Справа № 815/5690/13-а
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 вересня 2013 року м.Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Самойлюк Г.П. в м. Одесі розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Заступника прокурора Малиновського району міста Одеси в інтересах держави в особі Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства "Іванівське ремонтно-транспортне підприємство" про стягнення штрафних санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у сумі 17000 грн., -
ВСТАНОВИВ:
До суду надійшов адміністративний позов Заступника прокурора Малиновського району міста Одеси в інтересах держави в особі Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства "Іванівське ремонтно-транспортне підприємство", в якому позивач просив стягнути штрафны санкцыъ за правопорушення на ринку цінних паперів у сумі 17000 грн.
Представник прокуратури та позивача в судовому засіданні просили розглядати справу в порядку письмового провадження.
Відповідач явку представника в судове засідання не забезпечив, про дату та час судового засідання був повідомлений належним чином та завчасно, про що свідчить повернута до суду ухвала про призначення справи до судового розгляду з відміткою ТОВ «Укркур'єр» «не з'явились за отриманням». Згідно із ч.11. ст. 35 КАС України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яке не вручено адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Відповідно ч.6 ст.128 КАС України справа розглянута в порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, проаналізувавши положення чинного законодавства, суд дійшов висновку про задоволення позову, виходячи з наступного.
Постановою Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №10-ОД-1-Е від 11 січня 2013 року порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні відкритого акціонерного товариства "Іванівське ремонтно-транспортне підприємство", що полягало у невиконанні розпорядження про усунення порушення законодавства про цінні папери №141-ОД-1-Е від 13.09.2012р., яким передбачалось у термін до 03.12.2012р. здійснити переведення випуску акцій документарної форми існування у бездокументарну відповідно до вимог п. 2 ст. 20 Розділу IV Закону України «Про акціонерні товариства», а також привести статут та внутршні положення акціонерного товариства у відповідність з нормами Закону України «Про акціонерні товариства», як це передбачено вимогами п.5 розділу 17 цього Закону. Подати до Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку документи щодо заміни свідоцтва (свідоцтв) у відповідності до вимог Порядку заміни свідоцтва (свідоцтв) про реєстрацію випуску (випусків) емісійних цінних паперів у зв'язку зі зміною найменування емітента та/або зміною форми існування акцій, затвердженого рішенням ДКЦПФР №1180 від 30.08.2011р.
Вказаною постановою було викликано представника відкритого акціонерного товариства "Іванівське ремонтно-транспортне підприємство" на 28 січня 2013 року о 12 год. 10 хв. для підписання акту про правопорушення. Постанова отримана відповідачем 18.01.2013р., що підтверджується розписом уповноваженої особи на повідомленні про вручення поштового відправлення (а.с.10).
28 січня 2013 року начальником відділу корпоративних фінансів, звітності учасників фондового ринку та захисту прав інвесторів Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку було складено акт № 17-ОД-1-Е, яким встановлено, що ВАТ "Іванівське ремонтно-транспортне підприємство" не виконало розпорядження про усунення порушення законодавства про цінні папери №141-ОД-1-Е від 13.09.2012р. Представник ВАТ "Іванівське ремонтно-транспортне підприємство" на підписання акту не з'явився, про що свідчить відмітка, зроблена в акті уповноваженою особою комісії (а.с.11).
Постановою Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 29 січня 2013 року №38-ОД-1-Е про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, справа у відношенні ВАТ "Іванівське ремонтно-транспортне підприємство" була призначена до розгляду на 11 лютого 2013 року на 12 год. 20 хв. Вищезазначена постанова отримана відповідачем 05.02.2013р., що підтверджується розписом уповноваженої особи на повідомленні про вручення поштового відправлення (а.с.12-13).
Згідно постанови Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладенння санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 31-ОД-1-Е від 11 лютого 2013 року, до ВАТ "Іванівське ремонтно-транспортне підприємство" було застосовано фінансові санкції у вигляді накладення штрафу у розмірі 1000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що складає 17000 грн. Зазначена постанова була надіслана відповідачу, про що свідчить реєстр №2 від 14.02.2013р. рекомендованих листів Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (а.с.14-15).
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 121 Конституції України на прокуратуру покладається представництво інтересів громадянина або держави в суді.
Відповідно до ст. 36-1 Закону України «Про прокуратуру» № 1789-XII від 05.11.199р., представництво прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, передбачених законом. Однією із форм представництва є звернення до суду з позовами про захист прав і свобод іншої особи, невизначеного кола осіб, прав юридичних осіб, коли порушуються інтереси держави, або про визнання незаконними правових актів, дій чи рішень органів і посадових осіб. Підставою представництва інтересів держави в судах є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних і інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або державою.
Відповідно до ст. 6 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30 жовтня 1996 року, N 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
Відповідно ч. 2 ст. 20 Закону України «Про акціонерні товариства» № 514-VI від 17.09.2008р. усі акції товариства є іменними. Акції товариств існують виключно в бездокументарній формі.
Згідно п. 5 Розділу XVII Прикінцеві та Перехідні положення Закону України «Про акціонерні товариства» статути та внутрішні положення акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, підлягають приведенню у відповідність із нормами цього Закону не пізніше ніж протягом двох років з дня набрання чинності цим Законом.
Судом встановлено, що у зв'язку з не переведенням випуску акцій документарної форми існування в бездокументарну, не приведення статуту та внутрішніх положень акціонерного товариства у відповідність до вимог п. 5 Розділу XVII Прикінцеві та Перехідні положення Закону України «Про акціонерні товариства», позивачем було винесено постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 11 січня 2013 року. За результатами розгляду справи винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 31-ОД-1-Е від 11.02.2013р.
Пунктом 8 статті 11 Закону України N 448/96-ВР встановлено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно п.2 Розділу 18 Правил розгляду справ за правопорушення на ринку цінних паперів та застосування санкцій № 1470, штраф має бути сплачений порушником не пізніше як через 15 днів з дня отримання ним постанови.
Судом встановлено, що на час розгляду справи штраф відповідачем не сплачено, постанову не оскаржено.
Відповідно до ст.9 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їх посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень, та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтується її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Враховуючи вищевикладені положення чинного законодавства, а також відсутність з боку відповідача оплати штрафних санкцій у встановлені законом строки, суд вважає, що позовні вимоги Заступника прокурора Малиновського району міста Одеси в інтересах держави в особі Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є обґрунтованими та документально доведеними, у зв'язку з чим підлягають задоволенню у повному обсязі.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 7, 8, 9, 11, 71, 86, 159-164,167 КАС України, суд-
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Заступника прокурора Малиновського району міста Одеси в інтересах держави в особі Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства "Іванівське ремонтно-транспортне підприємство" про стягнення штрафних санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у сумі 17000 грн . ,- задовольнити.
Стягнути з Відкритого акціонерного товариства "Іванівське ремонтно-транспортне підприємство" (код ЄДРПОУ 03755035, місцезнаходження: 67200, Одеська обл., Іванівський район, смт. Петрівка, вул. Октябрська,1) 17 000 (сімнадцять тисяч гривень) грн. штрафних санкцій до Державного бюджету України на р/р 31113106700200, МФО:828011, код ЄДРПОУ 37801601, ГУДКСУ в Одеській області.
Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції в порядку ст. 186 КАС України.
Постанова набирає законної сили в порядку ст. 254 КАС України.
Суддя:
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.09.2013 |
Оприлюднено | 05.09.2013 |
Номер документу | 33284970 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Самойлюк Г. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні