Ухвала
від 20.06.2013 по справі 872/2898/13
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"20" червня 2013 р. справа № 2а/0470/14479/12

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Богданенка І.Ю.

суддів: Уханенка С.А. Дадим Ю.М.

за участю секретаря судового засідання: Горшкова В.В.,

за участю представників:

позивача: - Невської Н.С. (за дов. від 08.01.2013 року),

відповідача: - Козюк З.М. (за дов. від 16.05.2013 року),

третьої особи: - не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпропетровську апеляційну скаргу управління Держземагенства у Дніпропетровському районі Дніпропетровської області

на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26 грудня 2012 року

у справі № 2а/0470/14479/12

за позовом приватного акціонерного товариства «Промарматура»

до управління Держземагенства у Дніпропетровському районі Дніпропетровської області

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору виконавчий комітет Дніпропетровської міської ради

про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

У грудні 2012 року приватне акціонерне товариство «Промарматура» звернулося у Дніпропетровський окружний адміністративний суд з позовом до управління Держкомзему у м. Дніпропетровськ про визнання неправомірними дій з приводу відмови у перегляді коефіцієнту функціонального використання в даних державного земельного кадастру про нормативну грошову оцінку земельних ділянок для розрахунку плати за землю із застосуванням до земельних ділянок площею 1.7116 га (кадастровий номер 1210100000:09:524:0144) та 1,2301 га (кадастровий номер 1210100000:09:524:0092) у розмірі 0,5 (землі зайняті поточним та відведені під майбутнє будівництво) та зобов'язання зробити перерахунок нормативної грошової оцінки.

Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26 грудня 2012 року адміністративний позов задоволено (а.с. 71-73).

Управління Держкомзему у м. Дніпропетровськ, не погодившись з постановою суду першої інстанції подало апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просить скасувати постанову суду першої інстанції та закрити провадження по справі.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги управління Держкомзему у м. Дніпропетровськ зазначає, що відповідно до статті 12 Земельного кодексу України розпорядником земель на території міста є міська рада. Відтак, рішення виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради від 27 червня 2012 року № 703 про надання дозволу приватному акціонерному товариству «Промарматура» на проектування та проведення реконструкції існуючих будівель і споруд під комплекс з виробництва зварних та наплавних матеріалів і будівництво нових об'єктів, у межах наданих замовнику земельних ділянок, по вул. Курсантська, 1д, не може бути підставою для зміни коефіцієнта функціонального використання землі.

У судовому засіданні допущено процесуальне правонаступництво управління Держкомзему у м. Дніпропетровськ Дніпропетровської області - управлінням Держземагенства у Дніпропетровському районі Дніпропетровської області.

Представник управління Держземагенства у Дніпропетровському районі Дніпропетровської області вимоги апеляційної скарги підтримав в повному обсязі.

Представник приватного акціонерного товариства «Промарматура» заперечує проти апеляційної скарги з підстав, викладених у письмових запереченнях.

Представник виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради у судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду справи належним чином повідомлений.

Перевіривши законність та обґрунтованість постанови суду першої інстанції, заслухавши пояснення представників апелянта та позивача, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, суд апеляційної інстанції вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що приватне акціонерне товариство «Промарматура» зареєстровано виконавчим комітетом Дніпропетровської міської ради 25 липня 1997 року відповідно до свідоцтва від 04 квітня 2011 року серії А01 №064075 (а.с.44).

На підставі рішення Дніпропетровської міської ради від 19 листопада 2003 року № 203/13 між Дніпропетровською міською радою та закритим акціонерним товариством «Промарматура» укладено два договори оренди земельних ділянок від 16 січня 2004 року у відповідності до яких Дніпропетровська міська рада передала, а закрите акціонерне товариство «Промарматура» прийняло в строкове платне користування земельні ділянки загальною площею 1,2301 га та 4,0421 га, які знаходяться за адресою м. Дніпропетровськ, вул. Курсантська, 1д і зареєстровані в Державному реєстрі земель за кадастровим номером 1210100000:09:524:0092 та 1210100000:09:524:0091, відповідно. Договори підписані сторонами та посвідчені приватним нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу, за реєстровим номером 156, 154. Крім того, зазначені договори зареєстровані в державному підприємстві «Дніпропетровський міський центр державного земельного кадастру», про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 26 січня 2004 № 4747 та № 4746 (а.с.8-15).

Приватне акціонерне товариство «Промарматура», згідно статуту, є правонаступником закритого акціонерного товариства «Промарматура» (а.с.28-41).

Відповідно до рішення Виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради від 27 червня 2012 року № 703, приватному акціонерному товариству «Промарматура» надано дозвіл на проектування та проведення реконструкції існуючих будівель і споруд під комплекс з виробництва зварних та наплавних матеріалів і будівництво нових об'єктів, у межах наданих замовнику земельних ділянок, по вул. Курсантська, 1д (а.с.25-26).

19 вересня 2012 року між приватним акціонерним товариством «Промарматура» та Дніпропетровською міською радою, на підставі рішення Дніпропетровської міської ради від 25 липня 2012 року № 97/26, укладений додатковий договір до договору оренди земельної ділянки від 16 січня 2004 року, посвідченого приватним нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу, за реєстровим номером 154. Згідно підпункту 2,3, 2.7 якого, в оренду передана земельна ділянка загальною площею 1,7116 га, кадастровий номер земельної ділянки 1210100000:09:524:0144 (а.с.16-17).

Відповідно до листа управління Держкомзему у м. Дніпропетровськ Дніпропетровської області від 31 жовтня 2012 року № 7/7-803 на заяву приватного акціонерного товариства «Промарматура» щодо встановлення на земельних ділянках позивача коефіцієнту функціонального використання 0,5 та видачі витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку для розрахунку плати за землю позивачу було відмовлено (а.с.24).

Згідно частин 1, 2 статті 21 Закону України «Про оренду землі», орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.

Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).

Відповідно до пункту 286.1 статті 286 Податкового кодексу України, підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

Відповідні органи виконавчої влади з питань земельних ресурсів за запитом відповідного органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Згідно пункту 286.2 статті 286 Податкового кодексу України, платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Відповідно до підпункту 5 пункту 4 Положення про Державний комітет України із земельних ресурсів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 19 березня 2008 року №224, Держкомзем відповідно до покладених на нього завдань здійснює відповідно до законодавства державне регулювання у сфері оцінки земель, у тому числі, видає витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок.

Відповідно до Земельного кодексу України, Закону України «Про оцінку земель» та постанови Кабінету Міністрів України від 23 березня 1995 року № 213 «Про Методику нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів» (зі змінами) розроблено Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затверджений наказом Державного комітету України по земельних ресурсах від 27 січня 2006 року № 18/15/21/11.

Згідно пункту 1.3 Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, нормативна грошова оцінка земель використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва, а також під час розроблення показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

Відповідно до Додатку 1 (коефіценти, які характеризують функціональне використання земельної ділянки) до Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, при оцінці земель, зайнятих поточним та відведених під майбутнє будівництво, застосовується коефіцієнт 0,5.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідно до рішення Виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради від 27 червня 2012 року № 703, приватному акціонерному товариству «Промарматура» надано дозвіл на проектування та проведення реконструкції існуючих будівель і споруд під комплекс з виробництва зварних та наплавних матеріалів і будівництво нових об'єктів, у межах наданих замовнику земельних ділянок, по вул. Курсантська, 1д.

Таким чином, функціональне використання земельних ділянок, по вул. Курсантська, 1д, приватного акціонерного товариства «Промарматура» відноситься до земель, зайнятих поточним та відведених під майбутнє будівництво, а тому відповідно до Додатку 1 (коефіцієнти, які характеризують функціональне використання земельної ділянки) до Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, при оцінці зазначених земель повинен застосовуватись коефіцієнт 0,5.

З урахуванням викладеного, суд першої інстанції у розгляді цієї справи дійшов обґрунтованих висновків, що управлінням Держкомзему у м. Дніпропетровськ Дніпропетровської області неправомірно відмовлено приватному акціонерному товариству «Промарматура», щодо перегляду коефіцієнту функціонального використання в даних державного земельного кадастру про нормативну грошову оцінку земельної ділянки для розрахунку плати за землю із застосуванням до земельної ділянки площею 1.7116 га (кадастровий номер 1210100000:09:524:0144) та до земельної ділянки площею 1,2301 га (кадастровий номер 1210100000:09:524:0092) коефіцієнту функціонального використання у розмірі 0,5 (землі зайняті поточним та відведені під майбутнє будівництво). Таким чином, позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню у повному обсязі.

Суд апеляційної інстанції вважає, що доводи апеляційної скарги не дають підстав для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального чи процесуального права, яке призвело або могло призвести до неправильного вирішення справи.

За таких обставин суд апеляційної інстанції доходить висновку, що судом першої інстанції повно встановлені обставини справи та надана правильна юридична оцінка, у зв'язку з чим підстави для задоволення апеляційної скарги та скасування постанови суду відсутні.

Відповідно до частини 1 статті 200 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись статтями 196, 198, 200, 205, 206, 212 Кодексу адміністративного судочинства України, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу управління Держземагенства у Дніпропетровському районі Дніпропетровської області - залишити без задоволення.

Постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26 грудня 2012 року - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів.

Головуючий: І.Ю. Богданенко

Суддя: С.А. Уханенко

Суддя: Ю.М. Дадим

СудДніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.06.2013
Оприлюднено06.09.2013
Номер документу33311796
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —872/2898/13

Ухвала від 20.06.2013

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Богданенко І.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні