Постанова
від 19.03.2009 по справі ас 9/50-09
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

АС 9/50-09

ГОСПОДАРСЬКИЙ   СУД   СУМСЬКОЇ  ОБЛАСТІ


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19.03.09           Справа №АС 9/50-09.

За позовом: Прокурора Кролевецького району в інтересах держави вособі Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, м. Суми

До відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю «Тулиголове», с. Тулиголове Кравецького району  Сумська область

Про стягнення: 4 732 грн. 02 коп.

Суддя                   М.С. Лущик 

                                                                      При секретарі с/з Сидорук А.І.

Представники:

Від   позивача:     Груздо Т.С.

Від відповідача :  не з'явився

Прокурор : Дубова О. В.

     Суть спору:  прокурор згідно позовної заяви  просить суд  стягнути з відповідача на користь позивача адміністративно-господарські санкції у розмірі 4242 грн. 42 коп. та пеню за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 489 грн. 60 коп.

      Відповідач відзив на позовну заяву не подав, в судове засідання не зявився, про час та місце слухання справи був повідомлений  належним чином, тому, відповідно до ч. 6 ст.71 КАС України, справа розглядається за наявними в ній матеріалами

Розглянувши матеріали справи та дослідивши  наявні докази для вирішення справи по суті, суд задовольняє позовні вимоги, виходячи з наступного:

Ст. 4 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів" №875-ХІІ від 21.03.1991 р. зі змінами та доповненнями (далі Закон) передбачено, що держава створює правові, економічні, політичні, соціально-побутові і соціально-психологічні умови для задоволення потреб інвалідів у відновленні здоров'я, матеріальному забезпеченні, посильній трудовій та громадській діяльності.

Згідно ч. 5 ст. 20 Закону, фінансування заходів щодо соціальної, трудової, фізкультурно-спортивної та професійної реабілітації інвалідів, надання позик на створення робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, забезпечення інвалідів технічними реабілітаційними засобами, оплата навчання та перекваліфікація здійснюються Фондом соціального захисту інвалідів.

Відповідно до ч. 1 ст.19 Закону для підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форм власності і господарювання встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків від загальної чисельності працюючих, а якщо працює від 8 до 25 чоловік – у кількості одного робочого місця.

Статтею 20 Закону встановлено обов'язок підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форм власності і господарювання, де кількість працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим ч.1 ст. 19 Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві (в об'єднанні), установі, організації за кожне робоче місце не зайняте інвалідом, а якщо працює від 8 до 15 осіб - в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві ( в об'єднанні), установі.

Сплату адміністративно-господарських санкцій підприємства (об'єднання), установи і організації провадять відповідно до закону за рахунок прибутку, який залишається в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборів (обов'язкових платежів). У разі відсутності коштів адміністративно-господарські санкції можуть бути застосовані шляхом звернення стягнення на майно підприємства (об'єднання), установи і організації в порядку, передбаченому законом.

Пунктом 2 Порядку сплати підприємствами (об'єднаннями), установами і організаціями адміністративно-господарських санкцій до відділень Фонду соціального захисту інвалідів, акумуляції, обліку та використання цих коштів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 р. №70, передбачено, що суми адміністративно-господарських санкцій  та пені перераховуються роботодавцям  на рахунок, відкрити в органах Державного казначейства до  15 квітня року, в якому відбулося порушення нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів.

Проведеною прокуратурою перевіркою встановлено що відповідач  не дотримується вимог чинного законодавства про соціальну захищеність інвалідів  в Україні.

Так, відповідно до інформації Сумського обласного відділення фонду соціального захисту інвалідів відповідач не звітував  до відділення з приводу виконання у 2007 році ст.ст. 19,20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»

Згідно з інформацією  Кролевецького районного центру  зайнятості відповідач не заявляло вакансій на працевлаштування інвалідів, звіти 3-ПН, що підтверджують наявність на підприємстві  вільних робочих місць для осіб з обмеженими  фізичними можливостями відсутні, шукаючі роботи з обмеженою працездатністю на дане підприємство не направлялись  і не були працевлаштовані.

Відповідно до інформації відділу статистики у Кролевецькому районі  середньооблікова кількість штатних працівників по ТОВ «Тулиголове» складає 33 особи, а фонд оплати  праці штатних працівників за 2007 рік становить 140,0 тис. грн.

Відповідно відповідачем мало бути створене 1 робоче місце для працевлаштування інваліда, однак такого місця, як вбачається з матеріалів справи створено не було, а тому відповідно до ст.. 20 закону відповідач зобов'язаний сплатити на користь позивача штрафні санкції у розмірі середньої річної заробітної плати  працівника підприємства за нестворене робоче місце для інваліда. Таким чином, заборгованість відповідача за нестворене 1  робоче місце для працевлаштування  інваліда згідно розрахунку прокурора становить 4242 грн. 42 коп.

Відповідно до Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми  адміністративно – господарських санкцій та пені за невиконання  нормативу робочих місць  для працевлаштування інвалідів (затв. Постановою КМУ від 31.01.2007 року № 70) порушення строку оплати  суми адміністративно – господарських санкцій тягне за собою нарахування пені му розмірі 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку  за кожний календарний день  прострочення.

Таким чином, пеня за несвоєчасну сплату адміністративно – господарських санкцій становить 489 грн. 60 коп.

Загальна сума заборгованості складає 4732 грн. 02 коп.

За змістом статті 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" саме Фонду соціального захисту інвалідів надано право на стягнення адміністративно-господарських санкції за недодержання законодавчо встановленого нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів. Пункт 4 статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України визначає, що до компетенції адміністративних судів відносяться спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.

Докази сплати адміністративно-господарських санкцій в сумі 4242 грн. 42 коп. та пені  за несвоєчасну сплату адміністративно – господарських санкцій в сумі 489 грн. 60 коп., що разом становить 4732 грн. 02 коп. відповідно до вимог ст.19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” відповідач суду не подав, тому суд вважає вимоги прокурора правомірними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись п. 4 ст. 17, ст. 104 -106 Кодексу адміністративного судочинства  України ст.ст.19, 20  Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів", суд,  -

ПОСТАНОВИВ:

1.  Адміністративний позов задовольнити повністю.

          

2. Стягнути з  Товариства з обмеженою відповідальністю «Тулиголове» (Сумська область, Кролевецький район, с. Тулиголове, код 34135284)  на користь Сумського обласного відділення фонду України соціального захисту інвалідів (40030, м. Суми, вул. Горького, 2, р/р 31212230700002 відділення Державного казначейства у Сумській області в  банку ГУДКУ м. Суми, МФО 837013, код ЄДРПОУ   23636315, код бюджетної класифікації 50070000) 4242 грн. 42  коп. адміністративно - господарських санкцій та 489 грн. 60 коп. пені.

Роз'яснити сторонам, що Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного господарського суду. Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Згідно ст. 254 КАС України постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не буде подана в строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання, апеляційної скарги постанова, якщо її не було скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Роз'яснити позивачу, що за кожним судовим рішенням, яке набрало законної сили, виконавчий лист видається за заявою осіб, на користь яких воно ухвалено. Якщо судове  рішення ухвалено на  користь кількох позивачів чи проти кількох відповідачів, суд має право видати кілька виконавчих листів, точно зазначивши, яку частину судового рішення треба виконати за кожним виконавчим листом.( ст. 258 КАСУ).

          

        СУДДЯ                                                                                            М.С.ЛУЩИК

Повний текс постанови складено та підписано 24.03.2009 року

Дата ухвалення рішення19.03.2009
Оприлюднено11.04.2009
Номер документу3331439
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —ас 9/50-09

Постанова від 19.03.2009

Господарське

Господарський суд Сумської області

Лущик М.С.

Ухвала від 23.02.2009

Господарське

Господарський суд Сумської області

Лущик М.С.

Ухвала від 03.02.2009

Господарське

Господарський суд Сумської області

Лущик М.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні