Постанова
від 04.09.2013 по справі 825/2940/13-а
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 825/2940/13-а

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 серпня 2013 року м. Чернігів

Чернігівський окружний адміністративний суду складі:

головуючого судді Лобана Д.В.,

при секретарі Романенко Л.Л.,

за участю представників сторін

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «ТС Трейд» до Державної податкової інспекції у м. Чернігові Головного управління Міністерства доходів у Чернігівській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю «ТС Трейд» звернулось до суду з адміністративним позовом, в якому з урахуванням зменшення позовних вимог просить про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень Державної податкової інспекції у м. Чернігові Головного управління Міністерства доходів у Чернігівській області від 16.07.2013 № 0003712200, № 0003702200.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем, на думку позивача, були порушені вимоги Податкового кодексу України, у зв'язку з чим податковий орган під час перевірки дійшов необґрунтованих висновків, які покладені в основу податкового повідомлення-рішення. Зокрема, висновки про порушення позивачем цивільного та податкового законодавства не обґрунтовані посиланням на конкретні обставини фінансово - господарської діяльності, на первинні документи, зафіксовані в бухгалтерському та податковому обліку. У перевіряємому періоді ТОВ «ТС Трейд» співпрацював із ТОВ «Укравтолізинг» відповідно до укладених договорів фінансового лізингу. Всі вимоги передбачені даними договорами (у т.ч. документально підтверджено понесені витрати та їх зв'язок з господарською діяльністю платника) виконані в повному обсязі.

На думку ТОВ «ТС Трейд», відповідачем у акті перевірки неправомірно віднесено укладені фінансові договори лізингу до договорів товарного кредиту.

Виконання договорів підтверджується договорами, актами приймання-передачі послуг, податковими накладними, картками рахунку, платіжними документи, що підтверджують розрахунки за надані послуги.

На підставі виписаних податкових накладних, у перевіряємий період сплачена позивачем в ціні вартості товару сума податку на додану вартість була включена до податкового кредиту.

ТОВ «ТС Трейд» вважає, висновки відповідача безпідставними щодо завищення податкового кредиту та валових витрат при укладанні та виконанні договору оперативної оренди автомобіля Hyundai Santa Fe у ТОВ «Лізингова компанія «Фаворит», з огляду на наступне. Використання Hyundai Santa Fe пов'язане зі здійсненням господарської діяльності, оскільки, автомобіль закріплено за керівником ТОВ «ТС Трейд» та використовувався для здійснення службових поїздок, що підтверджується наданим на перевірку документами (наказами, звітами, подорожніми листами), а отже пов'язані з цим витрати, відповідно до законодавства, відносяться до валових витрат.

Щодо висновків ДПІ про завищення валових витрат та податкового кредиту в зв'язку з віднесенням до витрат/кредиту вартості отриманих від контрагентів маркетингових послуг, ТОВ «ТС Трейд» зазначає, що отримані послуги від «Чернігівська облспоживспілка», «Альянс-маркет», «Євротек» підтверджені відповідними первинними документами (договорами, актами приймання-передачі послуг) та відповідають всім вимогам, згідно Зукону «Про бухоблік», що підтверджують розрахунки за надані послуги.

Таким чином, позивач вважає, що правомірно сформував податковий кредит, а тому вважає оскаржувані податкові повідомлення - рішення є протиправними та підлягають скасуванню.

У судовому засіданні представник позивача позов підтримав, просив його задовольнити в повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.

Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнав, просив відмовити в його задоволенні, посилаючись на письмові заперечення (т. 1 а. с. 95-103), в яких зазначено, що на підставі направлень, згідно із ст. 77, ст. 82 Податкового кодексу України та відповідно до плану-графіка було проведено документальну планову виїзну перевірку ТОВ «ТС Трейд» з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2011 по 31.12.2012.

За результатами перевірки складено акт від 02.07.2013 № 1497/22/36655280 та виявлено наступні порушення податкового законодавства:

- 198.2, п. 198.3 п. 198.6 ст. 198 п. 201.1 ст. 200 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено ПДВ на загальну суму 81477,00 грн, у т.ч. за лютий 2011 року на суму 417,00 грн, за березень 2011 року на суму 3031,00 грн, за квітень 2011 року на суму 838,00 грн, за травень 2011 року на суму 808,00 грн, за червень 2011 року в сумі 13927,00 грн, за липень 2011 року на суму 848,00 грн, за серпень 2011 року на суму 5281,00 грн, за вересень 2011 р року на суму 4700,00 грн, за жовтень 2011 року на суму 4674,00 грн, за листопад 2011 року на суму 4559,00 грн, за грудень 2011 року на суму 5192,00 грн, за січень 2012 року на суму 4311,00 грн, за лютий 2012 року на суму 5567,00 грн, за березень 2012 року на суму 4166,00 грн, за квітень 2012 року на суму 4504,00 грн, за травень 2012 року на суму 4583,00 грн та за червень 2012 року на суму 6802,00 грн, за липень 2012 року на суму 3856,00 грн, за серпень 2012 року на суму 841,00 грн, за вересень 2012 року на суму 431,00 грн, за жовтень 2012 року на суму 956,00 грн, за листопад 2012 року на суму 741,00 грн та за грудень 2012 року на суму 444,00 грн;

- пп. 14.1.257 п. 14.1 ст. 14, пп. 135.5.4. п. 135.5 ст. 135, до пп. 14.1.27 п.14.1 ст. 14, п. 138.1 ст. 138, пп. 139.1.9 п. 139.1 ст. 139 Податкового кодексу України, п.1, п.2 ст.9 Закону України № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», в результаті чого занижено податок на прибуток всього у сумі 96914,00 грн, у т. ч. за 2 квартал 2011 року на суму 19652,00 грн, за 2-3 квартал 2011 року на суму 35995,00 грн, за 2-4 квартал 2011 року на суму 55456,00 грн, за 1 квартал 2012 року на суму 17390,00 грн, за півріччя 2012 року на суму 11680,00 грн, за 9 місяців 2012 року на суму 39210,00 грн та за 2012 рік на суму 41458,00 грн;

- п. 5.1, пп. 5.2.1. п. 5.2, пп 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємства» на загальну суму 88514,00 грн, у т.ч. за І кв. 2011 року на суму 88514,00 грн.

Прийнято податкове повідомлення-рішення № 0003702200 від 16.07.13, яким визначено суму грошового зобов'язання по податку на прибуток в розмірі 195794,00 грн, в т.ч. 185428,00 грн основного платежу та 10366,00 грн штрафних (фінансових) санкцій, № 0003712200 від 16.07.13, яким визначено суму грошового зобов'язання по ПДВ в розмірі 97719,00 грн, в т.ч. 81977,00 грн основного платежу та 15742,00 грн штрафних (фінансових) санкцій.

В ході перевірки встановлено, що підприємство ТОВ «ТС-Трейд» у перевіряємому періоді отримало у фінансовий лізинг автомобілі.

Так, згідно договорів фінансового лізингу № 804.09.000212 від 11.03.2011 та № 804.09.000217 від 20.05.2011. Лізингодавець (ТОВ «Укравтолізинг») зобов'язується надати Лізингоодержувачу (ТОВ «ТС-Трейд») в платне володіння та користування на умовах фінансового лізингу майно (транспортні засоби) на визначений строк за умови сплати лізингоодержувачем періодичних лізингових платежів та виконання інших зобов'язань, визначених чинним законодавством та цим договором.

Як встановлено перевіркою, умови договорів фінансового лізингу ТОВ «ТС-Трейд» не передбачали сплати відсотків за користування отриманим у оренду майном (автомобілями), а лише комісійну винагороду у розмірі 100 грн. Таким чином, підприємству надано автомобілі з розстрочкою оплати за них, тобто, фактично на умовах товарного кредиту.

В ході проведення перевірки встановлено, що ТОВ « ТС-Трейд» купувало маркетингові послуги від Чернігівської облспоживспілки, ТОВ «Альянс Маркет» та ЗАТ «РК Євротек» згідно договорів № 14 від 12.12.2011, № М0136/12 від 31.12.2011.

При цьому, звіти про проведені маркетингові послуги підприємством не надавались, в той час як підтвердженням фактичного отримання маркетингових послуг є такі документи, як акт наданих послуг, або інший документ, що підтверджує фактичне надання таких послуг або/та звіт про проведення маркетингових досліджень, у якому мають бути викладені результати таких досліджень і надані рекомендації замовнику.

Крім того, згідно договору постачання № Т0368/11 від 22.02.2011 між ЗАТ «РК «Євротек» та ТОВ «ТС-Трейд», право власності на поставлений товар переходить від постачальника до покупця з моменту фактичної передачі товару і підписання сторонами товаросупроводних документів.

Тобто, після фактичного постачання товару, право власності на цей товар переходить до ЗАТ «РК «Євротек», як наслідок, ТОВ «ТС-Трейд» фактично купувало маркетингові послуги щодо товарів, що вже не належать підприємству, а тому надані маркетингові послуги ніяк не пов'язані з господарською діяльністю суб'єкта господарювання, що перевіряється.

Враховуючи вищевикладене, в порушення пп. 14.1.27 п.14.1 ст. 14, п. 138.1 ст. 138, пп. 139.1.9 п. 139.1 ст. 139 Податкового кодексу України, ТОВ «ТС-Трейд» завищено витрати всього у сумі 91631,00 грн та в порушення п. 198.3 ст. 198 Податкового кодексу України завищено податковий кредит всього у сумі 21773,00 грн.

Перевіркою встановлено, що підприємство отримало автомобіль Hyundai Santa Fe у оперативний лізинг від ТОВ «J1K «Фаворит» (відповідно до договору №149/ОЛ). Суми податку на додану вартість відповідно до наданих податкових накладних, включені позивачем до складу податкового кредиту.

Основною діяльністю ГОВ «ТС-Трейд» є торгівля кондитерськими виробами. Автомобіль, який є об'єктом лізингу, є легковим та не створений для перевезення вантажів.

Відповідач звертає увагу на те, що а) як свідчать шляхові листи та звіти про відрядження, даний автомобіль використовувався для відряджень директора, але на перевірку не були надані документи, які б свідчили про цілі відрядження (автомобіль використовувався в середньому 1-2 рази на місяць) та б) загальна сума лізингових платежів (358 200,00 грн з ПДВ) перевищує вартість автомобіля (315 600,00 грн з ПДВ).

Таким чином, в порушення пп. 14.1.27 пп. 14.1 ст. 14, п. 138.1 ст. 138, пп. 139.1.9 п. 139.1 ст. 139 Податкового кодексу України, ТОВ «ТС-Трейд» завищено витрати всього у сумі 298500,00 грн та в порушення п. 198.3, ст.198 Податкового кодексу України завищило податковий кредит всього у сумі 59700,00 грн.

Враховуючи вищенаведене, ДПІ у м. Чернігові Головного управління Міністерства доходів у Чернігівській області вважає, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення прийняті на підставі та у повній відповідності до норм податкового законодавства та просить відмовити у задоволенні позову.

Заслухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи, доводи позовної заяви та заперечень на неї, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступних підстав.

Товариство з обмеженою відповідальністю «ТС-Трейд» (ідентифікаційний код 36655280) зареєстровано виконавчим комітетом Чернігівської міської ради 25.09.2009, взято на податковий облік ДПІ у м. Чернігові 29.09.2009 за № 10102 та як платник податків на додану вартість від 27.10.2009, що підтверджується копією виписки з ЄДР юридичних осіб та фізичних осіб підприємців (т. 1 а. с. 76), копією свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість № 200007417 (т. 1 а. с. 77), копією довідки з ЄДР підприємств та організацій України (т. 1 а. с. 78) та актом перевірки від 02.07.2013 № 1497/22/36655280 (а. с. 16). Ці факти сторонами не заперечується та відповідно до ч. 3 ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства України не потребують доказуванню.

Судом встановлено, що на підставі направлень від 03.06.2013 № 1697, № 1698, № 1699 співробітниками ДПІ у м. Чернігові проведена документальна планова виїзна перевірка ТОВ «ТС-Трейд» з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2011 по 31.12.2012.

За результатами вказаної перевірки відповідачем складено акт від 02.07.2013 № 1497/22/36655280 (т. 1 а. с. 15-72), в якому зафіксовано порушення позивачем:

- 198.2, п. 198.3 п. 198.6 ст. 198, п. 201.1 ст. 200 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено ПДВ на загальну суму 81477,00 грн, у т.ч. за лютий 2011 року на суму 417,00 грн, за березень 2011 року на суму 3031,00 грн, за квітень 2011 року на суму 838,00 грн, за травень 2011 року на суму 808,00 грн, за червень 2011 року в сумі 13927,00 грн, за липень 2011 року на суму 848,00 грн, за серпень 2011 року на суму 5281,00 грн, за вересень 2011 року на суму 4700,00 грн, за жовтень 2011 року на суму 4674,00 грн, за листопад 2011 року на суму 4559,00 грн, за грудень 2011 року на суму 5192,00 грн, за січень 2012 року на суму 4311,00 грн, за лютий 2012 року на суму 5567,00 грн, за березень 2012 року на суму 4166,00 грн, за квітень 2012 року на суму 4504,00 грн, за травень 2012 року на суму 4583,00 грн, за червень 2012 року на суму 6802,00 грн, за липень 2012 року на суму 3856,00 грн, за серпень 2012 року на суму 841,00 грн, за вересень 2012 року на суму 431,00 грн, за жовтень 2012 року на суму 956,00 грн, за листопад 2012 року на суму 741,00 грн та за грудень 2012 року на суму 444,00 грн;

- пп. 14.1.257 п. 14.1 ст. 14, пп. 135.5.4. п. 135.5 ст. 135, пп. 14.1.27 п.14.1 ст. 14, п. 138.1 ст. 138, пп. 139.1.9 п. 139.1 ст. 139 Податкового кодексу України, п. 1, п. 2 ст. 9 Закону України № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», в результаті чого занижено податок на прибуток всього у сумі 96914,00 грн, у т. ч. за 2 квартал 2011 року на суму 19652,00 грн, за 2-3 квартал 2011 року на суму 35995,00 грн, за 2-4 квартал 2011 року на суму 55456,00 грн, за 1 квартал 2012 року на суму 17390,00 грн, за півріччя 2012 року на суму 11680,00 грн, за 9 місяців 2012 року на суму 39210,00 грн та за 2012 рік на суму 41458,00 грн;

- п. 5.1, пп. 5.2.1. п. 5.2, пп 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємства» на загальну суму 88514,00 грн, у т.ч. за І кв. 2011 року на суму 88514,00 грн.

На підставі зазначеного акту та викладених у ньому порушень, ДПІ у м. Чернігові прийнято податкові повідомлення-рішення від 16.07.2013 № 0003712200, № 0003702200 (т. 1 а. с. 73-74), яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт/послуг) на загальну суму 97719,00 грн, з яких за основним платежем - 81977,00 грн та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 15742,00 грн та збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств на загальну суму 195794,00 грн, з яких за основним платежем - 185428,00 грн та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 10366,00 грн.

Згідно із ст. 3 Господарського кодексу України господарська діяльність - діяльність суб'єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність.

Основними видами діяльності ТОВ «ТС-Трейд» згідно довідки з ЄДР підприємств та організацій України є оптова торгівлю цукром, шоколадом і кондитерськими виробами, інші види роздрібної торгівлі поза магазинами, неспеціалізована оптова торгівля продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами, оптова торгівля кавою, чаєм, какао та прянощами, оптова торгівля іншими товарами господарського призначення, оптова торгівля іншими продуктами харчування, у тому числі рибою, ракоподібними і молюсками (т. 1 а. с. 78).

Відповідно до п. 138.2 ст. 138 Податкового кодексу України витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.

Згідно ст. 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Відповідно до ч. 2 ст. 3 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.

Частиною 1 ст. 9 вказаного Закону підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про фінансовий лізинг» № 723/97-ВР фінансовий лізинг (далі - лізинг) - це вид цивільно-правових відносин, що виникають їз договору фінансового лізингу.

За договором фінансового лізингу (далі - договір лізингу лізингодавець зобов'язується набути у власність річ у продавця (постачальника) відповідно до встановлених лізингоодержувачем специфікацій та умов і передати її у користування лізингоодержувачу на визначений строк не менше одного року за встановлену плату) (лізингові платежі).

Згідно ст. 16 лізингові платежі можуть включати:

а) суму, яка відшкодовує частину вартості предмета лізингу;

б) платіж як винагороду лізингодавцю за отримане у лізинг майно;

в) компенсацію відсотків за кредитом;

г) інші витрати лізингодавця, що безпосередньо пов'язані з виконанням договорі лізингу.

Відповідно до ст. 16 Закону України «Про фінансовий лізинг» лізингоодержувач зі користування об'єктом лізингу вносить періодичні лізингові платежі. Величина періоду, за який вноситься лізинговий платіж, встановлюється за договором лізингу і може буть нерівномірною.

Лізингові платежі включають:

- суму, яка відшкодовує при кожному платежі частину вартості об'єкта лізингу, що амортизується за строк, за який вноситься лізинговий платіж;

- суму, що сплачується лізингодавпю як процент за залучений ним кредит для придбання майна за договором лізингу;

- платіж як винагороду лізингодавцю за отримане у лізинг майно;

- відшкодування страхових платежів за договором страхування об'єкта лізингу, якщо об'єкт застрахований лізингодавцем;

- інші витрати лізингодавця, передбачені договором лізингу.

Лізингові платежі, за умовами вищезазначених договорів включають: винагороду (комісію) лізингодавцю за отримане у лізинг майно, платежі по відшкодуванню (компенсації) частини вартості майна.

З матеріалів справи вбачається, що у перевіряємому періоді ТОВ «ТС-Трейд» з ТОВ «ПРОФІЛЬ-ТОРГ» та ТОВ «СВІТ О ВІТ» уклало договори найму транспортного засобу № 1, № 2 (т. 1 а. с. 115-118), згідно яких наймодавець передає, а наймач приймає в тимчасове платне користування строком на три роки транспортні засоби.

Договори підписані директорами та скріплені печатками.

Реальність виконання вказаних договорів підтверджують наступні первинні документи:

- податкові накладні: № 1025 від 31.01.2012 на загальну суму 812,90 грн, в т.ч. ПДВ 135,48 грн, № 1024 від 31.01.2012 на загальну суму 1625,81 грн, в т.ч. ПДВ 270,97, № 847 від 29.02.2012 на загальну суму 1200,00 грн, в т.ч. ПДВ 200,00 грн, № 846 від 29.02.2012 на загальну суму 2400,00 грн, в т.ч. ПДВ 400,00 грн, № 2256 від 31.03.2012 на загальну суму 1200,00 грн, в т.ч. ПДВ 200,00 грн, № 2633 від 30.04.2012 на загальну суму 2400,00 грн, в т.ч. ПДВ 400,00 грн, № 2634 від 30.04.2012 на загальну суму 1200,00 грн, в т.ч. ПДВ 200,00 грн, № 2922 від 31.05.2011 на загальну суму 2400,00 грн, в т.ч. ПДВ 400,00 грн, № 2923 від 31.05.2012 на загальну суму 1200,00 грн, в т.ч. ПДВ 200,00 грн, № 2710 від 30.06.2012 на загальну суму 1200,00 грн, в т.ч. ПДВ 200,00 грн, № 2709 від 30.06.2012 на загальну суму 2400,00 грн, в т.ч. ПДВ 400,00 грн, № 2804 від 31.07.2012 на загальну суму 1200,00 грн, в т.ч. ПДВ 200,00 грн, № 2803 від 31.07.2012 на загальну суму 2400,00 грн, в т.ч. ПДВ 400,00 грн, № 2836 від 31.08.2012 на загальну суму 2400,00 грн, в т.ч. ПДВ 400,00 грн, № 2837 від 31.08.2012 на загальну суму 1200,00 грн, в т.ч. ПДВ 200,00 грн, № 2620 від 30.09.2012 на загальну суму 1200,00 грн, в т.ч. ПДВ 200,00 грн, № 2619 від 30.09.2012 на загальну суму 2400,00 грн, в т.ч. ПДВ 400,00 грн, № 2371 від 31.10.2012 на загальну суму 1200,00 грн, в т.ч. ПДВ 200,00 грн, № 2370 від 31.10.2012 на загальну суму 2400,00 грн, в т.ч. ПДВ 400,00 грн, № 2366 від 30.11.2012 на загальну суму 2400,00 грн, в т.ч. ПДВ 400,00 грн, № 2367 від 30.11.2012 на загальну суму 1200,00 грн, в т.ч. ПДВ 200,00 грн, № 2129 від 31.12.2012 на загальну суму 1200,00 грн, в т.ч. ПДВ 200,00 грн, № 2128 від 31.12.2012 на загальну суму 2400,00 грн, в т.ч. ПДВ 400,00 грн (т. 1 а. с. 119-141);

- акти здачі-прийняття робіт (надання послуг): № ОУ-0000024, № ОУ-0000025, № ОУ-0000023, № ОУ-0000022, № ОУ-0000020, № ОУ-0000021, № ОУ-0000018, № ОУ-0000019, № ОУ-0000017, № ОУ-0000016, № ОУ-0000014, № ОУ-0000015, № ОУ-0000012, № ОУ-0000013, № ОУ-0000010, № ОУ-0000011, № ОУ-0000009, № ОУ-0000008, № ОУ-0000007, № ОУ-0000006, № ОУ-0000003, № ОУ-0000004, № ОУ-0000001, № ОУ-0000002 (т. 1 а. с. 142-165);

- картка рахунку:3772:Контрагенти:Профіль-торг ТОВ за 2012 рік ТОВ «ТС ТРЕЙД» (а. с. 166-169), картка рахунку: 3772: Контрагенти: Світ о ВІТ ТОВ за 2012 рік ТОВ «ТС ТРЕЙД» (т. 1 а. с. 170,171).

Так між ТОВ «ТС ТРЕЙД» та ЗАТ «Ритейлінгова компанія «Євротек» було укладено договір поставки № Т0368/11 від 22.02.2011 (т. 1 а. с. 172-182), згідно якого постачальник приймає на себе зобов'язання поставляти і передавати у власність покупцеві, а покупець зобов'язується приймати і оплачувати товари за ціною та в асортименті, погоджених сторонами в комерційних специфікаціях, що є невід'ємною частиною договору в кількості, передбаченій замовленням на товар. Постачальник зобов'язується забезпечувати доставку товару.

Договір підписано директорами та скріплено печатками.

Крім того, між ТОВ «ТС ТРЕЙД» та ЗАТ «Ритейлінгова компанія «Євротек» укладено договір про надання маркетингових, рекламних та інших послуг № М0136/12 від 31.12.2011 (т. 1 а. с. 186-189), згідно якого виконавець приймає на себе зобов'язання надавати замовникові послуги з реклами, маркетингового дослідження ринку товарів, що поставляються замовником за договором поставки № Т0368/11 від 22.02.2011, та інші маркетингові послуги, а замовник зобов'язується такі послуги оплатити.

Договір підписано директорами та скріплено печатками.

Реальність виконання вказаних договорів підтверджують наступні первинні документи:

- договір № АТ0368/11 від 30.07.2012 про заміну сторони в зобов'язанні (т. 1 а. с. 195-196);

- податкові накладні: № 2225 від 31.03.2012 на загальну суму 477,12 грн, в т.ч. ПДВ 79,52 грн, № 1932 від 30.04.2012 на загальну суму 2496,64 грн, в т.ч. ПДВ 416,11 грн, № 1939 від 31.05.2012 на загальну суму 4235,47 грн, в т.ч. ПДВ 705,91 грн, № 464 від 14.06.2012 на загальну суму 2490,41 грн, в т.ч. ПДВ 415,07 грн, № 696 від 19.06.2012 на загальну суму 1278,64 грн, в т.ч. ПДВ 213,11 грн, № 2448 від 31.07.2012 на загальну суму 5168,52 грн, в т.ч. ПДВ 861,42 грн, № 160 від 05.08.2012 на загальну суму 400,00 грн, в т.ч. ПДВ 66,67 грн, № 480 від 31.08.2012 на загальну суму 4272,80 грн, в т.ч. ПДВ 712,13 грн, № 995 від 30.09.2012 на загальну суму 1677,89 грн, в т.ч. ПДВ 279,65 грн, № 1587 від 31.10.2012 на загальну суму 4917,55 грн, в т.ч. ПДВ 819,59 грн, № 1503 від 30.11.2012 на загальну суму 3480,56 грн, в т.ч. ПДВ 580,09 грн, № 1930 від 31.12.2012 на загальну суму 1537,44 грн,в т.ч. ПДВ 256,24 грн, № 89 від 02.02.2012 на загальну суму 8443,99 грн, в т.ч. ПДВ 1407,33 грн, № 41 від 01.03.2011 на загальну суму 15000,00 грн, в т.ч. ПДВ 2500,00 грн, № 1742 від 31.08.2011 на загальну суму 4211,99 грн, в т.ч. ПДВ 702,00 грн, № 199 від 06.12.2011 на загальну суму 4232,82 грн, в т.ч. ПДВ 705,47 грн, № 316 від 07.12.2011 на загальну суму 500,00 грн, в т.ч. ПДВ 83,33 грн (т. 1 а. с. 198, 200, 202, 204, 206, 209, 211, 213, 215, 217, 219, 221, 231, 233, 235, 237, 239);

- акти надання послуг: № 11523 від 31.03.2012 на загальну суму 477,12 грн, в т.ч. ПДВ 79,52 грн, № 14693 від 30.04.2012 на загальну суму 2496,64 грн, в т.ч. ПДВ 416,11 грн, № 18258 від 31.05.2012 на загальну суму 4235,47 грн, в т.ч. ПДВ 705,91 грн, № 19228 від 14.06.2012 на загальну суму 2490,41 грн, в т.ч. ПДВ 415,07 грн, № 19487 від 19.06.2012 на загальну суму 1278,64 грн, в т.ч. ПДВ 213,11 грн, № 22405 від 30.06.2012 на загальну суму 6198,11 грн, в т.ч. ПДВ 1033,02 грн, № 24797 від 31.07.2012 на загальну суму 5168,52 грн, в т.ч. ПДВ 861,42 грн, № 23452 від 05.08.2012 на загальну суму 400,00 грн, в т.ч. ПДВ 66,67 грн, № 1488 від 31.08.2012 на загальну суму 4272,80 грн, в т.ч. ПДВ 712,13 грн, № 4276 від 30.09.2012 на загальну суму 1677,89 грн, в т.ч. ПДВ 279,65 грн, № 6410 від 31.10.2012 на загальну суму 4917,55 грн, в т.ч. ПДВ 819,59 грн, № 8133 від 30.11.2012 на загальну суму 3480,56 грн, в т.ч. ПДВ 580,09 грн, № 9459 від 31.12.2012 на загальну суму 1537,44 грн,в т.ч. ПДВ 256,24 грн, № 3077 від 02.02.2012 на загальну суму 8443,99 грн,в т.ч. ПДВ 1407,33 грн, № 60781 від 01.03.2011 на загальну суму 15000,00 грн, в т.ч. ПДВ 2500,00 грн, № 79713 від 31.08.2011 на загальну суму 4211,99 грн, в т.ч. ПДВ 702,00 грн, № 92990 від 06.12.2011 на загальну суму 4232,82 грн, в т.ч. ПДВ 705,47 грн, № 92014 від 07.12.2011 на загальну суму 500,00 грн, в т.ч. ПДВ 83,33 грн, № 93746 від 21.12.2011 на загальну суму 1000,00 грн, в т.ч. ПДВ 166,67 грн (т. 1 а. с. 197, 199, 201, 203, 205, 207, 208, 210, 212, 214, 216, 218, 220, 230, 232, 234, 236, 238, 240);

- акти звіряння (т. 1 а. с. 222, 223);

- картка рахунку:6852 (т. 1 а. с. 224-229);

- додаток № 5 до договору № М0136/12 від 31.12.2011(т. 1 а. с. 192); додаток № 4 акт прийому передачі наданих послуг до замовлення № 2 до договору № М0136/12 від 31.12.2011 (т. 1 а. с. 194), додаток № 3 замовлення по договору № М0136/12 від 31.12.2011 (т. 1 а. с. 190), додаток № 4 акт прийому передачі наданих послуг до договору № М0136/12 від 31.12.2011 (т. 1 а. с. 191);

- протокол розбіжностей до договору поставки № Т0368/11 від 22.02.2011 (т. 1 а. с. 183-185).

Також, між ТОВ «ТС ТРЕЙД» та Чернігівською обласною спілкою споживчих товарів було укладено договір № 14 від 12.12.2011 про надання послуг про просування товарів (т. 1 а. с. 241-243) та додаткову угоду до договору № 14 від 12.12.2011 (т. 1 а. с. 244), згідно якого виконавець зобов'язується сприяти замовнику в просуванні належного йому товару в організаціях та підприємствах споживчої кооперації області, перелік яких міститься в додатку № 1 до даного договору. Крім того, виконавець зобов'язується надавати замовнику інші вказані в п. 2.1. послуги по просуванню товарів, які необхідні замовнику для їх подальшого використання у власній господарській діяльності,а замовник надані йому послуги зобов'язується приймати та оплачувати їх виконавцю.

Договір підписано директором та заступником голови правління та скріплено печатками.

Реальність виконання вказаного договору підтверджують наступні первинні документи:

- акти приймання передачі виконаних робіт (послуг) по просуванню товарів в період: січня місяця 2012 року, лютого місяця 2012 року, березня місяця 2012 року, квітня-травня місяців 2012 року, червня місяця 2012 року, липня місяця 2012 року, грудня місяця 2011 року, серпня місяця 2012 року, вересня місяця 2012 року, жовтня місяця 2012 року, листопада-грудня місяця 2012 року, січня місяця 2011 року, лютого місяця 2011 року, березня місяця 2011 року, квітня місяця 2011 року, травня місяця 2011 року, червня місяця 2011 року, липня місяця 2011 року, серпня місяця 2011 року, вересня місяця 2011 року, жовтня місяця 2011 року, листопада місяця 2011 року (т. 1 а. с. 245, 247, 249, т. 2 а. с. 1, 3, 5, 18, 30-44);

- податкові накладні: № 62 від 10.02.2012 на загальну суму 1698,52 грн, в т.ч. ПДВ 283,09 грн, № 44 від 20.03.2012 на загальну суму 1254,28 грн, в т.ч. ПДВ 209,05 грн, № 31 від 09.04.2012 на загальну суму 1263,34 грн, в т.ч. ПДВ 210,56 грн, № 54 від 18.06.2012 на загальну суму 1653,34 грн, в т.ч. ПДВ 275,56 грн, № 106 від 24.07.2012 на загальну суму 653,36 грн, в т.ч. ПДВ 108,89 грн, № 78 від 21.08.2012 на загальну суму 772,30 грн, в т.ч. ПДВ 128,72 грн, № 78 від 25.09.2012 на загальну суму 906,22 грн, в т.ч. ПДВ 151,04 грн, № 83 від 25.10.2012 на загальну суму 818,78 грн, в т.ч. ПДВ 1363,46 грн, № 77 від 27.11.2012 на загальну суму 966,72 грн, в т.ч. ПДВ 161,12 грн, № 135 від 31.12.2012 на загальну суму 1126,60 грн, в т.ч. ПДВ 187,77 грн, № 39 від 20.01.2012 на загальну суму 2604,46 грн, в т.ч. ПДВ 434,08 грн, № 21 від 15.02.2011 на загальну суму 2501,50 грн, в т.ч. ПДВ 416,92 грн, № 15 від 10.03.2011 на загальну суму 3184,40 грн, в т.ч. ПДВ 530,74 грн, № 54 від 13.04.2011 на загальну суму 5026,22 грн, в т.ч. ПДВ 837,70 грн, № 30 від 11.05.2011 на загальну суму 4845,88 грн, в т.ч. ПДВ 807,65 грн, № 25 від 09.06.2011 на загальну суму 4479,90 грн, в т.ч. ПДВ 746,65 грн, № 56 від 07.07.2011 на загальну суму 5089,06 грн, в т.ч. ПДВ 848,18 грн, № 51 від 16.08.2011 на загальну суму 4210,50 грн, в т.ч. ПДВ 701,75 грн, № 47 від 13.09.2011 на загальну суму 4937,98 грн, в т.ч. ПДВ 823,00 грн, № 74 від 11.10.2011 на загальну суму 4782,60 грн, в т.ч. ПДВ 797,10 грн, № 22 від 07.11.2011 на загальну суму 4091,04 грн, в т.ч. ПДВ 681,84 грн (т. 1 а. с. 246, 248, 250, т. 2 а. с. 2, 4, 6, 7-10, 19-29);

- акт звірки розрахунків від 26.09.2012 (т. 2 а. с. 11);

- картка рахунку:6852 (т. 2 а. с. 17).

Крім того, між ТОВ «УКРАВТОЛІЗИНГ» та ТОВ «ТС-ТРЕЙД» у перевіряємий період було укладено договір фінансового лізингу № 804.09.000217 (т. 2 а. с. 45-58), згідно якого лізингодавець зобов'язується надати лізингоодержувачу в платне володіння та користування на умовах фінансового лізингу майно на визначений строк за умови сплати лізингоодержувачем періодичних лізингових платежів та виконання інших зобов'язань, визначених чинним законодавством та цим договором.

Договір підписано директорами та скріплено печатками.

Додатки до договору: специфікація на майно, що буде предметом лізингу за договором, акт приймання-передачі майна у лізинг, рахунок та термін сплати лізингових платежів, акт приймання-передачі на перехід права власності на майно, акт приймання-передачі пакета документів на майно по факту зняття обліку автомобіля в органах ДАІ за лізинговою угодою № 804.09.000217 ФЛ від 20.05.2011, акт приймання-передачі пакета документів та майна для зняття з обліку автомобіля за лізинговою угодою № 804.09.000217 ФЛ від 20.05.2011 (т. 2 а. с. 59-65).

На підтвердження виконання умов договору лізингу суду надано:

- акт приймання-передачі пакета документів від 26.05.2011 за договором фінансового лізингу № 804.09.000217 ФЛ від 20.05.2011 (т. 2 а. с. 66) заява на страхування транспортного засобу (т. 2 а. с. 67-68) частина А договору страхування особливі умови страхування (т. 2 а. с. 69), частина «Б-1» договору страхування: умови добровільного страхування наземних транспортних засобів (т. 2 а. с. 70-74), частина «Б-2» договору страхування: умови добровільного страхування від нещасних випадків (т. 2 а. с. 75-78), додаткова угода № 1 від 11.01.2012 до договору добровільного страхування наземних транспортних засобів № 802.11.2064928 від 23.05.2011 (т. 2 а. с. 79), документи по договору страхування № 802.12.2118897 від 21.05.2012 (т. 2 а. с. 80-86), поліс № АВ/3562172 (т. 2 а. с. 87), документи до договору страхування № 802.11.2064925 від 23.05.2011 т. 2 (а. с. 88-97), додаткова угода № 1 від 11.01.2012 по договору добровільного страхування транспортних засобів № 802.11.2064925 від 23.05.2011 (т. 2 а. с. 98), документи по договору страхування № 802.12.2118899 від 21.05.2012 (т. 2 а. с. 99-105), поліс № АВ/3562171 (т. 2 а. с. 106).

Також, між ТОВ «УКРАВТОЛІЗИНГ» та ТОВ «ТС-ТРЕЙД» у перевіряємий період було укладено договір фінансового лізингу № 804.09.000212 (т. 2 а. с. 107-120), згідно якого лізингодавець зобов'язується надати лізингоодержувачу в платне володіння та користування на умовах фінансового лізингу майно на визначений строк за умови сплати лізингоодержувачем періодичних лізингових платежів та виконання інших зобов'язань, визначених чинним законодавством та цим договором.

Договір підписано директорами та скріплено печатками.

На підтвердження виконання умов договору лізингу суду надано: додатки до договору: специфікація на майно, що буде предметом лізингу за договором, акт приймання-передачі майна у лізинг, рахунок та термін сплати лізингових платежів, акт приймання-передачі на перехід права власності на майно, акт приймання-передачі пакета документів на майно по факту зняття обліку автомобіля в органах ДАІ за лізинговою угодою № 804.09.000212 ФЛ від 11.03.2011, акт приймання-передачі транспортного засобу до договору фінансового лізингу № 804.09.000212 ФЛ від 11.03.2011, акт приймання-передачі транспортного засобу, акт приймання-передачі пакета документів та майна для зняття з обліку автомобіля за лізинговою угодою № 804.09.000212 ФЛ від 11.03.2011 (т. 2 а. с. 121-129), акт приймання-передачі пакета документів за договором фінансового лізингу № 804.09.000212 ФЛ від 11.03.2011 (т. 2 а. с. 130), документи по договору страхування № 802.11.2055122 від 10.03.2011 (т. 2 а. с. 131-140), документи по договору страхування № 802.12.2107043 від 12.03.2012 (т. 2 а. с. 142-146), документи по договору страхування № 802.11.2055119 від 10.03.2011 (т. 2 а. с. 147-158), документи по договору страхування № 802.12.2107047 від 12.03.2012 (т. 2 а. с. 159-166), копії тимчасового реєстраційного талону (т. 2 а. с. 168-169, 175, 176), митні декларації (т. 2 а. с. 171, 174), довідки рахунки (т. 2 а. с. 170, 172, ), акт приймання передачі транспортного засобу (т. 2 зворот а. с. 170, а. с. 173), довідка про оплату № 1000 від 26.05.2011 (т. 2 а. с. 177), платіжні доручення: № 3149 від 19.05.2011 на суму 418,65 грн, № 3150 від 19.05.2011 на суму 418,65 (т. 2 а. с. 178, 179), акт звірки розрахунків від 26.04.2012, від 23.11.2011 (т. 2 а. с. 180. 181), акти здачі-прийняття робіт (надання послуг) № УЛ-0000188, № УЛ-0000487 (т. 2 а. с. 183, 187), податкові накладні: № 7 від 12.03.2011 на загальну суму 6461,54 грн, в т.ч. ПДВ 1076,92 грн, № 8 від 12.03.2011 на загальну суму 100,00 грн, в т.ч. ПДВ 16,67 грн, № 19 від 16.03.2011 на загальну суму 170993,00 грн, в т.ч. ПДВ 28498,83 грн, № 12 від 19.05.2011 на загальну суму 100,00 грн, в т.ч. ПДВ 16,67 грн, № 14 від 26.05.2011 на загальну суму 233940,00 грн, в т.ч. ПДВ 38990,00 грн (т. 2 а. с. 184-186, 188-189), картки рахунку: 531 (а. с. 190-193).

Також, між ТОВ «Український автомобільний холдинг» та ТОВ «ТС-ТРЕЙД» у перевіряємий період було укладено договір від 22.06.2011 (т. 2 а. с. 194-195), згідно якого продавець зобов'язується продати, а покупець зобов'язується прийняти та оплатити вартість автомобіля Hyundai Santa Fe за ціною 315600,00 грн, в т.ч. ПДВ 52600,00 грн.

Договір підписано директорам та скріплено печатками.

На підтвердження виконання умов договору суду надано: договір № 149/ОЛ оперативного лізингу (оренди) від 22.06.2011 (т. 2 а. с. 196-203), укладений між ТОВ «ТС-ТРЕЙД» та ТОВ «Лізингова компанія «Фаворит», згідно якого лізингодавець зобов'язується набути у власність новий автомобіль Hyundai Santa Fe (індивідуальні ознаки будуть визначені сторонами в акті приймання передачі об'єкта лізингу) відповідно до встановленої лізенгоодержувачем у замовленні (додаток 1а) специфікації та передати об'єкт лізингу в користування лізингоодержувачу на визначений строк за встановлену плату (лізингові платежі) визначену в додатку 2 до договору, додаток 1 до договору № 149/ОЛ (т. 2 а. с. 204), додаток 2 до договору № 149/ОЛ (т. 2 а. с. 205), додаток 1а до договору № 149/ОЛ (т. 2 а. с. 206), додаткова угода № 2 до договору № 149/ОЛ (т. 2 а. с. 207), додаток № 3 акт приймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів (т. 2 а. с. 208), акт приймання-передачі автотранспортного засобу від 19.07.2011 (т. 2 а. с. 209), додаткова угода до договору № 149-ОЛ від 22.06.2011 (т. 2 а. с. 210-211), акти здачі-прийняття робіт (надання послуг): № ОУ-0000441 від 31.07.2011 на загальну суму 12517,74 грн, в т.ч. ПДВ 2086,29 грн, № ОУ-0000494 від 31.08.2011 на загальну суму 29850,00 грн, в т.ч. ПДВ 4975,00 грн, № ОУ-0000549 від 30.09.2011 на загальну суму 29850,00 грн, в т.ч. ПДВ 4975,00 грн, № ОУ-0000611 від 31.10.2011 на загальну суму 29850,00 грн, в т.ч. ПДВ 4975,00 грн, № ОУ-0000661 від 30.11.2011 на загальну суму 29850,00 грн, в т.ч. ПДВ 4975,00 грн, № ОУ-0000714 від 31.12.2011 на загальну суму 29850,00 грн, в т.ч. ПДВ 4975,00 грн (т. 2 а. с. 212-217), акти надання послуг: № 47 від 31.01.2012 на загальну суму 29850,00 грн, в т.ч. ПДВ 4975,00 грн, № 99 від 29.02.2012 на загальну суму 29850,00 грн, в т.ч. ПДВ 4975,00 грн, № 162 від 31.03.2012 на загальну суму 29850,00 грн, в т.ч. ПДВ 4975,00 грн, № 219 від 30.04.2012 на загальну суму 29850,00 грн, в т.ч. ПДВ 4975,00 грн, № 273 від 31.05.2012 на загальну суму 29850,00 грн, в т.ч. ПДВ 4975,00 грн, № 333 від 30.06.2012 на загальну суму 29850,00 грн, в т.ч. ПДВ 4975,00 грн (т. 2 а. с. 218-223), податковими накладними: № 51 від 29.06.2011 на загальну суму 79080,00 грн, в т.ч. ПДВ 13180,00 грн, № 25 від 15.08.2011 на загальну суму 23260,00 грн, в т.ч. ПДВ 3876,67 грн, № 14 від 15.09.2011 на загальну суму 23260,00 грн, в т.ч. ПДВ 3876,67 грн, № 26 від 14.10.2011 на загальну суму 23260,00 грн, в т.ч. ПДВ 3876,67 грн, № 18 від 15.11.2011 на загальну суму 23260,00 грн, в т.ч. ПДВ 3876,67 грн, № 28 від 15.12.2011 на загальну суму 23260,00 грн, в т.ч. ПДВ 3876,67 грн, № 16 від 13.01.2012 на загальну суму 23260,00 грн, в т.ч. ПДВ 3876,67 грн, № 20 від 15.02.2012 на загальну суму 23260,00 грн, в т.ч. ПДВ 3876,67 грн, № 27 від 15.03.2012 на загальну суму 23260,00 грн, в т.ч. ПДВ 3876,67 грн, № 47 від 13.04.2012 на загальну суму 23260,00 грн, в т.ч. ПДВ 3876,67 грн, № 27 від 15.05.2012 на загальну суму 23260,00 грн, в т.ч. ПДВ 3876,67 грн, № 53 від 18.06.2012 на загальну суму 23260,00 грн, в т.ч. ПДВ 3876,67 грн, № 24 від 13.07.2012 на загальну суму 17332,26 грн, в т.ч. ПДВ 2888,71 грн (т. 2 а. с. 224-236), акти звірки (т. 2 а. с. 238-240), картки рахунку: 6852 (т. 3 а. с. 1-5), акт приймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів (т. 3 а. с. 6).

Отже, правовідносини за спірними правочинами в повній мірі відображені в бухгалтерському та податковому обліку позивача.

Таким чином, суд приходить до висновку, що позивачем було вчинено дії та досягнуто конкретних результатів, які визначають саме поняття господарської операції - факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов'язань та фінансових ресурсів.

Тобто, позивачем дотримано принцип превалювання сутності над формою, який закріплений в ст. 4 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" (превалювання сутності над формою - операції обліковуються відповідно до їх сутності, а не лише виходячи з юридичної форми).

Суд вважає, що будь-які документи мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції. Визначальною ознакою господарської операції є те, що вона повинна спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.

З наданих позивачем доказів вбачається, що договори мали на меті настання реальних правових наслідків, що обумовлені ними, оскільки товар (роботи/послуги) був переданий, оплата проведена, договори виконано сторонами в повному обсязі.

Згідно з п.п. 14.1.97 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України лізингова (орендна операція - господарська операція (крім операцій з фрахтування (чартеру) морських суден та інших транспортних засобів) фізичної чи юридичної особи (орендодавця), що передбачає надання основних фондів у користування іншим фізичним чи юридичним особам (орендарям) за плату та на визначений строк.

Лізингові (орендні) операції здійснюються у вигляді оперативного лізингу (оренди) фінансового лізингу (оренди), зворотного лізингу (оренди), оренди житла з викупом, оренді земельних ділянок та оренди будівель, у тому числі житлових приміщень.

Лізингові операції поділяються на:

а) оперативний лізинг (оренда) - господарська операція фізичної або юридичної особи, що передбачає передачу орендарю основного фонду, придбаного або виготовленого орендодавцем, на умовах інших, ніж ті, що передбачаються фінансовим лізингом (орендою);

б) фінансовий лізинг (оренда) - господарська операція, що здійснюється фізичною або юридичною особою і передбачає передачу орендарю майна, яке є основним засобом згідно цим Кодексом і придбане або виготовлене орендодавцем, а також усіх ризиків та винагород пов'язаних з правом користування та володіння об'єктом лізингу.

Відповідно до пп. 14.1.97. п. 14.1 ст. 14 ПК України лізинг (оренда) вважається фінансовим, якщо лізинговий (орендний) договір містить одну з таких умов:

- орендар має право на підставі лізингового договору та протягом строку його дії придбати об'єкт лізингу з наступним переходом права власності від орендодавця до орендаря за ціною, визначеною у такому лізинговому договорі;

- сума лізингових (орендних) платежів з початку строку оренди дорівнює первісній вартості об'єкта лізингу або перевищує її;

Згідно з п. 14.1.84 ПК України інші терміни для цілей розділу III використовуються у значеннях, визначених Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» та національними і міжнародними положеннями (стандартами) фінансової звітності, положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку.

Таким чином, висновки податкового органу, що вищевказані договори не є договорами фінансового лізингу спростовуються вищенаведеним і не потребують для їх кваліфікації посилань на інші закони та стандарти бухгалтерського обліку. Також, податковий орган протиправно відніс несплачені відсотки по кредиту до фінансової допомоги у розумінні пп. 14.1.257 п. 14.1 ст. 14 ПК України та застосував відповідний перерахунок, а отже й протиправно донарахував дохід за відповідний період.

Суд звертає увагу на те, що податковим органом навіть при протиправній перекваліфікації договорів було порушено порядок визначення справедливої ціни встановлений п. 1.20 ст. 1 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», оскільки зазначений в акті перевірки порядок розрахунку/визначення ціни застосований податковим органом неправомірно, оскільки підлягає застосуванню лише до правочинів укладених після 01 січня 2013 року, враховуючи те, що відповідна норма закону набрала сили 01 січня 2013 року.

Згідно п. 153.7 Податкового кодексу України, оподаткування операцій лізингу (оренди), концесії здійснюється в такому порядку:

- передача майна в оперативний лізинг (оренду) не змінює податкових зобов'язань орендодавця та орендаря. При цьому орендодавець збільшує суму доходів, а орендар збільшує суму витрат на суму нарахованого лізингового платежу за наслідками податкового періоду, в якому здійснюється таке нарахування. У такому ж порядку здійснюється оподаткування операцій із оренди землі та жилих приміщень;

- передача майна у фінансовий лізинг (оренду) для цілей оподаткування прирівнюється до його продажу в момент такої передачі. При цьому орендодавець збільшує доходи, а в разі передачі у фінансовий лізинг майна, що на момент такої передачі перебувало у складі основних засобів орендодавця, - прирівнює до нуля балансову вартість відповідного об'єкта основних засобів згідно з правилами, визначеними статтею 146 ПК України для їх продажу, а орендар включає вартість об'єкта фінансового лізингу (без урахування процентів, нарахованих або таких, що будуть нараховані, відповідно до договору) до складу основних засобів з метою амортизації, за наслідками податкового періоду, в якому відбувається така передача.

Висновки податкового органу про завищення податкового кредиту та валових витрат при укладенні та виконанні договору оперативної оренди автомобіля Hyundai Santa Fe у ТОВ «Лізингова компанія «Фаворит» є безпідставними, оскільки в судому засіданні представник відповідача не довів правомірність свого твердження, а ні в усному порядку, а ні письмовими доказами. В свою чергу, зазначеного договору підтверджується наданими первинними документами.

Відповідно до п.п. 138.10.2 п. 138.10 ст. 138 ПК України до складу інших витрат включаються адміністративні витрати, спрямовані на обслуговування та управління підприємством:

а) загальні корпоративні витрати, в тому числі організаційні витрати, витрати на проведення річних та інших зборів органів управління, представницькі витрати;

в) витрати на утримання основних засобів, інших необоротних матеріальних активів загальногосподарського використання (оперативна оренда (у тому числі оренда легкових автомобілів), придбання пально-мастильних матеріалів, стоянка, паркування легкових автомобілів, страхування майна, амортизація, ремонт, опалення, освітлення, водопостачання, водовідведення, охорона).

З огляду на вищенаведене, врахування ТОВ «ТС ТРЕЙД» зазначених платежів у складі валових витрат є правомірним.

Висновки податкового органу про завищення на 91631,00 грн валових витрат та на 21773,00 грн податкового кредиту в зв'язку з віднесенням до витрат/кредиту вартості отриманих від контрагентів маркетингових послуг є безпідставними, з огляду на наступне.

Згідно п. 2 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» наведено вичерпний перелік ознак первинного документа, серед яких «суть проведеної операції». Суть проведених операцій вказана в зазначених вище актах приймання-передачі послуг та описана самим податковим органом в акті перевірки. Однак, податковим органом не було враховано суті проведеної операції, а бралися лише до уваги маркетингові дослідження.

В свою чергу, ТОВ «ТС ТРЕЙД» на підтвердження отримання послуг надано всі необхідні первинні документи: договори, акти приймання-передачі послуг (в яких чітко вказана суть наданих послуг) з усіма необхідними, згідно Закону «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» реквізитами, платіжні документи, що підтверджують розрахунки за надані послуги.

Відповідачем, як суб'єктом владних повноважень, не надано будь-яких інших доводів та не подано жодних доказів, які б ставили під сумнів реальність виконання вказаних правочинів з отримання позивачем товарів (робіт/послуг), невідповідність цих операцій дійсному економічному змісту, або засвідчили б наявність інших обставин, що підтверджують недобросовісність позивача як платника податків та виключають право на формування валових витрат та податкового кредиту.

Всі суми податку на додану вартість сплаченого і віднесеного позивачем до податкового кредиту, підтверджуються податковими накладними, які відповідають вимогам Податкового кодексу України та відображають зміст господарських операцій, в результаті яких вони складені.

Враховуючи вищевикладене, висновок податкового органу про заниження позивачем податку на додану вартість є безпідставним, а тому і нарахування штрафних (фінансових) санкцій, з огляду на ст. 123 Податкового кодексу України, також є протиправним.

Відповідно до ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Отже, відповідач, як суб'єкт владних повноважень, не довів правомірність свого рішення.

На підставі викладеного, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

Керуючись ст.ст. 122, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «ТС Трейд», - задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Чернігові Головного управління Міністерства доходів у Чернігівській області від 16.07.2013 № 0003712200, № 0003702200.

Стягнути з Державного бюджету України на користь товариства з обмеженою відповідальністю «ТС Трейд» судові витрати в сумі 2294 (дві тисячі двісті дев'яносто чотири) грн.

Постанова набирає законної сили та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду в порядку та строки, передбачені статтями 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Д.В. Лобан

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.09.2013
Оприлюднено05.09.2013
Номер документу33286034
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —825/2940/13-а

Постанова від 28.08.2013

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Лобан Д.В.

Ухвала від 28.02.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Карась О.В.

Ухвала від 11.02.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Карась О.В.

Ухвала від 21.01.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Горбань Н.І.

Постанова від 04.09.2013

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Лобан Д.В.

Ухвала від 09.08.2013

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Лобан Д.В.

Ухвала від 01.08.2013

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Лобан Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні