cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
03.09.13р. Справа № 904/4841/13
За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "МАСПО-В", м. Дніпропетровськ
до Дніпропетровської міської ради, м. Дніпропетровськ
про внесення змін до договорів оренди землі
Суддя Красота О.І.
Представники:
від позивача: Макаренко Ю.Ю. дов. № 1 від 10.01.2013 року;
від відповідача: Герасимчук С.С., дов. №4/8-18 від 04.01.2013 року;
СУТЬ СПОРУ :
Товариство з обмеженою відповідальністю "МАСПО-В" (далі-Позивач) звернулось до господарського суду з позовом до Дніпропетровської міської ради (далі-Відповідач), в якому просить суд:
1. Внести зміни до договору оренди землі, укладеного 01.11.2005 року між Дніпропетровською міською радою (м. Дніпропетровськ) та Товариством з обмеженою відповідальністю "МАСПО-В" (код ЄДРПОУ 23944784, м. Дніпропетровськ, вул.Виконкомівська, 1), посвідченого Літаш Іриною Петрівною, нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу 01.11.2005 року (зареєстрований в реєстрі за №10360) і зареєстрованого Дніпропетровською філією Центру державного земельного кадастру в книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі, про що вчинено відповідний запис від 20.12.2005 р. за №040510401340, виклавши пункти 2.3 розділу 2 Договору, пункти 4.1, 4.5 розділу 4 договору, пункт 5.2 розділу 5 договору у наступній редакції:
- "п. 2.3. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки зазначається у довідці про нормативну грошову оцінку (витягу із технічної документації із землеустрою щодо нормативної грошової оцінки, далі - Витяг). Ці довідки є невід'ємною частиною Договору та є підставою для розрахунку орендної плати за землю.
Зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки не потребує внесення змін та доповнень до Договору. Ці зміни відображаються лише у Витягах, які є невід'ємними додатками до Договору".
- "п. 4.1. Річна орендна плата за земельну ділянку встановлюється у грошовій формі у розмірі 3 (трьох) відсотків від нормативної грошової оцінки земельної ділянки";
- "п. 4.5. Орендна плата вноситься Орендарем у строки, встановлені Податковим кодексом України незалежно від результатів його діяльності на рахунок Орендодавця: Дніпропетровська міська рада, р/р 3321581200004, відкритий у відділенні Держказначейства за місцезнаходженням земельної ділянки в Бабушкінському районі м. Дніпропетровська, код ЄДРПОУ 24245686, МФО 805012, код платежу 13050200";
- "п. 5.2. Цільове призначення (категорія) земельної ділянка; "землі житлової та громадської забудови".
2. Внести зміни до договору оренди землі, укладеного 01.11.2005 року між Дніпропетровською міською радою (м. Дніпропетровськ) та Товариством з обмеженою відповідальністю "МАСПО-В" (код ЄДРПОУ 23944784, м. Дніпропетровськ, вул. Виконкомівська, 1), посвідченого Літаш Іриною Петрівною, нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу 01.11.2005 року (зареєстрований в реєстрі за №10361) і зареєстрованого Дніпропетровською філією Центру державного земельного кадастру в книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі, про що вчинено відповідний запис від 20.12.2005 р. за №040510401340, виклавши пункти 2.3 розділу 2 Договору, пункти 4.1, 4.5 розділу 4 договору, пункт 5.2 розділу 5 договору у наступній редакції:
- "п. 2.3. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки зазначається у довідці про нормативну грошову оцінку (витягу із технічної документації із землеустрою щодо нормативної грошової оцінки, далі - Витяг). Ці довідки є невід'ємною частиною Договору та є підставою для розрахунку орендної плати за землю.
Зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки не потребує внесення змін та доповнень до Договору. Ці зміни відображаються лише у Витягах, які є невід'ємними додатками до Договору".
- "п. 4.1. Річна орендна плата за земельну ділянку встановлюється у грошовій формі у розмірі 3 (трьох) відсотків від нормативної грошової оцінки земельної ділянки";
- "п. 4.5. Орендна плата вноситься Орендарем у строки, встановлені Податковим кодексом України незалежно від результатів його діяльності на рахунок Орендодавця: Дніпропетровська міська рада, р/р 3321581200004, відкритий у відділенні Держказначейства за місцезнаходженням земельної ділянки в Бабушкінському районі м. Дніпропетровська, код ЄДРПОУ 24245686, МФО 805012, код платежу 13050200";
- "п. 5.2. Цільове призначення (категорія) земельної ділянка; "землі житлової та громадської забудови".
3. Стягнути з Дніпропетровської міської ради (49000, м. Дніпропетровськ, пр. К.Маркса,75, код ЄДРПОУ 26510514) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "МАСПО-В" (код ЄДРПОУ 23944784, м. Дніпропетровськ, вул.Виконкомівська, 1) 2 294 грн. 00 коп. судового збору.
Ухвалою господарського суду від 15.08.2013 року на підставі заяви Відповідача строк розгляду справи у відповідності до вимог ст.. 69 ГПК України було продовжено до 04.09.13 року.
В судовому засіданні представник Позивача позовні вимоги підтримав, просив суд їх задовольнити. Витребувані судом документи до суду не надав.
Представник Відповідача у судовому засіданні проти позовних вимог заперечує посилаючись на відзив на позов направлений на адресу суду 15.08.2013 року, просить суд в задоволенні позову відмовити.
Клопотання про здійснення технічної фіксації судового процесу сторонами не подавалось.
В порядку ст. 85 ГПК України, у судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Розглянувши матеріали справи, вислухавши представників сторін, оцінивши надані докази в їх сукупності, господарський суд, -
встановив:
01.11.2005 року між Позивачем (далі-Орендар) та Відповідачем (далі-Орендодавець) були укладені Договори оренди земельної ділянки, а саме Договір оренди землі від 01.11.2005 року посвідчений приватним нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу Літаш І.П., зареєстрований в реєстрі за №10361, зареєстрований в книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі, про що 01.12.2005 року вчинено відповідний запис №040510401252, кадастровий номер 1210100000:02:412:0038 (далі-Договір-1) та Договір оренди землі, 01.11.2005 року посвідчений приватним нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу Літаш І.П., зареєстрований в реєстрі за №10360, зареєстрований в книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі, про що 20.12.2005 року вчинено відповідний запис №040510401340, кадастровий номер 1210100000:02:412:0033 (далі-Договір-2).
Відповідно до пункту 1 Договору-1 Орендодавець передає, а Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку, яка знаходиться за адресою: вул. Глинки, 1 (Бабушкінський район) і зареєстрована в Державному реєстрі земель за кадастровим номером 1210100000:02:412:0038.
Відповідно до пункту 1 Договору-2 Орендодавець передає, а Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку, яка знаходиться за адресою: вул. Глинки, 1 (Бабушкінський район) і зареєстрована в Державному реєстрі земель за кадастровим номером 1210100000:02:412:0033.
Пунктом 1.2 Договорів-1, 2 передбачено, що цільове використання земельної ділянки за Договорами (УКВЦЗ) 1.11.6 (інша комерційна діяльність).
Згідно пункту 1.3 Договорів-1, 2, підставою для надання земельних ділянок в оренду є рішення міської ради від 21.09.2005 року №228/30.
Пунктом 2.1 Договору-1 передбачено, що в оренду передається земельна ділянка, загальною площею 0,0034 га.
Пунктом 2.1 Договору-2 передбачено, що в оренду передається земельна ділянка, загальною площею 0,0881 га, площа частки за яку справляється орендна плата становить 5,72% або 0,0050 га.
Зі змісту пункту 2.3 Договору-1 вбачається, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки на час укладення договору становить 52 458 грн. 44 коп.
Зі змісту пункту 2.3 Договору-2 вбачається, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки на час укладення договору становить 1 359 290 грн. 67 коп.
Договори-1, 2 укладено на 15 років. (п. 3.1 Договорів-1, 2).
Пунктом 4.1 Договору-1 встановлено, що річна орендна плата за земельну ділянку встановлюється у грошовій формі (у гривнях), у розмірі 1% відсотка від нормативної грошової оцінки та дорівнює розміру земельного податку.
Пунктом 4.1 Договору-2 встановлено, що річна орендна плата за земельну ділянку встановлюється у грошовій формі (у гривнях), з урахуванням пункту 2.1 цього договору, у розмірі 1% від нормативно грошової оцінки та дорівнює розміру земельного податку.
Зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки та її індексація проводиться без внесення змін та доповнень до цього договору у порядку та у випадках передбачених законодавством України (пункт 4.2 Договорів-1, 2).
Відповідно до пунктів 4.4. Договорів-1, 2 орендна плата вноситься Орендарем, незалежно від результатів діяльності Орендаря у розмірі однієї дванадцятої річної суми за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця на рахунок Орендодавця, і на майбутній період вносить на термін не більше одного календарного року; за неповний календарний місяць орендна плата сплачується за дні фактичного користування земельною ділянкою із розрахунку тривалості місяця у 30 днів.
Пункти 5.2. Договорів-1, 2 передбачає, що цільове призначення земельної ділянки: землі житлової та громадської забудови.
Відповідно до рішення Дніпропетровської міської ради від 19.09.2008р. №185/36 "Про визначення категорії цільового призначення земель" (а.с.17) визначено категорію цільового призначення земель, право розпорядження якими має Дніпропетровська міська рада, у тому числі і земельних ділянок Позивача по вул. Глинки, 1 площею 0,0034 га (кадастровий номер1210100000:02:412:0038) та 0,0881 га (кадастровий номер1210100000:02:412:0033), як землі історико-культурного призначення.
В подальшому 07.04.2009р. між Позивачем та Відповідачем, на підставі рішення Відповідача №31/28 від 13.02.2008 року та №39/35 від 06.08.2008 року, були укладені додаткові договори до Договорів-1, 2, посвідчені 07.04.2009р. нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу Літаш Іриною Петрівною за №1240 та №1239 відповідно та зареєстровані в ДМВ ДРФ ДП „Центр ДЗК", про що вчинено відповідні записи від 29.04.2009р. за №040910400374 та 3040910400375, відповідно, за умовами якого було внесено зміни до умов Договорів-1, 2 та викладено:
1. Пункти 2.3, пункти 4.1, 4.4 та пункт 5.2 Договору-1 в наступній редакції:
- пункт 2.3 Нормативна грошова оцінка земельної ділянки на час укладання цього додаткового договору становить 116 294 грн. 44 коп.;
- пункт 4.1 Річна орендна плата за земельну ділянку встановлюється у грошовій формі (у гривнях), у розмірі мінімальної ставки орендної плати, встановленої Законом України "Про оренду землі";
- пункт 4.4. орендар повинен щорічно, протягом першого кварталу, надавати до земельного управління Дніпропетровської міської ради копію довідки про нормативну грошову оцінку земельної ділянки;
- пункт 5.2. Цільове призначення земельної ділянки: землі історико-культурного призначення.
2. Пункти 2.3, пункти 4.1, 4.4 та пункт 5.2 Договору-2 в наступній редакції:
- пункт 2.3 Нормативна грошова оцінка земельної ділянки на час укладання цього додаткового договору становить 3 013 394 грн. 25 коп.;
- пункт 4.1 Річна орендна плата за земельну ділянку встановлюється у грошовій формі (у гривнях), з урахуванням пункту 2.1 цього договору, у розмірі мінімальної ставки орендної плати, встановленої Законом України "Про оренду землі";
- пункт 4.4. орендар повинен щорічно, протягом першого кварталу, надавати до земельного управління Дніпропетровської міської ради копію довідки про нормативну грошову оцінку земельної ділянки;
- пункт 5.2. Цільове призначення земельної ділянки: землі історико-культурного призначення.
Згідно пунктів 12.1 Договорів-1, 2, зміна умов договору оренди здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін; у разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розв'язується у судовому порядку (пункти 12.2 Договорів-1, 2).
Також статтею 30 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін; у разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.
Позивач заперечує проти віднесення переданої йому за Договорами оренди земельних ділянок до земель історико-культурного призначення, та, відповідно і внесених пов'язаних з цим до Договору оренди змін, вважає, що земельні ділянки за Договорами оренди відносяться до земель житлової та громадської забудови, пропонує внести відповідні зміни до Договору оренди; Відповідач проти цього заперечує, що і є причиною виникнення спору.
Враховуючи викладене суд доходить висновку про необґрунтованість вимог Позивача, виходячи з наступного.
Відповідно до пунктів 4.8 Договорів-1, 2 (у редакції Додаткових договорів до Договорів-1, 2) розмір орендної плати переглядається щорічно, або у разі:
- зміни умов господарювання, передбачених договором;
- змін у цільовому використанні земельної ділянки;
- зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів, у тому числі внаслідок інфляції;
- зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством;
- погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами;
- в інших випадках, передбачених законом.
Частина 2 статті 19 Конституції України зобов'язує органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно приписів статті 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.
Статтею 68 Конституції України встановлено, що кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України.
Відповідно до статті 18 Земельного кодексу України до земель України належать усі землі в межах її території, в тому числі острови та землі, зайняті водними об'єктами, які за основним цільовим призначенням поділяються на категорії. Категорії мають особливий правовий режим.
Відповідно до части 1, 2 та 7 статті 20 Земельного кодексу України віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень; зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення; зміна цільового призначення земельних ділянок державної або комунальної власності провадиться Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передачу цих ділянок у власність або надання у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу; зміна цільового призначення земельних ділянок природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення, історико-культурного, лісогосподарського призначення, що перебувають у державній чи комунальній власності, здійснюється за погодженням з Кабінетом Міністрів України.
Згідно пункту 4.3. Постанови пленуму Вищого господарського суду України від 17.05.2011 №6 "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин " порушення порядку встановлення та зміни цільового призначення земель є підставою, зокрема, для визнання недійсними рішень органів державної влади та органів місцевого самоврядування про надання (передачу) земельних ділянок громадянам та юридичним особам, а також визнання недійсними угод щодо відповідних земельних ділянок (стаття 21 ЗК України).
Відповідно до статті 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Позивачем не доведено визнання недійсним рішення Дніпропетровської міської ради від 19.09.2008р. №185/36 „Про визначення категорії цільового призначення земель", згідно з додатком до якого визначено категорію цільового призначення орендованих Позивачем земельних ділянок за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Глинки, 1, кадастровий номер 1210100000:412:0038 та кадастровий номер 1210100000:412:0033, як земельні ділянки історико-культурного призначення, як і не доведено, що Дніпропетровською міською радою було прийнято рішення про визначення категорії цільового призначення орендованих Позивачем земельних ділянок як землі житлової та громадської забудови, а тому відсутні підстави для внесення змін до пунктів 5.2 Договорів-1, 2.
Також не надано Позивачем доказів в підтвердження можливості та необхідності внесення змін в інші пункти Договорів-1, 2, а саме: пункти 2.3, 4.1 та 4.5 Договорів-1, 2.
З урахуванням викладеного позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Згідно ст. 49 ГПК України судові витрати по справі покладаються на Позивача.
Керуючись ст.ст. 4, 32, 33, 36, 43-45, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд, -
ВИРІШИВ:
В задоволенні позову - відмовити.
Суддя О.І. Красота
Рішення підписано
03.09.2013р.
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 03.09.2013 |
Оприлюднено | 06.09.2013 |
Номер документу | 33307841 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Красота Олександр Іванович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Красота Олександр Іванович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Красота Олександр Іванович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Красота Олександр Іванович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні