ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 вересня 2013 рокум. Ужгород№ 807/2185/13-а
Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Рейті С.І.
при секретарі судового засідання - Шмідзен І.Ю.
за участю: представники сторін в судове засідання не з'явились
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Тячівського районного центру зайнятості до товариства з обмеженою відповідальністю "Енергія" про стягнення заборгованості у сумі 672,42 грн., -
ВСТАНОВИВ:
У відповідності до ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 3 вересня 2013 року проголошено вступну та резолютивну частини Постанови. Постанова складена в повному обсязі 4 вересня 2013 року.
Тячівський районний центр зайнятості - робочий орган виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (далі - позивач, Тячівський РЦЗ) звернувся до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Енергія" (далі - відповідач, ТОВ "Енергія"), яким просить стягнути заборгованість у сумі 672,42 грн. недоїмки зі сплати страхових внесків.
28.08.2013 року представником позивача за довіреністю (довіреність міститься в матеріалах справи) до суду подано заяву, згідно якої позовні вимоги підтримав з мотивів, наведених у позовній заяві, просить позов задовольнити, розгляд справи провести за відсутності представника позивача та у відповідності до ст. 122 КАС України, справу розглянуто за відсутності представника позивача, на підставі наявних у справі доказів
Відповідач письмові заперечення проти позову суду не надав, в судові засідання 15.07.2013 року, 27.08.2013 року та 03.09.2013 року явку представника не забезпечив, про причини неявки суду не повідомив, хоча належним чином був повідомлений судом про відкриття провадження в адміністративній справ, про дату, час і місце розгляду даної справи. Згідно поданої позивачем копії Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, ТОВ "Енергія" зареєстроване за адресою: Закарпатська область, Тячівський район, смт. Тересва, вул. Островського, 17, тобто за адресою, що вказана в позовній заяві та на яку направлялася кореспонденція суду. Отже, судом вжито достатніх заходів щодо належного повідомлення відповідача про відкриття провадження, про дату, час і місце судового розгляду даної адміністративної справи, та справа розглядається за відсутності представника відповідача на підставі наявних в матеріалах справи доказів.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про задоволення адміністративного позову в повному обсязі, виходячи з наступного.
ТОВ "Енергія" взято на облік в Тячівському районному центрі зайнятості населення як платник до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття 24.07.2001 року за № 71303791 та є страхувальником до Фонду згідно Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття".
Станом на 14.05.2013 року за відповідачем рахується прострочена заборгованість по страхових внесках в розмірі 672,42 грн. за період з 2010 року згідно поданої до Тячівського районного центру зайнятості розрахункової відомості про нарахування і перерахування страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного страхування на випадок безробіття
26 грудня 2012 р. та 28 березня 2013 р. відповідачу направлено повідомлення з вимогою погасити прострочену заборгованість по страхових внесках. Однак, станом на день звернення до суду із позовною заявою, відповідачем суму заборгованості не сплачено та не надано жодних письмових пояснень.
Згідно преамбули Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" від 02.03.2000 року за № 1533-III (з наступними змінами та доповненнями, далі - Закон 1533) - цей Закон визначає правові, фінансові та організаційні засади загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття.
Відповідно до ст. 16 Закону 1533 джерелами формування коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття є, зокрема, страхові внески страхувальників - роботодавців, застрахованих осіб, що сплачуються на умовах і в порядку, передбачених цим Законом та іншими законодавчими актами. Розмір та порядок сплати страхових внесків встановлено ст. 17 Закону 1533, та ч. 3 даної статті передбачено, що роботодавці та застраховані особи сплачують страхові внески один раз на місяць в день одержання роботодавцями в установах банку коштів на оплату праці.
Відповідно до статті 34 Закону 1533 забезпечення збору страхових внесків, контроль правильності їх нарахування та своєчасності сплати віднесено до обов'язків Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (далі - Фонд), та згідно з ч. 2 ст. 12 Закону 1533 функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду покладаються на центр зайнятості Автономної Республіки Крим, обласні, Київський і Севастопольський міські, районні, міськрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості. Право накладати фінансові санкції та адміністративні штрафи від імені Фонду мають право керівники виконавчої дирекції Фонду, його заступники, керівники робочих органів виконавчої дирекції Фонду - центру зайнятості Автономної Республіки Крим, обласних, Київського і Севастопольського міських, районних, міськрайонних, міських та районних у містах центрів зайнятості та їх заступники.
За змістом статей 12, 34, 38 Закону 1533 центрам зайнятості надано право контролю за належною сплатою страхових внесків і стягнення відповідної заборгованості та адміністративно-господарських санкцій, при цьому строк давності в разі стягнення страхових внесків, пені та фінансових санкцій, передбачених законом, не застосовується. Статтею 39 цього Закону передбачено, що спори, які виникають із правовідносин за цим Законом, вирішуються в судовому порядку.
Статтею 38 Закону 1533 встановлено, що у разі несвоєчасної сплати страхових внесків страхувальниками або неповної їх сплати страхувальники сплачують суму донарахованих контролюючим органом страхових внесків (недоїмки), штраф та пеню. При цьому, штраф накладається у розмірі прихованої суми виплат, на які відповідно до цього Закону нараховуються страхові внески, а в разі повторного порушення - у трикратному розмірі зазначеної суми, та пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки (без урахування штрафів) за весь її строк.
Пунктом 7 розділу VIII Прикінцеві та перехідні положення Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 8 липня 2010 року за № 2464-VI (діє з 1 січня 2011 року) встановлено, що на період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.
Відповідно до п. 5.6 Інструкції про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття страхові внески сплачуються один раз на місяць в день одержання роботодавцями в установах банків коштів на оплату праці. Згідно з п. п. 9.1, 9.2 Інструкції роботодавець несе відповідальність за несвоєчасність реєстрації як платник страхових внесків, несвоєчасність сплати та неповну сплату страхових внесків, у тому числі страхових внесків, що сплачують застраховані особи через рахунки роботодавців. У разі несвоєчасної сплати страхових внесків страхувальниками, у тому числі через ухилення від реєстрації як платника страхових внесків, або неповної їх сплати страхувальники сплачують суму донарахованих контролюючим органом страхових внесків (недоїмки), штраф та пеню.
За наведених обставин, позовні вимоги підтверджені належними та допустимими доказами, відповідачем не спростовані (заперечення проти позову відповідач суду не надав) та підлягають до задоволення повністю.
Згідно ч. 4 ст. 94 КАС України, судові витрати у справі не стягуються.
Керуючись ст. ст. 17, 71, 86, 136, 160, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов Тячівського районного центру зайнятості до товариства з обмеженою відповідальністю "Енергія" про стягнення заборгованості у сумі 672,42 грн. - задовольнити повністю.
2. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Енергія" (Закарпатська область, Тячівський район, смт. Тересва, вул. Островського, 17 код 31538803) на користь Тячівського районного центру зайнятості (Закарпатська область, м. Тячів, вул. Пролетарська, 2 код 22110686) заборгованість у сумі 672,42 грн. (шістсот сімдесят дві гривні сорок дві копійки) зі сплати страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття.
3. Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України, та може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Закарпатський окружний адміністративний суд в порядку та строки, встановлені ст. 186 КАС України. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України - протягом десяти днів з дня отримання копії постанови (копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції).
Суддя С.І. Рейті
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.09.2013 |
Оприлюднено | 05.09.2013 |
Номер документу | 33284875 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Рейті С.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні