Постанова
від 25.07.2013 по справі 808/6123/13-а
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 25 липня 2013 року              12:50 Справа № 808/6123/13-а  м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Татаринова Д.В., при секретарі судового засідання Урсуленко Ю.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Запоріжжя Запорізької області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «Агропром-17» про стягнення податкового боргу, - за участю представників: від позивача: не прибув, від відповідача: не прибув,- ВСТАНОВИВ: 10.07.2013 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Запоріжжя Запорізької області Державної податкової служби (далі – позивач, ДПІ у Шевченківському районі м. Запоріжжя) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Агропром-17» (далі – відповідач, ТОВ «Агропром-17»), у якому позивач просить суд стягнути з відповідача податковий борг у розмірі 19 992,86 грн. В обґрунтування адміністративного позову зазначено, що станом на 02.07.2013 загальна заборгованість відповідача перед бюджетом складає 19 992,86 грн., а саме з податку на додану вартість в розмірі 13 956,10 грн. та з податку на прибуток приватних підприємств в розмірі 6 046,76 грн. Вказана сума податкового боргу є узгодженою та на сьогоднішній день залишається не сплаченою. Позивач просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Агропром-17» податковий борг в сумі 19 992,86 грн. Представник позивача у судове засідання не з'явився. До суду факсимільним зв'язком надав заяву про розгляд справи за його відсутності. Позовні вимоги підтримує у повному обсязі. Представник відповідача у судове засідання не з'явився. Про місце, час та дату судового засідання повідомлений належним чином. Поштова кореспонденція, направлена на адресу відповідача, повернулась до суду з відміткою відділення поштового зв'язку «за закінченням терміну зберігання». Жодних пояснень або заперечень суду не надав. Відповідно до ч. 4 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України (далі – КАС України) у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів. Згідно з ч. 1 ст. 41 КАС України суд під час судового розгляду адміністративної справи здійснює повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу. У разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється. Керуючись приписами ст. 41 КАС України суд розглянув справу на підставі наявних доказів, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось. Вивчивши матеріали адміністративного позову, з'ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав. Відповідач - ТОВ «Агропром-17» (код ЄДРПОУ 36358679), зареєстроване держаним реєстратором Виконавчого комітету Запорізької міської ради як юридична особа 06.02.2009. Відповідно до довідки про заборгованість станом на 02.07.2013, податковий борг відповідача перед бюджетом становить з податку на додану вартість - 14 116,1 грн., з податку на прибуток - 6 046.76 грн. Податковий борг відповідача з податку на додану вартість виник на підставі наступного. Як вбачається, зі зворотного боку облікової картки платника податків станом на 16.07.2010, на особовому рахунку відповідача існувала переплата у розмірі 781,90 грн. 05.08.2010 відповідачем подано до ДПІ у Шевченківському районі м. Запоріжжя податкову декларацію за червень місяць 2010 року № 45736, якою ТОВ «Агропром-17» самостійно визначило суму податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню до сплати в бюджет і складає 14 109,00 грн. 10.12.2010 ДПІ у Шевченківському районі м. Запоріжжя проведена невиїзна документальна (камеральна) перевірка з питання своєчасності сплати податку на додану вартість до бюджету за період квітень-травень 2010 року. За результатами проведеної перевірки складено акт №933/16-36358679 від 10.12.2010, яким встановлено порушення п.п.5.3.1 п.5.3 ст.5 Закону України від 21.12.2000 №2181-ІІІ «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» зі змінами та доповненнями (далі - Закон № 2181), а саме відповідачем несвоєчасно сплачено податок на додатну вартість. Так, зокрема, за квітень 2010 року кількість днів затримки сплати податкового зобов'язання за декларацією №28819 від 20.05.2010 складає 46 днів, а за травень 2010 року відповідно до декларації №32447 від 21.06.2010 затримка сплати становила 16 днів. Акт про порушення податкового законодавства від 10.12.2010 №933/16-36358679 направлено відповідачу поштовим повідомленням. Поштова кореспонденція повернулася до ДПІ у Шевченківському районі м. Запоріжжя 27.12.2010 з відміткою поштового зв'язку «за зазначеною адресою не знаходиться», про що складено акт від 27.12.2010 №967/16-36358679 про неможливість вручення акту перевірки. 27.12.2010 ДПІ у Шевченківському районі м. Запоріжжя, на підставі акту перевірки від 10.12.2010 №933/16-36358679, прийняті податкове повідомлення-рішення №00995211600/0, яким визначено суму штрафу за несвоєчасну сплату узгодженої суми податкового зобов'язання у розмірі 403,6 грн., та податкове повідомлення-рішення №0095221600/0 на суму 215,4 грн. Дані податкові повідомлення-рішення направлені відповідачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення. Поштова кореспонденція повернулася до ДПІ у Шевченківському районі м. Запоріжжя з відміткою відділення поштового зв'язку «за зазначеною адресою не значиться» 07.02.2011. У зв'язку з чим позивачем складено акт від 07.02.2011 №15/16-36358679 щодо неможливості вручення податкового повідомлення-рішення та розміщено вищевказані податкові повідомлення-рішення на дошці податкових оголошень. Оскільки, відповідач не скористався своїм правом на адміністративне або судове оскарження даних податкових повідомлень-рішень, то визначене ним податкове зобов'язання вважається узгодженим, а сума податкового боргу по податку на додану вартість підлягає стягненню. Заборгованість відповідача з податку на прибуток підприємства виник з наступних підстав. Згідно облікової картки платника податку, на момент виникнення податкового боргу, на особовому рахунку відповідача існувала переплата в розмірі 709,24 грн. 04.08.2010 відповідачем подано до ДПІ у Шевченківському районі м. Запоріжжя декларацію з податку на прибуток №45266 за 1 півріччя 2010 року, в якій ним самостійно визначено суму податкового зобов'язання, яка підлягає сплаті до бюджету і складає 6 187,0 грн. Крім того, 26.10.2010 ДПІ у Шевченківському районі м. Запоріжжя проведено невиїзну документальну перевірку з питання своєчасності сплати відповідачем податку на прибуток за 1 квартал 2010 року. Внаслідок проведеної перевірки встановлено порушення п. 16.4 ст. 16 Закону України від 28.12.1994 № 334/94-ВР «Про оподаткування прибутку підприємств» (із змінами та доповненнями), п.п.5.3.1 п. 5.3 ст.5 Закону № 2181, а саме несвоєчасна сплата відповідачем податку на прибуток за 1 квартал 2010 року за декларацією від 11.05.2010 № 25818 (кількість днів затримки становить 57 днів), про що складено акт від 26.10.2010 №712. Вищевказаний акт було направлено відповідачу поштовим повідомленням, однак останній повернувся на адресу ДПІ у Шевченківському районі м. Запоріжжя з відміткою відділення поштового зв'язку «за зазначеною адресою не значиться», що підтверджується актом від 02.11.2010 №739 про неможливість вручення акту перевірки. 02.11.2010, на підставі акту перевірки від 26.10.2010 №712, позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення №0004381501/0, яким до відповідача застосовані штрафні (фінансові) санкції у розмірі 57 грн. Поштова кореспонденція повернулася до ДПІ у Шевченківському районі м. Запоріжжя з відміткою відділення поштового зв'язку «організація не знаходиться за зазначеною адресою» 02.10.2010, у зв'язку з чим складено акт щодо неможливості вручення податкового повідомлення-рішення. Також, 14.02.2012 ДПІ у Шевченківському районі м. Запоріжжя проведено камеральну перевірку податкової звітності з податку на прибуток з питання неподання або несвоєчасного подання податкової звітності з податку на прибуток, за результатами якої складено акт від 14.02.2012 №129/1501/36358679. Перевіркою встановлено наступні порушення, а саме неподання декларацій з податку на прибуток за 2010 рак (граничний строк подання 09.02.2011), за 1 квартал 2011 року (граничний строк подання 10.05.2011), за 2 квартал 2011 року (граничний строк подання 09.08.2011), за 3 квартал 2011 року (граничний строк подання 09.11.2011), за 2011 рік (граничний строк подання 09.02.2012), що призвело до порушення п.п.49.18.2 п. 49.18 ст. 49. п.п. 54.3.1 п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України №2755-VI від 02.12.2010. Як вбачається з акту від 19.03.2012 №11/1510/36358679 про неможливість вручення акту перевірки, вищезазначений акт про порушення податкового законодавства повернуто до ДПІ у Шевченківському районі м. Запоріжжя з відміткою відділення поштового зв'язку «за закінченням терміну зберігання». За результатами перевірки та на підставі акту від 14.02.2012 №129/1501/36358679, позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 02 квітня 2012 №0000121510, відповідно до якого сума штрафних (фінансових) санкцій за порушення податкового зобов'язання становить 512 грн. Дане податкове повідомлення-рішення направлено відповідачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення. У зв'язку з поверненням поштової кореспонденції з відміткою відділення поштового зв'язку «за зазначеною адресою не знаходиться», складено акт від 05.04.2012 №37/1510/36358679 щодо неможливості вручення податкового повідомлення рішення. Враховуючи те, що відповідачем вищезазначені податкові повідомлення-рішення не оскаржувалися в адміністративному або судовому порядку, податкові зобов'язання визначені ними, вважаються узгодженими. Тому, з урахуванням існуючої переплати у розмірі 709,24 грн., сума податкового боргу відповідача складає 6046,76 грн. На момент виникнення податкового боргу, порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, процедура оскарження дій органів стягнення, визначався Законом України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» № 2181-ІІІ від 21 грудня 2000 року. Згідно зі ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. У відповідності до п.1.2 ст.1 Закону № 2181 податкове зобов'язання - зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України. Відповідно до п.1.3 ст.1 Закону № 2181 податковим боргом (недоїмкою) вважається податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання. Відповідно до п. 1.11 ст. 1 Закону № 2181 податкова декларація, розрахунок – це документ, що подається платником податків до контролюючого органу у строки, встановлені законодавством, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податку, збору (обов'язкового платежу). Згідно з п. 5.1 ст. 5 даного закону податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації. Як вбачається зі змісту пп. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону № 2181, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації. У разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах «а» - «в» підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження. Відповідно до пп. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону № 2181, узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків. Згідно з п. 6.1 ст. 6 Закону № 2181 Закону, у разі коли сума податкового зобов'язання розраховується контролюючим органом відповідно до статті 4 цього Закону, такий контролюючий орган надсилає платнику податків податкове повідомлення, в якому зазначаються підстава для такого нарахування, посилання на норму податкового закону, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок податкових зобов'язань, сума податку чи збору (обов'язкового платежу), належного до сплати, та штрафних санкцій за їх наявності, граничні строки їх погашення, а також попередження про наслідки їх несплати в установлений строк та граничні строки, передбачені законом для оскарження нарахованого податкового зобов'язання (штрафних санкцій за їх наявності). Як зазначається п.п.6.2.1. п. 6.2 Закону № 2181, у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги. Відповідно до п.1.10 ст.1 даного закону, податкова вимога – це письмова вимога податкового органу до платника податків погасити суму податкового боргу. Порядок надіслання податкових вимог передбачено п.6.2.3 ст.6 Закону № 2181, згідно з яким: - перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків, обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк; - друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу. У разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення. З матеріалів справи вбачається, що ДПІ у Шевченківському районі м. Запоріжжя вживалися заходи щодо стягнення податкової заборгованості у встановленому законодавством порядку, а саме платнику податків направлено першу податкову вимогу № 1/429 від 11.08.2010 (на загальну суму 13 327,10 грн.) та другу податкову вимогу № 2/521 від 27.09.2010 (на загальну суму 18 804,86 грн.). Від отримання вищезазначених податкових вимог відповідач відмовився, про що ДПІ у Шевченківському районі м. Запоріжжя складено відповідні акти № 429/24 від 26.08.2010 та № 521/24 від 123.10.2010 про неможливість вручення податкових вимог та їх подальше розміщення на дошці податкових оголошень. Відповідно до пп. 54.3.1 п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України у разу неподання платником податків у встановлені строки податкову (митну) декларацію, контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством. Так, згідно з п. 49.1 ст. 49 Податкового кодексу України, податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків. Як передбачено п. 49.2 ст. 49 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді. У відповідності до п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України, податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період. Згідно з п. 120.1 ст. 120 Податкового кодексу України, неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Як вбачається зі змісту пп. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника. На суму податкового боргу або його частини. Відповідно до пп. 95.1 – 95.3 ст. 95 Податкового кодексу, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Згідно п. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем – фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. З матеріалів справи вбачається, що заборгованість відповідача становить 19 992,86 грн. та є на сьогодні несплаченою. Виходячи з вищевикладеного, суд приходить до висновку, що відповідачем порушено вимоги податкового законодавства та позивачем вірно нарахована заборгованість відповідача перед бюджетом, тому позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню. Враховуючи вищезазначене, керуючись 2, 4, 7 – 12, 14, 86, 161, 162, 163, 167 КАС України, суд - ПОСТАНОВИВ: Адміністративний позов задовольнити повністю. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Агропром 17» (адреса: 69013, м. Запоріжжя, вул. Військбуд, буд. 82, код ЄДРПОУ 36358679) податковий борг у сумі 19 992,86 (дев'ятнадцять тисяч дев'ятсот дев'яносто дві гривні вісімдесят шість копійок) грн., в тому числі: -          з податку на додану вартість у розмірі 13 946,10 (тринадцять тисяч дев'ятсот сорок шість гривень десять копійок) грн. на р/р 31116029700009, код платежу 14010100, отримувач Державний бюджет Шевченківського району, код отримувача 38025367, банк – ГУДКСУ у Запорізькій області, МФО 813015; з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 6 046,76 (шість тисяч сорок шість гривень сімдесят шість копійок) грн. на р/р 31114009700009, код платежу 11021000, отримувач Державний бюджет Шевченківського району, код отримувача 38025367, банк – ГУДКСУ у Запорізькій області, МФО 813015. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Суддя                                                                                Д. В. Татаринов

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.07.2013
Оприлюднено05.09.2013
Номер документу33286790
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/6123/13-а

Постанова від 25.07.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Ухвала від 12.07.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні