Постанова
від 04.09.2013 по справі 802/3450/13-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

04 вересня 2013 р. Справа № 802/3450/13-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Сала П.І.,

за участю

секретаря судового засідання: Колос М.С.,

представника третьої особи: Оніщенка П.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом: Міністерства економічного розвитку і торгівлі України

до: товариства з обмеженою відповідальністю "Подільський ліс"

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Міністерство доходів і зборів України

про: продовження дії спеціальної санкції,

ВСТАНОВИВ:

08.08.2013 року Міністерство економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку України) звернулося в суд з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Подільський ліс" (далі - ТОВ "Подільський ліс") про продовження дії спеціальної санкції, а саме тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності відповідача до усунення порушень вимог ст. 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті", а саме до погашення простроченої заборгованості в розмірі 2 340,00 євро за контрактом від 11.03.2011 року № 3/03 (дата оформлення ВМД за експортними операціями 15.03.2011 року та 19.03.2011 року), укладеним з компанією-нерезидентом "E.K.H. Plauen GmbH" (Німеччина).

Ухвалою Вінницького окружного адміністративного суду від 21.08.2013 року, постановленою із занесенням до журналу судового засідання, задоволено клопотання позивача та на підставі ст. 53 КАС України третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача залучено Міністерство доходів і зборів України.

Представник позивача в судове засідання не з'явився та 29.08.2013 року подав клопотання про розгляд справи без його участі в порядку письмового провадження. Заявлені позовні вимоги підтримує в повному обсязі.

Відповідач у судове засідання на виклик суду не з'явився, а надіслані йому повідомлення повернуті поштовим відділенням без виконання з відміткою "за закінченням терміну зберігання".

Частиною 11 статті 35 КАС України передбачено, що у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Згідно із ч. 4 ст. 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

З огляду на викладене та враховуючи достатність наявних у справі доказів суд вважає можливим провести розгляд і вирішення справи за відсутності представника відповідача.

Представник третьої особи у судовому засіданні адміністративний позов Мінекономрозвитку України підтримав та просить суд його задовольнити.

Дослідивши матеріали справи у їх сукупності, заслухавши пояснення представника третьої особи та оцінивши інші докази, які є у справі, суд доходить висновку, що заявлений позов належить задовольнити з таких мотивів.

Встановлено, що Мінекономрозвитку України на підставі подання ДПС України від 01.08.2012 року № 10924/5/22-3316 було винесено наказ від 28.09.2012 року № 1069, яким за порушення вимог ст. 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" до відповідача ТОВ "Подільський ліс", як суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності України, застосовано спеціальну санкцію у виді тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності.

Згідно із ч. 1 ст. 37 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність" за порушення цього або пов'язаних з ним законів України до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності або іноземних суб'єктів господарської діяльності можуть бути застосовані спеціальні санкції у вигляді тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності у випадках порушення цього Закону або пов'язаних з ним законів України, проведення дій, які можуть зашкодити інтересам національної економічної безпеки.

Частиною 2 статті 37 вказаного Закону передбачено, що санкції, зазначені у цій статті, застосовуються центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики за поданням органів державної податкової та контрольно-ревізійної служб, митних, правоохоронних органів, органів Антимонопольного комітету України, національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, та Національного банку України або за рішенням суду. Санкції, зазначені у цій статті, можуть бути застосовані до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності або іноземних суб'єктів господарської діяльності протягом трьох років з дня виявлення порушення законодавства.

Відповідно до п. 1 Положення про Міністерство економіки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.2007 року № 777, Мінекономрозвитку України є головним (провідним) органом у системі центральних органів виконавчої влади із забезпечення реалізації державної економічної, цінової, інвестиційної та зовнішньоекономічної політики, політики у сфері внутрішньої торгівлі, а також міжвідомчої координації з питань економічного і соціального співробітництва України з ЄС.

В силу вимог ч. 6 ст. 37 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність" тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності діє до моменту усунення порушень законодавства України або застосування практичних заходів, що гарантують виконання цього Закону та/або пов'язаних з ним законів України, але не більше трьох місяців з дати винесення відповідного рішення центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики. Після тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності суб'єкти зовнішньоекономічної діяльності або іноземні суб'єкти господарської діяльності переводяться центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики на індивідуальний режим ліцензування.

Подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності здійснюється виключно за рішенням суду. Для подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності центральний орган виконавчої влади з питань економічної політики на підставі інформації ініціатора застосування даної санкції звертається з позовною заявою до суду (ч. 7, 8 ст. 37 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність").

Таким чином, позивач правомірно та у визначеному законом порядку звернувся з даним позовом про подовження дії спеціальної санкції у виді тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності, застосованої до ТОВ "Подільський ліс" на підставі наказу Мінекономрозвитку України від 28.09.2012 року № 1069.

Згідно із ч. 3 ст. 37 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність" подання щодо застосування санкцій повинно містити такі дані: найменування та реквізити суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності (для іноземних суб'єктів господарювання - мовою країни їхнього місцезнаходження), відомості про зміст порушення з посиланням на конкретні положення законодавства України, вид спеціальної санкції, яку пропонується застосувати, найменування та реквізити контрагента, при виконанні контракту з яким порушено законодавство, іншу доцільну інформацію.

З матеріалів справи вбачається, що внесене позивачу подання ДПС України від 01.08.2012 року № 10924/5/22-3316 відповідало вищезазначеним вимогам закону та містило, зокрема, наступні дані:

- назву і реквізити суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності - ТОВ "Подільський ліс", що знаходиться за адресою: 21000, м. Вінниця, вул. Пирогова, 103-а, кв. 159;

- код порушення - 00010, що означає порушення вимог статті 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" згідно з листом ДПА України від 16.07.2007 № 8747/5/22-6016 щодо тлумачення кодів порушень, які використовуються ДПА при наданні пропозицій на застосування спеціальних санкцій до суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності;

- вид спеціальної санкції, яку пропонується застосувати - тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності;

- найменування та реквізити контрагента - "Е.К.Н. Plauem GmbH" (Німеччина, Schuetzenstrasse 45, D-08258, Markneukirchen);

- а також інші дані, такі як:

- код валюти - 978, що згідно з Класифікатором іноземних валют, затвердженим постановою Правління Національного банку України від 04.02.1998 року № 34, означає євро;

- номер і дата контракту - від 11.03.2011 № 3/03;

- суму заборгованості - 2340 євро.

На підставі вищевказаного подання ДПС України 28.09.2012 року Мінекономрозвитку видано наказ № 1069 "Про застосування спеціальної санкції до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності України", яким до відповідача ТОВ "Подільський ліс" було застосовано спеціальну санкцію у виді тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності за порушення вимог ст. 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" (у редакції, що діяла з 11.02.2010 року по 31.05.2012 року).

Цією статтею Закону передбачено, що виручка резидентів у іноземній валюті підлягає зарахуванню на їх валютні рахунки в уповноважених банках у строки виплати заборгованостей, зазначені у контрактах, але не пізніше 180 календарних днів з дати митного оформлення (виписки вивізної вантажної митної декларації) продукції, що експортується, а в разі експорту робіт (послуг), прав інтелектуальної власності - з моменту підписання акта або іншого документа, що засвідчує виконання робіт, надання послуг, експорт прав інтелектуальної власності. Перевищення зазначеного строку потребує висновку центрального органу виконавчої влади з питань економічної політики.

Про факт порушення відповідачем законодавчо визначених строків розрахунків стало відомо з повідомлення ПАТ "ВТБ Банк" від 07.10.2011 року № 7282/1-04-2.

Крім того, ДПС України зазначає, що відповідно до даних митних органів ТОВ "Подільський ліс" експортувало товари на адресу компанії-нерезидента "E.K.H. Plauen GmbH" у сумі 2340 євро, однак станом на 01.01.2012, 01.04.2012, 01.07.2012 та 01.10.2012 року декларації про валютні цінності відповідачем не подавалися.

Крім того, ДПІ у м. Вінниці було здійснено виїзд за юридичною адресою ТОВ "Подільський ліс" та встановлено його відсутність за місцем знаходження.

Відповідно до пп. 2.3 п. 2 Інструкції про порядок здійснення контролю і отримання ліцензій за експортними, імпортними та лізинговими операціями, затвердженої постановою Правління Національного банку від 24.03.1999 року № 136 (далі - Інструкція), банк знімає експортну операцію резидента з контролю після зарахування виручки за цією операцією на поточний рахунок останнього.

Згідно з п. 5.9 Інструкції банк надає податковим органам інформацію про виявлені у звітному місяці факти порушень згідно з додатком 2 в разі ненадходження в законодавчо встановлені строки (або строки, визначені у висновках) виручки, товарів.

Отже, у зв'язку з недотриманням встановлених строків розрахунків відповідачем порушено статтю 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" (у редакції, що діяла з 11.02.2010 року по 31.05.2012 року), внаслідок чого Мінекономрозвитку України правомірно застосовано спеціальну санкцію у виді тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності ТОВ "Подільський ліс".

Відповідно до абз. 2 пп. 3.4 п. 4 Порядку взаємодії Міністерства економіки України та Державної податкової адміністрації України з питань застосування спеціальних санкцій, затвердженого наказом Мінекономіки та ДПА України від 09.11.2006 року № 340/672 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.01.2007 року за № 30/13297, на підставі отриманих матеріалів (у разі, якщо допущені порушення законодавства України не усунуто й виникає доцільність подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності) Мінекономрозвутку готує відповідну позовну заяву до суду.

Як вбачається з матеріалів справи, 29.12.2012 року Мінекономрозвитку України звернулося на адресу ДПС України з листом № 4122-1049222-07 щодо розгляду питання про доцільність подовження дії спеціальної санкції, застосованої до ТОВ "Подільський ліс" на підставі наказу Мінекономрозвитку України від 28.09.2012 року № 1069.

У відповідь на вказаний лист ДПС України надала відповідь № 1187/5/22-3316 від 31.01.2013 року, в якому зазначила про порушення ТОВ "Подільський ліс" законодавчо встановлених строків розрахунків при здійсненні зовнішньоекономічних операцій за експортним контрактом, укладеним з компанією-нерезидентом "E.K.H. Plauen GmbH" (Німеччина) 11.03.2011 року за № 3/03, та неподання до податкового органу декларацій про валютні цінності, доходи та майно, що належать резиденту України і знаходяться за її межами, станом на 01.01.2012, 01.04.2012, 01.07.2012 та 01.10.2012 року.

Враховуючи інформаційне повідомлення уповноваженого банку про перевищення строку надходження виручки по експортних операціях, відсутність відомостей щодо погашення вищевказаної заборгованості, ДПС України вважає за доцільне продовжити дію спеціальної санкції щодо відповідача у виді тимчасового зупинення його зовнішньоекономічної діяльності.

З огляду на викладене та беручи до уваги ту обставину, що відповідачем не усунуто порушення статті 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" (у редакції, що діяла з 11.02.2010 року по 31.05.2012 року), суд доходить висновку про правомірність заявлених Мінекономрозвитку позовних вимог та наявність достатніх правових підстав для подовження дії спеціальної санкції, застосованої до ТОВ "Подільський ліс" наказом Мінекономрозвитку від 28.09.2012 року № 1069.

Згідно із ч. 9 ст. 37 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність" при прийнятті рішення щодо подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності суд зазначає термін, на який подовжено дію цієї санкції.

Суд погоджується з наведеними у позовній заяві доводами позивача про необхідність продовження дії спеціальної санкції щодо ТОВ "Подільський ліс" до часу усунення ним порушення ст. 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті", а саме до погашення заборгованості за контрактом від 11.03.2011 року № 3/03, укладеним з компанією-нерезидентом "E.K.H. Plauen GmbH" (Німеччина).

Відповідно до положень ст.ст. 11, 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні (ст. 86 КАС України).

Вимоги позивача стосовно продовження дії спеціальної санкції є обґрунтованими та підтверджуються матеріалами справи, а відтак підлягають задоволенню у повному обсязі.

З урахуванням вимог ч. 4 ст. 94 КАС України підстав для присудження на користь позивача сплаченого при зверненні до адміністративного суду судового збору немає.

Керуючись ст.ст. 70, 71, 72, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 254 КАС України суд,

ПОСТАНОВИВ:

адміністративний позов задовольнити повністю.

Продовжити дію спеціальної санкції у виді тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності, застосованої до товариства з обмеженою відповідальністю "Подільський ліс" (ідентифікаційний код 37424574) наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 1069 від 28.09.2012 року, - до усунення зазначеним товариством порушення статті 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" (у редакції, що була чинною в період з 11.02.2010 року по 31.05.2012 року), а саме до погашення простроченої заборгованості в розмірі 2 340,00 євро за контрактом від 11.03.2011 року № 3/03 (дата оформлення ВМД за експортними операціями 15.03.2011 року та 19.03.2011 року), укладеним з компанією-нерезидентом "E.K.H. Plauen GmbH" (Німеччина).

Постанова набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.

Відповідно до ст. 186 КАС України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Сало Павло Ігорович

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.09.2013
Оприлюднено06.09.2013
Номер документу33306643
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/3450/13-а

Постанова від 04.09.2013

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сало Павло Ігорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні