого 2013 року (а.с.16-20). Вказаною перевіркою встановлено порушення відповідачем підпункту 49.18.2 пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України (ПК України) – не подано податкового розрахунку за формою № 1ДФ за 1-й – 3-й квартали 2012 року. У зв'язку з виявленими порушеннями відповідачем податкового законодавства Ратнівською МДПІ були прийняті податкові повідомлення-рішення від 05 березня 2013 року № 000003314 на підставі акту № 48/1701/20133223 від 20 лютого 2013 року про нарахування 510 грн. штрафних (фінансових) санкцій, № 000004314 на підставі акту № 49/1701/20133223 від 20 лютого 2013 року про нарахування 1 020 грн. штрафних (фінансових) санкцій; № 000005314 на підставі акту № 50/1701/20133223 від 20 лютого 2013 року про нарахування 1 020 грн. штрафних (фінансових) санкцій (а.с.22-24). Статтею 67 Конституції України встановлено обов'язок кожного сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Відповідно до підпунктів 16.1.2, 16.1.3, 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України (ПК України) платник податків зобов'язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи. Пунктом 41.5 статті 41 ПК України визначено, що органами стягнення є  виключно органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень. Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Згідно із пунктом 46.1 статті 46 ПК України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку. Відповідно до підпункту 49.18.2 пункту 49.18 статті 49 ПК України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя). Наказом Державної податкової адміністрації України № 1020 від 24 грудня 2010 року затверджено форму Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ) та Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку. Відповідно до пункту 2.1 вказаного Порядку податковий розрахунок подається окремо за кожний квартал (податковий період) протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного кварталу. Окремий податковий розрахунок за календарний рік не подається. Згідно із пунктом 119.2 статті 119 ПК України неподання, подання з порушенням встановлених строків, подання не у повному обсязі, з недостовірними відомостями або з помилками податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 510 гривень. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 1 020 гривень. Отже, підставою для застосування до платника податку частини 2 пункту 119.2 статті 119 ПК України є вчинення  ним такого самого порушення протягом року після застосування штрафу за таке саме порушення. Проте, матеріалами справи підтверджено, що до відповідача штраф у розмірі 510 грн. за неподання податкового розрахунку за формою № 1ДФ за 1-й квартал 2012 року та штрафи у розмірі по 1 020 грн. за неподання податкових розрахунків за формою № 1ДФ за 2-й, 3-й квартали 2012 року,  застосовано в один день 05 березня 2013 року після виявлення порушення під час проведення перевірки 20 лютого 2013 року, що є порушенням норм чинного законодавства. У зв'язку із наведеним, суд дійшов висновку про задоволення позову в частині стягнення з відповідача штрафу в розмірі 510 грн. за неподання контролюючим органам податкового розрахунку за формою № 1ДФ за 1-й – 3-й квартали 2012 року та про  відмову в задоволенні позовних вимог в частині стягнення з відповідача 2 040 грн. штрафу. ФГ "Особера" позов на суму 510 грн. визнано, проте, доказів про їх сплату суду не подано. Відповідно до частин 1, 3 статті 136 КАС України відповідач може визнати адміністративний позов протягом всього часу судового розгляду, зробивши усну заяву. Якщо визнання адміністративного позову викладено в адресованій суду письмовій заяві, ця заява приєднується до справи. Судове рішення у зв'язку з відмовою від адміністративного позову, визнанням адміністративного позову чи примиренням сторін ухвалюється за правилами, встановленими статтями 112, 113 цього Кодексу. Як встановлено частиною 4 статті 112 КАС України суд не приймає визнання адміністративного позову і продовжує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії позивача або відповідача суперечать закону чи порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси. Відповідно до частини третьої статті 72 КАС України обставини, які визнаються сторонами, можуть не доказуватися перед судом, якщо проти цього не заперечують сторони і в суду не виникає сумніву щодо достовірності цих обставин та добровільності їх визнання. Перевіривши заяву відповідача про визнання адміністративного позову в частині позовних вимог, суд вважає, що таку заяву слід прийняти, та постановити рішення про задоволення адміністративного позову в цій частині, оскільки таке визнання адміністративного позову не суперечить закону та не порушує чиї-небудь права, свободи або інтереси. На підставі викладеного суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позову в частині стягнення з відповідача 510 грн. штрафу за неподання податкового розрахунку за формою № 1ДФ за 1-й – 3-й квартали 2012 року. Керуючись частиною 6 статті 128, частиною 3 статті 160, статтями 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства  України, на підставі Податкового кодексу України, суд ПОСТАНОВИВ: Адміністративний позов Ратнівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Волинській області до Фермерського господарства "Особера" про стягнення податкового боргу задовольнити частково. Стягнути з рахунків Фермерського господарства "Особера" (Волинська обл., Старовижівський р-н, с. Брідки, вул. Молодіжна, буд. 6, ідентифікаційний код юридичної особи 20133223) у банках, що його обслуговують, та за рахунок готівкових коштів в доход місцевого бюджету  Старовижівської селищної ради (44400, вул. Жовтнева, 3а, смт. Стара Вижівка, Старовижівський р-н, Волинська обл., ідентифікаційний код юридичної особи 37626821, р/р 33213800700377, УК у Старовижівському районі/смт. Стара Вижівка/ 11010100) податковий борг з податку на доходи фізичних осіб в сумі 510 грн. (п'ятсот десять гривень). Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду. Суддя                                                                                         М.А. Александрова

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.08.2013
Оприлюднено05.09.2013
Номер документу33284844
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —803/1720/13-а

Ухвала від 09.08.2013

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Александрова Марія Ананіївна

Постанова від 29.08.2013

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Александрова Марія Ананіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні